וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטו מהדרך: שלום תקווה על התיקו של מכבי תל אביב עם באזל

21.2.2014 / 0:45

הלחץ של באזל גרם לפאולו סוזה ולמכבי תל אביב לשנות את סגנון המשחק שכל כך אפיין אותם, וגם הכניסה של פריצה לא עזרה. שלום תקווה מסכם, ובכל זאת מאמין שהצהובים יכולים להשלים את המשימה בשוויץ

צילום ועריכה: קובי אליהו
מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה לצד מאמן באזל מוראט יאקין. ברני ארדוב
בעיקר קרב טקטי. יאקין וסוזה/ברני ארדוב

על אף ההתרגשות הגדולה בקרב המועדון ובקהל, המחצית הראשונה של משחק הבית של מכבי תל אביב מול באזל היתה די רדודה ואפילו מעט משעממת. מרבית המשחק התנהל במרכז השדה, וכמעט לא זכינו לראות שום אירוע מיוחד לכל אורך 45 הדקות הראשונות. מן הרגע הראשון יכולנו ללמוד מה היתה מטרתו של מאמן באזל מוראט יאקין: להעביר את ההכרעה לשוויץ. למרות חסרונם של מספר שחקנים חשובים בשורות האלופה השוויצרית, ניתן היה ללמוד על כוחה של היריבה המתורגלת והממושמעת לפי יכולתם של המחליפים בביצוע המשימה: שמירה על רשת נקיה.

הכוח הזה הותיר את הצהובים חסרי אונים למשך לא מעט דקות. הלחץ שהפעילה באזל על מכבי תל אביב פגע ביכולת ובסגנון אליו היא רגילה, ויכולנו לראות הרבה מאוד פעמים שכאשר האלופה הישראלית נלחצת, מהר מאוד היא מגביהה את הכדורים – לפעמים גם ללא כתובת - וזהו סגנון שלא מתאים לה. היה נכון יותר להניע את הכדור בסבלנות, שוב ושוב, כדי לפצח את חוליית הקישור של השוויצרים. נכון, הלחץ שמפעילות היריבות של מכבי תל אביב בליגת העל כמובן אינו דומה ללחץ במפעלים האירופיים, אבל הקבוצה של פאולו סוזה לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את סגנונה.

שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
יכול להיות שגם ההתרגשות עשתה את שלה. שחקני מכבי תל אביב לפני שריקת הפתיחה/קובי אליהו

השינוי הגיע עם כניסתו של ראדה פריצה במקום ניקולה מיטרוביץ' במהלך המחצית השניה. החלוץ השוודי אמנם לא הרבה לגעת בכדור, אבל עצם כניסתו אפשרה לערן זהבי ובמיוחד לברק יצחקי יותר מרחב ושקט, אותו ניצלו כדי להשתחרר מהלחץ של חוליית ההגנה היריבה. יצחקי נסוג מעט לאחור, השתחרר מצמד הבלמים החסונים שהקשו עליו במחצית הראשונה, וסחף את הצהובים להזדמנויות עם מספר פעולות מבריקות. חבל מאוד שאף אחת מהן לא הסתיימה בשער, שהיה מוריד מסוזה הרבה מאוד לחץ לקראת משחק הגומלין.

אין ספק שהמשימה הופכת להיות קשה יותר בשבוע הבא. אם התוצאה המאופסת לא מספיקה, הרי שמכבי תצטרך להתמודד גם עם חסרונו של קרלוס גרסיה המוצהב, ובמשחק החוץ הקשה באזל בוודאי תשנה את סגנונה בכדי להכריע את ההתמודדות. ובכל זאת נסיים בנימה אופטימית: למרות הכל, אני עדיין מאמין שלמכבי תל אביב של העונה יש את הכלים להגיב גם במשחק החוץ הקשה.

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי. קובי אליהו
כמה פעולות מבריקות במחצית השניה לא הספיקו לשער המיוחל. יצחקי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully