וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודת בוגר: ההימורים של מכבי חיפה על בוקולי וריאן

17.8.2013 / 7:25

כבר עכשיו ברור שמכבי חיפה תהיה קבוצה טובה העונה ושאפקט בנאדו לא נעלם. אבל מה שיעשה את ההבדל מול מכבי תל אביב הוא הערך של בוקולי המזדקן וריאן הצעיר וההימור הענק של מאמן הירוקים בגזרה שלהם. חמי אוזן ממשיך לנתח את האנשים שיעשו את העונה, ומזהה את המפתח ברעננה

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: יותם בן דוד

הברומטר: גוסטבו בוקולי, איסמעיל ריאן

אריק בנאדו שיחק עם טובי הקשרים האחוריים שעברו בעשורים האחרונים בכדורגל הישראלי. הוא נהנה מז'וטאוטאס, הוא ראה את קנדאורוב, הוא שיתף פעולה עם אבוקסיס ובואטנג, אלברמן ובנין. ובכל זאת, גם בעונה הנוכחית הוא בוחר ללכת על גוסטבו בוקולי בתור קשר אחורי מוביל. בטח במשחקים הקלים יותר של מכבי חיפה. לירוקים יש את אביחי ידין בסגל, אבל נכון לעכשיו הם לא מראים סימנים גדולים של ציפייה לשובו לבריאות מלאה. הם גם לא ניסו להביא קשר אחורי אחר. בנאדו, כך נראה לפחות כרגע, נאמן לרעיון שלו מהעונה שעברה: בוקולי בעמדה הכי דפנסיבית בקישור, לצידו יניב קטן, או כל שחקן אחר שמאמן מכבי חיפה יבחר.

פותחים עונה בליגת העל:

האם גילי ורמוט מסוגל להיות ערן זהבי?

השחקן שיחבר את הרכש המבולבל של טביב בבית"ר

הכללים החדשים של מכבי חיפה: קנס למאחרים, טלפונים בחוץ

פיראס מוגרבי לראשי בני סכנין: "החלטתי לחתום אצלכם"

זה, במידה רבה, יהיה גם ההימור שיכריע את העונה של מכבי חיפה. ברור, חיפה זקוקה לעוד חלוץ, אבל יותר משערים, הקבוצה הזו זקוקה לשליטה במרכז במגרש. להביא לידי ביטוי את היתרונות שיש לירוקים בקישור. חיפה חייבת עוצמה, חייבת תיקולים, חייבת מחלצי כדורים, חייבת ניהול משחק. ללכת לעונה עם בוקולי כקשר אחורי, מראש ולא תוך כדי עונה, יכול להיות מעניין. זה בוודאי יכול גם להצליח. אבל גם יכול להיות מכשול במשחקים הגדולים וברגעים בהם הליגה תוכרע. בגיל 35, לא ברור כמה בוקולי יכול לתפקד בתור הקשר האחורי הדומיננטי שהירוקים כל כך צריכים. הוא לא קשר אחורי קלאסי. הוא שחקן מאוד חכם, בטח בגיל כזה, ובעמדה הזו השכל והיושר המקצועי הם יתרונות אדירים. אבל במקרה של בוקולי, זה עדיין מסוכן. כל עוד מכבי חיפה לא בונה על אביחי ידין, בנאדו יקום וייפול על היכולת של בוקולי לספק לו פתרון טוב לאורך עונה שלמה.

ראינו מה קרה למכבי חיפה בפלייאוף בעונה שעברה. הנפילה הקטנה בצבירת הנקודות אחרי שאלמנט ההפתעה של החלפת המאמן הסתיים נבעה לא אחת מהמחסור בעוצמה, גם כשהעייפות החלה להשפיע. אלא שהעונה בנאדו ממשיך לחשוב מחוץ לקופסה, ובונה לא מעט על מערך ללא קשר אחורי קלאסי. אצל קבוצות העלית בכדורגל העולמי המערכים היום הם מאוד ורסטיליים וטריקים דוגמת בוקולי יכולים לעבוד. ראינו גם שזה מצליח הקיץ. אבל לאורך עונה שלמה?

גוסטבו בוקולי שחקן מכבי חיפה עם המאמן אריק בנאדו. אדריאן הרבשטיין
בנאדו יקום וייפול על היכולת של בוקולי לספק לו פתרון טוב לאורך עונה שלמה/אדריאן הרבשטיין

לאורך עונה שלמה מחבר אותנו בדיוק לברומטר השני של מכבי חיפה – חלוץ הנוער המוכשר איסמעיל ריאן. כבר עכשיו ברור, למרות שהיריבות האירופיות הקיץ היו חלשות, שאפקט בנאדו נמשך במכבי חיפה. אחד השחקנים הכי מקצוענים בתולדות המועדון ממשיך להעביר מרוחו המנצחת למועדון ולשחקנים. לא ברור האם העונה מכבי חיפה תהיה קבוצה מעולה, אבל בטוח שתהיה קבוצה טובה. הרכש הנקודתי, המאופק אבל חכם, בדיוק למקומות שצריך ולא לשם האגו הכללי, פועל נכון. למכבי חיפה יש הרכב מצוין. יחידת עילית משובחת ומצומצמת. אבל לאורך עונה שלמה צריך עומק. אחרי שכל הימפולסקים למיניהם שוחררו מבלי להביא להם יותר מדי תחליפים, העומק הזה העונה יגיע משחקני הנוער כמו ריאן. שחקנים שמכבי חיפה בזבזה ולא מיצתה את כישרונם.

במשחקים הקלים יותר, בהם כוכבי ההרכב הנוכחי ינוחו, ריאן וחבריו הצעירים יצטרכו להיכנס למגרש ולנצח משחקים. להראות את העוצמה של מכבי חיפה בלי ההרכב הקבוע של מכבי חיפה. כדי להפתיע את העושר בסגל של מכבי תל אביב, מכבי חיפה חייבת לצבור נקודות ללא טעויות. להיות יעילה ומוכשרת. הכישרון כבר שם. ראיוס מסתיר את התלות בקטן, עזרא רק הולך ומתבגר, אבל בספסל למכבי חיפה אין תחרות יוצאת דופן כמו מכבי תל אביב. מי שייכנס בימי העייפות הגדולים לנעלי הכוכבים ויצטרך להמשיך לנצח, הם הצעירים. ריאן לא הצליח יותר מדי עד היום להראות שהוא יכול להיכנס כמחליף של 20 דקות. העונה מכבי חיפה חייבת אותו יותר. אם צעירי מכבי חיפה יעניקו לה עומק ואם הקישור האחורי ייתן לקישור הקדמי את הדחיפה שהוא צריך, לבנאדו יש סיכוי טוב להתמודד באמת העונה מול הכסף של מכבי תל אביב.

איסמעיל ריאן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
יוכיח שהנוער של מכבי חיפה יכול לייצר עומק לקבוצה הבוגרת? איסמעיל ריאן/אדריאן הרבשטיין

הברומטר: מנחם קורצקי

בימיו ברמת השרון, סוד ההצלחה של מנחם קורצקי לא היה ברור לחלוטין. הוא תמיד היה שם ברקע של הסינדרלה, אבל לא באמת ידעת האם הוא זה שכתב את הסיפור. כי גם היו שם מאמנים לצידו, וראש עיר ששם כסף, ומנהלים דומיננטיים. ברעננה קורצקי הוכיח שהוא לא גימיק. מוקדם לדעת האם הוא המאמן המבריק הבא, אבל גם מאמן שמגיע ומשנה קבוצות קטנות הוא מצרך נחוץ. וקורצקי הוא כזה. את רעננה הוא הוא העלה ליגה אחרי שבעה ניצחונות רצופים בפלייאוף הלאומית, וגם העונה הוא זה שיכריע האם הקבוצה הלא ברורה הזו תעלם מהמפה תוך עונה אחת הוא שתחשוף סוג של פנים דרך הישגי המאמן שלה.

נכון, אפשר היה לבחון את הסגל של רעננה דרך כמה שחקנים מעניינים. תמיר כהן, אסי בלדוט, בן בנימין, יניב לביא. למשקל של גל ניר כשוער יהיה ערך רב. אבל קורצקי הוכיח עד עתה שהוא זה שבסופו של דבר הופך את הערב רב הזה של שכירי חרב לגוף קוהרנטי חזק ומנצח. אצל כל מאמן אחר, השחקנים האלה אולי היו מעבירים את הזמן עד סוף הקריירה. אצל קורצקי הם יכולים להתגלות כשחקנים טובים בקבוצה מפתיעה. לכן, אפקט קורצקי הוא זה שיקבע האם רעננה תישאר בליגה ואיך. בלעדיו, החלום של ליגת העל יכול להתגלות כסיוט נוראי.

מאמן הפועל רעננה, מנחם קורצקי, עם שחקן הקבוצה קובי חסן. ברני ארדוב
המאמן המבריק הבא? עדיין מוקדם לדעת. מנחם קורצקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully