וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 המשחקים הגדולים של מסי: חלק ב'

23.6.2012 / 10:00

ביום ראשון יחגוג ליאו מסי יום הולדת 25. לכבוד האירוע, בחרנו את 25 המשחקים הכי טובים של הדבר הכי קרוב לדייגו מראדונה. הגענו לחלק ב' - מקומות 15-6

מצעד 25 המשחקים הגדולים של ליאונל מסי, לכבוד יום הולדתו ה-25 של השחקן הנהדר, מגיע לשלב השני. לאחר שפתחנו עם עשרה משחקים גדולים, הגיע הזמן להציץ לעשרה משחקים גדולים עוד יותר. כאמור, הקריטריונים לפיהם נבחרו המשחקים הם כמובן כמות שערים, אבל גם מעמד, יריבה ובעיקר משמעות המשחק בקריירה של מסי עצמו. מקומות 6-15, יוצאים לדרך.

למי שפספס: חלק א', מקומות 16-25

החמישייה הגדולה של ליאונל מסי: מקומות 1-5

כל הרגעים הגדולים של ליאונל מסי

ליאונל מסי, ברצלונה. David Ramos, GettyImages
מה נכנס לעשירייה הגדולה שלו? מסי/GettyImages, David Ramos

מקום 15: 18/12/2011, ברצלונה – סנטוס 0:4. ההספק: צמד

לפעמים, גם אם קוראים לך ליאונל מסי, אתה צריך להוכיח דברים ולהשתיק אנשים. עוד לפני שהוא הספיק להשתלט באמת על הכדורגל העולמי, כבר הכתירו למסי יורשים וקמו קולות שאמרו שיש גדולים ממנו. היורש המיועד והבולט מכולם הוא ללא ספק ניימאר הברזילאי, ילד פלא בזכות עצמו, אבל אחד שיש לו עוד הרבה מה להראות עד שיוזכר גם מחוץ לפה של פלה באותה נשימה עם מסי. השניים נפגשו למשחק מסקרן בגמר גביע העולם בקבוצות, המשחק המדכא שגמר את העונה והיורו לדויד וייה. מסי תפס פיקוד וברסה נתנה הצגה, כשהיא מעלימה כל אפשרות להשוואות בין שני הכוכבים. התקפה סוחפת הסתיימה בדקה ה-17 בהקפצה קלילה ורגילה מעל השוער וגם אקורד הסיום היה של הפרעוש. גם ניימאר הודה לאחר המשחק: "הם מכונה, שלימדה אותנו שיעור בכדורגל".

צפו בתקציר

מקום 14: 6/1/2009, אתלטיקו מדריד – ברצלונה 3:1. ההספק: שלושער

כניסה שנייה של הקולצ'ונרוס, אחת היריבות האהובות על מסי, לרשימה הגדולה. משחק גביע בעונה הראשונה של פפ גווארדיולה, שהצביע על הכיוון אליו עתידה ברצלונה ללכת בשנים הקרובות- הרבה תארים והרבה שערים של מסי. 11 שנים הקטאלנים לא הניפו את גביע המלך עד לאותה עונה ובשמינית הגמר הם הוגרלו למפגש כפול מול אתלטיקו מדריד המאיימת, אלא שמסי לא השאיר מקום לטעויות. עקב גאוני של דני אלבס סידר לו יתרון כבר בדקה ה-11 ובדקה ה-57 ג'וני הייטינחה האומלל הכשיל אותו ברחבה וראה אדום. מסי שלח את הפנדל פנימה ואחרי שהמארחת צימקה, הוא דהר חצי מגרש, עבר ארבעה שחקנים ובעט למשקוף, רק כדי להשתיק את הקלדרון המפוצץ כעבור כמה שניות, עם השלישי שלו, שקבע גומלין לפרוטוקול. מסי כבש לא פחות מ-18 שערים מול אתלטיקו לאורך השנים.

צפו בתקציר

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מקום 13: 27/5/2009, ברצלונה – מנצ'סטר יונייטד 0:2. ההספק: שער

כבר בעונתו הראשונה של פפ גווארדיולה, ברצלונה דרסה את כל מה שזז בספרד, אבל בליגת האלופות זה הלך הרבה יותר קשה ורק השער הזכור של אינייסטה בסטמפורד ברידג' הביא אותה למשחק הזה, גמר ליגת האלופות מול האלופה המכהנת, בשורותיה שיחק השחקן בעל התואר המחייב "שחקן השנה בעולם" והיריב הגדול לימים, כריסטיאנו רונאלדו כמובן. אלא שעל כר הדשא באולימפיקו של רומא התפתח משחק במעמד צד אחד, זה של הספרדים. רונאלדו נעלם לחלוטין, צ'אבי התעלל בהגנה האנגלית ונבחר לשחקן המשחק של אופ"א, למרות שהאוהדים בחרו במסי, שאחרי יתרון מהיר מרגליו של סמואל אטו, התכבד לכבוש את השער השני בדקה ה70', שסגר את הסיפור סופית. השער הגיע, באופן מפתיע במיוחד, דווקא מראשו של השחקן הנמוך במגרש מול אדווין ואן דר סאר הענק ומסי זכה בפעם השנייה בקריירה בליגת האלופות וכיפר על אותו גמר אבוד מול ארסנל שלוש שנים קודם לכן, אותו החמיץ עקב פציעה. ברצלונה סגרה טרבל מדהים והפכה בין לילה לקבוצה הטובה בעולם ולאחת הגדולות בכל הזמנים.

צפו בתקציר

מקום 12: 28/5/2011, ברצלונה – מנצ'סטר יונייטד 1:3. ההספק: שער

ב-2006, הוא היה פצוע. ב-2009, הוא היה כוכב, אבל זו לא הייתה הקבוצה רק שלו. ב-2011 זה כבר היה מסי ועוד 10. האמת, יונייטד הפתיעה לא מעט אנשים בהגעה למעמד, כשהיא נעזרת בהגרלה נוחה. ברצלונה התקשתה בדרך והשתיים התייצבו בוומבלי, לעיני עשרות אלפי אנגלים, לשחזור הגמר מלפני שנתיים. גם הפעם ברסה הראתה עליונות ברורה ואחרי שווין רוני איזן במהרה את היתרון של פדרו, הגיע הרגע הגדול של מסי. בדקה ה-54, בעיטה חזקה ודי סתמית שלו חמקה מתחת לגוף של אדווין ואן דר סאר הארוך ונכנסה פנימה, מה שהוביל להתפרצות רגשות כמוה מסי לא הראה מעולם, שכללה מתיחות של החולצה ובעיטות בלתי נשלטות באוויר ובשלטי הפרסומת. וייה השלים את הניצחון בשער גדול ומסי ידע שהפעם זה שלו, הכל שלו. הוא לקח את ברצלונה במו רגליו וידיו לזכייה בליגת האלופות.

צפו בתקציר

שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג עם גביע ליגת האלופות. רויטרס
פעמיים תוך שנתיים מסי היה גדול על מנצ'סטר יונייטד/רויטרס

מקום 11: 2/5/2009, ריאל מדריד – ברצלונה 6:2. ההספק: צמד ובישול

את המשחק הזה אין צורך להציג יותר מדי, אז רק נזכיר. חמישה מחזורים לסיום העונה ורגע לפני שהשלימה רשמית זכייה באליפות, ברצלונה הגיעה לברנבאו, שם הניצחון האחרון שלה עד אותו משחק היה ה-0:3 המפורסם עם רונאלדיניו ומחיאות הכפיים מהקהל המקומי. הפעם, התשואות הגיעו לכל 11 השחקנים האורחים, שפירקו את ריאל עם תוצאה היסטורית. מסי, כהרגלו, ניצח על התזמורת. ריאל עוד הובילה, אבל מסי סידר כדור גאוני לתיירי הנרי, שהשווה. הוא ניצל טעות בהגנת הבלאנקוס וכבש בדקה ה-35 ולקראת הסיום הוסיף את השני שלו והחמישי של ברסה, בדרך לאחד הניצחונות הגדולים של המועדון הקטאלני, שבהנהגת מסי נתן הצהרה לעונות הקרובות מול הברנבאו ההמום.

צפו בתקציר

מקום 10: 14-21/3/2010, ברצלונה - ולנסיה 0:3. ההספק: שלושער/ ברצלונה - שטוטגרט 0:4 ההספק: צמד/ סראגוסה – ברצלונה 4:2. ההספק: שלושער

את העשירייה הגדולה נוציא לדרך בצורה מעט שונה, לא עם משחק בודד אלא עם שבוע מטורף, שמראה את הדומיננטיות חסרת התקדים שיש למסי בשנים האחרונות בברצלונה. הקטאלנים נאבקו באותם ימים על האליפות מול ריאל והחלו גם את שלבי ההכרעה בליגת האלופות ומסי הגיע חד. העטלפים היו הקורבן הראשון ואחרי מחצית ראשונה מאופסת ומתסכלת הגיע אחד השערים הגדולים בקריירה של מספר 10, שפירפר שלושה מגינים על מטר ושלח פנימה. תשע דקות לסיום הוא עצר כדור בנגיעת אמן, נכנס לרחבה וירה את השני ומיד לאחר מכן חתם שלושער במתפרצת. חלפו שלושה ימים וברסה, אלופת אירופה המכהנת, הגיעה לחוצה לגומלין מול שטוטגרט המפתיעה, שחילצה 1:1 בגרמניה. מסי הרגיע את כולם עם מבצע סולו ופצצה לחיבורים כבר בדקה ה-13, הוא נתן מסירה גדולה ליאיא טורה, שהובילה לשער השני והוסיף את השלישי בדקה ה-60 בעוד בעיטה מחוץ לרחבה. עוד ארבעה ימים וגם סראגוסה חטפה. תחילה מנגיחה חכמה, אחר כך עם עוד אחד מהשערים המפורסמים של מסי, בו הוא חטף כדור במרכז המגרש, דילג מעל ירי יארוסיק, פירפר את מתאו קונטיני פעמיים ושלח פנימה והשלישי של הערב הגיע מבעיטה לפינה הקרובה. שמונה שערים בשמונה ימים – דומיננטיות טוטאלית.

צפו בתקציר המשחק מול ולנסיה

צפו בתקציר המשחק מול שטוטגרט

צפו בתקציר המשחק מול סראגוסה

שחקן ברצלונה לאו מסי. רויטרס
דומיננטיות טוטאלית. מסי חוגג מול שטוטגרט/רויטרס

מקום 9: 17/8/2011, ברצלונה – ריאל מדריד 2:3. ההספק: צמד ובישול

כנראה שהמשחק הזה היה מדורג גבוה יותר אם לא היה מדובר במפעל זניח יחסית כמו הסופרקאפ הספרדי. מצד שני, עד כמה 'קלאסיקו' יכול להיות זניח בכל מסגרת שהיא? אחרי שריאל סופסוף הצליחה לדגדג את ברצלונה בסיום העונה הקודמת, השתיים התייצבו לצמד מפגשים לפתיחת העונה בספרד. ריאל הגיעה בתור מחזיקת הגביע, ברסה בתור האלופה והמשחק הראשון בברנבאו הסתיים ב-2:2 מרתק, כולל כמובן שער של מסי. בגומלין הסוער, שהיווה יריית פתיחה לעונה סוערת בין שתי היריבות השנואות, מסי חמק בדקה ה-15 משני שחקנים ומצא את אינייסטה בכדור נפלא שהסתיים ברשת. רונאלדו השווה מיד עבור ריאל, אבל שניות לפני המחצית מסי קיבל בעקב מפיקה וכבש. ריאל נותרה בעשרה שחקנים, אבל בנזמה השווה בדקה ה-82 ואז, כשכולם חיכו כבר להארכה, מסי שלח את אלכסיס, שהגביה בחצי גובה והגאון הארגנטינאי הקטן קפץ ובעט מהאוויר פנימה, כדי להכריע את הסופרקאפ הטוב בהיסטוריה ולהוכיח שלפחות בנקודת הזמן ההיא, ברצלונה הייתה קבוצה טובה יותר מריאל מדריד.

צפו בתקציר

מקום 8: 8/4/2009, ברצלונה – באיירן מינכן 0:4. ההספק: צמד ובישול

כבר שנים שהבמה הכי גדולה באירופה היא ליגת האלופות ולכן הצגות גדולות בזירה הזו מקבלות יותר משקל בדירוג המשחקים הגדולים, בעיקר כשזה מגיע מול אימפריה אירופית בקנה המידה של הבאוורים. באיירן הגיעה לרבע הגמר אחרי 1:12 היסטורי מול ספורטינג ליסבון בשמינית ועם שחקנים כמו ריברי, שווינשטייגר, לוקה טוני ופודולסקי בהרכב, הייתה בטוחה בכוחה לעצור את הקטאלנים שדרסו עד אז כל דבר שזז. אפילו המאמן של באיירן, יורגן קלינסמן, הצהיר: "אנחנו לא מפחדים מאף אחד". אלא שמחצית ראשונה מושלמת של מסי, סגרה את 180 הדקות הללו עוד לפני שהסתיימו 45 מהן. זה נפתח עם בישולים הדדיים מאטו למסי ולהפך ו-0:2 כבר בדקה ה-12, אחר כך מסי הוסיף עוד אחד מקרוב ומבצע שלו הסתיים ברביעי של הנרי. ברסה פירקה את באיירן לחתיכות והמשיכה כל הדרך לגביע.

צפו בתקציר

ליונל מסי שחקן ברצלונה. Manu Fernandez, AP
גם באיירן מינכן נותרה חסרת אונים/AP, Manu Fernandez

מקום 7: 9/6/2012, ארגנטינה – ברזיל 3:4. ההספק: שלושער

חוזרים לנבחרת ולמשחק הכי גדול של מסי, לפחות בינתיים, במדים הלאומיים. נכון, זה היה רק משחק הכנה, ברזיל התייצבה עם הנבחרת האולימפית והמפגש בכלל נערך בניו ג'רזי, אבל כמו שאמר קון אגוארו: "זה בטוח לא היה משחק ידידות". כי הדבר האחרון שיש בין ארגנטינה לברזיל הוא ידידות וכל שחקן שנותן כזה משחק במדי האלביסלסטה מול הסלסאו נכנס לספרי הזהב. ברזיל עלתה ליתרון, אבל מסי הפך עם שתי פריצות בשלוש דקות ואפשר היה לראות את האושר על פניו אחרי השערים והרצון שקיים בו תמיד להוכיח לארגנטינאים שהוא אחד משלהם. המשחק המצוין הזה הגיע לדקות הסיום בשוויון 3:3 ובדקה ה-84 מסי כנראה חשב שהוא לובש את החולצה של ברצלונה. הוא קיבל כדור על קו האורך, ליד החצי, השאיר את מרסלו מאחור, חתך למרכז וסובב בצורה מושלמת לחיבורים. שלושער ענק וניצחון יוקרתי. "יש לנו מזל שהוא ארגנטינאי", אמר המאמן אלחנדרו סבאלה בסיום את הדברים שמסי קיווה לשמוע לאורך כל הקריירה. אם הוא רוצה להיות היורש האמיתי של מראדונה, הדרך לשם חייבת לעבור בנבחרת.

צפו בתקציר

מקום 6: 18/4/2007, ברצלונה – חטאפה 2:5. ההספק: צמד

ואם כבר הגענו להשוואות על מראדונה, זה הזמן לשער הכי מפורסם של מסי עד היום, שגרר את ההשוואות הכי גדולות למספר 10 האגדי. מסי עוד לא היה בן 20 כשפגש את חטאפה במשחק הראשון של חצי גמר גביע המלך. ביתרון 0:1, בדקה ה-28, הילד יצא לטיול. הוא קיבל את הכדור בחצי המגרש של ברצלונה, ברח משני מגינים, המשיך לדהור וזרק שניים נוספים, כששני הראשונים עוד דולקים אחריו בחוסר אונים. מסי לא ספר גם את השוער והקפיץ בימין מול המגן האחרון פנימה. אם השער נשמע לכם מוכר, כנראה שראיתם את רבע גמר מונדיאל 1986 ואת השער הגדול בהיסטוריה, של מארדונה מול אנגליה. חצי מגרש, חצי קבוצה על הדשא וארגנטינאי חוגג. התמונה של סמואל אטו אוחז את ראשו בתדהמה לא תישכח ומסי עוד הספיק להרשית שוב לפני המחצית בדרך לניצחון ענק, שהתבטל עם הפסד מביך 4:0 בגומלין. למרות זאת, כל מי שהיה באותו ערב בנואו קאמפ יוכל להגיד שהוא היה חלק מהיווצרות האגדה וגם פרנק רייקארד ידע: "זו הייתה יצירת אומנות".

צפו בתקציר

ליאונל מסי שחקן ברצלונה כובש בסלאלום מול חטאפה. Bagu Blanco, GettyImages
בסלאלום אלוהי אחד, קם יורש. מסי מתעלל בחטאפה/GettyImages, Bagu Blanco

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully