וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות תרנגולים

18.10.2012 / 7:00

בכושר של טוטנהאם, לוילאש בואש יש סיכוי לא רע לנקום בצ'לסי על פיטוריו. מיכאל יוכין עם 5 המשחקים המרתקים של סופ"ש, כולל קרב שחקני הרכש של יובנטוס ונאפולי, רגע האמת של רויס וסולשיאר, וד"ש מחבר ישן של נבחרת ישראל

שחקן נאפולי גוקן אינלר חוגג עם חבריו. Sang Tan, AP
מפגש מול הקבוצה שחשקה בו. אינלר/AP, Sang Tan

האריה והזברות (יובנטוס - נאפולי, שבת, 18:00, ספורט2 ו-HD)

בקיץ 2011 הייתה יובנטוס קרובה מאוד להחתים את השחקן שרצתה יותר מכל, וגוקאן אינלר סיכם את התנאים בשורות הגברת הזקנה. הייתה רק בעיה אחת – מספר חודשים קודם לכן הגיעה קבוצתו של אינלר, אודינזה, לסיכום כספי עם נאפולי וחתמה על זכרון דברים למכירתו תמורת 12 מיליון יורו. הקשר השווייצרי לא לגמרי ידע מה לעשות, ולקח לו שבועות ארוכים לסדר את המחשבות. בסופו של דבר, הוצג אינלר בנאפולי, ונשיאה אורליו דה לורנטיס, מפיק סרטים בנפשו, ביים מסיבת עיתונאים ביזארית אליה הגיע הקשר בתחפושת של אריה. "הנשיא עשה הכל כדי לשכנע אותי. לנחישותו הייתה השפעה מכרעת" אמר הכוכב.

אחרי שהפסידה במערכה, פנתה יובה לתוכנית חלופית והרסה את התוכניות של באיירן מינכן להחתים את ארתורו וידאל. למעשה, הקשר הצ'יליאני היה גם על הכוונת של נאפולי, אבל דה לורנטיס ויתר על האפשרות אחרי שהשלים בהצלחה את המו"מ עם אינלר. מי הרוויח יותר? אם לשפוט לפי התוצאות בעונה שעברה, הרי שיובנטוס לא צריכה להצטער על אובדנו של השווייצרי. וידאל התאקלם באופן מיידי באיטליה והפך לבורג חשוב מאוד במערך של אנטוניו קונטה. אלא שגם אינלר הוכיח את עצמו באופן מיטבי במקום העבודה החדש.

אמנם השווייצרי לא כבש אף שער בליגה בעונה שעברה, אבל זו הרי לא המשימה העיקרית שלו על המגרש. הבעיטות המעולות שלו למרחק באו לידי ביטוי דווקא בליגת האלופות, שם כבש את השער הקריטי מול ויאריאל במחזור הנעילה בשלב הבתים שהעלה את הנאפוליטנים לשמינית הגמר. גם הטיל לרשת צ'לסי בסטמפורד ברידג' היה יכול להיות כביר, אבל האיטלקים נכנעו בהארכה.

נאפולי הייתה היחידה שהצליחה לנצח את יובה בעונה שעברה, עם 0:2 חלק בגמר הגביע, בו הצטיין אינלר וגבר על וידאל במרכז המגרש. העונה אמנם ניצחה יובה בסופר קאפ, אבל נאפולי נהנית מפתיחת העונה הטובה בתולדותיה. שישה נצחונות ותיקו בשבעה משחקים – דבר כזה לא נראה אפילו בעונות הסקודטו של דייגו מראדונה. זהו, אם כך, משחק העונה האולטימטיבי בין שתי הקבוצות הטובות בארץ המגף, וגם הקרב האולטימטיבי בין הצפון לדרום. דבר כזה אסור לפספס בשום אופן.

אנדרה וילאש בואש מנג'ר טוטנהאם. Scott Heavey, GettyImages
היחיד שהעז לבקר פומבית את אברמוביץ'. וילאש בואש/GettyImages, Scott Heavey

נקמה ברומן (טוטנהאם – צ'לסי, שבת, 13.45, ספורט 2)

אינלר הפסיד בסופו של דבר לצ'לסי במשחקו השלישי בלבד בתפקיד של רוברטו די מתאו. "אני יכול לכבד את החלטתו של רומן אברמוביץ', אבל לעולם לא אקבל אותה", אמר אנדרה וילאש בואש שנזרק מהמועדון הכחול, והיה הראשון מבין מפוטרי הברון הרוסי שהעז לבקר אותו ישירות. המאמן הפורטוגלי הצעיר הרגיש שאברמוביץ' הפקיר אותו בשדה הקרב ולא העניק לו גיבוי מספק לביצוע המהפכה שהשניים תיכננו יחד. לראות את צ'לסי זוכה בלעדיו בליגת האלופות ובגביע האנגלי היה קשה מבחינת וילאש בואש, אבל הוא לא אמר נואש. מכל ההצעות הרבות שזרמו לכיוונו הקיץ, הוא העדיף להישאר בלונדון ולהוכיח את עצמו בפרמיירליג.

מינויו בטוטנהאם היה מלכתחילה שנוי במחלוקת לאור הדרך המוזרה בו העדיף היו"ר דניאל לוי להעזיב את הארי רדנאפ. ההתחלה הייתה קשה, ואחרי שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון חגגו הצהובונים עם דיווחים על אי שביעות רצון השחקנים מהבוס החדש. אלא שכעת, אחרי ארבעה ניצחונות רצופים התמונה השתנתה ללא היכר. ההפסד הראשון של הפורטוגלי אשתקד הגיע באולד טראפורד, ועל אף שצ'לסי הציגה באותו משחק כדורגל משובח, שם נוצר כדור השלג שהתגלגל במהירות. הפעם, כאשר חזר לתאטרון החלומות של מנצ'סטר, הגשים וילאש בואש חלום של רבים, וחגג אחוז אמוק את הניצחון ההיסטורי של התרנגולים באיצטדיון המקולל מבחינתם, לראשונה מאז 1989.

ההישג הזה מעניק למאמן טוטנהאם הרבה אוויר לנשימה, אבל די מתאו, אותו הזמין לשמש כעוזרו בצ'לסי בסך הכל לפני שנה וחצי, עדיין לפניו. זהו אתגר עצום מבחינת וילאש בואש, והקרב הזה חשוב ביותר עבורו מהיבטים רבים. הוא יהיה מאושר להנחיל לצ'לסי הפסד ראשון העונה, וילך ללא ספק על כל הקופה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מרקו רויס שחקן דורטמונד. רויטרס
בדרך להפוך להיות אחד הגדולים בעולם? רויס/רויטרס

לאן נוסע רולס רויס? (דורטמונד – שאלקה, שבת, 15.30, ספורט 2)

מתי הופך שחקן מצוין לסופרסטאר אמיתי? כריסטיאנו רונאלדו, למשל, היה עד לשלהי שנת 2007 כישרון אדיר, אך לא יציב במיוחד. בסביבות נובמבר הוא נכנס לכושר פנומנלי, התחיל לנצח לבדו משחק אחרי משחק, וסיים את העונה כמועמד לכתר השחקן הטוב בתבל, עם גביע האלופות ביד.

מי יודע, אולי בימים אלה אנו עדים לתמורה עצומה במוניטין של מרקו רויס. ליורו 2012 הוא הגיע על תקן שחקן ספסל בנבחרת גרמניה – אמנם כישרון יוצא דופן, אך לא שונה בתודעה מצעירים מעולים נוספים שצומחים אצל יואכים לב, כגון תומאס מולר, מריו גצה או טוני קרוס. כעת נכנס רולס רויס לתקופה מדהימה, ויש שמחכים לראות משחקים רק כדי ליהנות מביצועיו. זה התחיל עם צמד עוצר נשימה ב-0:5 על האקסית המיתולוגית מנשנגלדבאך, המשיך עם הופעה מטריפה ושער ב-1:1 מול מנצ'סטר סיטי – משחק שנכנס בקלילות לרשימת הגדולים אי פעם בטורניר, התגלגל לצמד נוסף ב-1:6 המרשים של גרמניה באירלנד, וביום שלישי עם שני בישולים אדירים למירוסלאב קלוזה מול שבדיה.

מקומו בהרכב המנשאפט מובטח כעת לחלוטין. אם ימשיך בסדרת משחקים כאלה, עד לסיום העונה יוכל רויס להיכלל בעשיריית השחקנים הטובים בעולם. השבוע הגורלי שמצפה לו עשוי לשפוך לא מעט אור לגבי הכיוון האמיתי. אם יתעלה לעיני הקהל הביתי גם בדרבי הצמרת הטעון מול שאלקה, וגם מול ריאל מדריד בליגת האלופות, השמיים הם הגבול מבחינתו.

שלמה שרף. ברני ארדוב
הוא בטוח לא זוכר את שטוגר לטובה. שרף/ברני ארדוב

האיש שהרס לנו את הבכורה (אוסטריה וינה – ראפיד וינה, ראשון, 16.00)

בעוד קצת יותר משבוע נציין 20 שנה לתחילת השתתפות ישראל במסגרת אופ"א. ב-28 באוקטובר 1992 עלתה הנבחרת של שלמה שרף לכר הדשא באיצטדיון פראטר בווינה למשחק ההיסטורי מול אוסטריה. אנדראס הרצוג זכור לכולם ככוכב הבלתי מעורער של האוסטרים באותה תקופה, אבל האיש שהסב את הנזק הגדול ביותר לחבורה בכחול לבן בתבוסה 5:2 היה פטר שטוגר. הקשר בעל האנרגיות הבלתי נגמרות כבש שער אחד בעצמו ובישל שלושה נוספים, באחד המשחקים הטובים ביותר שלו במדים הלאומיים. תראו אותו כאן בחולצה מספר 11.

שטוגר היה אז המנוע של אוסטריה וינה, וזו הקבוצה איתה הוא מזוהה יותר מכל, על אף ששיחק במשך שנתיים גם ביריבה העירונית המושבעת ראפיד. בקיץ האחרון חזר שטוגר בן ה-46 למועדונו האהוב כמאמן. קודמו בתפקיד, איביצה ואסטיץ' אשר זכור אף הוא היטב לאוהדים בישראל מהמפגשים עם אוסטריה, הותיר לו קבוצה במצב קשה למדי. אוסטריה וינה סיימה את העונה שעברה במקום הרביעי, במרחק 14 נקודות מהאלופה זלצבורג.

הפתיחה של שטוגר הייתה חלומית – הוא רשם שבעה ניצחונות בשמונת המשחקים הראשונים, ובשישה מהם שמר השוער היינץ לינדנר על רשת נקייה. בשבועות האחרונים חלה נסיגה מסוימת, עם שתי נקודות בשלושה מחזורים, והסגולים מגיעים לדרבי מול ראפיד כאשר המצב בטבלה מרתק. זלצבורג מובילה עם 24 נקודות, שתי הנציגות של וינה מפגרות בנקודה. הדרבי של בירת אוסטריה תמיד רווי יצרים, והפעם הוא יהיה חם במיוחד.

מאמן קבוצת מולדה אולה גונאר סולשיאר. EuroFootball, GettyImages
עושה פלאים בנורבגיה. סולשיאר/GettyImages, EuroFootball

משולש קטלני (סטרומסגודסט – מולדה, ראשון, 19.00)

לפני כמעט שנה, המשחק מול סטרומסגודסט היה חגיגי במיוחד עבור אולה גונאר סולשיאר. מאמנה הצעיר של מולדה רצה לזכות באליפות במפגש הביתי מול היריבה ממרכז הטבלה. התוכניות נהרסו בגלל שער שוויון של סטרומסגודסט בתוספת הזמן שכפה תיקו 2:2, אבל בסופו של יום היא הוכתרה בכל זאת לאלופה, לראשונה במאה שנות קיומה. היא הייתה הקבוצה הטובה ביותר בנורבגיה בפער ניכר.

בעונתו השנייה, העסק מורכב הרבה יותר מבחינת הסקורר האגדי של מנצ'סטר יונייטד. מולדה אמנם צוברת נקודות בדיוק בקצת של 2011, אבל יריבותיה בצמרת התחזקו, ואיש לא יודע לחזות את תוצאות הקרב המשולש על התואר. חמישה מחזורים לסיום, מובילה האלופה עם 52 נקודות. רוזנבורג, שחוזרת לעצמה, מפגרת אחריה בנקודה, ואילו הפתעת העונה היא סטרומסגודסט עם 49 נקודות. הקבוצה הצנועה, שחולמת על אליפות שניה בתולדותיה, 42 שנה אחרי הראשונה, מציגה את ההתקפה הטובה ביותר בליגה ורקורד ביתי כמעט מושלם – 10 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו, ללא הפסדים.

והנה לכם לוח משחקים חלומי עבור כל נורבגי. במחזור הקרוב מארחת סטרומסגודסט את מולדה, כעבור שבוע מולדה מארחת את רוזנבורג, ובעוד שבועיים יוצאת רוזנבורג למפגש חוץ מול סטרומסגודסט. התואר עשוי להיות מוכרע בתום סיום הקרבות במשולש המרתק. שמירה על התואר חיונית עבור ההמשכיות בקבוצה של סולשיאר, אשר כוכביה מוצגים כיום לראווה במסגרת הליגה האירופית. הפליימייקר מגנוס אייקרם, שגדל במנצ'סטר יונייטד, מחוזר על ידי קבוצות שחושקות להחזיר אותו לפרמייר-ליג, וזהו שם שכדאי מאוד לזכור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully