וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית

18.4.2013 / 11:30

הילד של קלינסמן הוא בכלל שוער, הבן של זידאן שינה את השם מהלחץ, הבן של אנדי קול משחק ביריבה, הבן של חלילוביץ' מאפיל על אביו. מבט על הצעירים שגדלו בבית מלא תהילה, ועומדים להמשיך את השושלת. חלק א'

לפני כשבועיים דיווחו כלי התקשורת באיטליה ובברזיל שבנו של חלוץ העבר האגדי בבטו, מתיאוס, יעבור בקיץ מפלמנגו ליובנטוס. מספר ימים לאחר מכן חתם בנו של אדווין ואן דר סאר, ג'ו בן ה-15, באייאקס.

ההיסטוריה הארוכה של הכדורגל מספרת על משפחות רבות של כדורגלנים. שני דורות ולעתים אף שלושה. משפחת לאודרופ, השוערים לבית ריינה, פיטר וקספר שמייכל ועוד רבים אחרים. זו הזדמנות טובה לתת מבט על כמה צעירים נוספים שגדלו בבתים מלאי תהילה ושנראים כמי שנמצאים בדרכם לרשום הצלחה משל עצמם. שחקני נוער ברובם, שעדיין לא התפרסמו, אבל על פי התחזיות יעשו זאת בקרוב.

התנאים לכניסה לרשימה: גיל 20 ומטה ואנונימיות יחסית. לאונרדו ביטנקור מבורוסיה דורטמונד נכנס בקושי וכך גם מתיאוס ואלן חלילוביץ', אבל האחים טיאגו וראפיניה מברצלונה, טום אינס שמככב בבלקפול מליגת המשנה באנגליה, דיילי בלינד של אייאקס ואחרים נשארו בחוץ.

חלק ב' של הכתבה יפורסם בסוף השבוע.

אנצו זידאן, ריאל מדריד. AP
החליף את שם המשפחה כדי להוריד לחץ. אנצו/AP

ג'ק בארמבי

דוהר בכנפיים כמו אבא ניק, אבל מושווה דווקא לריאן גיגס. מנצ'סטר יונייטד עקבה אחריו מאז שהיה בן 12 והחתימה אותו כעבור שנתיים. להאל סיטי, בה הוא שיחק עד אז, לא הייתה זכות לדרוש פיצוי בגלל גילו הצעיר. ג'ק בן ה-18 סיים את עונת 2011/12 כמלך השערים של קבוצת הנוער של השדים האדומים עם 13 כיבושים ועוד לפני כן הצטיין במילק קאפ ובגביע האנגלי לנוער, שם הוא כבש בכל שלב עד חצי הגמר. ההופעות הללו זיכו אותו בזימון לנבחרת הנוער של אנגליה ואם התחזיות תתממשנה, הוא עוד יככב בקבוצה הבוגרת של מנצ'סטר יונייטד.

דוואנטה קול

אנדי קול זכה בכל תואר אפשרי עם מנצ'סטר יונייטד, אבל הבן שלו משחק דווקא באקדמיה של היריבה העירונית. "כשהוא היה בן שבע לקחתי אותו ליונייטד, אבל מסיבה מסוימת הוא לא הרגיש בנוח", סיפר האב. משם הדרך למנצ'סטר סיטי הייתה קצרה. החלוץ בן ה-17 שיחק בכל נבחרות הנערים של אנגליה וגם כבש את שער הניצחון ב-0:1 נגד הולנד במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 17 2012. בזכות הפיזיות שלו הוא שיחק מאז שהיה ילד בקבוצות גיל גדולות ממנו, הוא מהיר וחזק, הוא כבר לובש את מדי קבוצת המילואים תחת אטיליו לומברדו ועכשיו נותר לראות אם ההבטחה הגדולה תתממש.

אלן חלילוביץ'

על הנייר, בנו של קשר הפועל באר שבע לשעבר סיאד חלילוביץ', הוא הכישרון הכי גדול ברשימה. אין סקאוט בקבוצה גדולה באירופה שהשם של הקשר המחונן בן ה-16 לא נמצא ברשימות שלו. הספיק לרשום 13 הופעות בליגה הקרואטית במדי דינמו זאגרב ויתרה מכך, שלוש הופעות קצרות כמחליף בליגת האלופות העונה. בעוד שנתיים-שלוש הוא כבר ילבש את המדים של קבוצת פאר. אנקדוטה שמצריכה התייחסות: לפני כחצי שנה ניצחה נבחרת הנערים של קרואטיה את זו של ישראל 2:4. בדקה ה-75 חלילוביץ' החמיץ פנדל מול השוער הישראלי רז רחמים. פעם האבות של שניהם שיחקו בווסרמיל.

דייגו פוייט

הקשר בן ה-17 נולד בספרד כשאביו גוסטבו (גאס) לבש את מדי ריאל סראגוסה ולכן יכול לייצג אותה, הוא מחזיק באזרחות אורוגוואית כמו שני הוריו, אבל בילה את מרבית חייו באנגליה ומשחק במערכת הנבחרות המקומית. אביו, שאמאמן היום את ברייטון מליגת המשנה, שיחק בצ'לסי ובטוטנהאם וגם דייגו רץ ובועט בלונדון, בקבוצת הנוער של צ'רלטון. הוא שימש כבר כקפטן נבחרת הנערים במוקדמות אליפות אירופה 2012, הוא נמצא תחת מעקב קבוע של ארסנל וצ'לסי ואין ספק שמדובר באחד מהכישרונות הגדולים ביותר ברשימה.

גוסטבו פוייט במדי צ'לסי. GettyImages
הילד יאפיל על האבא? גוסטבו פוייט/GettyImages

אנצו פרננדס (זידאן)

הוא נקרא על שמו של אנצו פרנצ'סקולי הגדול, הוא נשא את שם המשפחה זידאן וכשהוא הרגיש שהוא חייב להוריד מעל הכתפיים מקצת מהלחץ, הוא אימץ את שם משפחתה של אמו. אנצו שחגג לפני פחות מחודש את יום הולדתו ה-18 משחק בקבוצת הנוער של ריאל מדריד ובאתר הרשמי של המועדון מתואר "כשחקן פיזי ששולט בשתי הרגליים ובעל בעיטה מצוינת ממרחק". ליברפול הוזכרה בחודשים האחרונים כמי שמתעניינת בקשר שמחזיק באזרחות צרפתית ובאזרחות ספרדית, אבל בינתיים הוא עדיין בריאל מדריד. בינואר האחרון הוא הגיע לכותרות מהסיבות הלא נכונות לצערו:

ג'ונתן קלינסמן

לשוער של קבוצת אירווין סטרייקרס מלאו השבוע 16 שנה, אבל מזה שנתיים הוא חבר קבוע בנבחרות ארצות הברית בגילאים שלו. הקבוצה שלו מוליכה את הליגה בה היא משחקת וקלינסמן הצעיר, ששיחק בכל 10 המשחקים שלה העונה, ספג רק שבעה שערים. הוא מתנשא לגובה של 1.80 מטר, אבל בוודאי יצבור עוד כמה סנטימטרים. אם אכן יהפוך לשוער מצטיין – כזה שאי אפשר להתעלם ממנו – מעניין יהיה לראות את מי הוא יבקש לייצג. גרמניה או ארה"ב.

דבי קלינסמן, ג'ונתן קלינסמן. Alexander Hassenstein, GettyImages
היום הוא כבר בנבחרת הנערים של ארה"ב. ג'ונתן קלינסמן בגיל שנתיים/GettyImages, Alexander Hassenstein

חוסה פרנסיסקו סבאיוס ג'וניור

אבא חוסה פרנסיסקו היה אחד מגדולי שוערי אקוודור בכל הזמנים. הוא שיחק בגביע העולמי 2002 וזכה באליפויות מקומיות, אבל מעולם לא שיחק מחוץ למולדת ואת זה בנו בן ה-18 כבר הספיק לעשות. בערך. אחרי שהצטיין באליפות העולם עד גיל 17 והפך לשחקן חשוב בדפורטיבו קיטו עוד לפני שקיבל רישיון נהיגה, כמה מאריות אירופה החלו לרדוף אחרי הקשר ההתקפי הכשרוני. בינואר האחרון הוא נחת בקבוצת הנוער של יובנטוס, אליה הוא מושאל עם אופציה לרכישה.

טוני ואסטיץ'

בנו של חלוץ שטורם גראץ ונבחרת אוסטריה לשעבר, איביצה ואסטיץ'. בתחילת 2013 חגג יום הולדת 20, מה שהופך אותו למבוגר ברשימה. קשר-חלוץ ששיחק וכבש בכל נבחרות הנערים והנוער של אוסטריה ובין היתר הכניע את ברק לוי במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 17 באוקטובר 2009 (ישראל הפסידה 2:0). שיחק בקבוצת הנוער של בלקבורן ובמילואים של באיירן מינכן, אבל עדיין מחכה לפריצה הגדולה שבינתיים קצת נעצרה גם בגלל שורה של פציעות. בינואר האחרון חתם בס.וו ריד מהבונדסליגה האוסטרית. נזכיר גם את פיליפ פרוסניק (20) ממילאן. אביו, כריסטיאן פרוסניק, היה שחקן נבחרת אוסטריה.

שחקן נבחרת אוסטריה לשעבר, איביצה ואסטיץ'. GettyImages
גם לבן שלו כבר יש היסטוריה עם ישראל. איביצה ואסטיץ'/GettyImages

לוקה זאהוביץ'

בנו של זלטקו זאהוביץ', קשר פורטו, ולנסיה ובנפיקה לשעבר. החלוץ בן ה-17 נולד בפורטוגל כשאביו לבש את מדי ויטוריה גימראייש, אבל הוא כמובן סלובני מכף רגל ועד ראש. לוקה משחק בקבוצת הנוער של מאריבור והוא שחקן מפתח בנבחרת הנערים של סלובניה. במרץ האחרון נכלל בסגל של מאריבור במשחק נגד דומז'לה, אבל ישב 90 דקות על הספסל. בעונה הבאה הוא כנראה כבר יתחיל לצבור דקות משחק קבוצות והעובדה לפיה אביו משמש כמנהל הספורטיבי של המועדון בוודאי לא תפריע.

רוי רודוניה

אחד מחבריו של זאהוביץ' לנבחרת הנערים של סלובניה הוא בנו של שחקן עבר אחד מהמדינה הקטנה, מלאדן רודוניה. רוי, לו מלאו לאחרונה 18, משחק בעצמו כחלוץ. הוא משתייך לקבוצת הנוער של שפילד וונסדיי האנגלית, אחרי שלפני כן שיחק באקדמיה של לסטר סיטי. אבא מלאדן שיחק בפורטסמות' בתחילת המילניום, כשזו נשלטה על ידי מילאן מנדריץ'. מאז איש העסקים רכש את לסטר סיטי ואחרי שמכר אותה השתלט על שפילד וונסדיי. הקשר כאן ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully