וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפס אמריקה: עשרת הרגעים הגדולים של דייויד בקהאם בגלאקסי

29.11.2012 / 15:25

גמר ה-MLS יהיה המשחק האחרון של בקס בלוס אנג'לס גלאקסי. רגע לפני הפרידה, קבלו את עשרת הרגעים הגדולים שלו

דייויד בקהאם כבר הודיע שההופעה בגמר גביע ה-MLS תהיה האחרונה שלו במדי לוס אנג'לס גלאקסי. הקשר האנגלי בן ה-37 עדיין לא החליט לגבי הפרק הבא בקריירה, ואם ייערך באמריקה או באירופה. אבל הוא אכן מסכם פרק, ולכן, נסכם אותו ביחד איתו.

דייויד בקהאם שחקן לוס אנג'לס גלאקסי ליד טוני צ'אני שחקן טורונטו. Lori Shepler, AP
בהחלט היה נעים להכיר. דייויד בקהאם בעוד רגע מעניין בגלאקסי/AP, Lori Shepler

10. הגול הראשון ב-MLS

בעונה הראשונה זה לא בא בגלל יותר מדי פציעות, אבל ב-2008, מול סן חוזה ארת'קווייקס, לנדון דונובן סידר לבקהאם שער ראשון ב-MLS.

9. הגול מהקרן

יולי 2011. לוס אנג'לס גלאקסי ושיקאגו פייר במצב של 1:1. בקס ניגש לקרן, וכולם יודעים שמסוכן זה בטוח יהיה. מספר 23 שיגר בננה שעברה בין כולם עד לנחלה. הרבה מזל, אבל כשבקהאם על דגל הקרן, פיק הברכיים של היריב עושה את שלו.

8. החתימה על החוזה החדש

סוף 2011, קצת אחרי האליפות הראשונה של בקהאם ב-MLS. השמועות אמרו החוצה, אבל בקהאם לקח את העט, שרבט חתימה וסגר על המשך דרכו בעיר המלאכים. המשפחה לחצה להישאר, אומרים, ועיר שלמה הרוויחה.

7. כוכבי ה-MLS נגד מנצ'סטר יונייטד

בקהאם עשה הכל על המגרש מול הקבוצה שבה גדל. הגבהות לתיירי הנרי, תאקלים על פול סקולס ואיומים מכל טווח. זה היה הערב של אנדרסון, פארק, ברבאטוב ו-וולבק, שעשו 0:4 גדול ליונייטד. אבל זה קודם כל היה הערב של בקהאם.

6. הכסאח עם ג'סי מארש

בקס בדרבי נגד שיבאס. ג'סי מארש התחפש לקראטיסט ושלח רגל לבטן, בקהאם התעצבן ורץ לעברו, ובקטטה שהתפתחה הורחקו שני שחקנים. למרות שבקהאם לא הרביץ ולא הורחק, הצופים והפרשנים התלהבו לראות כמה אכפת לו מהליגה, התלהבו לראות שהוא לא הגיע על תקן תייר ומוכר חולצות בלבד.

5. הערב ההוא בפורטלנד

פורטלנד טימברס אוחזת באחד המגרשים הביתיים בליגה. בקרב מול LA העונה, המארחת הוליכה 0:1, ואז המופע של בקהאם החל. דקה 19, בעיטה גאונית מ-30 מטרים שיגעה אפילו את הקהל שנגדו. ארבע דקות אחר כך הראה בקהאם למה עדיין יש לו את אחת רגליים הקטלניות בענף. כדור חופשי מ-23 מטרים, 1:2. זה נגמר 3:5 לגלאקסי, וזה היה אחד המשחקים הדומיננטיים של שחקן ושל קבוצה בליגה.

4. החתימה הראשונה בגלאקסי

הסכומים דיברו על 250 מיליון דולר ל-5 שנים, לרכש הטרי מסנטיאגו ברנבאו. כשמורידים חסויות, המקורות הרשמיים דיברו על 6.5 מיליון דולר לשנה. באמריקה לא הפסיקו להתלהב. מאז פלה לא בא דבר כזה, אמרו שם. ובקהאם אכן שינה את הליגה, נתן לה את הבוסט שהיא היתה צריכה כדי להפוך אותה למשאב העניין שהיא היום. כשהוא הגיע, הגלאקסי שינו אפילו מדים וסמל. העניין היה כל כך גדול, שכשהוא סבל מפציעות בעונה הראשונה, אוהדים התקשרו למשרדי הקבוצה ודרשו שישחק פצוע, כי הם קנו כרטיסים במיוחד.

דיוויד בקהאם שחקן לוס אנג'לס גלאקסי לאחר שחתם בקבוצה. GettyImages
הביא אנטגוניזם, קיבל כבוד. בקהאם בחתימה הראשונה/GettyImages

3. הגול מ-60 מטרים

1:2 לגלאקסי, וקנזס סיטי וויזארדס יצאה להתקפה אחרונה. קרן. כולם עלו, כולל השוער. אבל הכדור לא הגיע ליעד הנכון. הוא הגיע לבקהאם. כמה מטרים, הרמת ראש, הרמת רגל, וטיל מכ-60 מטרים הגדיל עוד יותר את הבקהאמניה ששררה במדינה. "ואם אתם לא מאמינים שהוא זה שהביא את הכדורגל לאמריקה", צווח השדר, "כדאי שתאמינו עכשיו". השער הזכיר שיגור עבר של האנגלי, ב-1996 מול ווימבלדון.

2. הבכורה הענקית בג'איינטס סטאדיום

אחד המשחקים הגדולים בהיסטוריית הליגה, אחד המשחקים הגדולים בכלל. דייויד בקהאם, בהופעה הראשונה שלו במדי לוס אנג'לס, בניו יורק, נגד הרד בולס. הג'איינטס סטאדיום אכלס יותר מ-60 אלף אנשים שרצו לראות מה הביג דיל. והם ראו. הרד בולס היממו בפתיחה, ובדקה השישית זה קרה. בקהאם הגביה קרן, בישול ראשון אצל הדוד סם. אמריקה היתה בטירוף, אבל אז, שתי דקות לאחר מכן, זה כבר היה הרבה יותר מטירוף. כדור חופשי. בקהאם מגביה, עוד חיבור לראש, עוד בישול. וזה היה עוד כלום. בקהאם היה אחראי לעוד שער, ובאמת שפשוט צריך לראות את התקציר כדי להבין את גודל הערב ההוא. תשעה שערים של שכרון חושים.

1. גביע ה-MLS ב-2011

עונה חמישית, עוד אכזבה? הפעם לא. בקהאם והגלאקסי מגיעים לגמר מול יוסטון דינמו, היריבה גם העונה. זה נגמר בגביע ראשון, מתוק, מרגש. "אני משחק בשביל לנצח", אמר המלך דוד. "בין אם אשאר או לא, היו לי פה חמש שנים מדהימות. הקהל פה זה דבר בלתי ייאמן. כל השחקנים גיבורים".

ב-1 בדצמבר, ב"הום דיפו" של הגלאקסי, לוס אנג'לס ואמריקה יחפשו עוד רגע אחד של גבורה

* משחק הגמר בין יוסטון דינמו ללוס אנג'לס גלאקסי יתקיים במוצ"ש ויועבר ב-23:30 ב-ESPN. הרשת תשדר מגוון תכניות לאורך סוף השבוע שיוקדשו לבקהאם. במסגרת תכניות אלו, תוקדש תכנית ESPNFC – PressPass לספיישל לקראת עזיבתו של השחקן. הספיישל (שידור ראשון ב-10:30 ולאחר מכן ב-16:00 וב-20:30) יכלול ראיון בלעדי, בו בקהאם ידבר על חמש השנים האחרונות שלו בקריירה. בנוסף לראיון עם בקהאם, יקחו בתכנית חלק אנשי ספורט. התכנית תועבר בשידור חי מהאצטדיון של הגלאקסי.

לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully