וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלונטר של סוזה: שלום תקווה על הפסד מכבי תל אביב בבאזל

30.7.2013 / 23:09

הנעת הכדור נפגמה, חסרונו של אניימה מורגש בהגנה, המאמן לא סגור על המערך, ולמה דור מיכה לא שיחק? שלום תקווה סבור שמכבי תל אביב צריכה שינוי משמעותי ביכולת כדי להגיע לליגת האלופות

במהלך השבוע האחרון מכבי תל אביב התעסקה הרבה מאוד ביריבה שלה. דובר הרבה על הפערים בין גיורי לבין באזל, על הכוכבים של באזל, ועל מה שמצפה לצהובים מול האלופה השוויצרית. אבל נראה שעל דבר אחד מכבי תל אביב שכחה להתכונן לקראת המפגש: על היכולת שלה. מכבי תל אביב פתחה רע מאוד את המשחק, והראתה היום (שלישי) את אחת המחציות הכי גרועות שלה בשנה האחרונה.

האלופה הישראלית לא הצליחה לעמוד מול הלחץ שהפעילו השחקנים השוויצרים. מכבי נראתה מבולבלת, לחוצה וחסרת אונים. הדבר הזה גרם להרבה מאוד איבודי כדור, להרבה בעיטות סתמיות למעלה שהובילו להתקפות נגד, ויש לומר שהתוצאה 1:0 במחצית הראשונה די היטיבה עם מכבי, ולא שיקפה את יחסי הכוחות על המגרש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין השילוב שלו עם פריצה חורק. יצחקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחצית השנייה מכבי תל אביב נראתה קצת יותר טוב, גם מאחר ששחקני באזל לא הפעילו את אותו לחץ מהמחצית הראשונה. היה קל יותר לשחקני מכבי תל אביב להניע את הכדור, ההתרגשות קצת ירדה, ועם קצת יותר דיוק, היא הביאה את עצמה למעט הזדמנויות. גם ביום לא טוב, מכבי תל אביב יכלה להשוות את התוצאה.

ועדיין, הרבה דברים היו חסרים לי היום במכבי תל אביב. הנעת הכדור הסבלנית, שאפיינה את הקבוצה בשנה האחרונה, נעלמה לחלוטין ולא הורגשה. מכבי לא התמודדה עם הלחץ שהופעל עליה, הרבה שחקנים נראו חסרי ביטחון ומיהרו להיפטר מהכדור.

כשבוחנים את הנעת הכדור שנפגעה השנה, ניכר שגם העזיבה של וינסנט אניימה משפיעה. אפשר לראות שחוליית ההגנה והקישור של מכבי תל אביב, שהיו מלאי ביטחון בהנעת הכדור בשנה שעברה, נראים לחוצים יותר. אניימה היה חלק חשוב בהנעת הכדור, נתן הרבה שקט, ביטחון וסדר. נכון שהגיע שוער חדש, עם יכולות הגנתיות טובות, אבל אני בספק אם הוא יכול לתרום למכבי תל אביב את השקט והסדר שנתן אניימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההגנה לא עמדה בלחץ, נראית חסרת ביטחון, והחיסרון של אניימה הורגש. מכבי תל אביב בבאזל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכוח שיצרה מכבי תל אביב בשנה שעברה התחיל מאותה סבלנות, אותה יכולת וביטחון שהיה לחלק האחורי. גם במצבי לחץ, הקבוצה הצליחה לצאת בצורה מסודרת אל ההתקפות והמתפרצות. השנה זה חסר.

אלמנט נוסף שמכבי תל אביב תקווה לשיפור הוא חוליית הקישור. מהראן ראדי וערן זהבי עדיין לא נמצאים בכושרם הטוב, ואם מכבי רוצה להיות טובה יותר, היא חייבת שהשניים האלה ישתפרו. היום הם לא הניעו כדור, לא יזמו מספיק, לא מספיק באו לקחת את הכדור. למרות השיפור מהמחצית הראשונה, זה עדיין לא מספיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייב להחליט על המערך. סוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל כרגע נראה שהפלונטר העיקרי של פאולו סוזה הוא בהתקפה. המאמן רוצה את ברק יצחקי וראדה פריצה יחד בהרכב, אבל עדיין לא מוצא את הדרך הנכונה לשלב בין השניים, או את הצורה שבה הוא רוצה להעמיד את הקבוצה. סוזה מציב את יצחקי בקו, ונראה שבינתיים הוא קצת פחות טוב כשהוא באגף. מאחר שיצחקי עובד קשה ועוזר הרבה להגנה, זה מקשה עליו לתרום בהתקפה. לדעתי, יצחקי צריך לשחק באמצע. לא כפיבוט, אלא כחלוץ שני, שמגיע מאחור ומצטרף להתקפה. סוזה בהחלט יצטרך להחליט אם לשנות סגנון למכבי תל אביב, כי ראינו לקראת הסוף את השיפור במעבר בין 1:5:4 לבין 2:4:4.

לדעתי מכבי תל אביב תרוויח את יצחקי כשיהיה באמצע. היכולות הטכניות שלו, יחד עם היכולת של פריצה כפיבוט, עשויות ליצור שילוב עם הרבה כוח בהתקפה. גם פריצה הראה משחק יחסית פושר, אבל עדיין הוא היה זה שהגיע להזדמנויות, עדיין הוא היה זה שאיים על השער, הוא היחיד שהצליח להתמודד מול ההגנה החסונה של השוויצרים, והוא עדיין מאוד חשוב בפאזל של הקבוצה. אסור להספיד את פריצה, הוא עוד יתרום. ככל ששיתוף הפעולה שלו עם יצחקי ישתפר, מכבי תל אביב תרוויח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכבי מחכה לו ולזהבי. ראדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכבי תל אביב איבדה קצת מכוחה בחלק ההתקפי גם בכל הנוגע למשחק האגפים. הכוח שהיה לה עם דאבור, מיכה ועטר על הקווים ובחוד היה משמעותי בחלק ההתקפי. עדיין מכבי לא מצליחה לפתור את הבעיה שם. מעניין גם למה דור מיכה, שנחשב לשחקן קו בעל יכולות בשתי הרגליים, לא מקבל את הקרדיט מסוזה.

ועדיין, למרות המשחק הדי מאכזב של מכבי תל אביב, היא יכולה להיות מרוצה מדבר אחד. לסיים משחק כזה בהפסד מינימלי של 1:0, משאיר אותה עם סיכוי לגומלין. אבל גם עם התמיכה הגדולה של הקהל בבלומפילד, שאף אחד לא יטעה: מכבי תצטרך לשפר בצורה משמעותית את יכולתה, כי לא היה רחוק שחלום ליגת האלופות היה נגמר כבר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully