וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחים לנשף: ליאור רפאלוב מסכן את האליפות של גיא לוזון

17.2.2014 / 13:30

ליאור רפאלוב, מלך הבישולים של ברוז', הוא האיש שמסכן את השלמת ההיסטוריה ותואר האליפות אליו דוהר גיא לוזון. מדור השגרירים על עונה משונה ופלייאוף נדיר שבדרך

חמישה ניצחונות מחמישה משחקים, הפרש שערים 0:10 ו-10 נקודות הפרש בפסגה. זה המאזן המדהים של גיא לוזון וסטנדרד ליאז' ב-2014. רק שלצערו, מעבר לפינה, בעוד ארבעה מחזורים, מחכה לו האויב הגדול - הקיזוז - עם לא מעט קבוצות שרק מחכות להזדמנות הקטנה ביותר לעקיצה בחסות השיטה. המרכזית והמסוכנת ביניהן היא קלאב ברוז', שנמצאת לאחרונה בכושר מצוין לא מעט בזכות התעוררות של ליאור רפאלוב. המדור "המראות ונחיתות" יוצא לבלגיה לבדוק האם הקשר יוכל לגזול מהמאמן את התואר וכיצד תשפיע ירידה על הקריירה של הישראלים במונס.

ממריא: ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'/GettyImages

"נקמה קטנה". כך הגדיר רפאלוב את הניצחון 1:3 על קורטרייק ביום שישי. הוא זוכר היטב מה קרה בשני המפגשים הקודמים בין הקבוצות העונה. תבוסה 4:1 בסיבוב הראשון וחודש לאחר מכן 1:0 בהארכה ששלח את ברוז' הביתה בשמינית גמר הגביע. הוא זוכר גם שהיכולת החלשה שלו במפגש בליגה שלחה אותו לגלות בספסל ושמשחק הגביע היה האחרון שלו לפני שנאלץ לעבור ניתוח בקרסול והושבת כחודשיים מפעילות. הבישול וההופעה המצוינת סידרו לו תחושה של סגירת מעגל.

רפאלוב חווה עונה הפכפכה, אולי הקשה שלו מאז הגיע לבלגיה. דווקא בשנה שבא ציפו ממנו לעשות עוד קפיצת מדרגה, משהו קרה. הקשר חווה יותר מדי תנודות ביכולת, דקות המשחק שלו ירדו והוא הפך למוחלף קבוע. למעשה, בכל 14 המשחקים בהם רפאלוב פתח העונה הוא הוחלף, גם אם בתוספת הזמן. לפני הפגרה טענו בבלגיה שהקשר לא רואה עין בעין עם המאמן מישל פרודום ושהוא לא מתאים לשיטה שלו, דיברו על תחושת שובע, אבל דווקא הפציעה שינתה את המצב. רפאלוב חזר אחר. קבוצתי יותר, נחוש יותר, דומיננטי ומוכן לעבוד קשה. הוא חזר להיות רפאלוב של השנתיים האחרונות.

כדי להסביר את השינוי, צריך ללכת מעט אחורה. בשתי העונות הראשונות שלו, היכולת של רפאלוב באה לידי ביטוי גם ב-16 שערי ליגה. השנה, עם הירידה המסוימת בדקות, באה גם בצורת ארוכה. אבל למרות שרפאלוב לא כובש, הוא מוביל את הקבוצה עם שבעה בישולים. ההתעוררות האחרונה שלו הובילה גם לשינוי בקבוצה וכדי לחזור למאבק האליפות, ברוז' צריכה את הישראלי שלה חד במאני טיים.

קלאב ברוז' היא קבוצה של מומנטומים. פתחה עם 26 נקודות מ-30 ועדיין החליפה מאמן, איבדה גובה עם שלושה הפסדים רצופים ואז יצאה שוב לסדרה של שבעה משחקים ללא הפסד. מהפגרה היא חזרה עם נקודה אחת משני משחקים, אבל מאז התאוששה וניצחה שלוש פעמים ברציפות. בשלושת השבועות האחרונים רפאלוב תרם שער (היחיד שלו העונה בליגה) ושני בישולים. ואם בוחנים את ההפכפכות של רפאלוב, שימו לב לנתון הבא: כשהוא בהרכב, לברוז' 70 אחוזי הצלחה. כשלא, 66 בלבד.

"יש לנו ארבעה משחקים עד הפלייאוף ואנחנו צריכים להגיע לשם עם כמה שיותר נקודות", אמר השחקן. גם הוא מבין את המתמטיקה הפשוטה. סטנדרד רחוקה 10 נקודות מברוז' השנייה, 12 מאנדרלכט השלישית ו-15 מזולטה וארחם, אבל אחרי הקיזוז, יהיה מדובר בהפרש בר סגירה במשחק או שניים. וכמו בשנתיים הקודמות, ברוז' ורפאלוב יגיעו לפלייאוף כרודפים עם תקוות למהפך. כרגע, הם נראים כמו הקבוצה היציבה והמוכנה ביותר לעמוד מול סטנדרד. ותרשמו את התאריך. בעוד שבועיים, בברוז', יתקיים משחק העונה. פריביו לדבר האמיתי.

נוחת: יובל שפונגין ושלומי ארבייטמן (מונס)

שלומי ארבייטמן שחקן מונס. GettyImages
הפעם לא בטוח שיוכל לחמוק מהבלתי נמנע. ארבייטמן/GettyImages

בכל אחת משלוש העונות החולפות חוו שגרירים ישראלים ירידת ליגה בבלגיה. דודו ביטון, מתן אוחיון, תמיר כחלון וחאתם עבד אלחמיד ירדו עם שרלרואה ב-2011, שלומי ארבייטמן היה שותף לירידה של ווסטרלו שנה לאחר מכן ואשתקד היו אלה דור מלול ורועי דיין שירדו עם בירסחוט המתפוררת. השנה לא אמורה להיות שונה. מונס של יובל שפונגין וארבייטמן שקועה עמוק במקום האחרון והסטטיסטיקה נגדה. שני ניצחונות רצופים לפני היציאה לפגרת החורף עוד נתנו סיבה לאופטימיות, אבל מאז החזרה, מונס הפסידה חמש פעמים ואיבדה סיכוי לשרוד לפני המבחנים.

ההפסד לאנדרכלט (2:0) קבע שמונס תסיים בוודאות באחד משני המקומות האחרונים, אבל השיטה ההזויה משהו בבלגיה משאירה לה מקום לתקווה. בתום העונה הסדירה מתקיימת סדרת "הטוב מחמישה" משחקי מבחן בין שתי האחרונות, כאשר הלפני אחרונה נהנית מיתרון ביתיות ומתחילה עם שלוש נקודות לעומת אפס ולמעשה זקוקה לשני ניצחונות כדי לעבור את הסדרה. מנצחת הסדרה ממשיכה לבית של שני סיבובים בהשתתפות שלוש קבוצות מליגת המשנה והארבע מתחרות על כרטיס אחד לליגה הבכירה. בשלוש השנים שהשיטה הזו משוחקת, רק פעם אחת - סרקל ברוז' אשתקד - הקבוצה מהליגה הראשונה הצליחה לשרוד.

בכושרה הנוכחי של מונס, שהייתה אחת מהפתעות העונה אשתקד, היא תזדקק לנס או לכל הפחות להתעלות יוצאת דופן כדי להישאר בליגה. מה קרה לישראלים שירדו ליגה? אוחיון התנדנד בין שרלרואה לישראל, כחלון ועבד אלחמיד שהיו מושאלים שבו לליגת העל ואילו מלול ודיין מתקשים העונה אפילו לקבל דקות. למעשה, למעט ביטון שרשם לאחר הירידה הצלחות בפולין וקפריסין, אף שגריר לא הצליח להתבלט על רקע החולשה הקבוצתית והירידה פגעה בכולם והשפיעה גם על המשך הקריירה.

ארבייטמן, כאמור, כבר ירד עם ווסטרלו אלא שאז הוא היה על תקן מושאל מגנט והחמיץ את רוב העונה בגלל פציעה. הכתם לא דבק בו והוא קיבל צ'אנס להמשיך במסעותיו בבלגיה. אלא שהפעם לא בטוח שיוכל לחמוק מהבלתי נמנע. שפונגין, שהגיע לנוהס לאחר שלוש עונות מוצלחות בקפריסין, רשם 15 הופעות העונה. יש לו רקורד טוב וגם דרכון אירפואי, אבל הירידה תגרום גם לו לחשוב על כיוון חדש לקריירה בקיץ. החלוץ והמגן מחזיקים בחוזים לעונה הבאה במונס. בליגה השנייה, סביר להניח, הם לא יהיו מוכנים להישאר. וליגת העל שלנו, כידוע, לא משופעת בשחקנים מוכשרים בתפקידים שלהם. הכירו את המלפפונים החמים של הקיץ.

השבוע שהיה

יוסי בניון שחקן ק.פ.ר. GettyImages
חזר אחרי חמישה שבועות. בניון/GettyImages

המאזן הכולל: שני שערים (מונס דאבור) ושלושה בישולים (ליאור רפאלוב, מונס דאבור וביברס נאתכו).

מוכנים לקמפיין הבא: ביברס נאתכו, רמי גרשון, יובל שפונגין, ליאור רפאלוב, ניר ביטון ואבי ריקן הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. אלירן עטר (72 דקות), בן שהר (64) ומאור מליקסון (37) פתחו בהרכב. תומר חמד (35), עדן בן בסט (29) ויוסי בניון (12) עלו מהספסל.

מתאוששים: יוסי בניון החלים מפציעה וחזר לאחר חמישה שבועות בחוץ, עודד גביש השלים 90 דקות לראשונה מאז המחזור החמישי

צל"ש השבוע: צמד ובישול וניצחון 1:5 ב-45 דקות כמחליף בהופעת בכורה אירופית? מונס דאבור לא יכול היה לבקש פרמיירה חלומית יותר.

ביזאר השבוע: נציגיו של מאור מליקסון העלו לרשתות החברתיות תמונה של הגרב המגואלת בדם של השחקן זכר לתיקול החריף שספג מטיאגו סילבה.

שימו לב ש: חסן אבו זייד הורחק בתוספת הזמן במשחקה של א.א.ק לרנקה לאחר שדחף שחקן יריב וזאת דווקא לעיניו של ג'ורדי קרויף שישב ביציע ובא לעקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully