וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסיה נגד קרויף

17.12.2012 / 14:10

גונסאלו גרסיה תמיד היה הבייבי של ג'ורדי קרויף. בקפריסין אף אחד לא נגע בו, אבל במכבי תל אביב זה לא עובר חלק: הקשר מעצבן את המאמן באימונים, בתדריכים ובמשחקים. ניסיון לפענח את השחקן החידתי, שנראה לעתים גאון ולעתים סתם מעצבן

ביום רביעי האחרון, במשחק גביע הטוטו בין מכבי תל אביב להפועל חיפה, ניתן היה להרגיש את כל מה שעובר לאחרונה על גונסאלו גרסיה במכבי תל אביב. הקשר הספרדי, שלא שותף במשחק נגד בית"ר ירושלים יומיים לפני כן, קיבל הזדמנות להוכיח את עצמו בגביע הטוטו יחד עם המחליפים, אך שיחק באדישות והפגין יכולת שהכעיסה את המאמן אוסקר גרסיה. "אוסקר עשה תנועות של תסכול עצבים בכל פעולה שנייה של גונסאלו", מספר שחקן במכבי, "זה לא סוד שהוא מאוכזב ממנו, בעיקר נראה שהוא מאוכזב מכך שהוא לא מפנים את הביקורת שלו". הערב (שני) בחיפה, בעקבות פציעת קולאוטי, גונסאלו עשוי לפתוח בהרכב. זה עשוי להיות אחת ההזדמנויות האחרונות שלו לקבל את המושכות לפני שמכבי מנחיתה כאן שחקן אחר בתפקיד. זו גם יכולה להיות תזכורת נוספת לפוטנציאל הגדול שטמון בו.

קשר מכבי תל אביב גונסאלו גרסיה. דרור פיקלני
אולי הוא פשוט לא מתאים לקבוצה עם ציפיות גדולות? גונסאלו/דרור פיקלני

"בלרנקה הוא עשה מה שהוא רוצה"

בתחילת העונה, באחת ההרצאות הטקטיות שנתן אוסקר לשחקני מכבי תל אביב בנוגע להחזקת כדור, הוא הדגיש את גונסאלו ואמר לשחקנים: "הוא היחיד שיכול להחזיק בכדור יותר מ-2-3 שניות ולנסות לעשות איתו משהו מעבר בשיטה שלנו. תמיד יהיה שחקן אחד בתפקיד הזה שיקבל את הפריבילגיה הזאת". מבחינת אוסקר זו הייתה הצהרה: גונסאלו גרסיה קיבל את המפתחות להוביל את הקבוצה, לנהל את החלק היצירתי ולהיות השחקן המשמעותי שלה. וזה לא מפתיע. אוסקר ידע למה ג'ורדי נלחם להביא אותו למכבי תל אביב. ג'ורדי נמצא ביחסים מצוינים עם נשיא א.א.ק לרנקה ולא רצה לגעת לו בקבוצה. השחקן היחיד שנלחם לקחת משם היה גונסאלו. הוא היה האליל של האוהדים והשחקן הכי משמעותי שלה. ג'ורדי באמת האמין שזה השחקן שיעשה לו את השינוי בישראל, זה שיהיה דרגה אחת מעל הליגה ויהיה היתרון שלה על פני האחרות.

רועי בקל, שחקנה הישראלי של אלקי לרנקה, מנסה לנתח את הדמות של גונסאלו. "כשהוא היה בא.א.ק הוא היה מדהים. אבל גם כאן הקהל היה מטורף עליו שהוא עם הכדור, ומצד שני היו ביקורות עליו על מה שהוא היה עושה בלי הכדור. הוא שחקן שהתרגל לעשות מה שהוא רוצה על המגרש, זה סוג כזה של שחקן. בא.א.ק נהנו מהיתרונות שלו. אם הוא יביא את זה לישראל, הוא היה הופך לזר באיכות שכמעט לא רואים אצלנו".

בקל מסביר מה שקורה לגונסאלו בישראל: "מכבי זה עולם אחר. יש ממנו ציפיות אחרות, דרישות אחרות. מעבר לזה, הוא עדיין במדינה חדשה. אחרי המלחמה והטילים, אי אפשר לדעת מה עובר לו בראש וכמה הוא מפוקס על כדורגל ורוצה להישאר בארץ. הוא לא מסוג השחקנים שאפשר לאלף אותם, הוא רגיל לקבל את החופש שלו על המגרש ולא להיות מוגבל טקטית או לרוץ אחרי מגן".

ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. דרור פיקלני
היחיד שהג'נרל מנג'ר נלחם עליו היה גונסאלו, עכשיו הוא תומך בהתעקשות של אוסקר. ג'ורדי/דרור פיקלני

שחקן של ג'ורדי

מי שאימן את לרנקה בתחילת הקדנציה של ג'ורדי היה מיודענו טון קאנן. קאנן ידוע כאחד שמחזיק רשימה ארוכה של שחקנים פוטנציאליים מכל רחבי הגלובוס, וגם לג'ורדי הוא העביר רשימה והמלצות על מועמדים שיחליפו את גונסאלו בלרנקה. הכל ירד מהפרק באופן מיידי. ג'ורדי הבהיר: זאת הקבוצה של גונסאלו, והמשחק יהיה סביבו, לטוב ולרע.

"אתם חייבים להבין, גונסאלו היה כאן שחקן של ג'ורדי", מספר עיתונאי בקפריסין, "לא שחקן של מאמנים אלא שחקן של ג'ורדי. המאמנים לא חשבו להתעסק איתו. הנושא שלו מאוד מעניין פה בקפריסין. ההערכה היא שאוסקר לא רוצה את גונסאלו בצורה שבה הוא משחק, הוא יגרום לו להבין שאצלו הוא לא יראה דקות. הוא מעולם לא היה עושה את זה בלי להתייעץ עם ג'ורדי. ג'ורדי נותן גב למאמנים, אבל יש היררכיה ברורה. אי אפשר לבטל את השחקן הכי משמעותי בלי אישור של ג'ורדי. אני אפילו מניח שג'ורדי מעריך את זה שיש מאמן שבא ומנסה להעמיד את גונסאלו במקום, למרות שזה השחקן שהבוס שלו נלחם להביא אותו. ג'ורדי מעריך אנשים חזקים".

ואולי זאת בדיוק הנקודה. גונסאלו שחקן של ג'ורדי אבל רחוק מלהיות שחקן של אוסקר. אוסקר רואה את מכבי תל אביב כקבוצה שנבנית מהיסודות הכי פשוטים. עמידה טקטית נכונה, הנעת כדור ולחץ בכל פינה מול קבוצה שעוברת את מחצית המגרש. שחקן במכבי הסביר זאת ואמר: "אוסקר לא ישתנה. גם בתקשורת כאן מבקרים אותו על השיטה, אבל זה מה שהוא מאמין בו. הוא בחור עם אופי, שיילך עם זה עד הסוף, ולא ישנו אותו. אז מה אם הוא שחקן של ג'ורדי? מהרגע הראשון אוסקר הבהיר טוב מאוד שאין לו הנחות, ואפילו החמיר איתו יותר. דברים שהוא לא היה מעיר עליהם לראדי הוא היה מעיר לגונסאלו. להיפך, הוא מצפה ממנו ליותר בכל דבר, ולהבין את המשמעות שלשמה הביאו אותו למכבי".

אוסקר גרסיה, מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שחקן במכבי מסביר: "אוסקר לא ישתנה. גם בתקשורת כאן מבקרים אותו על השיטה, אבל זה מה שהוא מאמין בו. הוא בחור עם אופי, שיילך עם זה עד הסוף, ולא ישנו אותו. אז מה אם גונסאלו שחקן של ג'ורדי?"/קובי אליהו

אולי זה פשוט לא זה?

באחד ממשחקיה של לרנקה בעונה שעברה תחת אותו טון קאנן, סבלה הקבוצה מסגל קצר. המאמן ביקש מגונסאלו במהלך המחצית השנייה לשחק במשך 25 דקות באגף ולשמור על מגן היריבה בכל פעם שהוא עולה. בפועל גונסאלו המשיך לשחק כרגיל, לא ליווה את המגן ולא ממש התייחס לדברים של ההולנדי. גורם בלרנקה הבהיר זאת ואמר: "באותו רגע היה ברור שאם גונסאלו ממשיך לפתוח, המשמעות היא שהוא מקבל כרטיס פתוח לעשות מה שהוא רוצה. קאנן לא היה מספיק חזק לעמוד מול שחקן של ג'ורדי. אגב, זה משהו שהרבה מאמנים בעולם לא עומדים מולו. אולי המזל של מכבי תל אביב שנפל לה מאמן עם עקרונות, כי בלי משמעת טקטית אי אפשר להגיע היום להישגים".

דריו פרננדס, קשר בית"ר ירושלים ושחקן אלקי לרנקה עד לינואר העונה שעברה, אמר ש"בא.א.ק מטורפים על גונסאלו. הוא הטאלנט שלהם, אבל זה לא דומה למכבי תל אביב או לקבוצות הגדולות בישראל שמצפות לאליפות והצלחות באירופה, זה עולם אחר לגמרי. בסופו של דבר זה לעבור לרמה אחרת מבחינת הציפיות, הדרישות וכל מה שמסביב. גונסאלו צריך למצוא את הפינה שלו בתוך מכבי, ככה זה עובד".

הדברים של פרננדז הם למעשה מראה לכל הקריירה של גונסאלו. הקריירה הבוגרת שלו כוללת שהייה במועדונים כמו אלקורקון, מרידה, אפלדורן, הירנביין, אלמלו, כנוריגן וונילו. אף אחת מהקבוצות האלה לא התקרבה בשאיפותיה לתארים או אפילו לגרד אותם. אלה קבוצות שברמת השאיפות שלהן רוצות שיהיה להן את הסטאר הזה, ומוכנות לתת לו את החופש לעשות מה שהוא רוצה. בקבוצות עם שאיפות לתארים והישגים, אין היום סוג כזה של שחקן. זה פשוט עבר מהעולם. גונסאלו יצטרך להחליט אם בגיל 28 הוא עושה את השינוי והופך להיות חלק מקבוצה ששואפת לתארים, או שימשיך לנדוד בקבוצות ללא שאיפות, בהן יקבל חופש מוחלט לעשות מה שהוא רוצה. הערב, מול מכבי חיפה, זה אולי אחד המבחנים האחרונים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully