וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק, אימון: שלום תקווה מסכם את הניצחון הגדול של מכבי חיפה על לנקראן

25.7.2013 / 21:50

מכבי חיפה התעללה בלנקראן והפכה את מפגש הליגה האירופית למשחק אימון. למרות זאת, אפשר היה לראות את העבודה הטובה שעושה אריק בנאדו, שלמרות שהיה שחקן הגנה, מעמיד קבוצה התקפית ומאיימת. שלום תקווה מסכם וחושב שהירוקים עדיין צריכים חיזוק לקישור ולחוד

מכבי חיפה עלתה למשחק הגומלין היום (חמישי) מול חזאר לנקראן באזרבייג'אן אחרי ה-0:2 במשחק הראשון ובתקווה שלא לייצר דרמות, אבל היא כמעט הופתעה ורק הקורה הצילה אותה מספיגה בעשר השניות הראשונות של המשחק. אבל שאף אחד לא יטעה. גם אם חיפה הייתה סופגת, הפערים בין שתי הקבוצות מבחינת יכולות השחקנים משמעותיים מאוד והירוקים טיילו אל השלב הבא, כאשר כבר אחרי 13 דקות וביתרון 0:3, הפך משחק בזירה האירופית למשחק אימון.

הניצחון הזה בוודאי נותן הרגשה טובה, גם למאמן אריק בנאדו ובמיוחד לשחקנים שלו, שנהנו מכל רגע ושטפו את המגרש. האמת, גם אנחנו נהנו. יכולנו לראות לא מעט שחקנים שונים בחיפה משתתפים במלאכת הבישול או כיבוש השערים והקבוצה יכולה להיות גאה בסופו של יום על ניצחון בתוצאה היסטורית לכדורגל הישראלי באירופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטפו את המגרש. חיפה חוגגת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם לנסות להתייחס קצת לפן המקצועי, דבר לא פשוט במשחק שכזה, ניתן לראות שבנאדו דורש משחקניו, בכל משחק ובכל מקום, בית או חוץ, להפוך את הקבוצה למאיימת ולכזו שלוחצת בחלקים הגבוהים של המגרש את היריב. יפה שדווקא בנאדו, שלאורך הקריירה נודע כשחקן הגנה, מאמין בהפיכת הקבוצה שלו להתקפית מאוד, כזו שכובשת שמינייה במשחק חוץ. המאמן לא מחפש סגנון של הסתגרות מאחור ויציאה למתפרצות, אלא דורש מהקבוצה שלו להעביר את כובד המשחק לחלק המגרש של היריב. חיפה מחלצת כדורים באזורים המסוכנים ומשם, יש לה לא מעט שחקנים שיודעים להגיב מהר ולייצר שערים.

אני חושב ששלושת שחקני הרכש אלעד גבאי, רובן ראיוס ושמעון אבוחצירא בהחלט משדרגים את הקבוצה. לחיפה יש כוח באגפים ומהירות משני עברי המגרש וזה יעזור מאוד בהמשך ליכולת הקבוצתית. אולם למרות הניצחון המוחץ, ההעפלה החלקה וההרגשה הטובה, מרכז המגרש של הירוקים עדיין לא מספיק מעובה. ראיוס בהחלט יכול לתרום את חלקו בהנעת כדור שקטה וחכמה, אבל אם מכבי חיפה מצפה שלאורך העונה כולה גוסטבו בוקולי יצליח לסחוב את מרכז המגרש לבדו, היא עלולה להתבדות. מאבקים מול יריבות חזקות יותר, לא רק בליגה האירופית, אלא גם בזירה המקומית, ישאירו את חיפה הנוכחית מתקשה משהו. אני חושב שזו חוליה שעדיין צריכה להתחזק, אבל הקבוצה כולה נראית בדרך הנכונה והיא מוכנה לעונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקבוצה שלו מוכנה לעונה. בנאדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום הוכח פעם נוספת שהגעתו של אבוחצירא נתנה כוח אש רציני לחלק ההתקפי והוא גם הוסיף שער בכורה פנטסטי, אבל לא יהיה זה נכון מצד הקבוצה לסמוך רק עליו כאיש שיוביל את ההתקפה. במהלך כל עונה יש ירידות ומשברים וחיפה תצטרך סגל עמוק ורחב יותר, גם בחוד. אפילו אם אבוחצירא עצמו והשילוב שלו עם אלון תורג'מן נראים טוב מאוד בתחילת העונה, כולנו יודעים שככל שעומס המשחקים יתחיל להצטבר, יש לא מעט אתגרים שהקבוצה תצטרך להתמודד איתם וגם תוצאה יפה ומשכנעת שכזו בדמות 0:8 במשחק חוץ באירופה לא צריכה למנוע מהצוות המקצועי להמשיך לחשוב, ולמצוא דרכים נוספות להשתפר ולהתחזק גם בחולייה הקדמית.

ומילה לגבי אייל גולסה: היום הקשר נכנס במהלך המחצית השנייה ואף התכבד בחגיגה וכבש את השער השמיני במהלך אישי יפה. המצב בו לא ברור אם גולסה ממשיך בקבוצה או לא אינו חיובי, לא לשחקן ולא למכבי חיפה. אולי התחושה הטובה שמתלווה להבקעת שער תביא למציאת פתרון כלשהו לסיטואציה שנוצרה בין הצדדים ויפה שעה אחת קודם לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully