וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס קבוצתי

11.5.2012 / 8:00

סיפור הרשעתו של צ'ד אוואנס משפילד יונייטד באונס לא רק פגע במסע העלייה. הוא גם מלמד על התהום המוסרית אליה הדרדרו הכדורגל הבריטי, השחקנים, האוהדים והמעריצות

ב-30 במאי 2011 בילו חלוץ שפילד יונייטד, צ'ד אוואנס ושחקן פורט וייל וחברו מימי האקדמיה במנצ'סטר סיטי, קלייטון מקדונלד, במועדון לילה בעיירה ריל שבצפון ווילס. החלוץ פרש מוקדם, אבל מקדונלד נשאר במועדון ויצא ממנו בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר. מחוץ למועדון הוא פגש בבחורה בת 19 ברחוב, R כפי שהיא כונתה בכלי התקשורת בבריטניה בחודשים האחרונים. היא הייתה שיכורה והחלה לפלרטט עם הכדורגלן זקוף הקומה.

R שאלה: "לאן אתה הולך?".

מקדונלד השיב: "לבית המלון, לאן את הולכת?".

"אני הולכת איתך".

שחקן שפילד יונייטד, צ'ד אוואנס. Stu Forster, GettyImages
מקדונלד נכנס עם R למונית והורה לנהג לנסוע לבית המלון. מיד לאחר מכן שלח לאוואנס/GettyImages, Stu Forster

שני הכדורגלנים שיצאו לא מזמן לפגרת הקיץ, השתכנו בבית הוריו של אוואנס, אבל שכרו מבעוד מועד חדר במלון פרמייר אין כדי להיות מוכנים להזדמנות מהסוג הזה. מקדונלד נכנס עם R למונית והורה לנהג לנסוע לבית המלון. מיד לאחר מכן שלח לאוואנס הודעת טקסט: "יש לי בחורה". אחרי רבע שעה החלוץ הופיע בבית המלון, ביחד עם אחיו ריאן, ועם חבר נוסף. השניים האחרונים נשארו בחוץ.

כשאוואנס הגיע, מקדונלד ו-R כבר היו בעיצומו של האקט המיני. אחרי המעצר שלו, אוואנס סיפר שחברו שאל את הבחורה האם אפשר לצרף אדם נוסף ושהיא ענתה ללא היסוס: "כן". כאן בדיוק התעוררה המחלוקת שבגינה הוגשה התלונה במשטרה ומאוחר יותר נפתח המשפט. בעוד אוואנס טען שיחסי המין נעשו בהסכמה, התביעה טענה ש-R הייתה שיכורה מדי מכדי להביע עמדה ומכאן שמדובר באונס.

אחרי שהאקט המיני הסתיים, מקדונלד ואוואנס עזבו את בית המלון ונסעו ללון בבית הוריו של החלוץ כמתוכנן. R התעוררה בבוקר למחרת ומצאה את עצמה שוכבת עירומה ולבדה במיטה. היא זכרה שיצאה מהמועדון בלילה שלפני כן, אבל לא יותר. אחרי שסיפרה לאמה ולאחת מחברותיה, היא שוכנעה לגשת לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה. מצלמות האבטחה ברחוב גילו את מקדונלד ומשם הדרך לאוואנס הייתה קצרה.

שחקן פורט וייל, קלייטון מקדונלד. Pete Norton, GettyImages
כשאוואנס הגיע, מקדונלד/GettyImages, Pete Norton

הסיפור הזה הוציא מהבקבוק שד ששכן בו זמן ארוך. מצד אחד פרשיות מין מביכות חוזרות ונשנות בהן משתתפים שוב ושוב שחקני כדורגל באי הבריטי (ולמעשה בעולם כולו), אך מצד שני אותן בחורות שמטילות את עצמן לרגלי הכדורגלנים. בגלל שהם כדורגלנים וכל הכרוך בכך. מוסר פגום, כבוד מפוקפק ונורמות עלובות. בחדר החקירות, החלוץ הוולשי שמחזיק בחוזה של 20 אלף ליש"ט לשבוע, אמר לבלש פיליפ וויליאמס: "לא חיפשנו בחורה. היינו יכולים להשיג כל אחת במועדון. אנחנו כדורגלנים, אנחנו עשירים, יש לנו כסף וזה מה שבחורות אוהבות".

במהלך המשפט הפכו אוהדי כדורגל רבים את המתלוננת R לאויבת ובקמפיינים אינטרנטיים הם כינו אותה "זונה", "כלבה" ו"שיכורה מכוערת". הגדילה לעשות חברתו של אוואנס בשנתיים האחרונות, נטשה מייסי, שעמדה לצדו של בן זוגה שהודה שבגד בה, רק לא אנס. מייסי שמגיעה ממשפחה עשירה ומיוחסת, פתחה קבוצה בפייסבוק הקוראת לזיכויו המיידי של אוואנס, צייצה בטוויטר ללא הרף והרשת הפכה לזירת התגוששות בין אלו שהאמינו למתלוננת, לאלו שטענו שהיא משקרת.

בדיקות הדם שהיא עברה, גילו בגופה של R שאריות של מריחואנה וקוקאין, אבל היא הכחישה שהשתמשה בהם באותו ערב. לעומת זאת, היא סיפרה ששתתה שתי כוסות יין, ארבע כוסות וודקה עם לימונדה ושוט אחד של סמבוקה. לצערה של מייסי ולדאבונם של התומכים בחלוץ, כמות האלכוהול שהמתלוננת סיפרה שנכנסה לגופה באותו ערב, עבדה לטובתה. בית המשפט קיבל את טענת התביעה על כך ש-R לא הייתה יכולה להתנגד ומצא את אוואנס אשם באונס. ב-20 באפריל החלוץ נשלח לחמש שנות מאסר. קלייטון מקדונלד זוכה.

שחקן נבחרת ווילס, צ'ד אוואנס. Michael Regan, GettyImages
אוואנס, שמרוויח 20 אלף ליש"ט בשבוע, אמר לחוקרי המשטרה: "לא חיפשנו בחורה. היינו יכולים להשיג כל אחת במועדון. אנחנו כדורגלנים, אנחנו עשירים, יש לנו כסף וזה מה שבחורות אוהבות"/GettyImages, Michael Regan

דווקא אחרי ההרשעה שלו באונס, הגיח גל התמיכה הגדול ביותר באוואנס. בת הזוג נטשה מייסי לא הייתה לבד במערכה, רחוק מכך. האוהדים של שפילד יונייטד ארגנו לו מפגן תמיכה, קליפים הועלו לכבודו ביוטיוב ויתרה מכך, ימים אחרי ההרשעה, ארגון השחקנים בחר בו לנבחרת העונה של הליגה השלישית.

מבחינה מקצועית הגיע לאוואנס להיבחר. הוא כבש 29 שערי ליגה ובישל 13 נוספים, הקבוצה שלו רצה בצמרת לאורך כל העונה, אבל אי אפשר היה להתעלם מכך שהבחירה הזו הייתה גם הענקת גב רחב מצד הקולגות. הנהלת ארגון השחקנים הסבירה שההצבעה נעשתה לפני מתן גזר הדין, אבל סירבה להסיר את שמו מנבחרת העונה אחרי שנמצא אשם בעבירה החמורה. "זו בחירה מקצועית, לא מוסרית", התפתל יו"ר הארגון, גורדון טיילור.

זה לא היה הסוף. כחלק ממלחמת הצדק, לתפישתם כמובן, שתומכיו של אוואנס ניהלו, רבים מהם פירסמו את שמה המלא של R בחשבונות הטוויטר שלהם – בניגוד לחוק. נכון לכתיבת שורות אלו עומד מספר העצורים בעוון חשיפת שם המתלוננת, על 16. אחד מחבריה אמר לכלי התקשורת לאחרונה: "אנשים מטיחים בה האשמות באינטרנט וזה מפחיד אותה. היא הפכה לדמות שנואה".

רצף הארועים וגילויי התמיכה באוואנס אחרי שנמצא אשם, הבעיר את חמתם של אנשים רבים. העיתונאי המוערך, מרטין סמואל, נזכר גם במפגני התמיכה בג'ון טרי ולואיס סוארס אחרי שהואשמו בגזענות וכתב בצער: "רק בעולם הכדורגל אנס יקבל מחיאות כפיים. היום אתה כבר לא תומך רק בקבוצה שלך, אתה גם עומד מאחורי אנסים, גזענים ובריונים. האם יש רק צ'ד אוואנס אחד? זו בדיוק הבעיה. בימים האחרונים נראה שהוא ממש לא לבד".

פול בראקי מה"דיילי מייל" הוסיף: "שרשרת הארועים המבישה הזו, שזירזה את נפילתו המחפירה של אוואנס, מספרת לנו הרבה על איזו חברה הפכנו להיות".

למרות שהחקירה ולאחר מכן המשפט התנהלו לאורך העונה כולה, צ'ד אוואנס חווה תקופה נפלאה מבחינה מקצועית. הוא כאמור הבקיע ובישל בספרות כפולות, בשבעת המשחקים האחרונים שלו כבש 10 שערים ושפילד יונייטד נראתה בדרכה הבטוחה לעלייה לצ'מפיונשיפ אחרי הירידה המפתיעה בעונה שעברה.

במארס האחרון, מאמן הנבחרת האולימפית של בריטניה, סטיוארט פירס, הגיע לעקוב אחריו במשחק נגד צ'סטרפילד כחלק מההכנות לאולימפיאדת לונדון והוולשי הבינלאומי השיב בשלושער. בגיל 23 נראה היה שהקריירה שלו עולה בחזרה על המסלול ושבקרוב הוא ימצא את עצמו פעם נוספת בפרמיירליג, אחרי שכבר רשם בה 16 הופעות במדי מנצ'סטר סיטי בעונת 2008/9, אז היה בן 20. אוואנס ידע כל הזמן שהחלומות יוכלו להתגשם בדיוק החל מהנקודה בה הסיוט ייגמר, אבל מסתבר שהוא רק התחיל.

הסיוט הזה שייך כרגע גם לשפילד יונייטד. מאז שהחלוץ הפורה הורשע וכמובן נעדר מהמגרש, הבליידס צברו שתי נקודות מתשע אפשריות, איבדו את המקום השני ליריבה העירונית שפילד וונסדיי וכעת מחכים להם מאבקי פלייאוף קשים. הקשר להרשעה של אוואנס ברור. בתקשורת דיברו על סגל שאחרי גזר הדין חווה שבירה מנטלית ושחקן הסגל הרחב, קונור בראון, הביע תמיכה באוואנס דרך הטוויטר, כינה את R "זונה קטנה ורודפת בצע", והושעה על ידי המועדון. המאמן דני ווילסון שלף ססמאות בסגנון "אנחנו מקצוענים ונצטרך להראות את האופי שלנו", אבל בפועל שפילד יונייטד שעלתה לכותרות הגבוהות בגלל סיבות לא ספורטיביות, קרסה.

הבליידס עדיין יכולים לחזור לצ'מפיונשיפ דרך הפלייאוף, אבל בברמל ליין קיוו לחגוג כבר מזמן, ביחד עם צ'ד אוואנס שעלה להם שלושה מיליון ליש"ט לפני שלוש שנים. החלוץ הגיש ערעור על גזר הדין, אבל נכון לעכשיו הוא בדרך לבילוי ארוך מאחורי סורג ובריח. R ששמה נחשף ברבים בוודאי מצטערת על הרגע בו הזמינה את עצמה לאותו בית מלון וקלייטון מקדונלד אמנם זוכה, אבל תמיד ייזכר כמי ששימש דמות מפתח בפרשה. בסיפור הזה יש רק מפסידים. בעיקר הכדורגל הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully