וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בליגות הנמוכות: יפו חזרה לשגרה

27.1.2012 / 18:11

אחרי הניצחון על קטמון, הבולגרים חזרו לאכזב. בגיל 38, כפרי אזולאי ממשיך לשמור על אופטימיות, ואיך השקמה עדיין שורדת?

התוצאה: הפועל רמלה – בית"ר גבעת זאב 15:2

הרבה זמן עבר מאז הפעם האחרונה שהפועל רמלה הוזכרה כאן. הקבוצה, שפתחה לעצמה תחרות ראש בראש עם ברית ספורט מעוף על תואר "החלשה ביותר בליגה", חזרה לספוג הפסדים דו ספרתיים, וזאת אחרי שבשבוע שעבר היא נוצחה רק 3:0 על ידי הפועל צעירי אלמחדי. בסך הכל זו "רק" הפעם החמישית העונה שהיא סופגת עשרה שערים ומעלה, כשכמובן זכורה לשמצה ההשפלה 21:0 בחודש אוקטובר מול עירוני מודיעין. הפעם הסתפקו הבחורים רק ב-15 שערים ברשת, אבל יש גם נקודת אור בכל העניין הזה. רמלה צירפה שני שערים לזכותה, מה שמעמיד אותה כבר על 14 שערי זכות, אבל אם להיות רציניים, בקצב הספיגות הנוכחי, היא תחצה בקלות את הרף שהיא קבעה בשנה שעברה, כשהיא סיימה עם 216 כדורים ברשת.

המאכזבת: מכבי קביליו יפו

כנראה שההברקה בשבוע שעבר מול קטמון לא הייתה יותר מהבלחה חד פעמית. אפילו כותב שורות אלו יצא מגדרו והיה משוכנע שהנה אולי יפו חוזרת בגדול למאבק על העלייה. אלא שהבולגרים התייצבו למשחק גשום באיצטדיון בחולון מול בני אילת, לא מאריות הליגה בלשון המעטה, וסיימו בפעם השביעית העונה בתיקו (0:0). ניתוח משחקי הבית של יפו מראה על חולשה משמעותית וניצחון אחד משמונה משחקים (המקום האחד לפני אחרון בטבלת משחקי הבית). ביכולת הזו, יפו תוכל רק להגיד תודה אם היא תצליח להתגבר על הבינוניות ולתפוס מקום קצת יותר גבוה בצמרת. מעבר לכך, יפו הצליחה רק פעם אחת העונה לחבר שני ניצחונות ברציפות, ועם נתון כזה, אין לקבוצת האוהדים מה לבנות על שאיפות רחוקות מדי. אולי בשנה הבאה עם סגל שחקנים קצת יותר מוכשר.

הכוכב: כפרי אזולאי (הפועל בית שאן)

35 שערים כבשה העונה הפועל בית שאן, ומי שחתום על שביעית מהסכום הזה הוא כפרי אזולאי, קשרה של הקבוצה שיחגוג בעוד כמה חודשים יום הולדת 38. אזולאי, שיחד עם קבוצתו רואה את הפועל מגדל העמק דוהרת בשבועות האחרונים קדימה ומגדילה את הפער בצמרת עד כדי שבע נקודות, חתום על הניצחון 0:2 מול כפר קמא עם שער אחד משניים, שמשאיר את הקבוצה מהעמק בתמונת העלייה. לפני שבועיים בית שאן נוצחה 1:0 על ידי כפר קרע, וכפרי שהתראיין השמיע נימה אופטימית על רקע הבריחה של מגדל העמק והצהיר שהמאבק פתוח לחלוטין. עם הניצחון המצוין היום בהחלט אפשר לומר שריצה טובה של הקבוצה שלו תוכל להשאיר את המאבק חי וקיים.

ההפתעה: מ.ס. גבעת אולגה שוב מפסידה

מ.ס. גבעת אולגה ידעה בתחילת העונה שיהיה לה קשה לעלות לליגה הלאומית, אבל דווקא פתיחת העונה שלה הראתה שאולי ההפתעה הגדולה של הליגות הנמוכות תגיע דווקא ממנה. ניצחון רדף ניצחון, ובקבוצה החלו זרעי האופטימיות לבקוע, אבל משהו קרה והשתנה בשבועות האחרונים. כבר שבעה משחקים ברציפות שהעולה החדשה, קבוצה שקיימת בסך הכל זו השנה השלישית, לא פוגעת. השיא הגיע היום עם הפסד 3:2 למכבי מעלות תרשיחא, שצמודה אליה בצמרת. אולגה כבר הובילה, אבל אז מעלות חזרה עם שלושה שערים ומיכאל בן חמו רק הצליח לצמק ל-3:2. אפשר לסלוח לגבעת אולגה, אבל קבוצה עם אופי יודעת לעצור את המשבר בזמן, לתקן את הליקויים ולהמשיך קדימה. זה בדיוק יהיה המבחן של הקבוצה כבר בשבוע הבא מול הפועל כפר קנא.

האירוע: ההתפרקות של נחלת יהודה

מי שהספיק לשכוח, בדיוק לפני חודש הפועל נחלת יהודה עוד צעדה במקום השלישי ובמרחק של שש נקודות בלבד ממכבי שעריים המוליכה. ומה קרה מאז? הקבוצה מראשון לציון החלה לגמגם. השיא הגיע במשחק היום נגד מכבי באר יעקב, אחת המועמדות הבכירות לעקוץ את שעריים, שהנחיתה חמישייה ברשת של נחלת. שי גבאי, משה סבג (צמד), ניר דדון וארז ללוז חוררו את הרשת של נחלת יהודה, ששיחקה לאורך כמעט כל המחצית הראשונה בעשרה שחקנים אחרי שיאיר שמחון הורחק. כך בוודאי לא יכולה להיראות קבוצה שמתיימרת ללכת עד הסוף.

המאמן: אלי חייט (מכבי השקמה)

השמועות על עתידה של מכבי השקמה/רמת חן החלו להתנוסס לפני סגירת הסיבוב הראשון בליגה א'. דיברו על כך שהקבוצה הרימה ידיים וכנראה תתפרק, אבל למעשה הקבוצה הרמת גנית המשיכה הלאה להילחם על מקומה בליגה, גם כשהיא יודעת שמדובר בקרב קשה מאוד. אלי חייט, שמאמן את הקבוצה, זכה לשבוע אחד של נחת וניצחון שני העונה אחרי שפיני מתנה העניק חתיכת מתנה בדמות שער ניצחון בדקה ה-90 מול בית"ר כפר סבא. ולמרות זאת, הסיכויים של השקמה להינצל העונה הם לא גבוהים, אך לפחות רוח הלחימה, כך נדמה, לא התפוגגה.

לתגובות: orenko999@walla.com

לאתר דאבל פס

ליגה א': יבנה דוהרת, משחקה של אסי גלבוע נדחה

ליגה א' בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully