וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופ היינקס: "זו ההזדמנות האחרונה שלי לזכות בתואר"

מאמן באיירן ברמז על עתידו לפני גמר האלופות מול דורטמונד (ש', 21:45, ער' 2). קלופ: "כל העולם יצפה בשתי קבוצות חזקות"

הערב הגדול של עונת הכדורגל האירופי יגיע מחר (שבת) - גמר ליגת האלופות בין אלופת גרמניה הטרייה באיירן מינכן ליריבה הכי גדולה שלה בימים אלה ואלופת הבונדסליגה בשנתיים הקודמות, בורוסיה דורטמונד.

הבווארים פייבוריטים ללא צל של ספק. הם אומנם הפסידו פעמיים במעמד הגמר בשלוש השנים הקודמות, ב-2010 לאינטר של ז'וזה מוריניו (2:0) ובעונה שעברה, בביתם אשר באליאנץ ארינה, בפנדלים מול צ'לסי, אולם השליטה המפחידה שלהם העונה בליגה המקומית, שם סיימו עם 25 נקודות יתרון על פני השנייה דורטמונד ועם יחס שערים של 18:98, מבהירה לכולם שהמכונה של יופ היינקס היא המועמדת הברורה להניף את התואר. ה-0:7 האדיר על ברצלונה בחצי הגמר השתיק גם את אחרוני המבקרים.

אצטדיון וומבלי לקראת גמר ליגת האלופות באיירן מינכן נגד בורוסיה דורטמונד. GettyImages
הרגע הגדול הגיע. איצטדיון וומבלי מוכן לגמר/GettyImages

השוורצגלבן לעומת זאת, הוכיחו בשנים האחרונות שהם ממש לא מפחדים מהיריבה ממינכן. דורטמונד אומנם סיימה את העונה ללא תואר מקומי אחרי שנתיים מוצלחות מאוד, אבל גם היא כבר הבהירה העונה בליגת האלופות שהיא אחת הקבוצות הטובות ביבשת. אחרי רבע גמר בלתי נשכח מול מלאגה, בו דורטמונד עברה בזכות שני שערים בתוספת הזמן, הגיעה המפגש מול ריאל מדריד, שהסתיים עם 1:4 גדול בגרמניה והפסד 2:0 במדריד, שהספיק לכרטיס שני אי פעם לגמר המפעל היוקרתי.

מבחינת ההרכבים, לא צפויות הפתעות מרעישות. באיירן תעלה עם החמישייה האימתנית שלה במרכז, הכוללת את מרטינס, רובן, שווינשטייגר, מולר וריברי, כאשר בחוד צפוי לפתוח מריו מנדז'וקיץ'. אצל דורטמונד, מאטס הומלס הצליח להתגבר על הפציעה ואמור לפתוח במרכז ההגנה לצד נבן סובוטיץ', כאשר הסיפור המרכזי יהיה חסרונו של מריו גצה הפצוע, שלא יוכל לשחק את משחקו האחרון עם דורטמונד, דווקא מול הקבוצה שרכשה אותו לקראת העונה הבאה. מי שיחליף אותו הוא קווין גרוסקרויץ הפעלתן, שינסה לסייע לרוברט לבנדובסקי בחלק הקדמי.

יורגן קלופ מאמן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
קיבל את הומלס בזמן. יורגן קלופ/רויטרס

במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת הגמר אמר יופ היינקס: "בשבת היה משחקי האחרון בבונדסליגה, ומחר זו תהיה ההזדמנות האחרונה שלי להחזיק את אחד הגביעים האלה בידיים. וומבלי הוא מקום עם מסורת באנגליה, באירופה ובעולם, וזה תמריץ מיוחד לשחקנים להיות במקום כל כך גדול, כך שאני חושב שהאווירה תהיה ייחודית".

"אני תמיד מנסה לחשוב חיובית", הוסיף היינקס. "אני יודע מה הקבוצה שלי יכולה להשיג. אמרתי את זה לפני המפגש מול יובנטוס, וגם מול המפגש מול ברצלונה בו לא היינו פייבוריטים. תמיד חשבתי שאנחנו יכולים לזכות במפעל הזה, יש לנו קבוצה מדהימה שמשחקת כיחידה אחת. אם נמשיך לשחק כך מחר, ננצח את המשחק".

הקפטן פיליפ לאם הוסיף: "זו הפעם השלישית בארבע שנים שאנחנו בגמר, ואני די בטוח שהקבוצה הזו תמשיך להגיע למעמדים כאלה בשנים הבאות. תמיד יש לחץ בבאיירן, ואם נזכה בניגוד לפעמים הקודמות זה יהיה צעד עצום קדימה. התבגרנו הרבה ואנחנו מתפתחים ממש טוב, אנחנו בגיל הנכון, אז למה שלא נזכה?".

בצד השני היה יורגן קלופ שאמר: "אני לא יודע אם הכדורגל הגרמני השתפר משמעותית לעומת מדינות אחרות, או שאולי פשוט צמצמנו פערים. מחר כל העולם יצפה בשתי קבוצות חזקות נפגשות, והתפקיד שלי הוא לעשות את הדברים הגדולים נכון. יש אנשים שטיפסו על האוורסט ונאלצו להסתובב ולרדת 10 מטר מהפסגה, אבל לפחות הם ניסו, וגם אנחנו מנסים".

מאטס הומלס התייחס למצב פציעתו: "למזלי הזוועה ברגע הפציעה הייתה גרועה הרבה יותר מהפציעה עצמה. הרגל שלי עדיין לא בדיוק במצב שהיא הייתה לפני כן, אבל היא בסדר בשביל המשחק ואני מקווה שאצליח לסיים את המשחק האחרון של העונה". סבסטיאן קל הוסיף: "המשחק יוכרע בדברים הקטנים. שתי הקבוצות יודעות איך לשחק זו נגד זו, באיזו טקטיקה להשתמש, לא יהיה שום הפתעות. מי שתנצח תהיה הקבוצה שתגיע ותראה במעמד כהזדמנות ולא כאירוע מלחיץ".

יופ היינקס מאמן באיירן מינכן. רויטרס
לריאל אין מה לבנות עליו? יופ היינקס/רויטרס

דברים שכדאי לדעת:

* המפגש היחיד עד כה באירופה בין הקבוצות היה ברבע גמר ליגת האלופות של 1997/8. דורטמונד הגיעה כאלופה המכהנת ואחרי 0:0 במינכן, ניצחה בהארכה בגומלין 0:1 משער של סטפן שפוזיאט. בחצי הגמר השוורצגלבן נעצרו על ידי האלופה שבדרך ריאל מדריד. על הקווים של ריאל באותו משחק: לא אחר מאשר יופ היינקס.

* עם אותו ניצחון על באיירן ויחד עם 0:4 בסיכום שני המשחקים על צ'מניצ'ר הגרמנית בסיבוב הראשון של גביע אופ"א ב-1990, דורטמונד מעולם לא הפסידה או ספגה שער במפגש מול יריבה גרמנית באירופה.

* המאזן של באיירן לעומת זאת, עומד על 14 משחקים, שבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו וחמישה הפסדים. במפגש האחרון, מול קייזרסלאוטרן ברבע גמר גביע אופ"א 1999, היא ניצחה 0:6 בסיכום שני המשחקים.

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד (שמאל) מול דאנטה שחקן באיירן מינכן. רויטרס
זוכרים את ה-2:5 בגמר הגביע. לבנדובסקי מול אלאבה/רויטרס

* משחק הגמר יהיה המפגש ה-101 בין הקבוצות. המאזן נוטה בבירור לבאיירן, שניצחה 45 פעמים. דורטמונד לקחה 26 משחקים ו-29 הסתיימו בתיקו.

* העונה, באיירן לא הפסידה לדורטמונד בארבעה מפגשים: פעמיים 1:1 בליגה, 1:2 לבווארים בסופרקאפ ו-0:1 ברבע גמר הגביע. בעונה שעברה, למי ששכח, משחק גמר הגביע הגרמני הסתיים ב-2:5 ענק לדורטמונד.

* באיירן מינכן הפסידה שלוש פעמים בגמר ליגת האלופות עד היום (במתכונת החדשה), ממש כמו יובנטוס ומילאן. אף קבוצה עדיין לא רשמה ארבעה הפסדים.

* אם באיירן תנצח, היא תשתווה לליברפול במקום השלישי בהיסטוריה עם חמישה גביעי אירופה. דורטמונד מחפשת את השני שלה ומקווה לשמור על מאזן מושלם בגמר.

תומאס מולר, באיירן מינכן. GettyImages
רוצה להיכס לרשימה אחת עם הגדולים באמת. מולר/GettyImages

* זה יהיה גמר ליגת האלופות הרביעי בין שתי קבוצות מאותה מדינה: הספרדיות ריאל מדריד וולנסיה התמודדו ב-2000 (0:3 לריאל), האיטלקיות מילאן ויובנטוס ב-2003 (מילאן ניצחה בפנדלים) והאנגליות מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי ב-2008 (יונייטד ניצחה בפנדלים. היא גם היחידה מבין שלוש המנצחות שזכתה באליפות באותה עונה, לידיעת באיירן).

* יופ היינקס יהפוך למאמן הרביעי בהיסטוריה שזוכה בגביע אירופה עם שתי קבוצות שונות, אם באיירן תנצח. קדמו לו ארנסט האפל, אוטמר היצפלד (שעשה זאת עם דורטמונד ובאיירן) וז'וזה מוריניו.

* מרקו רויס כבש העונה שמונה שערי ליגה ברבע השעה הראשונה של המשחק. באיירן מינכן כולה כבשה כמות זהה.

* כמה גדול החיסרון של מריו גצה? המאזן של דורטמונד בלעדיו העונה בשבעה משחקים: שני הפסדים, שלוש תוצאות תיקו, שני ניצחונות בלבד.

* אם תומאס מולר יכבוש, הוא יהפוך לשחקן הרביעי בלבד בתולדות ליגת האלופות (במתכונת החדשה) שכובש בשני גמרים. קדמו לו: ליאונל מסי, סמואל אטו וראול.

* זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של ליגת האלופות בה אלופת הנשים ואלופת הגברים יגיעו מאותה מדינה, אחרי שוולפסבורג גברה אמש (חמישי) בגמר הנשים על ליון 0:1. ואם כבר תומאס מולר: את השער היחיד במשחק כבשה עבור וולפסבורג מרטינה מולר. רמז למשהו?

אוטמר היצפלד מאמן בורוסיה דורטמונד. Bongarts, GettyImages
זיכרונות מ-1997. אוטמאר היצפלד מניף את הגביע הראשון של דורטמונד/GettyImages, Bongarts

הרכבים משוערים:

באיירן מינכן: מנואל נוייר, פיליפ להאם, ג'רום בואטנג, דאנטה, דויד אלאבה, אריאן רובן, תומאס מולר, בסטיאן שווינשטייגר, חאבי מרטינס, פרנק ריברי, מריו מנדז'וקיץ'.

בורוסיה דורטמונד: רומן ויידנפלר, לוקאש פישצ'ק, נבן סובוטיץ', מאטס הומלס, מרסל שמלצר, קובה בלאשצ'יקובסקי, סוון בנדר, מרקו רויס, אילקאי גונדואן, קווין גרוסקרויץ, רוברט לבנדובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully