וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התואר

כולם יודעים שקרית שמונה אלופה, אבל מי שחקן העונה שהיא תשלח לספרי ההיסטוריה? כדי לפתור את הסוגיה פנינו ל-64 שחקנים בליגת העל. מה החליטו יצחקי, עמאשה ורבים אחרים?

גם אחרי המהומה האחרונה בין המאמן לבעלים, לכולם ברור שעירוני קרית שמונה תהיה אלופה. השאלה היא רק מתי. השאלה הפתוחה היחידה שנותרה בקבוצה הזו היא מיהו שחקן העונה. זה לא קל, זה אפילו מאוד קשה כשדנים בהצלחה כל כך קבוצתית, ולכן החלטנו להפנות זאת לצוות שופטים הכי אמין שיש: השחקנים בליגה. 64, ליתר דיוק, היה מספר הנשאלים שלנו. ארבע הגדולות אמנם לא שלחו נציגים לתואר האישי, אבל האלופה שבדרך סיפקה לנו תחרות מרתקת ותשובה חשובה אחת.

שחקני עירוני קרית שמונה חוגגים אלעד גבאי בריאן חרסיסיץ' אחמד עאבד. אדריאן הרבשטיין
כקבוצה הם מעולים, אבל מי שחקן העונה? שחקני קרית שמונה/אדריאן הרבשטיין

מקום חמישי: סלאח חסארמה (קרית שמונה), אסי בלדוט (הפועל ראשון לציון)

בחירת השופטים: זכו לשלושה קולות כל אחד

למה סלאח חסארמה: בגיל 38 מגשים סלאח חסארמה את חלומו של כל כדורגלן וזוכה באליפות ראשונה. חסארמה הוא אחד הסיפורים הכי מרגשים, כאשר יחד עם אלעד גבאי ושיר צדק האלמוניים הם מרכיבים את חוליית ההגנה הכי טובה בליגה. אין דבר יותר יפה משחקן שמגיע לשיאו ומשלים את כל מה שלא הספיק בשנים היפות שלו קודם, דווקא בגיל כזה. דברים כאלה קורים באמת רק באגדות.

למה אסי בלדוט: בגיל 31, עם 9 שערים ו-8 בישולים, מציג בלדוט את עונת השיא בקריירה שלו. הקשר שהיה מזוהה כל חייו עם בני יהודה, זוכה לעדנה מחודשת במדי הפועל ראשון לציון, אם כי לא בטוח שזה יספיק כדי להשאיר את הקבוצה בליגה. בלדוט הוא האחראי העיקרי לכך שהכתומים מעיר היין מתחילים את משחקי הפלייאוף התחתון עם סיכוי מסוים להינצל מירידה, וגם השחקן שנבחר במשאל הזה.

מנימוקי השופטים:

אוהד כהן, הפועל ראשל"צ: "בלדוט משפיע על הקבוצה, לאורך כל העונה, באופן שיטתי ויציב. העובדה שהוא בולט בקבוצת תחתית לאורך עונה שלמה, אינה עניין של מה בכך ולטעמי הוא ראוי לציון והערכה".

הקולות שהתחלקו בין השחקנים שלא הגיעו לחמישייה הראשונה:

ברק בדש, עומר דמארי ופדרו גלבאן – 2 קולות כל אחד

אופיר מרציאנו, טל בן חיים, רביד גזל, וויאם עמאשה, דושאן מטוביץ', שיר צדק, טוטו תמוז, מהראן ראדי ובריאן חרסיצ'יץ' – קול אחד לכל אחד.

סלאח חסארמה (אמצע) שחקן עירוני קרית שמונה חוגג עם חבריו. ברני ארדוב
האיש שאחראי על הגנה מרגשת. אחרי גביע הטוטו והאליפות, לסלאח חסארמה מגיע גם תואר אישי/ברני ארדוב

מקום רביעי: אדריאן רוצ'ט (קרית שמונה ) ואחמד סבע (מכבי נתניה)

בחירת השופטים: כל אחד מהם זכה ב-5 קולות מתוך 64

למה אדריאן רוצ'ט: אדריאן רוצ'ט עשה העונה התקדמות עצומה והפך לבורג משמעותי ביותר בקישור של קרית שמונה. קיבל העונה את סרט הקפטן ומלבד יכולת מקצועית, הפגין המון מנהיגות והיה שחקן מוביל גם בפן החברתי והמנטלי. אם כל זה לא שיכנע אותכם, אז הוא גם זומן לסגל הנבחרת של אלי גוטמן.

למה אחמד סבע: עונה חלומית. מוליך בשלב זה את טבלת מלך השערים עם 18 כיבושים והרבה בזכותו מתחילה מכבי נתניה את משחקי הפלייאוף העליון, עם סיכוי ממשי לזכות בכרטיס לאירופה. יש לו גם ארבעה בישולים. בחירה בשחקן עונה מבוססת על יכולת אישית, וקשה למצוא מישהו טוב יותר מסבע בפרמטר הזה.

מנימוקי השופטים:

ברק יצחקי, מכבי תל אביב: "אדריאן רוצ'ט פשוט לקח על גבו את קרית שמונה לאליפות".

מוטי מלכה, הפועל באר שבע: "רוצ'ט הפך להיות המנהיג של קריית שמונה. מגיע לו. התלבטתי בינו לבין שמעון אבוחצירה".

שרן ייני, מכבי תל אביב: "אחמד סבע הוא החלוץ שהיה לי הכי קשה לי לשמור עליו העונה. הוא עירני מאוד, חד, פיזי, נלחם על כל כדור, גולר, נאבק על חצאי מצבים והופך אותם לשערים".

אביב חדד, בני יהודה: "אחמד סבע הוא מלך שערים שלא מגיע מוליכת הטבלה והוא עושה עונה נפלאה".

אחמד סבע מכבי נתניה חוגג שער. ברני ארדוב
איך אפשר להתכחש לעונה כזו? אחמד סבע/ברני ארדוב

מקום שלישי – אלעד גבאי (קרית שמונה)

בחירת השופטים: 6 קולות מתוך 64

למה הוא: אם גבאי לא זכה בתואר שחקן העונה, אין ספק שהוא זכאי לתואר תגלית העונה. עונה חלומית שהחלה מבחינתו כמגן אלמוני בקרית שמונה והסתיימה בזימון לסגל נבחרת ישראל ואליפות היסטורית שבדרך. אחד הבאנקרים בהרכב של בן שמעון, חלק מהגנת הברזל של קרית שמונה שספגה עד כה רק 13 שערים, אבל גם מגן בעל איכויות נהדרות בהתקפה.

מנימוקי השופטים:

שחקן בבית"ר ירושלים: "גבאי עשה עונה מדהימה. מגן מודרני, מצוין בהגנה ותוקף כמו קשר בחלק הקדמי. אלי גוטמן ייתן לו הרכב בנבחרת, הוא הרבה יותר טוב משפונגין".

שחקן במכבי נתניה: "השחקן הכי טוב של קרית שמונה העונה. הם שיחקו טאקטי וקבוצתי, אבל הוא עשה בתפקיד שלו יותר וכל הזמן הצטרף להתקפה כמו קיצוני, בישל שערים ואיים על ההגנה. הוא עשה התקדמות אדירה ורק לא מזמן היה בבני לוד".

מגן עירוני קרית שמונה אלעד גבאי. אדריאן הרבשטיין
עושה הכל על המגרש, מבשל שערים ומאיים על כל הגנה. אלעד גבאי/אדריאן הרבשטיין

מקום שני – שמעון אבוחצירא (קרית שמונה)

בחירת השופטים: 13 קולות מתוך 64 השופטים.

למה הוא: כבש 11 שערים ובישל עוד 7 לחבריו (נכון לערב המשחק האחרון בליגה הסדירה נגד הפועל תל אביב). אבוחצירא היה הצלע החדה והקטלנית ביותר בהתקפת המשולש של קרית שמונה, יחד עם שלומי אזולאי וברק בדש. אחרי שכמעט ונעלם לנו אי שם במחוזות הליגה היוונית, לקח החלוץ המוכשר בצורה מושלמת את הצ'אנס שנתן לו רן בן שמעון ורק בפוטו פיניש הוא לא זכה בתואר שחקן העונה.

מנימוקי השופטים:

גיא חיימוב ממכבי תל אביב: "אבוחצירא הוא בורג חשוב ומרכזי, שהצטיין וכבש שערים רבים, בהרכבה של האלופה שבדרך".

ישראל ראש, מ.ס.אשדוד: "הוא שמר על יציבות לאורך כל העונה ומגיע לו להיות שחקן העונה".

שחקן ברמת השרון: "השחקן הכי טוב השנה. מבקיע שערים חשובים ועושה תנועה בלי הפסקה שעושה בלאגן לכל הגנה ומפנה מקום לאלה שבאים מאחורה".

יניב לוזון שחקן הפועל פ"ת: "הליגה כל כך חלשה העונה ואין שחקן שבולט מעל כולם. עשיתי אלימינציה. ק"ש נבחרה, הוא מלך השערים שלה".

וויאם עמאשה, מכבי חיפה: "ההתלבטות הייתה בין שמעון לבין דני עמוס. שמעון עוזר לכולם, גם לילדים מהנוער ולחלוצים האחרים. גם כאדם. יש לו גם הרבה בישולים".

שמעון אבוחצירא שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
קיבל צ'אנס ולקח אותו בשתי ידיים. שמעון אבוחצירא/אדריאן הרבשטיין

מקום ראשון – כדורגלן העונה – דני עמוס (קרית שמונה)

בחירת השופטים: זכה ל-14 קולות מתוך 64 השופטים

למה הוא: השוער בן ה-25, הציג את העונה הכי טובה בקריירה שלו. עמוס לא החמיץ העונה אף משחק בליגת העל ו- 13 השערים בלבד שספג עד כה מדברים בעד עצמם. אין ספק שהוא אחד הברגים הכי מרכזיים באליפות ההיסטורית של קרית שמונה, כאשר בחלק מהמשחקים הוא הציל כמעט לבדו את הקבוצה. ב-20 משחקים הוא לא ספג שער, נתון בהחלט מדהים ויוצא דופן.

מנימוקי השופטים:

יואב זיו ממכבי תל אביב: "בקבוצה שבה הכוח הגדול שלה הוא הקבוצתיות, אם היה מישהו שהתבלט מעל כולם זה דני עמוס. עד שאתה כבר מגיע למצבי הבקעה מולם, הוא בדרך כלל עוצר אותם.

עידו אקסברד מהפועל באר שבע: "זה חייב להיות מישהו מקריית שמונה. הוא חטף 13 גולים, זאת עונת שיא לשוער".

הקולגה רן קדוש מהפועל חיפה: "עמוס היה חלק משמעותי ביכולת אי הספיגה של האלופה העונה. הוא נתן המון שקט לחלק האחורי, שיפר את משחק הרגל והביא המון נקודות עם עצירות קריטיות במשחקי מפתח. בסך הכל הוא שמר על יציבות לאורך כל העונה, בלי ירידות דרסטיות בכושר".

דני עמוס הגיב לבחירתו: "כיף גדול לדעת שיש הערכה גם מחוץ לקבוצה ולקרית שמונה. תודה לוואלה! על הפרגון ותודה גם לשחקנים שבחרו בי, זה מחמם את הלב. אני מקווה שהעונה הזו תמשיך להיות מוצלחת ונסיים אותה עם טעם מתוק יותר".

שוער עירוני קרית שמונה דני עמוס. קובי אליהו
שוער שסופג כל כך מעט חייב לזכות בתואר. דני עמוס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully