וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקש שעל גב הגמל: מאור בוזגלו בעונה גורלית

19.8.2013 / 14:20

מאור בוזגלו מגיע לעונה שתגדיר את הקריירה שלו ותקבע סופית האם הוא כישלון. הוא גם השחקן שיקבע האם הפועל באר שבע תצליח. חמי אוזן ממשיך לנתח את אנשי המפתח בקבוצות, כולל מי שיכול להיות שק החבטות הבא של הלוזונים במכבי פתח תקוה

צילום: קובי אליהו. עריכת וידאו: יותם בן דוד

הברומטר: מאור בוזגלו

העונה בבני סכנין הגדירה את הקריירה של מאור בוזגלו כמעט כמו המריבה עם מכבי חיפה והאכזבה במכבי תל אביב. רבים גם נזכרו בה כאשר בוזגלו בחר לחתום בהפועל באר שבע של אלישע לוי, צעד שהוא לא היה ממהר לנקוט בו בשלב אופטימי יותר בקריירה שלו. עכשיו, אומרים, בוזגלו זקוק שוב לאלישע לוי. הוא ייהנה מהמאמן שהבליט את היתרונות שלו והתעלם מהחסרונות שלו. מאמן שמתעסק בעיקר של בוזגלו (הכישרון הענק) ומתעלם מהטפל (האבא, הפוזה, ההתעשרות המוקדמת מדי ככדורגלן).

אלא שבוזגלו, קודם כל בוזגלו ואחר כך האוהדים והפרשנים, צריך לזכור שמדובר בסיטואציה שונה לגמרי: בסכנין הקבוצה נבנתה סביבו והכל היה עובר דרכו. בבאר שבע, לא משנה מה יעשה, זאת הקבוצה של אליניב ברדה. כמו שכל שחקן רכש טוב שהגיע לבית"ר בשנות ה-90 הבין שזו הקבוצה של אלי אוחנה והוא תמיד ראשון בהיררכיה, זו צריכה להיות נקודת המוצא להצלחה של בוזגלו בבאר שבע. עבור מי שאביו השווה אותו למסי וחושב שבנו גדול יותר ממועדונים כמו מכבי תל אביב, זו תובנה שקשה להגיע אליה לבד.

קשר הפועל באר שבע מאור בוזגלו. ברני ארדוב
צריך להבין שזו לא הקבוצה שלו. מאור בוזגלו/ברני ארדוב

אבל עזבו את ההיסטוריה של בוזגלו. מי שצפה במסיבת העיתונאים שהציגה אותו בבאר שבע מיד שם לב לעניין הבעייתי הזה שבו הוא לא מכיר במקום שלו. העצה המזלזלת בתמימות של אלונה ברקת שלא מבינה בכדורגל להחתים גם שלומי ארבייטמן, לימדה שבוזגלו עדיין חושב כמו כוכב על למרות שהוא לא כוכב על. ניכר כמה הוא רוצה להצטלם בנפרד כאילו היה אליניב ברדה ולא מנתח לעומק את הסיטואציה שהוא נדרש להצליח בה.

אם בוזגלו ישכיל להפנים זאת, כל המערכת החדשה של הפועל באר שבע החדשה תזרום הרבה יותר טוב. זה גם בא לידי ביטוי בתפקוד שלו במגרש. אלישע לוי בוחר כרגע לשחק עם בוזגלו על הקו. אלא שבוזגלו לא ממלא את התנאי החשוב ביותר לשחקן בעמדה הזו: הוא ממעט לעשות הגנה. בוזגלו חייב להבין זאת ולהתחיל לעבוד יותר באגף. זה אחד מתנאי המפתח בהתנהלות שלו ואחד מתנאי ההצלחה של באר שבע. חשוב לזכור – בוזגלו הוא אחד השחקנים שמעוררים הכי הרבה אנטגוניזם בכדורגל הישראלי. גישה כזו יכולה להתסיס את הקבוצה וחדר ההלבשה. כשבוזגלו מעצבן הוא מעצבן את כולם. הוא מעורר איש שקט בכל הגזרות מסביבו. לכן, חשוב מאוד לבאר שבע שהוא יידע כיצד להתנהל.

יש דבר אחד שיכול לעזור למאור בוזגלו לעשות זאת. להבין שהעונה בבאר שבע הולכת להגדיר את הקריירה שלו יותר מכל עונה אחרת. במכבי תל אביב הוא לא הצליח בתקופה שמעטים הצליחו. באירופה הוא נכשל אבל גם רבים וטובים כמוהו נכשלו. בבאר שבע אין לו יותר שום תירוץ. זאת לא קבוצה גדולה מדי בשבילו כדי לבלוט בה. אם רק יבין את מקומו, יפעל בהתאם לכך על המגרש ומחוצה לו ויגיע רעב לעונה הזו כמו ששחקן במצבו צריך להרגיש, להבדיל מגישת הסופרסטאר שלא עוזבת אותו ולא מפסיקה לפגוע בו, יש באמת סיכוי שזה יקרה. אחרת, גם הסיפורים מסכנין כבר לא יוכלו להסתיר את החותמת הסופית: הקריירה שלך היא כישלון גדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ניל אברבנל שחקן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
שוער טעון הוכחה בליגת העל. ניל אברבנל/ניב אהרונסון

הברומטר: ניל אברבנל

מכבי פתח תקווה יכולה להיות בית קברות לשוערים. הלחץ שמקרינים הלוזונים, לא מעט מתוך התשוקה הענקית שלהם להצלחה והוכחה לכולם, זולג לא אחת לשוער – העמדה הכי רגישה במגרש. הוא שומע את הלחשושים, הוא מרגיש את חוסר השקט, הוא מודע לאמון החלקי בו ולעתים זה גם מתפוצץ. לפעמים, זה לחץ מעיק יותר מקללות של אוהדים. כשאוהדים לא מאמינים בך אתה רוצה להשתיק אותם. אבל כשאנשים שמנהלים אותך מסתכלים עליך בעיניים חשדניות, זה בעייתי יותר.

העונה מתיישב על הכיסא הבעייתי הזה ניל אברבנל – שוער טעון הוכחה בליגת העל. מלפניו, יעמוד סגל שגרתי של מכבי פתח תקווה. לא מבריק ולא נורא. סגל שיכול להתחבר לעונה טובה וסגל שעשוי לגרד את התחתית. אברנבנל יהיה זה שיגדיר זאת. אם הוא יקרין אי שקט ויספוג לחץ מיותר והרסני, לסירה שהלוזונים רוצים לבנות יהיה חור קבוע. לא משנה כמה יחתרו מהר, תמיד יחדרו מים. שוער צעיר כמו אברבנל יכול לסבול מאוד מהטירוף הזה. אם גם הוא יפגע כמו שוערים קודמים, למכבי פתח תקווה יהיה קשה להפתיע בעונת הקאמבק בליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully