וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בלאומית: מאמן לוד חבט בשחקני רמת גן ונעצר

20.4.2012 / 17:56

סלימאן אזברגה, שעמד במרכז הקטטה ההמונית אחרי המשחק, יישאר בתחנת המשטרה. עוז יפרח: ”נמאס לי, אני עוזב את הענף”

קטטה בין שחקני הפועל רמת גן לשחקני בני לוד, אפריל 2012/באדיבות ערוץ הספורט

צפו באירוע באדיבות ערוץ הספורט

העונה האלימה של הכדורגל הישראלי רשמה היום (שישי) נקודת שפל חדשה, כשקטטה המונית פרצה בסיום משחק העונה בליגה הלאומית באצטדיון וינטר בין בני לוד להפועל רמת גן (1:1). עם השריקה של מאיר לוי לסיום התעמתו יקיר שינה ועוז יפרח, אחרי שהראשון חגג עם חולצה ועליה הכיתוב 'יש אלוהים בשמיים', ובמגרש התפתח קרב בעיטות בהשתתפות עשרות שחקנים, כשבמרכזו עמד מאמן לוד סלימאן אזברגה, שחבט ביפרח ובעט בו בעודו שוכב על הדשא.

יפרח נשלח לצילום בבית החולים עם חשש לפגיעה בצלעות, וגם שינה, שספג מכה חזקה בצוואר, פונה לבית החולים במצב קל. אזברגה עוכב על ידי כוחות השיטור במקום לתשאול יחד עם חבר ההנהלה איסמעיל אזברגה, וכתבתנו מור שמעוני מוסיפה שמאוחר יותר נשארו השניים עצורים בתחנת המשטרה, והם צפויים לעמוד בפני שופט מחר בבוקר. מהמשטרה נמסר: "נשתמש במצלמות הטלוויזיה, וכל מי שהיה מעורב בתגרה יוזמן לחקירה". ברמת גן כבר הודיעו שיתלוננו במשטרה על התקרית.

לוי ציין בדו"ח השיפוט 10 מורחקים: מהפועל רמת גן הורחקו עוז יפרח, אדריאן פרננדס, ליאור אסולין, יוגב בן סימון ותמיר בן עמי (הקפטן שלא התלבש למשחק אך נטל חלק במהומה) ומבני לוד הורחקו יקיר שינה, מוחמד אזברגה, יוסף אזברגה, המאמן סלימאן אזברגה ועוזרו.

סלימאן אזברגה מאמן בני לוד במהומה במשחק מול הפועל רמת גן. אלן שיבר, מערכת וואלה!
במרכז המהומה. אזברגה/מערכת וואלה!, אלן שיבר

אזברגה הגיב אחרי הרגעת הרוחות ואמר: "באתי לתפוס את אסולין, והוא נתן לי בוקס לפנים. זו בושה, שרמת גן יתביישו לעצמם. אני בנאדם שמגן על עצמי, היו עליי חמישים איש. הם התחילו את כל הבלאגן ואני קיבלתי מכות, מה רציתם? שאני אעמוד ויזיינו אותי? אני לא פחדן. רק מאלוהים אני בורח".

יו"ר הקבוצה אבו סובחי אמר: "כנראה הפועל רמת גן לא יודעים להפסיד בכבוד. ליאור אסולין הרביץ ליקיר שינה. זה שחקן מגעיל, שלא ראיתי בחיים שלי, צריך להרחיק אותו לצמיתות מכדורגל. אנחנו באנו לשחק ספורטיבי, לא רצינו לריב, אני אוהב את הקהל שלהם. בחיים לא היה לי מקרה כזה. הם צריכים לשלם על זה ביוקר. זה לא שייך אלינו, מי שהכניס אגרופים זה הם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטטה בהשתתפות עשרות אנשים. שחקני רמת גן ולוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצד השני אמר פרדי דוד: "ראיתי מראות שאני מתבייש להיות שייך למשפחת הכדורגל. לא יודע איפה זה ייעצר. כשמאמן מכה שחקני יריבה, זו התחתית. אם זה מה שרוצים שיהיה בליגת העל, שיהיה. אין מנוס, צריך להרתיע עם שוטרים, כשהם היו, לא הגענו למצבים כאלה. היו עשרות אנשים שלא קשורים לכדורגל בזמן המשחק בתוך המגרש. אבי לוזון לא אחראי על נושא האבטחה, אבל הוא רואה הכל ואני מקווה שיחמירו. אני מבין את התסכול של בני לוד, שלא מצליחים לנצח אותנו. אני גם מתוסכל, אבל לוקח את זה למקומות אחרים. אני מכיר את משפחת ארקין, הם יכולים להגיד שזה לא בשבילנו ולעזוב. הם תורמים גם למגזר, וכל מי שצעק פה קריאות גזעניות לא יודע את זה. נמאס כבר, אני מתבייש. מה אני יכול לבוא ולהגיד לילד שלי בן שמונה, שהיה פה במשחק?".

עוז יפרח הוסיף: "רצתי ליקיר שינה, כשהוא רץ לקהל שלנו. מישהו הפיל אותי וכשהייתי על הרצפה, המאמן של לוד דרך עליי. אני רוצה לפרוש מכדורגל, לא רוצה לשחק יותר. נגמר הסיפור".

שחקני הפועל רמת גן ובני לוד מתעמתים. אלן שיבר, מערכת וואלה!
ככה הכדורגל שלנו נראה בימים אלה. הקטטה בסיום/מערכת וואלה!, אלן שיבר

שרת התרבות והספורט לימור לבנת מיהרה להגיב למהומה ומסרה: "צפיתי בתגרה האלימה והברוטאלית בסיום המשחק בה השתתפו שחקנים ובעלי תפקידים בקבוצות. באווירה שנוצרה לא נותר שום ערך ספורטיבי למשחק. מגרשי הכדורגל הפכו לשדה קרב ומהווים היום סכנה ממשית לשלום הציבור. קורים בהם דברים חמורים שהולכים ומקצינים ממשחק למשחק. נחצו כאן קווים אדומים ובנסיבות האלה אני קוראת ליו"ר ההתאחדות להודיע על פסק זמן בכל הליגות כולל ליגות הילדים לצורך בדק בית מקיף. ביום ראשון אני נפגשת עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו לדיון מקיף על אירוע האלימות בספורט וכמובן שאדון עמו גם באירועי המשחק האחרון?.

דוברת ההתאחדות מיכל גרונלנד אמרה בעקבות האירוע: "אנחנו מזועזעים. אנחנו ממשיכים להוקיע כל מקרה של גילויי אלימות, אבל אי אפשר להאמין שאנחנו רואים את המראות האלה, על כר הדשא, בצהריים כאלה מקסימים. צר לי שאנחנו צריכים להגיד בסוף משחק כדורגל שאנחנו יודעים שהמשטרה תהיה תקיפה הפעם יותר. אני מרגישה שאנחנו צריכים להגיד שאנחנו מתנצלים בפני אוהדי הכדורגל הישראלי שהם צריכים לראות מראות כאלה. כולם בהתאחדות מזועזעים, הם רואים לנגד עיניהם בעלי תפקידים ושחקנים, למה להיכנס ככה לכר הדשא? כולם מחרבים לנו את הענף שאנחנו אוהבים. הענף עובר טלטלה ואנחנו מנסים למצוא פתרונות, אז למה לחרב אירועים יפים כאלה? אני בטוחה שתובע ההתאחדות, המחלקה המשפטית ובתי הדין יעשו את עבודתם יחד עם משטרת ישראל. אבי לוזון הוא מי שמנהל את הכדורגל, שמעתי את הפרשנים מצדיקים את זה שהוא לא מדבר לאחרונה. מי שמתנהג באלימות כזו, הוא זה שאשם באיך שהכדורגל שלנו נראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully