וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#דירוג_וואלה: מקומות 30-21

פרויקט מיוחד: כל שחקני הליגה תחת זכוכית מגדלת. והפעם: השחקן הכי בכיר בבית"ר, השחקן הכי בכיר בבני יהודה וההפתעה האמיתית מהכרמל

מסורת חדשה נפתחה בוואלה! ספורט: דירוג מקיף של כל שחקני ליגת העל. לשם ביצוע הדירוג, פנינו לעיתונאים מוואלה! ספורט וממדורי הספורט האחרים, למאמנים וכדורגלנים. חלקם ביקשו לעשות זאת בעילום שם.

מי דירג? (לרשימת 36 המצביעים בפרויקט)

הדירוג ייחשף מהסוף להתחלה כמובן, ובכל יום תגלו עוד כמה מקומות בדירוג.

איך דירגנו? 36 המצביעים דירגו כל שחקן מ-1 עד 10, לפי התרשמות הכללית מהשחקן. חשוב לציין: זהו לא ציון שליש ולא ניסינו לגלות מי השחקן שנותן את העונה הכי טובה בליגה אלא מי השחקן הכי טוב בליגה נכון לעכשיו. כמובן שהדירוג מושפע מהיכולת הנוכחית של השחקן, אבל לא רק. מן הסתם, שחקנים שלא נחשפו יותר מדי העונה הושפעו מכך, ושחקנים שפספסו דקות משחק רבות גם הושפעו. נותר רק לאחל לכל השחקנים, שבדירוג הבא נמצא אותם במקום טוב יותר.

מי בדירוג? שחקנים ששיחקו מעל לדקה בליגת העל, נכון לתחילת הדירוג - שהתבצע לאחר המחזור ה-14 (קיבלתם גם שני בונוסים בדמות ויאם עמאשה וחן עזריאל, שלא שיחקו העונה אבל נכנסו לדירוג בגלל סקרנותנו לראות כמה נזק גרמה העובדה שהם יובשו עד כה). בסך הכול - 292 שחקנים.

חושבים שצדקנו? שטעינו? שהגזמנו? זה המקום להחמיא ולבקר. כל שצריך לעשות זה לכתוב את תגובתכם באחת הרשתות החברתיות, עם ההאשטאג הרשמי של הדירוג, #דירוג_וואלה, והתגובות המובחרות יועלו ויוצגו באתר.

והיום: הגענו ל-30 השחקנים הכי טובים בליגת העל (כל הנתונים נכונים ל-6.1, 11:00).

בחזרה לפירמידה - לעמוד הראשי של הדירוג

מקומות 40-31

מקומות 50-41

מקומות 75-51

מקומות 100-76

מקומות 150-101

מקומות 200-151

מקומות 292-201

המדרגים

נתונים: דריבליסט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

30. תמיר כהן, קשר, הפועל רעננה: 6.44

העונה: 15 משחקים, 1,292 דקות, 3 שערים, 1 בישול

בעונה הזו, שהכול יכול לקרות בה וכמעט הכול קורה, עדיין יש רגע אחד שבולט מעל השאר, וזה הרגע שבו תמיר כהן ביצע בשלמות תרגיל נייח של מנחם קורצקי וסיים עם כדור ברשת של מכבי חיפה. לא בגלל הדווקא ולא בגלל נקמנות אלא נטו בגלל הרגש. אירועים כאלה לא קורים יותר מדי בספורט הישראלי, את הדביקות הזו לרוב מוצאים באמריקה, אבל כהן, שכבש ועשה לב עם האצבעות לכבוד אביו אבי ז"ל, הצליח לתת לנו קצת הוליווד. בלי קשר למצב של רעננה, שהיה טוב ועכשיו קצת פחות, העונה תמיר כהן חזר לכדורגל הישראלי. וזה חשוב.

29. וויליאם סוארס, בלם/קשר, הפועל באר שבע: 6.48

העונה: 15 משחקים, 1,339 דקות, 1 בישול, 1 אדום

לאחר המשחק מול הפועל תל אביב בבלומפילד, שנגמר עם 1:3 לקבוצה מבירת הנגב, האוהדים המדהימים של הפועל באר שבע צעקו קצת לאליניב ברדה וקצת למאור בוזגלו, אבל זה נשמע כאילו לוויליאם סוארס הם צעקו יותר מלכולם. אין הרבה דומה בין הקבוצה הרעה של באר שבע בעונות שעברו לאימפריה שהקימו שם הקיץ, אבל סוארס היה גם שם וגם שם, ואפילו היה אז קפטן. העונה, עם רק 11 ספיגות, הוא מנהיג ביחד עם פאיוביץ' מרכז הגנה עיקש. עם קצת יותר ריכוז היו לבאר שבעים עוד ארבע עד שש נקודות בקופה, אבל קפיצת המדרגה של באר שבע כקבוצה וכמועדון לא פסחה על הבלם הנהדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

28. עוז ראלי, מגן/קשר, בני יהודה: 6.52

העונה: 14 משחקים, 1,260 דקות, , 4 שערים, 1 בישול

על הנייר, הוא אובר-קוואליפייד לבני יהודה הנוכחית, וגם לפי הדירוג, הוא השחקן היחיד של הזהובים בטופ 80 של הכדורגל הישראלי. השמועות כבר מספרות על מעבר עתידי למכבי תל אביב, אבל ראלי מתעקש שאם זה יקרה, זה יקרה רק בקיץ. בינתיים יש לו משימה חשובה יותר. היה מעורב ישיר ב-35% מהשערים שנכבשו על ידי בני יהודה העונה, ונראה ששיפר את הארסנל. הכולבויניקיות באה לידי ביטוי במגוון התפקידים אבל גם במגוון האיומים, שכולל גם בעיטות חופשיות יפות. לפני שנתיים ניסה את מזלו באי השכן, ולא הצליח. כולם יודעים שהסיפור של ראלי לא ייגמר בשכונת התקווה.

27. שובל גוזלן, חלוץ, מכבי חיפה: 6.54

העונה: 6 משחקים, 316 דקות, 2 שערים

ללא ספק, זה המיקום המפתיע ביותר בדירוג שלנו. אבל ככה זה – את הכרונולוגיה ואת ההתרגשות מפוטנציאל ישראלי חדש וצעיר קשה להשאיר בצד. המדרגים העריכו אותו בקשת רחבה שבין 4 ל-8, אבל כמעט כולם הבינו שכנראה יש פה משהו, שבליווי נכון יכול להתפתח לחלוץ אמיתי. התחיל לקבל הזדמנויות לאחרונה, וחוץ משני השערים שכבש בזמן כה קצר, ההשפעה שלו על המשחק של חיפה משוגעת. בכל הדקות שלו על המגרש העונה, מכבי חיפה לא היתה בפיגור מצטבר, וסיימה את אותן דקות עם הפרש שערים של 3-9 ועם 66% הצלחה; בלעדיו, פיגור שערים של 4-1 ורק 16% הצלחה. אין נתון חזק מזה: תנו לגוזלן לשחק.

26. אריאל הרוש, שוער, בית"ר ירושלים: 6.54

העונה: 16 משחקים, 1,440 דקות, 20 ספיגות

בלי ספק, הבית"רי הכי איכותי בירושלים, וגם בדירוג שלנו – היחיד מהבירה שנמצא בטופ 75. אריאל הרוש אמנם ספג 20 שערים העונה, כולל שניים אתמול בקרית אליעזר מול הפועל חיפה (2:2), אבל על רקע אחת ההגנות החלשות בהיסטוריה של בית"ר ירושלים, מה שהוא עושה בין הקורות הוא מרשים מאוד. עדיין יש מדי פעם כמה טעויות נקודתיות, אבל כרגע מדובר בשוער הישראלי השלם ביותר שיש. וכנראה, בקמפיין הבא של נבחרת ישראל, הזמן שלו גם יגיע.

25. עומרי בן הרוש, מגן, מכבי תל אביב: 6.58

העונה: 10 משחקים, 784 דקות, 1 שער

האמת, הפתיע את כולם. לא בדירוג הזה אלא בכלל באיך שהתפתחה לה העונה. הגיע למכבי תל אביב די בפתאומיות, אחרי ירידת ליגה, ואף אחד לא ציפה שישתלט על עמדת המגן כמו שהשתלט עליה. מבחינת נתונים, יש שם את כל מה שצריך – מבנה הגוף והאתלטיות הם לא דברים שרואים אצל כל שחקן, בטח אצל מגן ישראלי. וכנראה שבמכבי עובדים קשה גם על שאר האלמנטים, כי מדי שבוע אנחנו רואים מבן הרוש דברים שלא ראינו בעבר. זה עוד יגדל?

24. מוחמד גדיר, חלוץ, בני סכנין: 6.69

העונה: 14 משחקים, 801 דקות, 3 שערים

אל תיק העבודות שיציג במחוזות רחוקים, הלוואי בשבילו, מוחמד גדיר כבר צירף את הדהירה המדהימה מול יורחן קולין ושאר ההגנה הלוקה של הפועל תל אביב. אז בדוחא הוא פשוט פתח מבערים ואף אחד לא יכול היה להתקרב. זו בעצם הריצה של גדיר העונה – עוד אחד שלא היה מספיק טוב בשביל מכבי חיפה, אבל פורח מחוץ לה. עדיין צריך לשפר את הפיניש והריכוז מול השער, אבל בטוח שמרקו בלבול לא מודאג כלל.

23. חואן פאבלו, שוער, מכבי תל אביב: 6.73

העונה: 15 משחקים, 1,350 דקות, 9 ספיגות

חלק מאוהדי מכבי תל אביב אולי ירימו גבה – וכן, את האנחות שומעים ביציעים אחרי יציאה לא טובה לכדור גובה או השמטה של בעיטה חלשה. אבל אין מה לעשות, לא קל להיכנס לקורות שזה עתה הכילו את השוער הכי טוב – ואולי השחקן הכי טוב – ששיחק אי פעם בישראל. במבחן התוצאה, בסך הכול, חואן פאבלו עומד. רק תשע ספיגות – מקום ראשון בליגה, ולמרות כמה טעויות, כל קבוצה היתה שמחה אם הוא היה עומד בין הקורות שלה העונה.

22. ז'וליאנו ספדאסיו, חלוץ, הפועל עכו: 6.85

העונה: 13 משחקים, 1,057 דקות, 5 שערים, 2 בישולים

לצערה הרב של הפועל עכו, במוקדם או במאוחר – ודגש על "במוקדם" – היא תצטרך להיפרד מהשחקן הנהדר הזה. ללא ספק, הוא טוב מדי בשביל הקבוצה הצנועה מהצפון, ועם מעורבות ישירה של 46% בשערי עכו, הוא מראה מדוע. בכל זאת, מגיע הרבה כבוד לכל מי שאחראי בהבאתו ארצה. אין ספק שספדאסיו יכול היה לפתוח בחוד של לפחות 12 קבוצות ליגה העונה, וזה שהוא הגיע לעכו מראה על הבנה של הנוגעים בדבר.

21. אוסטין אג'ידה, שוער, הפועל באר שבע: 6.87

העונה: 16 משחקים, 1,440 דקות, 11 ספיגות

עד לפני שנה, כשראו את אוסטין אג'ידה שמו לב בעיקר לטעויות של השוער הניגרי, למגושמות ולהשמטות. חלפה עונה, וכשרואים את אוסטין אג'ידה רואים פשוט אדם ענק. וכמו המידות הגופניות, כך ההשפעה שלו על המשחק. מקום שני בכמות ספיגות, עם 11 בלבד, ובלי ספק השוער המתאים בשביל מועדון שרוצה לעשות צעד גדול קדימה. גם בין הקורות הפועל באר שבע מסודרת, בלי ספק.

המשך יבוא...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully