וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אפשר בלעדיהם? דירוג מצטייני סוף השבוע באירופה

11.11.2013 / 9:00

כריסטיאנו רונאלדו בשגרת אימה של הפצצות, זלאטן איברהימוביץ' בכושר הטוב בחייו, אבל לצערנו רק אחד משני השחקנים החמים בעולם יהיה במונדיאל. בדירוג המצטיינים השבועי יש מקום לשניהם וגם לילד הפלא מהבונדסליגה ולהפתעות הפרמיירליג. את הפסגה כבש בכלל גיבור אסייתי

10. ווס בראון - סנדרלנד

שכחתם ממנו? זה הגיוני. 22 חודשים (!) ווס בראון לא שיחק כדורגל. פציעות חוזרות ונשנות גרמו גם לסנדרלנד להתייאש, כשבקיץ המועדון הציע לשלם לשחקן בן ה-34 את יתרת חוזהו. רק שיעזוב. בראון סירב, התגבר על עוד פציעה ואצל גוסטבו פוייט גם קיבל לראשונה את המקום בהרכב. "אני זקוק לניסיון שלו", הסביר המאמן, שזרק אותו למים הקרים דווקא מול מנצ'סטר סיטי, נגדה ערך את אחד ממשחקיו האחרונים ב-2012. גם אז, אגב, סנדרלנד ניצחה 0:1. בראון חזר להרכב בגדול. בלם מנצ'סטר יונייטד לשעבר שיחק כאילו מדובר בדרבי. הוא הנהיג חוליית הגנה שכללה עוד שני שדים אדומים לשעבר, היה בכל מקום כדי לחסום ניסיונות נואשים של הסיטיזנס, ניצח בכל התיקולים והגביל גם את קון אגוארו הלוהט. בנוסף, בראון היה האיש בישל לפיל בארדסלי את שער הניצחון. ההימור של פוייט השתלם.

9. אדם ללאנה - סאות'המפטון

יסלחו לנו הפעם לואיס סוארס וסטיבן ג'רארד, הגיע הזמן לעשות כבוד למוזמן הטרי לסגל נבחרת אנגליה. לאדם ללאנה, הקפטן בן ה-25 של סאות'המפטון, היו שלושה שערי ליגה ב-36 משחקים. יש לו כמות זהה של שערים גם בחמשת המחזורים האחרונים, כשהיפה שבהם הגיע ב-1:4 של הסיינטס על האל סיטי ביום שבת. ללאנה חגג את הזימון המחודש לנבחרת (נכלל בסגל למשחק מול אוקראינה בשנה שעברה ולא שותף) עם הופעה מחשמלת, שכללה שער סולו מבריק ממנו גם המאמן הלאומי רוי הודג'סון יכול היה להתפעל ביציע. לראשונה זה 27 שנים, לסאות'המפטון יש שלושה נציגים בסגל נבחרת אנגליה (ללאנה, ג'יי רודריגז וריקי למברט). כיאה למדורגת שלישית בפרמיירליג.

אדם ללאנה שחקני סאות'המפטון חוגגים. Richard Heathcote, GettyImages
שלושה נציגים בנבחרת אנגליה, מקום שלישי בליגה. אדם ללאנה והחברים/GettyImages, Richard Heathcote

8. טימו ורנר - שטוטגרט

יואכים לב נכח באצטדיון בפרייבורג וחזה גם הוא בסנסציה החדשה של הכדורגל הגרמני. ילד בן 17 (ו-250 יום) בשם טימו ורנר, שהבקיע את שער הבכורה שלו בבונדסליגה לפני כחודשיים, הוביל את שטוטגרט לניצחון 1:3 בדרבי והפך לכדורגלן הצעיר ביותר שמבקיע צמד בליגה. ורנר עשה את זה בסטייל. למרות היותו חלוץ מרכזי במקור, הוא להטט באגף השמאלי, מצא את הרשת כבר בדקה ה-10 ולקראת הסיום חתם את תוצאת המשחק עם מבצע אישי שגרם להשתאות גם בקרב אוהדי פרייבורג. "הוא כישרון בלתי רגיל, אני יודע את זה עוד ממשחקיו בנבחרות הנוער", התגאה חלוץ העבר קרל היינץ רידלה. "עם מקס קרוזה, פייר מישל לאזוגה וטימו ורנר, נראה שיש לקלוזה שלושה יורשים ראויים". בשטוטגרט מתפעלים מהביטחון והכישרון של הילד שרק בקיץ קודם מקבוצת הנוער. האם "התינוק" ימשיך לעשות היסטוריה?

7. אדריאן ראמוס - הרטה ברלין

עוד כמה שחקנים הבקיעו צמדים בסוף השבוע בגרמניה, אבל הפור נפל על אדריאן ראמוס, שסחף לבדו את הרטה ברלין לניצחון חוץ ראשון העונה - 2:3 בהופנהיים. "כשהם השוו ל-2:2, כבר חשבתי: הו, לא...", גילה בסיום המאמן יוס לוהוקאי. "אבל אז בא אדריאן. יש לו איכויות מדהימות בכדורי גובה, הוא נגח בצורה מושלמת". שער הניצחון של הקולומביאני, בנגיחה מזווית קשה ומול שני שחקנים בדקה ה-84, היה השני שלו במשחק והשביעי העונה בליגה. לפני כן הוא בישל באומנות את הראשון וסחט פנדל כדי לעשות בעצמו את ה-0:2. הופנהיים, כאמור, הצליחה להשוות, אבל המילה האחרונה הייתה של ראמוס, שהציג קרחת בוהקת והשתמש בה כדי להכריע את המשחק. "התספורת עשתה את ההבדל", התבדחו בהרטה לאחר שחזרו למסלול הניצחונות. אחרי שנה וחצי מחוץ לסגל הנבחרת, ראמוס מקווה שאם לא היכולת אז אולי הקרחת תגרום לחוסה פקרמן להיזכר בקיומו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
טימו ורנר שחקן שטוטגרט חוגג. Daniel Kopatsch, GettyImages
ילד פלא. טימו ורנר/GettyImages, Daniel Kopatsch

6. אנדראה פירלו - יובנטוס

דניאלה קונטי כבש צמד בעיטות חופשיות נפלאות בניצחונה של קליארי והעלה את סך כיבושיו מכדורים חופשים ישירים ל-12 בשמונה העונות האחרונות. זה אמור היה להספיק לו כדי להיכנס למצעד המצטיינים, אלא שאז נכנס לפעולה המאסטרו. השחקן היחיד שכבש יותר בעיטות חופשיות מקונטי בתקופה המדוברת הוא אנדראה פירלו, שהוסיף את ה-17 שלו מאז 2005/6 עם כדור אומנותי לחיבורים של פפה ריינה. יובנטוס הביסה את נאפולי 0:3 בקרב הצמרת בטורינו, כשפירלו בנה את המהלך של השער הראשון, הבקיע כאמור בביצוע אופייני וניהל את כל המשחק של האלופה, שחתמה את הצהרת הכוונות עם פצצה אדירה של פול פוגבה. "שלחנו מסר למי שלפנינו, שיידעו שהולכת להיות לנו עונה נהדרת", הבהיר פירלו אחרי הניצחון ה-230 שלו בסרייה A מאז תחילת המילניום (רק לחאבייר סאנטי שרשם קאמבק מרגש יש יותר - 265). "ההפסדים לפיורנטינה וריאל רק עזרו לנו להתפתח". כמו שריינה יכול להעיד, זו הייתה חתיכת התפתחות.

5. יוסף אל עראבי - גרנאדה

חמישה שחקנים כבשו העונה שלושער בלה ליגה: אחד מנבחרת ארגנטינה (ליאונל מסי), אחד מנבחרת פורטוגל (כריסטיאנו רונאלדו), אחד מנבחרת ספרד (פדרו) ושניים דווקא מנבחרת מרוקו. הדרבי האנדלוסי בין גרנאדה למלאגה אמור היה להפגיש בין מוניר אל חמדאווי ליוסף אל עראבי, אבל הראשון נעדר בגלל פציעה וראה את חברו גונב את ההצגה עם שלושער ראשון בקריירה האירופית שלו (כבש שלישייה במדי אל הילאל הסעודית) וראשון של שחקן גרנאדה מאז החזרה לליגה הבכירה. המארחת ניצחה 1:3, כשהסקורר יליד צרפת, שפרץ לתודעה עם 17 שערים במדי קון ב-2010/11, ניצל במחצית השנייה את המתנות מהגנת מלאגה והשאיר את ווילי קבאז'רו מתוסכל אחרי מחצית ראשונה גדולה. אל עראבי הבקיע את שעריו תוך חצי שעה, וכעת חמישה מששת שעריה של גרנאדה בבית העונה רשומים על שמו. התשואות הרמות שקיבל מהאוהדים כאשר הוחלף סיפרו את כל הסיפור. יש בעל בית.

שחקן יובנטוס אנדראה פירלו. רויטרס
המאסטרו. אנדראה פירלו/רויטרס

4. טים קרול - ניוקאסל

כאשר מדברים על הופעה של פעם בחיים, מתכוונים למשחק כמו זה של טים קרול נגד טוטנהאם. שוערה של ניוקאסל עצר כל כדור שנבעט לעברו והגן בגופו על היתרון המפתיע של המגפייז עד לשריקת הסיום. קרול הדף בעיטה מרחוק של רוברטו סולדאדו וגם נגיחה מצוינת של הספרדי, הוסיף הצלה כפולה לאחר כדור חופשי של גילפי סיגורדסון והמשיך לחסום את שחקני טוטנהאם בזה אחר זה. עם היד, עם הגוף, עם רגל שמאל. בסך הכול היה להולנדי 14 הצלות ב-90 הדקות שהסתיימו בניצחון 0:1 של ניוקאסל - הכי הרבה לשוער בפרמיירליג מאז עונת 2006/7. גם קרול היה בהלם: "זה לא דבר שקורה לעתים קרובות, משחק כזה. זה רגע השיא בקריירה שלי". אחת מתצוגות השוערות המרשימות בליגה האנגלית בשנים האחרונות, שוות ערך כאן לשלושער.

טים קרול, שוער ניוקאסל. רויטרס
הופעה של פעם בחיים. טים קרול/רויטרס

3. כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

כן, שוב הוא. קרלו אנצ'לוטי אמר לאחר ה-1:5 על ריאל סוסיאדד ש"כריסטיאנו רונאלדו הוא שחקן מעולם אחר". המספרים מחזקים את הטענה. 27 שערים ב-19 משחקים במדי ריאל מדריד ונבחרת פורטוגל יש לרונאלדו, כאשר רק ההגנות של אתלטיקו מדריד, ברצלונה ו... נבחרת ישראל מנעו ממנו להבקיע. להגנת סוסיאדד לא היה מזל כזה, כשהפנומן הפורטוגלי חגג שלושער מספר 23 מאז המעבר לבלאנקוס (בעיטה מזווית אלכסונית, פנדל וכדור חופשי), בישל אחד ואף יכול היה לכבוש יותר במסיבה בסנטיאגו ברנבאו. שיתוף הפעולה בינו לבין גארת' בייל הולך ומשתבח, קארים בנזמה חזר לעניינים וריאל נראית קטלנית מתמיד. ורונאלדו? הוא לא רק מלך שערי לה ליגה (16 שערים ב-13 משחקים) ומלך שערי ליגת האלופות (שמונה בארבעה) אלא גם מלך השערים של 2013 עם 62 כיבושים ב-53 משחקים. שנה קלנדרית שלישית ברציפות בה הוא עובר את רף 60 השערים. שגרה מפחידה. מסוגלים לדמיין מונדיאל בלעדיו #1?

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו חוגג. AP
פיתח שגרה מפחידה. כריסטיאנו רונאלדו/AP

2. זלאטן איברהימוביץ' - פריס סן ז'רמן

והנה התשובה השבדית לרונאלדו. בזמן שכוכב ריאל מדריד ציין את השלישי שלו במשחק מול ריאל סוסיאדד, זלאטן איברהימוביץ' פתח את מסכת ההבקעות שלו במדי פריס סן ז'רמן מול ניס (1:3). קצת יותר מחצי שעה אחר כך, הוא גם השתווה לאיש אותו יפגוש בקרב הגדול של פלייאוף העלייה למונדיאל. אם בשבדיה חוששים מרונאלדו, לפורטוגלים יש לא מעט סיבות לדאוג בנוגע לזלאטן. למרות שנפגע במהלך הגול הראשון בשבת, החלוץ בן ה-32 המשיך לשחק, הוסיף פנדל ולאחר מכן השלים שלושער בנגיחה נהדרת כדי להעלות את מאזנו בליגה לשמונה שערים. ושימו לב לזה: בשבעת המשחקים האחרונים שלו במדי פ.ס.ז' (ליגה וליגת האלופות) כבש זלאטן לא פחות מ-13 שערים. רצף כזה לא היה לו במהלך כל הקריירה. "איברה - מלך הפארק", קראו הכותרות בבירת צרפת אחרי ההצגה. פ.ס.ז' עדיין ללא הפסד העונה ובמועדון משוכנעים שהרצף יימשך כי "זלאטן בכושר הטוב בחייו". עכשיו גם שבדיה רוצה ליהנות ממנו. מסוגלים לדמיין מונדיאל בלעדיו #2?

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן חוגג שלושער. רויטרס
מבחינת הצרפתים, ראוי לא רק לכדור המשחק אלא גם לכדור הזהב. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

1. יונג מין סון - לברקוזן

שני השחקנים בכושר הטוב בעולם כבשו שלושער, אבל הם נעזרו בפנדל ועשו זאת מול יריבות נוחות למדי. שניהם גם רגילים להפציץ. יונג מין סון, קצת פחות. עד יום שבת, לדרום קוריאני שעבר בקיץ מהמבורג ללברקוזן תמורת 10 מיליון יורו, היה שער אחד בלבד (ממחזור הפתיחה). ואז החברים לשעבר קפצו לביקור שמראש הבטיח שערים למכביר. אף אחד לא חשב ששלושה מהם יהיו של הקיצוני בן ה-21, שהפך לקוריאני הראשון שכובש שלושער באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה. האסייתי היחיד שעשה זאת לפניו היה שינג'י קגאווה, ונראה שסון בהחלט מעוניין ללכת בעקבותיו. המבורג לא מצאה פתרון לשחקנה לשעבר, שהימם עם מבצע אישי, הוסיף את השני כשעבר את רנה אדלר וידע להגיב מהר גם לאחר שהאורחים חזרו ל-2:2. בהמשך סון גם בישל לשטפן קיסלינג, ולברקוזן השיגה 3:5 ביתי שהצמיד אותה לדורטמונד במקום השני. "זה היה אחר צהריים מחורבן עבורי, וסנסציוני עבור סון", הודה הייקו וסטרמן מהמבורג, שגם התנגש בצורה כואבת בקורה בניסיון למנוע את השער השני. ומה היה לכוכב השבוע לומר? "זה היה יום מושלם". צודק.

שחקן לברקוזן יונג מינג סון. Dennis Grombkowski, GettyImages
לא ריחם על קבוצתו הקודמת וקבע תקדים עבור הכדורגל הדרום קוריאני. יונג מין סון/GettyImages, Dennis Grombkowski

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully