וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועי לדוידוביץ' ובנאדו

1.12.2011 / 22:45

למכבי חיפה אין העונה דמות בהגנה וזו הייתה טעות לדחוק את השוער הוותיק לספסל. שלום תקווה מנתח, אבל גם לא מוצא פתרונות לבעיה

אם מכבי חיפה לא תעפיל שלב בליגה האירופית, זה יהיה פספוס גדול. מי שראה את המשחק מול היריבה מלרנקה, מבין זאת אפילו טוב יותר. למרות שראינו ממכבי חיפה לא מעט נפילות העונה, היכולת החלשה בקפריסין באמת הפתיעה. עד היום, לא משנה מה קרה בליגה, מכבי חיפה באה מוכנה למשחקים באירופה. היא הגיעה נחושה, דרוכה, ברמה אחרת של התייחסות. אבל דווקא במשחק המכריע לא זכינו לראות את מכבי חיפה של המפעל האירופי, ולאור היכולת של היריבות שלה, זה יהיה פשוט חבל אם זה לא יסתיים בהעפלה. כשאתה יכול, אתה לא רוצה. אבל כשאתה רוצה, אתה לא תמיד יכול – מכבי חיפה כבר למדה העונה את המשפט הזה בעל פה.

אם בכל זאת אפשר ללמוד משהו ממשחק כזה, זה כיצד מכבי חיפה לא הכינה את עצמה לחסרון של ניר דוידוביץ' ואריק בנאדו. מכבי חיפה חשופה מאוד בהגנה והיא חסרה בדמויות כמו השניים הללו כדי ללטש ולעצב את כל הכישרון שמסביבם. למכבי חיפה יש המון שחקני הגנה בסגל, אבל אף אחד מהם הוא לא דמות. אף אחד מהם הוא לא בעל בית. למכבי חיפה אין שחקן אחד שינהיג את ההגנה שלה, והתשלום של הקבוצה על הבעיות האלה הוא במזומן. עם כל הכישרון שיש במכבי חיפה, יש יותר מדי חורים בקבוצה הזו, חורים שלא מתאימים לקבוצה ברמה הכי גבוהה. ואני גם לא בטוח שיש לאלישע לוי פתרונות לכך בסגל. הוא כבר ניסה הכל בהגנה, וזו שוב התוצאה.

לגבי בנאדו, מדובר בסופו של דבר בחוסר מזל. לבלם הנהדר הזה התגלתה בעיה בלב שהכריחה אותו לפרוש, אבל במקרה של דוידוביץ' אני סבור שזו היתה טעות להזיז אותו מעמדת השוער הראשון. ייתכן מאוד שאין שום הבדל בין היכולת שלו ליכולת של מחליפו, בויאן שאראנוב, אבל כשיש לך הגנה כל כך צעירה וחדשה, זה לא מה שקובע. קובעת האישיות, הדומיננטיות, ואת זה יש לדוידוביץ' בטונות. כל עוד הוא רעב לשחק, כל עוד יש לו מוטיבציה להמשיך, לא היה צריך להוריד אותו לספסל. דמויות מסוגו אין במכבי חיפה.

ייתכן ששארנוב הוא נכס כלכלי לעתיד, אבל היה הרבה יותר נכון לגדל אותו לצד דוידוביץ' כשוער ראשון. בחיפה כנראה טעו שלא בנו לשראנוב עונת התאלקמות שתכין אותו למשימה, בלי קשר לטעות שלו בלרנקה. לא הגיע לדוידוביץ' כזו סוכרייה מרה בסוף הקריירה. אם כבר בחרתם להשאיר אותו במכבי חיפה, תנו לו להיות שוער ראשון.

עם החבילה הזו, של קבוצה עם חורים אבל כזו שתמיד מופיעה למעמדים החשובים, מכבי חיפה תגיע למשחק העונה בבלומפילד ביום שני מול הפועל תל אביב. שני הצדדים יטעו אם יחפשו קשר בין מה שקרה להן השבוע למה שמחכה להם בשני. זו אמנם קלישאה, אבל באמת שזה יהיה משחק אחר לגמרי. היתרון של הפועל תל אביב הוא ברור – החלוצים הכי טובים בארץ מול הגנה מאוד חדירה. אלישע לוי ודאי ירצה לצופף עם עוד קשר, כי כמו שאמרתי – אני לא רואה פתרונות הגנתיים אחרים במכבי חיפה.

עוד על ההפסד של הירוקים:

מכבי חיפה הפסידה 2:1 ללרנקה

כל התסריטים למחזור האחרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully