וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר: "אמרו שנסיים במקום שלישי, שינינו מנטליות"

22.4.2013 / 22:55

מכבי ת"א החלה בחגיגות האליפות. ייני הניף את הצלחת ופנה לאוהדים: "הייתם מדהימים". זהבי: "שתינו יותר מדי שמפניה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עשר שנים חיכו אוהדי מכבי תל אביב לרגע הזה, והערב הם סגרו מעגל. מכבי תל אביב זכתה הערב (שני) באליפות ה-15 שלה מאז קום המדינה וה-20 בתולדותיה לאחר שניצחה את רמת השרון 0:2 באצטדיון רמת גן. הצהובים עדיין שומרים על מעמדם כשיאני האליפויות, ושיאני התארים בישראל אי פעם. חמש שנים לאחר שמיטש גולדהאר הצטרף למכבי תל אביב כבעלים, סוף סוף ההשקעה הגדולה שלו בקבוצה משתלמת והוא קוצר את הדיבידנדים.

לאחר ההפסד של מכבי חיפה אמש 2:1 לבני יהודה, אצטדיון רמת גן לבש חג לפני המשחק, ו-40 אלף מאוהדי מכבי תל אביב גדשו את היציעים, בידיעה שניצחון יבטיח את האליפות מוקדם מהצפוי. כעת, הפער ממכבי חיפה השנייה בטבלה עומד על 13 נקודות, כשנותרו עוד ארבעה מחזורים בלבד עד תום העונה ו-12 נקודות בקופה.

הצהובים לא הרשימו במיוחד במחצית הראשונה, אך עלו ליתרון מוקדם בדקה ה-19, לאחר שדור מיכה ניצל שגיאה קשה של רועי לייבוביץ' בשער, והקפיץ בעורמה מעליו לרשת. בדקה ה-77 ראדה פריצה שלח את הצהובים לחגוג באופן סופי, כשכבש מהרחבה לאחר בישול של מהראן ראדי.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מגד גוזני
החגיגות החלו. שחקני מכבי תל אביב מניפים את אוסקר גרסיה/מגד גוזני

גולדהאר: "וואו, אני כל כך גאה"

הבעלים מיטש גולדהאר קרן מאושר בסיום, וחגג עם האוהדים: "וואו, אני כל כך גאה. היו כל כך הרבה אנשים שעשו את האליפות הזאת אפשרית, ועברנו הרבה ביחד ככה שאני ממש גאה. הכל זה תהליך, ועכשיו רואים את פירות העמל של השנים הקודמות. דברים לוקחים זמן, ואנחנו הולכים צעד צעד. הקבוצה הזאת לא התחילה מהשנה, זה הכל תהליך ויש לנו עוד מקומות רבים להגיע אליהם".

על העובדה שהביא מאמן זר: "אין לי שום דבר נגד מאמנים ישראלים, העולם הוא גדול, ואפשר ללמוד הרבה דברים מאנשים עם ניסיון, מלהביא אנשים מאירופה ומהעולם לישראל".

המאמן אוסקר גרסיה: "ידענו שיש לנו הזדמנות גדולה היום. הקהל היה מדהים, ואני מאוד שמח בשבילם ובשביל השחקנים שלי. אני מאוד שמח, עשינו עבודה טובה מאוד. לא רק בלהשיג את האליפות. כל העונה ניסינו לבנות משהו טוב כאן, שינינו את המנטליות של השחקנים, כדי שיהיו חייבים לעבוד קשה, ולהבין שהם לאו דווקא השחקנים הכי טובים, אלא צריכים להשתפר מיום ליום. ידעתי שאני יכול לעשות עבודה טובה כאן, אני רוצה להודות לכל השחקנים, ולברך גם את מכבי חיפה שעשו עונה גדולה. הם עשו אותנו טובים יותר. בתחילת העונה אמרו שאולי נגיע למקום הרביעי או השלישי, תראו כמו שחקנים יש לנו עכשיו בנבחרת".

המאמן נשאל על עתידו במועדון בצל השמועות על עזיבה, ואמר: "אני רוצה ליהנות מזה היום וזהו זה, אני חי מיום לום. אני רוצה להישאר כאן, טוב לי כאן, עם המועדון, עם השחקנים ואני מקווה שהכל יהיה בסדר ואשאר". על היחס לו זכה מהתקשורת הישראלית אמר אוסקר: "האמת היא שלא אכפת לי. אני דואג לאנשים שעובדים איתי ומבינים בכדורגל, ומי שלא מכיר אותי יכול להגיד מה שהוא רוצה ולא יכול לעשות כלום".

המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף, שבנה את הקבוצה, אמר בסיום: "כשאתה מתחיל עבודה הדבר הכי חשוב הוא להאמין בה. ידענו שההיסטוריה לא כל כך טובה עבור מכבי בשנים האחרונות, אבל עם עבודה קשה הכל אפשרי. כולם היו מצוינים, כולם היו מוכנים לעבוד קשה. תמיד יש מקום לשיפור, זה צעד ראשון. היום נהנה מזה, מחר נהנה מזה, אבל אני אתחיל לתכנן את העונה הבאה כבר בקרוב. עבדנו קשה, הצוות המקצועי כיבד את השחקנים, והקבוצה הראתה הרבה רעב, היתה מאוד יציבה, והדבר הכי חשוב הוא שהראנו יציבות, על המגרש ומחוצה לו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מגד גוזני
איזו חגיגה. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/מגד גוזני

ייני לאוהדים: "זה מגיע לכם, חיכיתם לזה הרבה זמן"

אלירן עטר אמר בסיום: "דיברנו על המגרש. עשינו עונה טובה, אני והקבוצה. עשיתי שינוי ואני מרגיש את זה, זה קרה בעיקר בזכות השחקנים והצוות המקצועי שסביבי".

ערן זהבי: "כל אליפות היא מתוקה בפני עצמה, כל תואר הוא כיף גדול ושתינו יותר מדי שמפניה. באתי רק לעזור, הקבוצה היתה במקום הראשון וכולם פה עזרו לי מאוד להתאקלם. אנחנו שמחים מאוד ממה שקרה. אלירן עטר עשה עונה גדולה, הוא נתן דוגמא אישית לשחקנים פה ורק ככה מגיעים לדברים גדולים".

כובש השער הראשון דור מיכה אמר בסיום: "לפני עשר שנים הייתי פה באיצטדיון וראיתי את האליפות אז זאת סגירת מעגל מדהימה עבורי. זאת שנה שלישית שלי בבוגרים והאמנתי שאני יכול לעזור לקבוצה להגיע להישגים, ואני שמח שעשיתי את זה".

הקפטן שרן ייני הניף את צלחת האליפות, עלה לבמה ואמר לאוהדים: "מודים לכם שתמכתם בנו כל השנה, הייתם מדהימים, ומגיע לכם, חיכיתם הרבה זמן ותהנו מזה".

מהראן ראדי, מגיבורי האליפות ובלי ספק אחד הסיפורים המיוחדים של העונה הזו, לא ידע נפשו מרוב אושר: "בגיל 28, כשחתמתי בהפועל עכו, אמרתי - מי שיחתים אותי בשנים האלה ירוויח. הגעתי לקבוצה גדולה, מועדון ענק, אין מאושר ממני. זה לא נגמר באליפות, זו רק ההתחלה. אני מקווה ומאמין שנגיע לעוד תארים. שחקן העונה? מבחינתי זו כל המערכת, עם הקהל הנפלא הזה".

גל אלברמן אמר בלקוניות: "מגיע לאוהדים האלה הכל. יואב זיו: "העידן החדש נפתח עם הדרך שמשקיעים פה לטווח ארוך, לא לשנה או שנתיים, ואני מאחל למועדון הזה לקחת אליפויות נוספות".

לא רק שחקנים של מכבי תל אביב חוגגים הערב, אלא גם פוליטיקאים. שר האוצר החדש, יאיר לפיד, שבשבועות האחרונים כתב בפייסבוק בעיקר על ריקי כהן והקיצוצים הקרובים, כתב הפעם: "מותר לרגע הפוגה מהפוליטיקה? יששששששששששששששששש!!!! אחרי עשר שנים של צער ואכזבות, אליפות למכבי!!!!!!!!".

שרן ייני מניף את צלחת האליפות של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ייני מניף את הצלחת/ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב מהראן ראדי, ערן זהבי, דור מיכה, שרן ייני חוגגים. ברני ארדוב
שמחה גדולה הלילה. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הרגע לו הם ציפו. אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully