וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארדי שחקים: הגניבות הבאות של מכבי תל אביב בעמדת השוטינג גארד

החבר המעופף של עומרי כספי מקליבלנד שהדרדר עד אוקראינה, והתשובה המלהיבה של בוסניה לריקי רוביו, שרק משוועת להזדמנות בקבוצת פאר באירופה. מדור הסקאוטינג ממשיך לסקור את המועמדים שיכולים להיות הגניבה הבאה של מכבי תל אביב. והפעם: שוטינג גארדס

שחקן אלבה ברלין ניהאד ג'דוביץ'. GettyImages
ריקי רוביו הבוסני. ניהאד ג'דוביץ'/GettyImages

ניהאד ג'דוביץ' (אלבה ברלין)

גובה: 1.96

גיל: 23

תפקיד: שוטינג גארד

סטטיסטיקות בולטות (יורוליג): 23 דקות, 9.3 נקודות (46% לשתי נקודות, 27% משלוש), 3.4 ריבאונדים, 2 אסיסטים למשחק

בזמן שריקי רוביו פרץ לתודעה כבר בגיל 14 כילד הפלא של חובנטוד בדאלונה, גדלה לה בבלקן הגרסה הבוסנית והפחות מפורסמת לספרדי – ניהאד ג'דוביץ'. הגארד רשם הופעת בכורה בבוסנה סראייבו כבר בגיל 15 ושיחק מעל 20 דקות בממוצע באימפריה-לשעבר כבר בגיל 16, ומאז שמו הפך לשגור בקרב אנשי מקצוע באירופה. ברצלונה הייתה הראשונה לשים עליו יד, הפקידה עבור בוסנה סכום נכבד של מיליון יורו על מנת לשחררו, והחתימה אותו לחוזה ארוך טווח.

במשך כמה שנים, למעשה עד תחילת העונה הנוכחית ג'דוביץ' הושאל שוב ושוב לקבוצות אחרות, עד שהקטלאנים החליטו שלא להאריך את חוזהו. נראה שהוא מסתובב באירופה כבר שנים. דרך אוברדוירו, וירטוס רומא או גלטאסריי הבוסני שמר על יכולת גבוהה והעמיד ממוצעים יפים אפילו כששיחק ביורוליג, אך גם יכולת שיא בנבחרת בוסניה לא הקנתה לו את ההזדמנות לה ציפה בקטאלוניה. אגב, לג'דוביץ' אח בן 17, נדים שמו, שאף הוא משחק בברצלונה ונחשב לאחד הגארדים המבטיחים באירופה. אחיו הבוגר כבר כנראה לא יחזור לשם אף פעם.

מדוע יצליח ביורוליג: כאמור, כבר בגיל 23 ג'דוביץ' צבר קילומטראז' וניסיון לא מבוטלים ברמות הגבוהות של אירופה. בעיצומה של עונה נוספת בה הוא עושה צעד קדימה ומשתפר תחת סשה אוברדוביץ' בברלין, וכעת כשכבליה של ברצלונה הותרו, למכבי תל אביב הזדמנות מצוינת להנחית את מי שאמור להיות אחד הגארדים היוצרים הטובים באירופה. לצד הפוטנציאל ההגנתי הגבוה שלו, עם אתלטיות, יכולת חדירה מצוינת, יצירתיות ויכולת מסירה משופרת שהוא מציג העונה, ג'דוביץ' יכול להיות סקורר בולט בכל קבוצה באירופה. אגב כך, הוא גם יכול לפתור את הבעיה האקוטית ביותר של הצהובים העונה: המחסור בגארד יוצר.

מדוע ייכשל: למרות הניסיון שצבר, מה שמפריד בין ג'דוביץ' לאחת מקבוצות הפאר ביורוליג היו ונותרו שני דברים: רמת קבלת ההחלטות בהתקפה, והקליעה מבחוץ. במקרה הזה, הסטטיסטיקה לא משקרת. אחוזי הקליעה הנמוכים יחסית מהשדה הם תולדה של ניסיון להתחכמויות יתר. ג'דוביץ' מכדרר עצמו לדעת לעיתים קרובות מדי ולעיתים מעדיף את המסובך על פני הפשוט והקל. היד מבחוץ, עקב האכילס שלו, רחוקה מלהיות יציבה. בז'רגון המקצועי היו מכנים אותו 'סטריקי שוטר' – אחד שביום נתון יכול לקבור 4 מ-5 משלוש, כפי שעשה מול פנאתינייקוס בטופ 16, ומנגד לא לקלוע אף לא שלשה אחת לרפואה בשישה משחקים אחרים באותו שלב.

צפו בביצועים של ג'דוביץ' ביורוליג

ומיטב מהלכיו מהליגה הספרדית

מני האריס (מאריופול)

גובה: 1.96

גיל: 23

תפקיד: שוטינג גארד/סמול פורוורד

סטטיסטיקות בולטות (הליגה המזרח אירופית): 24 דקות, 11.7 נקודות (52% מהשדה, 27% מהשלוש), 5.1 ריבאונדים, 1.5 חטיפות למשחק

מני האריס במדי קליבלנד קבאלירס. GettyImages
בחברה טובה ברשימת השיאים של מכללת מישיגן. האריס ליד חבר/GettyImages

כששמך מתנוסס בגאון לצד ענק מכללות כמו ג'יילן רוז, אתה יודע שאתה בחברה טובה. לא מעט שנים לאחר שהסתיימה לה השושלת המרגשת וההיסטורית של רוז וה'פאב פייב' במכללת מישיגן, מני האריס עשה זאת, כשהפך לשחקן השלישי בהיסטוריה של המכללה שחצה 1600 נקודות תוך שלוש עונות ונרשם בספר השיאים של הוולברינס, לצידו של פרשן רשת ESPN כיום.

והנה באה גם הזיקה הישראלית: לאחר שלא נבחר בדראפט ה-NBA, הרשים האריס את ראשי קליבלנד וחבר לעומרי כספי בסגל הקאבס, שם כמו הישראלי ידע עליות ומורדות. לאחר שמיעט לשחק, ניצל האריס בשלהי עונת 2010-2011 את מכת הפציעות של ביירון סקוט כדי לרשום חודש אחד מצוין בו סיים מספר משחקים רצופים עם 20 נקודות ומעלה, כולל שני דאבל-דאבל מרשימים עם מספר דו ספרתי של ריבאונדים. אך גם זה לא עזר לקבע את מקומו ברוטציה, ולאחר שנשלח על ידי הקאבס לליגת הפיתוח ונקרא שוב למלא חורים בסגל אשתקד, שוחרר עם ממוצע של 6.2 נקודות ב-80 משחקים במדי הקאבס במשך שנתיים. בצר לו, חצה את האוקיינוס והגיע עד אוקראינה, שם הוא מככב בעונתו הראשונה באירופה (ביורוקאפ שדרג את ממוצעיו ל-14 נקודות, שמונה ריבאונדים ושלושה אסיסטים).

מדוע יצליח ביורוליג: דווקא הטיקט של הסקורר המחונן עליו רכב האריס בשנותיו המוקדמות אינו הדבר יחיד שהוא מציע. ברבות השנים, האריס התגלה כשחקן רב גוני יותר מאשר שהצטיין בתחום אחד. בכל הקשור לצבירת נקודות, הכישרון להפוך לשחקן מן השורה הראשונה באירופה קיים, אך אחוזי הקליעה הנמוכים יחסית לאורך כל הקריירה (42% בעונתו הטובה ביותר במכללות) לא מעידים על יעילות יוצאת דופן בתחום זה. למרות זאת, בסגנון שיבליט את הזריזות והאתלטיות המתפרצים שלו, כמו זה של דיוויד בלאט, האחוזים עשויים לקפוץ משמעותית. לצד יכולות הקליעה, האריס מציג גם שליטה טובה בכדור, 'אף' לריבאונדים וגם יכולת מסירה מרשימה (שלושה אסיסטים בממוצע ביורוקאפ וארבעה בעונתו האחרונה במישיגן). בסך הכול, מדובר בגארד די שלם מבחינה התקפית, שברצותו יכול גם לשמש כשחקן הגנה טוב.

מדוע ייכשל: חוסר יציבות, ואופי על המגרש. לצד ניצוצות של גאונות, השדים שרודפים את האריס לאורך כל הקריירה חוזרים מפעם לפעם. זה מתחיל בקליעה מבחוץ – אלמנט קריטי לגארד, בטח באירופה. החיסרון באלמנט הזה פוגם בהוצאה לפועל של יכולתו הטובה ביותר, החדירה לסל, ומקל על שחקני ההגנה שמולו. כמו כן, בצד ההגנתי הוא לא מתלבט, על אף העובדה שעומדים לרשותו כל הנתונים על מנת לעשות זאת. בכלל, נדמה שישנה מידה של אפאטיות בסגנון המשחק שלו. כפי שנראה העונה באוקראינה, לעיתים הוא לא לוקח על עצמו מספיק יוזמה, התקפית והגנתית גם יחד.

כמה מהמהלכים של האריס במדי קליבלנד

ולקינוח: האריס בדאנק מהדהד על הראש של לברון ג'יימס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully