וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג הישראלים בליגת העל: מקומות 11-20

11.10.2013 / 12:00

כמו במדור הקיץ המבריק של ESPN, גם אנחנו מדרגים את כל הכדורסלנים הישראלים של ליגת העל. כאן תמצאו כשרונות גדולים, אבל גם כאלה שדווקא המיקום הזה ממחיש את האכזבה מהם. מתקרבים לעשירייה הפותחת

צילום וידאו: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

עונת 2013/14 בליגת העל בכדורסל תיפתח בתחילת השבוע הבא, ולרגל הפתיחה אנחנו בוואלה! ספורט מתכבדים להציג את דירוג 106 השחקנים הישראלים בליגה הראשונה. במהלך השבוע הקרוב נציג לכם בסדר יורד את השחקנים מהמקום ה-106 עד למקום הראשון, כשהרשימה כוללת 105 שחקנים חתומים ועוד שחקן ישראלי אחד שעדיין מחפש קבוצה לעונה הבאה. חשוב לציין שבעת סיום הדירוג דיוויד בלו טרם חזר מפרישה ולכן הוא לא נכלל בדירוג. אנו פותחים פה מסורת ונעקוב אחר השחקנים השונים והשינוי במיקומם לאורך השנים.

אז איך התבצע הדירוג? כמו בדירוג של שחקני ה-NBA שמבצעת רשת ESPN, גם כאן כל שחקן קיבל ציון סופי בין 1 ל-10. האנשים שדירגו את שחקני ליגת העל התבקשו להעריך כל אחד מהשחקנים בציון בין 1 ל-10, כש-1 מסמן את הציון הנמוך ביותר ו-10 הציון הגבוה ביותר. לאחר שהתקבלו כל הדירוגים נערך ציון ממוצע פשוט בסיומו התקבל הציון הסופי לכל שחקן ומיקומו בדירוג שחקני ליגת העל.

במידה ושני שחקנים או יותר קיבלו ציון זהה נערך שובר שוויון על פיו השחקן את הציון הגבוה ביותר מאחד המדרגים, או השחקן שקיבל את הציון הגבוה ביותר מהמדרגים מספר הפעמים הגבוה ביותר, נמצא בדירוג גבוה יותר. אם לא ניתן עדיין להפריד בין שחקנים, הם קיבלו דירוג זהה.

אז מי דירג? כתבי ועורכי וואלה! ספורט אוהד גרינוולד, אור שקדי, אורן יוסיפוביץ', נמרוד עופרן, גיא עפרן, יונתן אליהו ועידן ויניצקי, פרשן הכדורסל של וואלה! ספורט שי האוזמן, מאמני הכדורסל מולי קצורין, ננו גינזבורג, מתן חרוש ומיקי גורקה, דובר איגוד הכדורסל חגי סגל ודובר מנהלת ליגת העל שלומי פרי.

הרשימה שלפניכם היא של השחקנים במקומות 21-30. כמו ברשימה שהוצגה אתמול, גם הרשימה הזאת הולכת מהמקום הנמוך לגבוה. השחקנים ברשימה הזאת היו קרובים להכנס לטופ 20 של השחקנים הישראלים בליגת העל, אך יצטרכו לחכות שנה נוספת כדי לעשות זאת. בין השחקנים ניתן למצוא נציגות ראשונה לנבחרת ישראל ששיחקה באליפות אירופה, וכן כמה שחקנים בכירים מאוד בכדורסל הישראלי.

גיא פניני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אלמלא העונה האחרונה הוא בוודאי לא היה יוצא נמהעשירייה הראשונה. פניני/ברני ארדוב
sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מקום 20 – עידו קוז'יקרו (מכבי חיפה) – סנטר בן 35, גובה 2.04. דירוג ממוצע: 6.14.

מספרים בעונה שעברה: 8.3 נקודות, 5.6 ריבאונדים ואסיסט ב-23 דקות בממוצע ב-27 משחקים במכבי חיפה. בפלייאוף רשם 4 נקודות ו-3.4 ריבאונדים ב-16 דקות בממוצע בתשעה משחקים.

בכמה מילים: בכל שנה אומרים שהוא כבר לא לגיטימי כמו בעבר, והוא ממשיך לצחוק על כולם. בגיל 35 רשם הסנטר הופעה מכובדת מבחינה אישית באליפות אירופה, וסיים את דרכו בנבחרת ישראל לאחר שזכה באליפות ראשונה בקריירה. ימשיך לתת מהניסיון שלו ומהתרומה המקצועית במדים הירוקים.

מקום 19 – ניב ברקוביץ' (הפועל אילת) – גארד בן 27, גובה 1.90. דירוג ממוצע: 6.14.

מספרים בעונה שעברה: 9.9 נקודות, 4.2 אסיסטים ו-2.7 ריבאונדים ב-28.9 דקות בממוצע ב-26 משחקים בבני הרצליה.

בכמה מילים: אחרי שנים שבהן נראה שהפריצה שלו מתעכבת, רשם הבן של מ.י.ק.י את עונתו הטובה בקריירה, אף על פי שהקבוצה שלו לא הצליחה. כעת הוא מקבל הזדמנות בקבוצה עם שאיפות גבוהות מאוד, כשהציפיות ממנו להמשיך את ההצלחה. אם ישפר במקצת את הקליעה מבחוץ, יש לו סיכוי להגיע בקיץ לנבחרת ישראל.

מקום 18 – יהוא אורלנד (ברק נתניה) – גארד-פורוורד בן 32, גובה 1.93. דירוג ממוצע: 6.29.

מספרים בעונה שעברה: 10.7 נקודות, 1.9 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים ב-27.7 דקות בממוצע ב-27 משחקים בברק נתניה. בפלייאוף רשם 7.8 נקודות ו-2 ריבאונדים ב-30.4 דקות בממוצע בחמישה משחקים.

בכמה מילים: בגיל 32, אורלנד פתאום הוזכר לראשונה כשחקן שהתרומה שלו הייתה יכולה לעזור לנבחרת ישראל באליפות אירופה. אחד משני הקלעים הטובים ביותר בכדורסל הישראלי, לוחם ומנהיג שמצליח להתחבר לקהל של הקבוצות שלו ואהוב מאוד על המאמנים שלו. פחות על המאמנים היריבים.

מקום 17 – דרור חג'ג' (מכבי ראשון לציון) – גארד בן 34, גובה 1.78. דירוג ממוצע: 6.36.

מספרים בעונה שעברה: 11 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים ב-27.5 דקות בממוצע ב-23 משחקים במכבי אשדוד.

בכמה מילים: רשם אשתקד את העונה האישית הטובה ביותר שלו מאז שהגיע למכבי תל אביב, אבל קבוצתו לא הצליחה. שחקן שנראה כמעט אותו דבר כמו לפני כמעט עשור בנבחרת ישראל. מנהיג אמתי, אחד שלא מפחד לקחת אחריות ברגעי הכרעה ומוביל קבוצות כבר כמה שנים ברצף. חוזר הביתה בתקווה לחזור לצמרת של הליגה עם הכתומים.

ניב ברקוביץ', שחקן בני הרצליה מול דיוויד לוגן שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
עכשיו יש ממנו ציפיות גבוהות יותר. ניב ברקוביץ'/קובי אליהו

מקום 16 – דגן יבזורי (מכבי חיפה) – גארד-פורוורד בן 28, גובה 1.93. דירוג ממוצע: 6.46.

מספרים בעונה שעברה: 10 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים ב-26.4 דקות בממוצע ב-25 משחקים בגלבוע/גליל. בפלייאוף רשם 11 נקודות, 3.3 אסיסטים ו-3 ריבאונדים ב-24.7 דקות בממוצע בשלושה משחקים. בליגה הבלקנית רשם 10.8 נקודות, 3.8 ריבאונדים ושלושה אסיסטים ב-24.5 דקות בממוצע ב-12 משחקים.

בכמה מילים: אחרי שנים בגלבוע/גליל החליט לעזוב את הקן ולעבור לאלופה שחפצה בישראלים מובילים. אחד משני הקלעים הטובים ביותר בכדורסל הישראלי, שחקן שגם באירופה כבר יודעים שלא משאירים לבד, ותוהים כיצד הוא לא זומן לסגל של נבחרת ישראל. מסוגל להיות פקטור גם ביורוקאפ העונה במדי חיפה.

מקום 15 – בן רייס (מכבי חיפה) – גארד-פורוורד בן 23, גובה 1.95. דירוג ממוצע: 6.5.

מספרים בעונה שעברה: 10 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים ב-27.2 דקות בממוצע ב-27 משחקים בבני הרצליה.

בכמה מילים: כמו השחקן שממוקדם מקום אחד לפניו, גם הוא הגיע לאלופה אחרי הרבה שנים באותו המועדון. אחד השחקנים שנחשבים למבטיחים ביותר בכדורסל הישראלי ויהיו חלק מהעתיד של נבחרת ישראל. התאושש מהפציעה הקשה שפקדה אותו, אבל לא הצליח עם קבוצתו להתחמק מעונה בתחתית. כעת רוצה לטעום קצת אירופה וגם להילחם על תואר ראשון.

מקום 14 – מתן נאור (הפועל תל אביב) – פורוורד בן 33, גובה 1.95. דירוג ממוצע: 6.75.

מספרים בעונה שעברה: 9.6 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-2.3 אסיסטים ב-33.2 דקות בממוצע ב-25 משחקים בהפועל תל אביב. בפלייאוף רשם 9 נקודות, 2.3 ריבאונדים ושני אסיסטים ב-36 דקות בממוצע בשלושה משחקים.

בכמה מילים: הסמל המודרני הגדול ביותר של הפועל תל אביב. אחד משחקני ההגנה הטובים בליגת העל, חזר בעונה שעברה לליגה הבכירה אחרי הפסקה בת שלוש שנים, והוכיח שלא רק שהוא לא ירד ברמה, בדברים מסוימים הוא השתדרג. קפטן אמיתי, מנהיג את הקבוצה על הפרקט, ואת השחקנים הישראלים מחוץ לפרקט. אין שאלה לגבי יכולתו, כי בטוח שבכל משחק ישים את הכול על הפרקט.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
שחקן שגם באירופה לא משאירים לבד. דגן יבזורי/אדריאן הרבשטיין

מקום 13 – גיא פניני (מכבי תל אביב) – פורוורד בן 30, גובה 2.00. דירוג ממוצע: 6.79.

מספרים בעונה שעברה: 5.2 נקודות, 2.3 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים ב-17.2 דקות בממוצע ב-24 משחקים במכבי תל אביב. בפלייאוף רשם 6.4 נקודות, 1.4 ריבאונדים ו-0.9 אסיסטים ב-16.1 דקות בממוצע ב-7 משחקים. ביורוליג רשם 4 נקודות, 1.2 ריבאונדים ואסיסט ב-12.9 דקות בממוצע ב-23 משחקים.

בכמה מילים: עבר את העונה הקשה בקריירה שלו. זה החל בתקרית המכוערת עם שולדברנד בדרבי שהובילה לאיבוד תפקיד הקפטן הצהוב, המשיך ביכולת לא מספיק טובה והסתיים בקמפיין מאכזב מבחינת נבחרת ישראל, למרות יכולת טובה שלו. העובדה שהוא מחוץ לעשירייה הפותחת היא לא מעט בשל העונה האחרונה שלו. מסיים חוזה במכבי בקיץ, וירצה להוכיח לכולם שהוא עדיין אחד הישראלים הטובים בארץ.

מקום 12 – ניצן חנוכי (הפועל אילת) – גארד-פורוורד בן 27, גובה 1.94. דירוג ממוצע: 6.82.

מספרים בעונה שעברה: 7.9 נקודות, 4.4 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים ב-30.3 דקות בממוצע ב-27 משחקים במכבי ראשון לציון. בפלייאוף רשם 8.4 נקודות, 5.4 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים ב-31.8 דקות בממוצע בחמישה משחקים.

בכמה מילים: אחד השחקנים שהתקדמו הכי הרבה בשנים האחרונות בכדורסל הישראלי. לא בכדי הוא הגיע הקיץ עד לסגל הסופי של נבחרת ישראל באליפות אירופה. שומר גדול, אולי הכי טוב בליגה, שחקן ששיפר את היכולת ההתקפית שלו שלא הייתה כמעט קיימת בתחילת הקריירה ומסוגל לקלוע שלשות כעת. עזב את ראשון לציון אחרי שלוש שנים מוצלחות מאוד, ויקווה לעשות קפיצת מדרגה באילת.

מקום 11 – אלישי כדיר (הפועל ירושלים) – פורוורד בן 26, גובה 2.02. דירוג ממוצע: 6.89.

מספרים בעונה שעברה: 10.5 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-1.7 אסיסטים ב-23.5 דקות בממוצע ב-21 משחקים בהפועל ירושלים. בפלייאוף רשם 8.8 נקודות ו-5.3 ריבאונדים ב-22.6 דקות בממוצע בשמונה משחקים. ביורוקאפ רשם 8 נקודות ו-4.8 ריבאונדים ב-22 דקות בממוצע בשישה משחקים.

בכמה מילים: שחקן שהימצאותו מחוץ לעשירייה הפותחת מהווה אכזבה בשבילו. אחד הכישרונות הגדולים של הכדורסל הישראלי שנעצר מעט בשנים האחרונות ולא הפך לכוכב שחלק מהאנשים ציפו ממנו. שיפר מאוד את הקליעה שלו מחצי מרחק. אתלט מצוין ושומר טוב מאוד. ההחלטה ללכת למכבי תל אביב עצרה את המומנטום שלו. רשם קמפיין מאכזב גם מבחינה אישית עם נבחרת ישראל בקיץ.

אלישי כדיר שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
ההחלטה ללכת למכבי תל אביב עצרה את המומנטום שלו ועכשיו הוא מקווה לחזור לתלם. אלישי כדיר/מגד גוזני
  • עוד באותו נושא:
  • גיא פניני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully