וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה היה קורה אם... ראובן עטר לא מפסיד בבלומפילד במחזור הראשון

16.5.2013 / 12:21

וואלה! ספורט חוזרת לרגעי המפתח בעונת 2012/13 ובודקת האם הדברים היו נראים אחרת במקרה של שינוי קל בתסריט. והפעם: מה היה עולה בגורלו של ראובן עטר כמאמן מכבי חיפה אם היה לא היה מפסיד במחזור הראשון למכבי תל אביב

מגד גוזני

בלומפילד, 27 באוגוסט 2012. מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה, דקה 67. לפני 12 דקות העלה מונס דאבור את המארחת ליתרון 1:2, אבל עכשיו הירוקים בהתקפה. עידן ורד שולח כדור לטאלב טואטחה, שמיישר למרכז. דינו אנדלובו ניצב חמישה מטרים מהשער. הוא דוחק פנימה בדיוק רב ומכניע את וינסנט אניימה. 2:2.

שנתיים לפני כן הגיעה מכבי חיפה למעמד דומה בבלומפילד. מכבי תל אביב עתירת הכוכבים והכסף אירחה אותה, אבל מוחמד גאדיר הבקיע בנגיחה את השער היחיד במשחק והכתיב עבור מכבי חיפה עונה שלמה שהסתיימה באליפות. הירוקים קיוו לצאת עם ניצחון גם מהמפגש הזה, אבל ה-2:2 הזה סיפק אותם, משתי סיבות עיקריות: חשוב היה שהמשחק הראשון של ראובן עטר על הקווים יסתיים ללא הפסד, מעודדת לא פחות הייתה הפתיחה המהירה של אנדלובו, אחת הרכישות המתוקשרות של הקיץ. על שני היעדים הללו הם סימנו וי.

אנדלובו נכנס לעניינים, אבל לאחר שכבש מול קרית שמונה נפצע ויצא. מכבי חיפה איבדה במשחק הזה את המחץ ההתקפי וסיימה ב-1:1 מול האלופה ובתיקו נוסף, שלישי במספר, בבאר שבע. במחזור הרביעי, נגד אשדוד, איתן שמואלביץ' העניק למכבי חיפה פנדל מוצדק לאחר הכשלה על אנדלובו, מאוחר יותר הדרום אפריקני הבקיע את השני והירוקים קצרו ניצחון בכורה, 1:2.

ההחמצות הגדולות של העונה בליגת העל

השערים הגדולים של העונה בליגת העל

טעויות השוערים הגדולות ביותר של העונה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראובן עטר מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מזל שיש את אנדלובו. ראובן עטר/ברני ארדוב

זו, אם כן, הייתה הפתיחה של עטר במכבי חיפה – שלוש תוצאות תיקו וניצחון. בשלב הזה הפער ממכבי תל אביב כבר עמד על שש נקודות לטובת הצהובים, לא אופטימלי אבל בהחלט בר השגה. יעקב שחר הסבלני העריך את האופי של הקבוצה, שחזרה שלוש פעמים מפיגור, ובמיוחד את הרכש הדרום אפריקאי. "לא האמנו באנדלובו, אבל הוא שחקן אדיר", צוטטו שחקנים בקבוצה בעילום שם. "שחר מבין שטעה כשלא רצה בהתחלה את עטר", אמרו מקורבים לנשיא בכתבה מקיפה לקראת המשחק נגד הפועל תל אביב במחזור השביעי.

לפני העימות הזה השליך המאמן פצצה כשספסל את יניב קטן. עם שלושה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו, הגב כולו ניתן לעטר. גם קטן הבין את זה, ידע שעם תוצאות קשה להתווכח, שהמומנטום לא אתו. התבוסה 3:0 לאדומים, הפסד ראשון העונה, טרפה את הקלפים, הפנדל המוחמץ של קטן הרגיז הרבה אנשים. גם הניצחון 0:1 על בני יהודה (אנדלובו) לא הרגיע את הרוחות. ביום שישי שלפני המשחק ברמת השרון עטר הודיע לקטן: "סיימת את דרכך בקבוצה".

מכבי חיפה הייתה בהלם, התקשורת הייתה בשוק. שחר לא ידע מהמהלך, אבל גיבה אותו. בבחירה בין קטן לעטר הוא הלך עם המאמן, מבין שבדרך שלו אסור לפגוע, לפחות לא עכשיו. לקלינגר זה לא עבד עם נמני בטווח הארוך, אבל עטר הוא לא קלינגר. שחר יודע את זה, עטר יודע את זה ואפילו קטן יודע את זה.

קטן לא באמת סיים את דרכו במכבי חיפה, אך ראה לא מעט משחקים מהיציע בטרם הצטרף מחדש לקבוצה לקראת סיום הסיבוב השני, לאחר שיחת הבהרה עם המאמן. הירוקים שיחקו היטב בלעדיו, הפער ממכבי תל אביב שבפסגה עמד על שלוש נקודות בלבד. אבל הניסיון של קטן היה נחוץ לעטר להמשך המאבק, הגמישות המחודשת של עטר הייתה נחוצה לקטן כדי לסיים קריירה מפוארת כמו שסמל צריך לסיים. אנדלובו, בינתיים, המשיך להפציץ וכבש את השער ה-20 שלו בניצחון על בני יהודה עם פתיחת הפלייאוף העליון.

יניב קטן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
קיבל על עצמו את חוקי המשחק החדשים. יניב קטן/אדריאן הרבשטיין

זה לא סיפור עם הפי אנדינג. מכבי תל אביב זכתה באליפות לבסוף. מכבי חיפה, עם קטן בהרכב, מעדה בבלומפילד מול הפועל תל אביב, הצהובים הגדילו את הפער ל-5 נקודות והבטיחו תואר בדרבי מחזור אחד לפני תום העונה. בגביע התוצאות לא היו שונות מבעבר: הדחה בחצי הגמר על ידי קרית שמונה. אבל חוסר יכולת לזכות בגביע, אתם יודעים, היא לא בעיה של עטר, זו בעיה מסורתית של מכבי חיפה ב-15 השנים האחרונות.

זה כן סיום עם הפי אנדינג. כי לשנה הבאה מכבי חיפה תגיע מוכנה יותר לקרב עם גולדהאר והכסף שלו; היא תבוא עם חלוץ חד שלא עבר קשיי קליטה וסיים כמלך שערים (23) את העונה; על הקווים שלה יעמוד מאמן בטוח שמקבל הרבה אשראי מהנשיא; ובמגרש (ולסירוגין על הספסל) יתנהל קפטן שמשתדל, שמנווט את הצעירים, שמבין את תפקידו החדש בקבוצה. שיודע שהוא לא יכול לנצח את עטר, רק לנצח עם עטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully