וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המלוכה: דירוג מצטייני השבוע בליגות הבכירות באירופה

7.10.2013 / 9:49

פרנצ'סקו טוטי לא מסתפק ברומא ורוצה למלוך על איטליה, ינוזאי הוא הנסיך החדש של יונייטד, ניימאר ישב על הכסא של מסי ונותן לברצלונה הזדמנות לעקוץ את ריאל וקסאנו הוא ליצן החצר. מי מוביל את מצעד המצטיינים השבועי?

10. ג'ורג'ו קייליני - יובנטוס

למרות משחק שני ברציפות בו האלופה האיטלקית הוציאה שני כדורים מהרשת, קשה להתעלם מההשפעה של ג'ורג'ו קייליני. יובנטוס ידעה להיחלץ מפיגור בקרב היוקרתי מול מילאן, כשקייליני היה הטוב בשורותיה עם שלל חילוצי כדור ושליטה מוחלטת בקרבות הגובה. כהרגלו, הוא גם היה מעורב בכל ההתכתשויות ברחבה ובאחד המקרים ספג אגרוף בראש מפיליפ מקסס שנעלם מעיני השופט. הצדק הפואטי הגיע עם הרחקתו של הצרפתי והשער של קייליני, שפיתח לעצמו מנהג לכבוש במשחקי צמרת. יובנטוס, כמו נאפולי, נושפת בעורפה של רומא ורק מחכה למעידה הראשונה.

9. ארתור בורוץ - סאות'המפטון

מה תגידו על הסיינטס? 14 נקודות בשבעה משחקים, מקום רביעי ובעיקר הגנת ברזל שספגה רק שני שערים העונה (פחות מכל קבוצה אחרת). העיניים בסאות'המפטון מופנות תמיד להתקפה אותה מאיישים ריקי למברט ופאבלו אוסבלדו, אבל בינתיים האיש הדומיננטי נמצא בין הקורות והוא אחראי על מאזן הספיגות הנמוך כל כך. ארתור בורוץ, שוער נבחרת פולין, רשם משחק רביעי ברציפות ללא שער חובה, כשעצר את כל הניסיונות של סוונסי ב-0:2 הביתי. הוא מנע ממיצ'ו את השוויון עם הצלה גדולה, סגר גם את ג'ונג'ו שלבי וחתם עם הדיפה בקצות האצבעות לכדור של ווילפריד בוני. אז מדוע באנגליה מודאגים? אולי מפני שביום שלישי הבא בורוץ יעמוד מול הנבחרת שלהם במחזור הסיום של מוקדמות המונדיאל.

ארתור בורוץ שוער נבחרת פולין. רויטרס
יעצור גם את נבחרת אנגליה? ארתור בורוץ/רויטרס

8. אנטוניו קסאנו - פארמה

הזימון המחודש לנבחרת לא יגיע? הקבוצות הבכירות כבר התייאשו ממנו? את אנטוניו קסאנו זה לא באמת מעניין. הוא רק רוצה ליהנות. פארמה הציעה לו את זה בקיץ, ולאחרונה נראה שזה מה שהוא עושה. הפנטזיסט בן ה-31 נכנס לעניינים בקצב שלו, ובדרבי ההיסטורי מול ססואולו כבר היה בשיאו. גם ב-10 שחקנים וכשנשאר לבד בהתקפה, קסאנו שלט במשחק ביד רמה. הוא התחיל עם מהלך מבריק בצד ימין ובישול לרפאלה פלאדינו, הכין בהמשך מצד שמאל לאלאנדרו רוזי כשקבוצתו בנחיתות מספרית בעקבות הרחקת השוער, וחתם עם שער נאה וריקוד משעשע שכולו הנאה. "פנטאנטוניו" במיטבו.

7. פדרו לאון - חטאפה

יסלח לנו דייגו קוסטה הלוהט וגם כריסטיאנו רונאלדו שהכריע את הדרמה במגרשה של לבנטה, אבל הנציג השבועי של מדריד מגיע מחטאפה וקוראים לו פדרו לאון. כן, אחד השחקנים שז'וזה מוריניו השפיל בימיו בריאל מדריד, נרכש בחזרה בקיץ על ידי חטאפה אחרי שתי תקופות השאלה ובשבועיים האחרונים נראה כמי שחוזר לעצמו. לאון היה אחד השחקנים המבטיחים בליגה בעונת 2009/10, נרכש על ידי ריאל ולא הצליח לבצע את קפיצת המדרגה. ביום ראשון הוא הזכיר נשכחות ואף ציין צמד ראשון בקריירה בליגה הבכירה, כשסחף את חטאפה ל-1:3 ביתי על בטיס. לאון הפתיע את גיז'רמו סארה בכדור חופשי קשתי מ-45 מטרים, לאחר מכן הבקיע בנגיחה ולא היה רחוק משלושער. וכל זה ב-35 דקות בלבד, לפני שנפצע והוחלף. מה עוד אפשר לבקש?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אנטוניו קסאנו שחקן פארמה. Claudio Villa, GettyImages
רק רוצה ליהנות. אנטוניו קסאנו רוקד/GettyImages, Claudio Villa

6. מארק אנדרה טר סטגן - בורוסיה מנשנגלדבאך

דורטמונד לא סיימה משחק ליגה מבלי להבקיע מאז נובמבר 2012. בשבת היא שלטה ללא עוררין, בעטה לעבר השער לא פחות מ-27 פעמים ומתוכן תשעה כדורים הלכו למסגרת. אז איך היא בכל זאת לא ניצחה? התשובה אצל מארק אנדרה טר סטגן. השוער הצעיר, שלא שמר על רשת נקייה בחמשת המשחקים הקודמים, סיפק רצף של הצלות נהדרות מול סגנית אלופת אירופה ובעיקר מול חברו לשעבר מרקו רויס, ושמר על המאזן הביתי של גלדבאך בדרך ל-0:2 שלא הגיע לה. ליורגן קלופ רק נותר להחמיא בסיום לשוער שמנע ממנו ניצחון: "הוא היה פשוט פנטסטי, מארק שוער מצוין. אם יום אחד רומן ויידנפלר יפרוש, מארק יוכל להחליף אותו". בגרמניה אמרו שזו הופעה ברמה של אוליבר קאן. יש כבוד.

5. ניימאר - ברצלונה

התלות הגדולה בליאונל מסי הייתה הבעיה הקריטית של ברצלונה בעונה שעברה. ניימאר הובא, בין היתר, כדי לתת מענה ולהוביל בימים בהם מסי חסר. ביום שבת הוא עשה זאת על הצד הטוב ביותר, כשנכנס לעמדה של מסי במרכז וסחף את אלופת ספרד לניצחון שמיני ברציפות (1:4 על ויאדוליד). הרכש הברזילאי להטט בקאמפ נואו כמו בחלומות הוורודים של הנשיא סנדרו רוסיי. הוא בישל פעמיים והעלה את מאזנו בליגה לשישה אסיסטים, ולקינוח גם כבש בעצמו אחרי פרגון מצד אלכסיס סאנצ'ס שהצטיין גם הוא. "ניימאר ורסטילי כמו מסי ושולט בכל אספקט במשחק", החמיא המאמן חרארדו מרטינו, כשבתקשורת הקטלאנית כינו את הברזילאי "גאון". סגן הנשיא חאבייר פאוס ניצל את ההזדמנות כדי לעקוץ את ריאל מדריד וגארת' בייל: "ה-57 מיליון על ניימאר מצדיקים את עצמם. זו עסקה טובה מאוד ביחס לסכומים שזורקים במועדונים אחרים".

ניימאר, ליאונל מסי שחקני ברצלונה. AP
נתן מענה ראשוני לתלות המוחלטת של ברצלונה במסי. ניימאר/AP

4. רמי קאבלה - מונפלייה

כמה וכמה כובשי צמדים היו בסוף השבוע בצרפת. פיליפ ג'ורג'ביץ' המשיך להפציץ במדי נאנט המפתיעה, שייק דיאבטה העיר את בורדו אחרי טראומת מכבי תל אביב וגם ויקטור הוגו מונטאניו הרשים במדי מונפלייה, אבל חברו לקבוצה רמי קאבלה היה מעל כולם. הכישרון בן ה-23, ללא ספק השחקן היצירתי ביותר בסגל של מונפלייה, הוביל את הקבוצה ל-1:5 מוחץ על חשבון ליון האומללה. קאבלה התעלל בהגנה המאולתרת של היריבה הפצועה והיה מעורב בכל השערים, כולל שני בישולים וגם צמד ראשון בליגה הבכירה. במאזנו של קאבלה כבר חמישה שערים העונה, אך הפעם הם גם היו שווים ניצחון אחרי חמש תוצאות תיקו רצופות. אל תופתעו אם תראו אותו בקרוב בקבוצה גדולה יותר. כוכב בהתהוות.

3. עדנאן ינוזאי - מנצ'סטר יונייטד

אפרופו כוכבים בהתהוות, אי אפשר לפסוח על השם הכי חם באנגליה בסוף השבוע. דייויד מויס הלחוץ הפתיע עם הצבתו בהרכב לראשונה במשחק ליגה, ועדנאן ינוזאי בן ה-18 החזיר בענק עם צמד שערים בבכורה החלומית. בהפרש של דקה זה מזה. רק שחקן אחד הרשית פעמיים במשחק הראשון בו פתח בהרכב מנצ'סטר יונייטד - קראו לו רוד ואן ניסטלרוי. ינוזאי שם את עצמו מהרגע הראשון בחברה טובה. הילדון הבלגי-קוסוברי, שהראה ניצוצות במשחקי טרום העונה של השדים האדומים, היווה איום מתמיד על שערה של סנדרלנד, היה הרוח החיה בהתקפות של יונייטד וכאמור גנב את ההצגה בניצחון 1:2 עם סיומת מבריקה שגם החבר רובין ואן פרסי היה מתגאה בה. הקרב על שירותיו בין הנבחרות (אלבניה, בלגיה, אנגליה) כבר בעיצומו. הנסיך החדש של מנצ'סטר יונייטד.

עדנאן ינוזאי שחקן מנצ'סטר יונייטד. AP
בעקבות רוד ואן ניסטלרוי. עדנאן ינוזאי/AP

2. פייר מישל לאזוגה - המבורג

דורטמונד הפסידה לראשונה, באיירן מינכן איבדה נקודות במשחק בו הייתה ראויה לניצחון, וכך הזרקור של המחזור השמיני בבונדסליגה הופנה לעבר התצוגה של פייר מישל לאזוגה. חלוץ הנבחרת הצעירה של גרמניה הגיע להמבורג מהרטה ברלין בקיץ, וכבש בשני המשחקים האחרונים. המאמן החדש ברט ואן מרווייק הרגיש שהוא חם, אז נתן לו שוב את האשראי וקיבל ממנו שלושער בזק תוך שמונה דקות בלבד (59, 62 ו-67) בניצחון המוחץ 0:5 בנירנברג. הכול הצליח ללאזוגה, שחתם את משחק חייו עם חטיפת כדור ובעיטה מ-35 מטרים לקורה ופנימה. היה זה השלושער המהיר ביותר בבונדסליגה מאז שון דאנדי עשה זאת בשמונה דקות במדי קרלסרוהה (1996) אך השיא של מיכאל טונייס (דואיסבורג, 1991) עומד על חמש דקות. לאזוגה רק בן 22. יש לו לאן לשאוף.

1. פרנצ'סקו טוטי - רומא

כן, שבוע שני ברציפות ששחקן של רומא כובש את המקום הראשון במצעד המצטיינים. ז'רביניו עשה זאת בשבוע שעבר ושוב היה נפלא, אבל ניגן כינור שני בקונצרט של המאסטרו. אמרו שזה המבחן הכי קשה של רומא המושלמת עד כה, אז הג'אלורוסי הגיעו לסן סירו ולימדו את אינטר (בלתי מנוצחת עד המשחק) וכל איטליה שיעור בהתקפות מתפרצות. טוטי, גם בגיל 37, לא מסתפק בתפקיד הסמל אלא רוצה להוביל מקצועית. "אר פופונה" עושה זאת בצורה מעוררת השראה בקבוצה האטרקטיבית של רודי גרסיה. הסיומת של השער הראשון מזכירה את הימים הגדולים, קור הרוח בפנדל נותר כשהיה ועל הדרך בה הוציא את המתפרצת בשער השלישי אין מה להכביר מילים. גרסיה תיאר אותו כ"אחד הגדולים בהיסטוריה" אחרי ה-0:3 (הניצחון הכי גבוה של רומא על אינטר בסן סירו), התקשורת מהללת והאוהדים כבר מריחים אליפות. המלך של רומא יחזור למלוך על איטליה כולה?

פרנצ'סקו טוטי שחקן רומא חוגג שער. רויטרס
גם בגיל 37, מראה לכולם את הגב. פרנצ'סקו טוטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully