וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאים לא תמיד קובעים דרך ברצלונה

14.10.2012 / 7:00

האליל של גרמניה, המלך של ווילס, המפציץ של ישראל והפספוס של הפועל תל אביב. נבחרת המחזור במוקדמות, כולל כמובן פדרו הנפלא

מעטים המקרים בהם שחקן ישראלי הצליח להיכנס לנבחרת המחזור שלנו. יוסי בניון עשה זאת, גם דודו אוואט ועכשיו הגיע תורו של תומר חמד, שההופעות במאיורקה קרבו אותו לרשימת המצטיינים, אבל זו במדי נבחרת ישראל העניקה לו את המקום. לצד החלוץ המצוין מככב הכובש הבכיר של ברצלונה בסוף השבוע, המלך החדש של ווילס, סוס המירוץ של גרמניה והפספוס של הפועל תל אביב.

תומר חמד, נבחרת ישראל, חוגג שער מול לוקסמבורג. Yves Logghe, AP
הרבה זמן לא היה לנו נציג ישראלי בנבחרת המחזור. תומר חמד/AP, Yves Logghe

שוער

אנדריי סידלניקוב - קזחסטן

תקוות גדולות היו באוסטריה מאז היכולת הטובה שהפגינה הנבחרת בהפסד לגרמניה בחודש שעבר. אלא שעם תקוות בלבד לא מגיעים למונדיאל. אוסטריה האמינה כי תשיג ניצחון ראשון בקמפיין במשחק החוץ בקזחסטן, אולם הנבחרת של מירוסלב בראנק הצ'כי התגוננה היטב ושמרה על תיקו מאופס. נקודה ראשונה וגדולה מבחינת הקזחים, נקודה של חזרה למציאות האפורה מבחינת האוסטרים. שבעה שחקני קבוצת אסטנה היו בהרכב המארחים וזכו לעידוד מאסיבי מהקהל המקומי, אבל דווקא שוערה של אקטובה היה המצטיין במשחק. אנדריי סידלניקוב בן ה-32, שלא הצליח לעצור את האלופות הישראליות בביקוריו בארץ הקודש, הסתדר מצוין עם האוסטרים ובארבע הצלות יפות מנע מהם להכריע את המשחק. "הוא היה שם כשנזקקנו לו והקרין ביטחון על כל החלק האחורי", החמיא בראנק לשוער שמסיים בסוף החודש את חוזהו באקטובה. היכולת הזו תסדר לו חוזה חדש.

אנדריי סידלניקוב שוער נבחרת קזחסטן (מימין) יחד עם ויקטור דמיטרנקו, במרכז סבסטיאן פרודל שחקן נבחרת אוסטריה. Alexei Filippov, AP
החזיר את האוסטרים למציאות האפורה. אנדריי סידלניקוב/AP, Alexei Filippov

הגנה

מגן ימני: אלכסנדר אניוקוב - רוסיה

משימה כמעט בלתי אפשרית ניצבה בפני אלכסנדר אניוקוב. המגן הימני של זניט סנט פטרסבורג, שהואשם בהפסד למלאגה בליגת האלופות ונמצא בתקופה לא טובה לאחרונה, נדרש להתמודד עם כריסטיאנו רונאלדו ועשה זאת בצורה מעוררת הערכה. אמנם הפנומן הפורטוגלי סחב פציעה בכתף, אך הוא הגיע בכושר הבקעה מדהים אחרי שכבש שמונה שערים תוך שבוע ונעצר מול ההגנה המתואמת להפליא שהעמיד פאביו קאפלו. אניוקוב לא נתן לרונאלדו לבצע את הפעולות המוכרות שלו, קיבל עזרה בכל עת ואילץ את כוכב ריאל מדריד לנסות את מזלו בצד השני. גם נאני לא מצא את הנוסחה לחדור דרך האגף של אניוקוב, וכך פורטוגל מיעטה להגיע למצבים ורוסיה נותרה מושלמת בראש בית ו' עם תשע נקודות וללא שערי חובה. "הצלחנו לעצור את רונאלדו", התגאה קאפלו. הפרחים לאניוקוב.

בלם: דורין גויאן - רומניה

ג'יקה פופסקו ישב לצד גיורגי חאג'י ביציע והתמוגג. שני כוכביה הגדולים של נבחרת רומניה בדור הקודם, הגיעו לטורקיה - מדינה בה נגעו בתהילה בימי הזוהר שלהם יחד עם גלאטסראיי - וראו את היורשים שלהם רושמים את אחד מניצחונות החוץ המרשימים של רומניה בשנים האחרונות. אפילו האוהדים הטורקים הריעו בסיום לאורחים, שהסתירו את כל הליקויים הקיימים במשחק ההגנה הודות לרוח לחימה של הקבוצה כולה וזכו ב-0:1 בלתי צפוי גם מבחינתם. מי שניהל את העניינים בחלק האחורי היה דורין גויאן הגבוה, שירד העונה לשחק בספציה מהליגה האיטלקית השנייה, אך עדיין נחשב לבלם הבכיר של רומניה. גויאן נטרל את אומוט בולוט שמבקיע בלי הפסקה במדי גלאטסראיי, היה ראשון לכדורי הגובה ושמר יחד עם חבריו על מאזן מושלם ושער נקי אחרי שלושה מחזורים. המבחן הבא של שר ההגנה הרומני: ההתקפה הקטלנית של הולנד.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל מעל אלכסנדר אניוקוב שחקן נבחרת רוסיה. Mikhail Metzel, AP
מצא את הדרך לעצור אותו. אלכסנדר אניוקוב גולש לרגלי כריסטיאנו רונאלדו/AP, Mikhail Metzel

בלם: וגארד פורן – נורבגיה

הנה תוצר ראשון להצלחה של אולה גונאר סולשיאר כמאמן מולדה. וגארד פורן היה הנציג היחיד של אלופת נורבגיה בהרכב למשחק החוץ הקשה בברן, ובהופעת הבכורה שלו בין ה-11 הראה שיש לו מה להציע גם במישור הבינלאומי. פורן בן ה-24 הוצב לצד ברדה הנגלאנד ויחד איתו עצר את שוויץ הנהדרת, שאיבדה נקודות ראשונות בקמפיין עם 1:1 שבקלות יכול היה גם להסתיים בהפסד דרמטי. הנגלאנד אמנם השווה עם הכתף וקיבל את כל הקרדיט על אחד המשחקים היותר טובים של נורבגיה בתקופה האחרונה, אך גם הוא הודה שהמצטיין היה פורן, שכמעט כבש בעצמו אחרי כדור קרן. "אני מסיר בפניו את הכובע", פרגן הקפטן. "מעולם לא שיחקנו יחד, אבל הוא התעלה מעבר לכל הציפיות, שיחק רגוע למרות שמדובר במשחק גורלי והראה שהוא בלם ברמה גבוהה". בדרך לפרמיירליג?

מגן שמאלי: יורדן מינב - בולגריה

לפני כשנתיים חיפשה הפועל תל אביב מגן ימני ושלחה את יעקב הלל לעקוב אחר יורדן מינב. הבולגרי, אז עוד בצסק"א סופיה, ריצה עונש הרחקה באותו שבוע והאדומים דילגו למטרה הבאה. גם קרית שמונה התעניינה במגן, אבל מינב חתם לבסוף בלודוגרץ והיה שותף להישג הסנסציוני שלה אשתקד, כאשר זכתה בדאבל היסטורי מיד בעונתה הראשונה בליגה הבכירה. היכולת המצוינת בלודוגרץ קיבעה את מעמדו של מינב בן ה-31 כשחקן הרכב בנבחרת, כשבמשחק מול דנמרק הוא נדרש לשחק בעמדת המגן השמאלי הפחות נוחה מבחינתו ולהחליף שם את אחיו התאום וסלין. מינב בלט גם בצד שמאל, עם משחק הגנתי חף מטעויות והרבה אחריות בזמן שנבחרתו סבלה במשך יותר משעה מנחיתות מספרית. המגן גם נחלץ להצלה בדקה האחרונה, כאשר רדף אחרי ניקלאס בנדטנר ומנע ממנו להכריע את המשחק. נקודה חשובה לבולגריה.

וגארד פורן שחקן מולדה. Thomas Rasmus Skaug, GettyImages
סולשיאר עוד ישלח אותו לפרמיירליג. ורגארד פורן/GettyImages, Thomas Rasmus Skaug

קישור

גארת' בייל - ווילס

"וואו, וואו, וואו ושוב פעם וואו. זו הייתה אחת ההופעות האישיות הגדולות שראינו משחקן במדים האדומים ביותר מ-130 שנותיה של ווילס בכדורגל הבינלאומי. מה עוד נגיד? זה גארת' בייל 2, סקוטלנד 1". כך סיכם העיתונאי פול אבנדונאטו את תצוגת הענק של הקיצוני המופלא, שסחף לבדו את ווילס לקאמבק בדרבי הבריטי שהסתיים ב-1:2 דרמטי לדרקונים. אחרי חמישה הפסדים רצופים מאז מונה, כריס קולמן כבר נראה בדרך לאחד נוסף, אבל בייל נחלץ לעזרתו. הקיצוני של טוטנהאם העביר את רוב המשחק בצד ימין והביך פעם אחר פעם את דני פוקס עם פריצות מסחררות. לצערו, חבריו בזבזו את כל המסירות שלו. בדקה ה-81 בייל כבר עשה הכל לבד, סחט פנדל וגם דייק מהנקודה הלבנה, לפני שהפציץ לחיבורים מ-20 מטרים בדקת הסיום את שער הניצחון. יום גדול לבייל, שכמו ריאן גיגס יצטרך להתמודד עם אכזבות רבות בנבחרת ולדעת להסתפק ברגעי הגאווה הספורים הללו.

קווין דה ברוין - בלגיה

השדים האדומים ממשיכים בדרכם הבטוחה אל הצמרת האירופית. בלגיה קפצה לביקור בהר הגעש בבלגרד, נתנה לסרביה להפעיל לאיטה את מנגנון ההרס העצמי שלה והלמה בה עם 0:3 גדול שכל כולו תולדה של מפגן טקטי משובח. החבורה של מארק וילמוטס התגוננה היטב, המתינה להזדמנויות שלה במתפרצות וידעה לעקוץ בזכות הכישרונות שלה בחלק הקדמי. הפעם הגיע תורו של קווין דה ברוין להתיישב בכסא הנהג. הקשר הצעיר, שהושאל על ידי צ'לסי לעונת התחשלות בוורדר ברמן, היה הראשון לסכן את השער הסרבי ולהראות שאפשר להוציא שלוש נקודות. דה ברוין ניצל לאחר מכן את העליות התכופות של אלכסנדר קולארוב כדי לבשל את הראשון לכריסטיאן בנטקה, כבש במתפרצת את שער הבכורה שלו במדי הנבחרת וזכה לשבחים מכל עבר בסיום. בבלגיה שוב כיבדו אותו בכותרות נוסח "אינייסטה בשחור-צהוב-אדום".

מרקו רויס - גרמניה

עם מאזן ביתי מרשים של שנתיים ללא הפסד, באירלנד האמינו כי יצליחו לפחות לחלץ נקודה במבצר בדאבלין מול גרמניה. אז חשבו. את הערב הם סיימו עם תבוסה כואבת של 6:1, כשרק שער מצמק בתוספת הזמן מנע את ההפסד הביתי הגדול בהיסטוריה (השתווה ל-5:0 מול ספרד ב-1931). הנבחרת של יואכים לב סיפקה תשובה מוחצת לכל מקטרגיה מבית, עם תצוגת תכלית נהדרת בראשותו של מרקו רויס. כוכבה הצעיר של דורטמונד הוכיח שכרגע הוא השחקן הטוב ביותר שיש לגרמניה להציע, והמשיך בכושרו הנפלא. את מה שעשה לאקסית מנשנגלדבאך וגם למנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, הביא רויס לנבחרת, כאשר השתלט לחלוטין על האגף השמאלי יחד עם מרסל שמלצר, היתל בשומריו ללא בעיה וכבש צמד נהדר שסלל את דרכה של גרמניה לאחד מניצחונות החוץ המרשימים שלה. 'רולס רויס' המהיר וקר הרוח, התייחס לאי שריקת הפנדל לזכותו כאמצעי דרבון והבהיר שוב שהעדפתו על פני לוקאס פודולסקי הייתה במקום. גרמניה מאוהבת.

גארת' בייל שחקן נבחרת ווילס. Stu Forster, GettyImages
ניצחון של איש אחד. גארת' בייל/GettyImages, Stu Forster

התקפה

פדרו - ספרד

לא מעט חששות היו בספרד לפני המשחק במינסק. השם באטה בוריסוב הצליח להלחיץ אפילו את כוכבי אלופת העולם ואירופה, אבל אחרי 20 דקות כל הדאגות הוסרו והספרדים שייטו לעבר 0:4 קליל. ויסנטה דל בוסקה הפתיע עם הצבתו של ססק פברגאס כ-'9 מדומה', ובכך הרוויח חמישייה קדמית קטנטנה, טכנית וחמקמקה שעשתה שמות בהגנה הכבדה של בלארוס. הנהנה העיקרי היה פדרו, שבברצלונה לא ממש מצליח להחזיר לטיטו וילאנובה על האמון המלא עם יותר מדי שערים, אך בנבחרת פורח באגף השמאלי של ההתקפה. אחרי הצמד במשחק הידידות מול ערב הסעודית, פדרו הגדיל לעשות וחגג שלושער ראשון במדים הלאומיים וכמה מפתיע - גם בקריירה הבוגרת. את מה שעדיין לא השיג בבארסה, קבע פדרו בנבחרת בעזרת הקפצות מתחכמות שהפכו למוטיב חוזר אצלו, ועוד לפני כן בישל בעקב לג'ורדי אלבה.

תומר חמד - ישראל

פדרו לא היה השחקן היחיד שהבקיע שלושער במחזור המוקדמות האירופי. חלוץ נוסף מהליגה הספרדית היה חתום על ההישג הנהדר. וכמה נחמד שהוא משלנו. תומר חמד לא נזקק להשתלחות של אביו במאמן דרך התקשורת, לא הזכיר לרגע את העובדה שהושפל על ידי אלי גוטמן בתבוסה לרוסיה (איתי שכטר ובן שהר לפניו? באמת?) ולא ביקש מאף אחד ללטף לו את האגו. בדיוק כפי שחזר למכבי חיפה מהדלת הראשית, חמד התמיד, כבש והסביר פעם נוספת לכל מי שהתקשה לקבל זאת, כי הוא החלוץ הבכיר של הכדורגל הישראלי. כמו במאיורקה, חמד היווה כתובת תמידית ברחבה בזכות תנועה בלתי פוסקת, הפגין נוכחות ועוצמה וסיים עם שלושער מעולה ב-0:6 של ישראל בחוץ, גם אם זו רק לוקסמבורג. מבלי לכפות את עצמו על המשחק, החלוץ בן ה-25 חיקה את כובשי השלושער הקודמים של ישראל במשחקי המוקדמות (יוסי בניון מול מלטה וסן מרינו, אליניב ברדה נגד לוקסמבורג) והוביל את הנבחרת לניצחון החוץ השני בגובהו בכל הזמנים. המהפכה מתחילה ממנו.

דני וולבק - אנגליה

ווין רוני היה האיש שניצב באור הזרקורים לאחר הצמד שלו ב-0:5 על סן מרינו ועקיפת אלן שירר בטבלת המבקיעים של כל הזמנים, אבל חברו ממנצ'סטר יונייטד שכבש בעצמו פעמיים, היה הסיפור הגדול בליל שישי בוומבלי. דני וולבק הועדף בחוד על פני ג'רמיין דפו, וגרם לרוי הודג'סון לכאב ראש לקראת ההמשך עם יכולת מצוינת . החלוץ הצעיר היה האיש שסחט את הפנדל אשר פרץ את הסכר מבחינת אנגליה. מאותו רגע המשחק נפתח, ומי שהלהיב יותר מכולם היה וולבק. תחילה הוא עשה זאת עם שער בעקב שהזכיר את הגול נגד שבדיה ביורו 2012, לאחר מכן ניסה לבשל באותה צורה, הגיע לעוד מספר מצבים ובבליץ של המחצית השנייה השלים צמד אישי. אמנם מול אחת מנמושות היבשת, אבל עדיין צמד בינלאומי ראשון. בנבחרת אין לוולבק תחרות עם פיגורה כמו רובין ואן פרסי שתעכב את ההתקדמות שלו. זה המקום לפרוץ.

פדרו, נבחרת ספרד, מול איגור שיטוב, שחקן בלארוס. רויטרס
שלושער ראשון בקריירה הבוגרת. פדרו/רויטרס

שווים אזכור

פטר צ'ך (צ'כיה) - עוד פנדל לאוסף

פטרו ראקו (מולדובה) - אז מה אם אין לו קבוצה?

דניאלה דה רוסי (איטליה) - התשובה לזדנק זמאן

איבן ראקיטיץ' (קרואטיה) - מאויב לאוהב

טוני קרוס (גרמניה) - השלים את רויס

ג'רמיין לנס (הולנד) - מתחיל לקיים

טים מטאבז' (סלובניה) - שנת הבצורת הסתיימה

שחקני נבחרת איטליה חוגגים שער עם דניאלה דה רוסי (במרכז). רויטרס
מרגיש טוב יותר בעמדה הטבעית כקשר. דניאלה דה רוסי, במרכז/רויטרס

כוכב אורח

אדי ג'ונסון - ארצות הברית

לנדון דונובן נפצע, ג'וזי אלטידור הושאר במפתיע מחוץ לסגל ובלית ברירה ארצות הברית חזרה לאופציית אדי ג'ונסון. עוד כישרון מפומפם של הכדורגל האמריקאי, שהבטיח רבות (קיבל את החוזה ב-MLS כבר בהיותו בן 17) וקיים מעט. בגיל 28, ארבע שנים מאז השער האחרון שלו במדי נבחרת הפסים והכוכבים ושנתיים מאז ההופעה האחרונה, ג'ונסון חזר בגדול. החלוץ השיב לעצמו את הביטחון בעזרת עבודה עם פסיכולוג ספורט, קבע שיא מועדון עם 14 שערים בסיאטל ובשבת לפנות בוקר הציל את יורגן קלינסמן ממבוכה גדולה. ג'ונסון נגח את הראשון, הנבחרת החלשה של אנטיגואה וברבודה השוותה במפתיע, אבל החלוץ עקץ אותה שוב עם שער דרמטי בדקת הסיום ומנע מארצות הברית איבוד נקודות נוסף אחרי ההפסד לג'מייקה. נקודה תספיק לאמריקאים כדי לעלות לשלב הבא. ההימור של קלינסמן השתלם.

שחקן נבחרת ארצות הברית אדי ג'ונסון. Mike Ehrmann, GettyImages
ותודה לפסיכולוג שלי. אדי ג'ונסון/GettyImages, Mike Ehrmann

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully