וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש נקודות למחשבה

11.1.2014 / 20:54

כשחן עזרא משחק באמצע, מכבי חיפה נראית אחרת. כששובל גוזלן מספק כזו סיומת, אפשר לזהות את הכישרון. שלום תקווה על הבשורות הטובות לבנאדו, ועל הדקות המדאיגות

one

מכבי חיפה השיגה הערב (שבת) ניצחון חשוב מאוד על סכנין, וכבר מפתיחת המשחק אפשר היה לראות ששחקניו של אריק בנאדו משתלטים על המגרש. סכנין הציבה סגנון טקטי והגנתי, וכמעט שלא הפעילה את הכלים ההתקפיים שלה. סכנין השאירה את השליטה לחיפה, וניסתה במהלך כל המחצית הראשונה להגן ולהצר את צעדיהם של שחקני ההתקפה של המארחים. חיפה שלטה והייתה דומיננטית, אבל הייתה די עקרה ליד השער. כל היתרון והשליטה שלה לא באו לידי ביטוי בחלק הקדמי. היא אומנם איימה לא מעט על השער של קנדיל, אבל מרבית האיומים היו בבעיטות ממרחק.

חן עזרא מכבי חיפה מול דדי בן דיין בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
כשהוא נכנס לאמצע, הכול נראה אחרת. תנו לעזרא לשחק חופשי/אדריאן הרבשטיין

אריק בנאדו הציב את חן עזרא באגף ימין, בניסיון לנצל את המהירות ואת הזריזות שלו מול דדי בן דיין. עזרא עשה את זה שוב ושוב בהצלחה, הן מהאגף והן דרך פריצות למרכז, וניסה להפעיל לחץ ואיום על הגנת סכנין, אבל גם זה לא עזר. לשמחתו, במחצית השנייה עזרא הגיע להזדמנות בהתקפה מתפרצת, אבל הפעם בחר לעשות את זה לבד, ובמבצע אישי העניק לחיפה את היתרון המוצדק. כעבור חמש דקות שוב עזרא בפעולה מצוינת הכין את השער השני, כשבישל לשובל גוזלן.

רק חבל מאוד שמכבי חיפה לאחר היתרון 0:2 לא בחרה לנצל את המומנטום הטוב שלה ולהמשיך בלחץ על הגנת סכנין, שהייתה די מבולבלת והמומה מצמד השערים. משום מה בחרה חיפה לסגת לאחור, ולהעביר את השליטה לסכנין, בניסיון לשמור על היתרון ולהתבסס על התקפות מתפרצות.
כשלסכנין לא הייתה עוד סיבה להגן אחרי היתרון של חיפה, וכשהירוקים נסוגו לאחור – התעוררו השחקנים של מרקו בלבול, יצאו להתקפות, מצאו את הדרך לצמק את התוצאה, והיו קרובים מאוד להשוות ל-2:2 ולחזור לפחות עם נקודה מקרית אליעזר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הקבוצה שלו צריכה להתחזק. גם בשחקנים, גם מנטלית. בנאדו/אדריאן הרבשטיין

בסופו של דבר מכבי חיפה הצליחה לצאת עם מלוא הנקודות, אבל עדיין אפשר לראות שגם כשהיא מובילה – היא לא מספיק מאמינה בעצמה, עדיין לא מספיק בטוחה בעצמה, ויכולנו לראות היום שלמרות היתרון הבטוח - חיפה עדיין צריכה להתחזק. גם בשחקנים, גם מנטלית.

הבעיה המקצועית של מכבי חיפה היא בחלק הקדמי של הקישור: הקבוצה משחקת עם חלוץ אחד ושני שחקני קו, ומי שצריך לשחק גבוה, צמוד לחלוץ המרכזי, הוא רובן ראיוס. אבל ראיוס אולי משחק עם מספר 10 על הגב, אבל למעשה הוא נמשך לאחור. הוא משחק רחוק מאוד, רחוק מדי, מרחבת היריב. החלוץ נשאר בודד יותר, וכך אין מי שיפרוץ את מרכז ההגנה של היריבה. ההבדל היום היה שחן עזרא, שאמור היה להיות שחקן כנף, נכנס למקום שבו ראיוס אמור היה להיות, וכשקיבל את הכדור במרכז – ראינו כמה חיפה הופכת להיות מסוכנת יותר.

בנאדו יכול לקחת בחשבון בסגנון המשחק של חיפה את תפקודו של חן עזרא כשחקן הפליימייקר מתחת לחלוץ, כשחקן חופשי, שלא טרוד במשימות הגנתיות. וכששחקן מסוגו של עזרא משחק בחופשיות, קל לו יותר להפגין את היכולות שלו ולהשפיע על המשחק. בכל פעם שהיה במרכז שחקן מתחת לחלוץ, ראינו את חיפה הרבה יותר מסוכנת.

שחקן מכבי חיפה שובל גוזלן כובש. אדריאן הרבשטיין
רק בטלוויזיה זה נראה קל. גוזלן/אדריאן הרבשטיין

כמו כן, אולי זה יהיה מוקדם מדי, אבל אי אפשר שלא להגיד מילים טובות על שובל גוזלן, ששוב כבש שער חשוב. אם בנאדו והמערכת נותנים לו את התפקיד אולי הקשה במכבי חיפה, כנראה שמדובר בשחקן מבטיח, שבינתיים מוכיח את עצמו. אולי דרך המסך השער שכבש גוזלן נראה קל ופשוט, אבל הדיוק והמעוף של הבעיטה שלו מראים איזו רגל חזקה ומדויקת יש לו. יש למה לצפות, אבל גם לא צריך להפריז. הדרך עוד ארוכה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully