וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברונו: הסרט מגיע לישראל

בפולין הוא כיכב. בברזיל הוא לא עוד שחקן. אבל דווקא בישראל מתייחסים לברונו קוטיניו בספקנות ומלכלכים עליו בלי הכרה. האם זה חוסר הסבלנות בהפועל תל אביב, או שבאמת מדובר ביהלום חסר יציבות שקשה לסמוך עליו? ברוכיאן, חברו לשעבר: "יש לו שמאלית מהטובות שראיתי"

השער מול ניוקאסל, השבוע בגביע הליגה, לא יעזור לאנדרסון ממנצ'סטר יונייטד. בתחרות שהוא עורך עם חברו הטוב ברונו קוטיניו נספרים כנראה רק שערי ליגה. קוטיניו מוביל 4:12. "האמת", הודה קשר הפועל ת"א בראיון בברזיל, "שהרמה בליגה של אנדרסון קצת יותר קשה". העובדה שהברזילאי בקושי רואה דשא באולד טראפורד בטוח לא מזיקה. אבל קוטיניו, כמו חבר טוב, סנגר על הטאלנט באותו ראיון: "פעם הוא היה שחקן הרבה יותר התקפי. אפילו בפורטו הוא שיחק למעלה. מהרגע שהגיע ליונייטד הפכו אותו לקשר הגנתי. הוא שחקן ברמה אחרת. הוא ספג כמה פציעות, אבל אני בטוח שהוא יפתור את כל הבעיות שלו העונה".

לפי החודש הראשון של מספר 32 בהפועל תל אביב, אולי כדאי לקוטיניו שיתרכז קצת בעצמו.

אחרי ההפסד 1:0 ברמת השרון, ערך הצוות המקצועי של הפועל תקציר של המשחק – להתעכב על הבעיות. כאילו בקליפ שהוכן במיוחד עבורו, רוכזו שם כל איבודי הכדור של קוטיניו באותו משחק. יותר מעשרה איבודים. בלי שנאמרה מילה רעה לעבר הברזילאי, הנקודה היתה ברורה. "הרגשנו לא נעים", אמר שחקן בקבוצה. "זה היה וידאו קוטל, משפיל. כשחזרנו לחדר ההלבשה אמרנו אחד לשני שזה היה ממש מוגזם".

ברונו קוטיניו שחקן הפועל תל אביב מול עשהאל בן שבת שחקן עירוני רמת השרון. קובי אליהו
כל איבודי הכדור שלו מול רמת השרון רוכזו לכדי וידאו משפיל. ברונו קוטיניו/קובי אליהו

קוטיניו (26) נולד בפורטו אלגרה – כמו אנדרסון, כמו רונאלדיניו. הילד גדל בנוער של גרמיו, ועלה לבוגרים של מאנו מנזס ב-2004, בזמנים פחות טובים של הקבוצה. בהמשך הושאל לתקופות קצרות ויבשות – פעם לאמריקה פוטבול קלוב ופעם לנסיונל האורוגוואית. ב-2008 נמכר לפולין, והעביר שם ארבע עונות. שתיים בביאליסטוק, שתיים בפולוניה ורשה. הרקורד הפולני שלו כולל 93 הופעות, 13 שערים, גביע עם ביאליסטוק ופרס הקשר האחורי של העונה.

ואז הגיע הקיץ, וקוטיניו הגיע לחודורוב. היוטיוב הבטיח הרבה, אבל בינתיים קיבלנו רק צ'יפ מרשים לחנן ממן מול הפועל חיפה במחזור השני. אותו צ'יפ אכן הראה כמה כדורגל יש לקוטיניו. מאותו צ'יפ לא ראינו כלום.

אבירם ברוכיאן, היום בהפועל באר שבע ובחצי השני של העונה שעברה שותף של קוטיניו בפולוניה, אומר שבאמת עוד לא ראינו כלום. "הוא שחקן שצריך זמן", טוען הקשר הישראלי. "יש לו הרבה מאוד כדורגל. השמאלית שלו היא בין הטובות שראיתי. חוץ מערן לוי, הוא היחיד בליגה עם רגל שמאל כזו. הוא מבין את המשחק. באוטובוסים, בדרך למשחקים, הייתי מדבר איתו המון על כדורגל. הוא נמצא עכשיו בקבוצה טובה ואתם תראו – הוא רק בודק את השטח. עוד מעט הוא יתפרץ".

ברוכיאן מספר על איש של בית. "שחקן מאוד דומיננטי בחדר ההלבשה", הוא אומר, "אבל אחרי משחקים, כשכל השחקנים הולכים למועדונים, הוא היה הולך למסעדה טובה עם אשתו. בנסיעות הארוכות בפולין הוא היה תמיד בספסל האחורי, משחק שעות ב'פרוט נינג'ה' באייפון".

ופולוניה קצרה את הפירות. "בפולין הוא באמת היה בכושר מצוין", אומר ברוכיאן. "הוא יכול לשחק בכמה עמדות בקישור, יש לו פס מדהים. המאמן שלנו אהב אותו והכל היה עובר דרכו. אין ספק בכלל – מי שמבין כדורגל יודע שיש פה משהו איכותי".

שחקן הפועל באר שבע, אבירם ברוכיאן. ברני ארדוב
משוכנע שקוטיניו עוד מעט יתפרץ. אבירם ברוכיאן/ברני ארדוב

בתחילת העונה שעברה, מחזור שני, קוטיניו ופולוניה התייצבו מול ויסלה קרקוב "הישראלית". תוך 25 דקות ברונו עשה 0:1, אך דודו ביטון דאג לחלק את הנקודות. "קוטיניו היה כוכב בפולוניה, מאוד אהוד", מספר ביטון. "הוא התחיל את העונה מצוין, ולקראת הסוף באה הנפילה. הוא שחקן חכם, טכני, והשאלה היא איך הוא יתאקלם בהפועל. ממה שראיתי, הוא יכול לתת משחק אחד ענק, משחק שני חלש".

בקיץ נהיה חם מאוד בפולוניה. הבעלים גנב לחבר'ה את הפגרה, ברוכיאן השתגע אבל התייצב, קוטיניו הבריז לברזיל והבהיר שלוורשה הוא לא חוזר. בקיץ הוא התאמן באופן אישי, בבית. כדי שהחברים בפולין יאמינו, הוא היה שולח להם סרטי וידאו שלו. "זה היה מצחיק", נזכר ברוכיאן, "ממש התחברנו אליו".

ואז ברוכיאן קיבל טלפון. קוטיניו על הקו, שואל מה זה הפועל תל אביב והאם כדאי. הישראלי המליץ בחום. "הפועל קבוצה טובה, מדורגת טוב באירופה", הירושלמי מנמק, "אמרתי לו: 'אם יש לך הצעה מהם, תחתום'. לפני שבוע הוא כבר שלח לי הודעה, כתב כמה הוא אוהב את ישראל, את תל אביב, את האוהדים, את בלומפילד. כבר כיף לו".

את הביקורת שקוטיניו חטף השבוע, ברוכיאן הודף: "רואים שיש פה ברזילאי. אולי גם החום השפיע עליו קצת, אחרי ארבע עונות בקור. הוא כבר הראה ניצוצות".

נוסא איגייבור, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בהפועל יש הטוענים כי קוטיניו לא מסוגל להיכנס לנעליו. נוסא איגייבור/ברני ארדוב

את הפרגון של ברוכיאן ושל ביטון, בינתיים, לא קל למצוא בהפועל תל אביב. "לא הכי מחזיקים ממנו עד עכשיו", אומר שחקן במועדון, "יש כאלה שלא מבינים את הקרדיט הגדול שהוא מקבל. אם הוא השחקן שאמור להחליף את נוסא (איגייבור), אז אין מה לדבר בכלל. יש לו טכניקה גבוהה מאוד, אבל בינתיים הוא לא מראה כלום. הוא לא זריז מספיק, מאוד איטי, אין לו אחד על אחד. הוא בטוח לא שחקן-על. ב-4-4-2, לא משנה איך יהפכו את זה, הוא לא מתאים לנו".

חברתית, קוטיניו התאקלם. אוהב את הארץ, שר בעברית, והמזג הברזילאי ממילא תמיד היה דומה לים תיכוני. במחנה האימונים בקיסריה כבר ראו כמה, כשהוא ואביחי ידין כמעט הגיעו לעימות פיזי. זה נגמר באיומים ובקללות, אבל בהפועל הבינו שהבחור לא פראייר.

"הרבה שחקנים חושבים שהוא פוזאיסט", אומר שחקן בקבוצה, "הוא צריך להוריד קצת את האף. תמיד נראה שכלום לא מפריע לו. גם באמצע משחק הוא תמיד מחייך, כאילו הכל קטן עליו". שחקן אדום אחר מוסיף: "אם משהו לא נראה לו, הוא לא דופק חשבון. כשהוא הגיע הוא היה הרבה יותר פתוח. עכשיו, כשהביקורות מגיעות אליו, הוא קצת יותר עצור. אחרי רמת השרון ראו שהוא מבואס, אבל הוא מקצוען. בארץ ממהרים מדי לקטול. הוא שחקן טוב, ומה שיש לו ברגל שמאל זה מדהים. זה עדיין לא זה אבל לדעתי כן מאמינים בו".

שביט אלימלך, עוזר המאמן של הפועל, מסכים עם האחרון. "קוטיניו, כמו כל שחקן זר, צריך זמן", הוא אומר. "תראו את אפולה אדל, איזה שינוי הוא עבר. גם עם ברונו צריך להיות סבלניים. ברור שבקבוצה כמו שלנו יש תחרות וזה לא תמיד אפשרי, אבל ברונו בחור אינטליגנט, מקצוען. הוא יודע שהוא צריך לתת יותר".

את הנקודות לשיפור שביט שומר לעצמו. "הוא יודע מה הוא צריך לעשות", אומר שוער העבר. "מול רמת השרון כולם היו גרועים, וחבל, כי בשבוע שלפני הוא נתן את האימונים הכי טובים מאז שהגיע. הוא קולט הכל".

במהלך השבוע נראה שקוטיניו עשוי לאבד את המקום בהרכב מול סכנין. נכון ליום חמישי, אלימלך לא בטוח בזה. "היה חג באמצע, עדיין אין לנו את ההרכב המדויק בראש. 70 אחוז שיפתח".

ניצן שירזי, יעקב הלל, שביט אלימלך. ברני ארדוב
מאמין שעם הזמן, קוטיניו יעבור את השינוי שעבר אדל. שביט אלימלך לצד יעקב הלל וניצן שירזי/ברני ארדוב

השבועות הבאים קריטיים מאוד עבור קוטיניו. מקצועית ובעיקר מנטאלית. בראיון לפני שלושה חודשים הוא עוד נשאל על נבחרת ברזיל (ואמר, בכנות, ש"אין מה לדבר על זה כרגע"). כשהיה בגרמיו עוד התעניינו בו קבוצות מאיטליה. בעונה שעברה לוקאס לייבה, עוד חבר מימי ברזיל, אמר ל"Gwizdek24" הפולני שלברונו יש מקום בליברפול. בקיץ האלופה הפולנית ורוצלאב חשקה בכישוריו.

עזבו ברזיל, שכחו איטליה, חלמו ליברפול. נכון להיום, ברונו קוטיניו נלחם על מקום בהרכב, מול הקבוצה הכי חלשה בישראל. איפה אנדרסון הזה כשצריך אותו?

טוויטר: twitter.com/josifoon
מייל: orenjos@walla.co.il

ברונו קוטיניו שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
החלומות על נבחרת ברזיל נשכחו. תנו לו רק מקום בהרכב מול סכנין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully