וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י 2014: הכירו את הישראלים

7.2.2014 / 10:00

חמישה ספורטאים ייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים בסוצ'י. מתי הם מתחרים? מי יכול להגיע רחוק? המדריך המלא

זה לא סוד שאין הרבה זיקה בין ישראל למשחקי החורף האולימפיים. אחרי הכל, אנחנו לא מדינה של ספורט חורף, וההישגים אליהם הגענו עד היום היו בעיקר בזכות ספורטאים יהודים שניצלו את דתם כדי לייצג מדינה קטנה שבה אין יותר מדי תחרות על המקום באירוע הגדול מכולם.

המגמה הזאת נמשכת עד היום. שלושת המחליקים האומנותיים שמייצגים את ישראל חיים ומתאמנים בניו ג'רזי ולחלקם אין קשר גדול מדי למדינה, גם לא לגולש הסקי האלפיני וירג'יל ואן דה פוט שהוא בכלל בלגי עם אם ישראלית לשעבר. ולדיסלב ביקנוב, שהוא נושא הדגל של המשלחת הישראלית, יהיה ככל הנראה הדובר הטוב ביותר מבין הספורטאים. ובכל זאת, מדובר בחמישה ספורטאים חביבים שיגשימו חלום תחת דגל ישראל, וכן - צריך גם לפרגן. הנה הסיפורים שלהם.

עשרת האירועים שאסור להחמיץ במשחקי סוצ'י 2014

חמש הדמויות הכי צבעוניות של אולימפיאדת החורף

חברי המשלחת הישראלית למשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י וירג'יל ואן דה פוט, ולדיסלב ביקנוב, ייבגני קרסנופולסקי, אנדראה דוידוביץ' ואלכסיי ביצ'נקו. ברני ארדוב
חברי המשלחת הישראלית לסוצ'י 2014. מימין: וירג'יל ואן דה פוט, ולדיסלב ביקנוב, ייבגני קרסנופולסקי, אנדראה דוידוביץ' ואלכסיי ביצ'נקו/ברני ארדוב

ולדיסלב ביקנוב

במשחקי סולט לייק סיטי 2002 ישראל שיתפה לראשונה נציגה בענף שהוא לא החלקה אומנותית וזה היה החלקה מהירה במסלול קצר (SHORT TRACK). אולגה דנילובה הייתה החלוצה, וממשיך דרכה הוא ולדיסלב ביקנוב.

ביקנוב נולד באוקראינה, אבל עלה לישראל עם משפחתו כבר בגיל 5 ולמד את ההחלקה כאן בארץ. לא סתם הוא נושא הדגל של המשלחת. מדובר בספורטאי חורף שלמד את היסודות שלו דווקא כאן, ובספורטאי הראשון במשלחת הישראלית שהבטיח את מקומו בסוצ'י 2014 אחרי שהצליח בסבב גביע העולם.

ביקנוב בן ה-24 יתחרה בסוצ'י בשלושה מקצים שהם 500, 1,000 ו-1,500 מטרים. באליפות אירופה שנערכה בחודש שעבר בדרזדן שבגרמניה הוא סיים במקומות 10 (500 מטר), 9 (1,000 מטר) ו-10 (1,500 מטר). הצפי לתוצאה טובה מביקנוב יהיה להתברג ברבע הגמר של אחד המקצים לפחות, וזה אומר במילים אחרות להיות בין 16 הראשונים.

תאריכי התחרות של ביקנוב:

10.2 - 1,500 מטר
15.2 - 1,000 מטר
18.2 - 500 מטר

ולדיסלב ביקנוב מחליק שורט טראק ישראלי. AP
המטרה - רבע גמר. ולדיסלב ביקנוב/AP

אלכסיי ביצ'נקו

בהופעת הבכורה של ישראל במשחקי החורף האולימפיים שנערכו ב-1994 בלילהאמר היה רק נציג אחד. קראו לו מיכאל שמרקין והוא היה מחליק אומנותי על הקרח. מאז ישראל פיתחה מסורת של נציגים אולימפיים בהחלקה אומנותית, אבל אלה היו בדרך כלל זוגות.

במשלחת הנוכחית לסוצ'י יש סוף סוף עוד נציג בהחלקה אומנותית לגברים. ביצ'נקו בן ה-25 נולד באוקראינה, למד שם החלקה אומנותית וגם היה מספר פעמים סגן אלוף המדינה לנוער. בשנת 2011 הוא קיבל אזרחות ישראלית, אם כי הוא לא הספיק לגור כאן יותר מדי. בתור מחליק ישראלי הוא נסע לניו ג'רזי כדי להתאמן אצל גלית חייט, מי שהייתה אחראית יחד עם סרגיי סחנובסקי להישג הטוב ביותר של ישראל במשחקי החורף האולימפיים (מקום 6 במשחקי סולט לייק סיטי 2002).

ביצ'נקו כאמור חי ומתאמן בארצות הברית. ההישג הטוב ביותר שלו בשנה שעברה היה מקום 14 באליפות אירופה. השנה הוא הצליח לעמוד בקריטריון האולימפי לסוצ'י אחרי שסיים במקום החמישי בגביע נבלהורן בגרמניה. באליפות אירופה 2014 הוא שיפר עמדות וסיים במקום העשירי המכובד. מאחר ויש גם הרבה מתחרים אחרים מחוץ לאירופה, הישג טוב מבחינתו של ביצ'נקו יהיה להתברג בין 24 המחליקים הראשונים שיעפילו מהתרגיל הקצר לתרגיל החופשי.

תאריכי התחרות של ביצ'נקו:

13.2 - תרגיל קצר
14.2 תרגיל חופשי

אלכסיי ביצ'נקו מחליק אומנותי ישראלי. AP
מקום 10 באליפות אירופה. אלכסיי ביצ'נקו/AP

אנדראה דוידוביץ' וייבגני קרסנופולסקי

צמד ישראלי שיתחרה בהחלקה אומנותית לזוגות. קרסנופולסקי הוא הוותיק יותר בצמד, ולפני שצוות לדוידוביץ' בשנה שעברה הוא ייצג את ישראל יחד עם מחליקה אחרת, דניאל מונטלבאנו, איתה השתתף באליפויות העולם ואירופה.

במקרה הזה קרסנופולסקי ישתף פעולה עם אנדראה דוידוביץ', מחליקה צעירה בת 17 שהיא יהודיה אמריקאית בעלת אזרחות ישראלית. השניים ניצלו את השנה האחרונה כדי לצבור ניסיון משותף בזירה הבינלאומית, ובתחרות גביע העולם שהתקיימה בגרמניה ב-2013 הם סיימו במקום העשירי ובכך קבעו את הקריטריון הבינלאומי לסוצ'י 2014.

באליפות אירופה האחרונה בהחלקה אומנותית שנערכה בבודפשט הם היו הצמד המפתיע של המשלחת הישראלית וסיימו במקום השביעי המכובד. מכך אפשר להסיק, שהצמד הישראלי החדש יכול אולי להתברג בין 15 הצמדים הטובים במשחקים האולימפיים, אם לוקחים בחשבון את המחליקים והמחליקות מארצות הברית, קנדה וסין שיתפסו לא מעט מקומות בצמרת.

תאריכי התחרות של דוידוביץ' וקרסנופולסקי:

11.2 - תרגיל קצר
12.2 - תרגיל חופשי

אנדראה דוידוביץ' ייבגני קרסנופולסקי מחליקים אומנותיים ישראלים. AP
במגמת עליה. ייבגני קרסנופולסקי ואנדראה דוידוביץ'/AP

וירג'יל ואן דה פוט

אם יש ענף שבוודאות אי אפשר להתאמן בו בישראל זה הסקי האלפיני. זו הסיבה שהנציג הישראלי לסוצ'י 2014 הוא לא בדיוק זה שמנגב חומוס ועושה מנגל בכל סוף שבוע. מדובר בנער בלגי בן 19 בשם וירג'יל ואן דה פוט, בן ליורדת ישראלית שהתחתנה עם בלגי ובנתה חיים שקטים בכפר קטן וציורי.

האמת היא שבלגיה רחוקה מלהיות מעצמת סקי, אבל מסתבר שגם שם יש פוליטיקות בהתאחדות ובגלל חילוקי דעות שונים בין הפלמים לצרפתים בבלגיה, ואן דה פוט החליט לנצל את אזרחותו הישראלית כדי לייצג אותנו ולהתכונן בראש שקט למשחקים האולימפיים.

זה לא גולש הסקי שתראו בתחרויות גביע העולם, וקרוב לודאי שהוא יסיים בין האחרונים בסוצ'י (לפי התוצאות שלו), אבל אם הוא כבר עמד בקריטריון שקרוב לודאי שהיה קשה יותר בענפי קיץ, נפרגן לו בהגשמת החלום וכמובן שנאחל לו בהצלחה בקטגוריות היותר איטיות של הסקי האלפיני - סלאלאם וסלאלום ענק.


תאריכי התחרות של ואן דה פוט:

19.2 - סלאלום ענק

22.2 - סלאלום

איך הגיע וירג'יל ואן דה פוט לייצג את ישראל?

וירג'יל ואן דה פוט גולש סקי אלפיני ישראלי. Clive Mason, GettyImages
שיהנה מהחוויה. וירג'יל ואן דה פוט/GettyImages, Clive Mason

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully