וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בליגות הנמוכות: לא רק מזג האוויר משוגע

17.2.2012 / 17:08

איך ערד הצליחה להביך את יבנה, ומה המשמעות של הקאמבק של יפו מול כפר יונה? וגם: מי הכוכב המתבגר שמלהטט בדרום?

התוצאה: בית"ר פתח תקוה – הפועל כפר קאסם 0:5

אולי אלה תנאי מזג האוויר, אבל השבוע התוצאה המקסימלית שקיבלנו הגיעה ממחוז שרון בליגה ג'. בזמן שברית ספורט מעוף הפסידה רק 3:0 לא.ס. חולון, ומשחקה של הפועל רמלה נדחה בשל תנאי מזג האוויר, בית"ר פתח תקוה דאגה שלא נישאר מובטלים בקטגוריה הזו. פתח תקוה, שנאבקת עם מורשה רמת השרון, ממשיכה להישאר במרחק שתי נקודות מיריבתה, ומבחינתה היא עשתה את המוטל עליה מול כפר קאסם ממרכז הטבלה. דודי רוזנפלד ושוהם צברי הבקיעו צמד כל אחד, אבל בשבוע הבא זו הולכת להיות אופרה אחרת במשחק העונה נגד רמת השרון, משחק שיש לו סיכוי גדול להכריע מי מהשתיים תעפיל בסיום העונה לליגה ב'.

המאכזבת: מ.כ. אור יהודה

אף אחד ציפה ממ.כ. אור יהודה להיות במקום שבו היא נמצאת בשלב הזה של העונה, במקום השני המכובד. אלא שאחרי שבועות ארוכים של מאבק ראש בראש מול הפועל אזור, התברר לשחקנים של גיא פרץ שפשוט הסיכויים שלהם לסיים במקום הראשון נמוכים מאוד. אור יהודה, שרואה את השכנה שלה קריית אונו מדשדשת מתחילת העונה ונודדת בין ניצחונות להפסדים, סיימה היום משחק שלישי ללא ניצחון, מה שמשאיר את אזור לבד במערכה. היום סיימה הקבוצה עם הפסד 1:0 למי שהייתה הסינדרלה של הסיבוב הקודם בגביע, מ.ס. כפר קאסם, ועל איבוד הגובה הזה אור יהודה עוד עשויה להצטער. זה בכל מקרה לא יעלה לה בעליית ליגה, כי המקום השני לא מקנה העונה דבר, אבל מבחינת ההישגיות, היא עשויה להתרחק מהמקום הגבוה ביותר שבו היא מסיימת עונה מאז שהעפילה מליגה ג'.

ההפתעה: הפועל ערד מביכה את יבנה

ליגה א' ממשיכה לספק הפתעות בכל שבוע, אבל קשה להאמין שמישהו יכול היה לחזות מצב שבו מוליכת מחוז דרום א' תספוג תבוסה להפועל ערד, שנאבקת על החיים שלה, וסיכויי ההישרדות שלה נחשבים נכון להיום לנמוכים מאוד. ועם זאת, ערד שדורגה ערב המחזור במקום האחרון (אפילו השקמה הספיקה לעבור אותה), ניצחה 1:4 אחרי שמור סולומון, עומר אבוהדובה (צמד) ובר חביב התעללו בקבוצה של יוסי זוזוט, שמגיע למשחק העונה שלו בשבוע הבא מול הפועל קטמון עם המוראל הכי גרוע שאפשר. יבנה אמנם היא ההפתעה הנעימה של הליגה, ואף אחד לא ממש ציפה למצוא אותה בפסגה אחרי שני שליש עונה, אבל עם האוכל בא התיאבון, והקבוצה שהייתה לה כמעט את ההגנה הטובה ביותר בליגה תצטרך להוכיח שזו הייתה רק מעידה חד פעמית.

הכוכב: יניב לוי (מ.ס. באר שבע)

מי שעוקב אחרי מ.ס. באר שבע העונה, יודע שמדובר בקבוצה שפתחה רע מאוד את העונה (ארבעה הפסדים, שלוש תוצאות תיקו וניצחון אחד), אבל בהמשך התייצבה, ולמרות זאת, כנראה שתילחם עד השנייה האחרונה על חייה בליגה. לשמחתה הרבה, היא גילתה שיש לשחקנים שלה אופי, ומול מכבי באר יעקב שמנסה למנוע ממכבי שעריים לברוח לליגה (ולא ממש מצליחה), היא כבר פיגרה 2:0. אלא שיניב לוי הבקיע שני שערים, כולל אחד מכריע בדקה ה-94 במשחק שנערך בבאר יעקב, והשאיר לקבוצה שלו נקודה סופר יקרה. לוי (36), ששיחק בעבר בהפועל מרחבים, הבקיע העונה ארבעה שערים עד המחזור הזה, אבל היום הוא היה אחראי לשניים נוספים שאולי יעזרו בסופו של דבר לבאר שבע לשרוד.

האירוע: קביליו יפו חוזרת מהקבר

הסיכויים של מכבי קביליו יפו לעלות ליגה לא נחשבים לגבוהים במיוחד, אבל אלה שבאמת מאמינים יכולים להיות מעודדים מאיבוד הנקודות של יבנה. אלא שבינתיים הקבוצה הבולגרית החמיצה הזדמנות לעשות צעד נוסף וזה קרה מול עירוני כפר יונה, שכבשה שני שערים מהירים תוך שתי דקות, ועלתה ל-0:2. יפו לא נכנעה, הראתה הרבה אופי, וחן מלכה (81) ואסף לוי (90) היו אחראים לשוויון המדהים בדרך ל-2:2. הפער עכשיו מיבנה וקטמון עומד על שבע נקודות. כדי לעלות ליגה, אם בכלל אפשר לדבר על מצב כזה, יפו תהיה חייבת להתחיל לתת גז ולקוות שהיריבות שלה ייפלו בדרך, אבל עם האופי שהיא הראתה היום, זה בהחלט נראה כמשימה שאסור לומר עליה שהיא לא אפשרית.

המאמן: יאיר אסייג (בית"ר גבעת זאב)

בית"ר גבעת זאב רואה את ההצלחות של עירוני מודיעין שנאבקת איתה על העלייה לליגה ב', וממשיכה בשלה, וזה אומר לנצח. יאיר אסייג הירושלמי מאמן את הקבוצה בהצלחה רבה והיום הקבוצה שלו עלתה זמנית למקום הראשון בטבלה כשהיא דוחקת משם את עירוני מודיעין שלא שיחקה. גבעת זאב ניצחה 2:3 את הפועל תל שבע אחרי שפיגרה פעמיים, אבל ידעה לחזור מצוין והשיגה את הניצחון משער של איתי פלד בדקה ה-66. גם אם הקבוצה הזו לא תעלה בסופו של דבר, והקרב הוא פתוח לחלוטין בינתיים, גבעת זאב תדע שהיא עשתה עונה גדולה. נכון להיום, יש לה 18 ניצחונות, תיקו והפסד בודד, ועם 92 שערים שכבשה ב-20 משחקים, היא בהחלט יכולה להיות גאה בעצמה.

לתגובות: orenko999@walla.com

===

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully