וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסי של ריאל מדריד

17.10.2011 / 14:25

עם שער כל 38 דקות, היגואין מספק למוריניו את המספרים הכל כך חשובים שמסי מביא לברצלונה. נבחרת המחזור מצדיעה לו

כמו בכל חודש אוקטובר, הליגות באירופה מעבירות הילוך לאחר הפוגת הנבחרות ונכנסות למרתון משחקים שיסמן מגמות ויימשך עד פגרת החורף. עד אז נדע האם מנצ'סטר סיטי היא באמת הדבר האמיתי, האם לבנטה היא אכן הפתעת העונה באירופה והאם מישהו בגרמניה ימצא את הנוסחה לעצירת באיירן מינכן. בינתיים, נבחרת המחזור של וואלה! ספורט כוללת נציגים משלוש הקבוצות המסקרנות הללו, כשלצידם התמנון הספרדי, הצייד הצרפתי, המפציץ הארגנטינאי וגם כוכב אורח שלא ממש מבין איך מהליגה האסטונית המצחיקה צמחה נבחרת ששווה מקום בפלייאוף.

מאטס הומלס בלם דורטמונד. GettyImages
מוביל את מסע ההתאוששות של דורטמונד. מאטס הומלס/GettyImages

שוער

חאבי וראס – סביליה

בשקט בשקט, בתהליך מדוקדק שהחל עוד בעונה שעברה, השתלט חאבי וראס על עמדת השוער הראשון של סביליה והוריד לספסל את אנדרס פאלופ הוותיק. בהתחלה היו מי שפקפקו בשינוי, אבל מתחילת העונה וראס מוכיח שהוא שוער ליגה ראוי בהחלט. אחרי ארבעה משחקים מצוינים בהם שמר על שער נקי, נכנע לבסוף וראס במשחק מול ספורטינג חיחון, אך הציג יכולת מופלאה עם ארבע הצלות גדולות, והוביל את סביליה לניצחון 1:2 ולמקום הרביעי המוליך לליגת האלופות. האנדלוסים עדיין ללא הפסד העונה ועם ארבעה שערים בלבד לחובתם, כאשר החלק המשמעותי בהישג שייך לשוער שזכה לכינוי הכל כך אהוב על הספרדים - התמנון.

גונסאלו היגואין שחקן ריאל מדריד. רויטרס
לקח שלושה כדורים הביתה תוך שבועיים. גונסאלו היגואין/רויטרס

הגנה

מגן ימני: איניאציו אבאטה - מילאן

אחרי שישה משחקים אפשר לברך - האלופה הגיעה לליגה. הפתיחה הצולעת של מילאן, יחד עם הפציעות המרובות ותחושת העייפות שמקפידים לשדר זלאטן איברהימוביץ' ואנטוניו קסאנו, יצרו תחושה שמילאן מאוד פגיעה כרגע. 0:3 קל ותכליתי בבית מול פאלרמו הוכיח אחרת. מילאן הזכירה את היכולת מהעונה שעברה ובין היתר נהנתה מתצוגה מרשימה של איניאציו אבטה. המגן הימני היווה את אחת ההפתעות הגדולות בקבוצה אשתקד, ומול פאלרמו סגר הרמטית את האגף שלו, יצא לגיחות בתזמון מדויק ובישל את השער השלישי לאנטוניו קסאנו. גם מסימיליאנו אלגרי יודע: ההגנה היציבה היא הבסיס להצלחה.

בלם: מאטס הומלס - דורטמונד

אלופת גרמניה המשיכה במסע ההתאוששות שלה מפתיחת העונה המגומגמת והתבוסה הכואבת במארסיי, וביום שישי הנחילה לוורדר ברמן הפסד ביתי ראשון העונה. דורטמונד הייתה בנחיתות מספרית לכל אורך המחצית השנייה, אך קיבלה תצוגת מופת בהגנה מהבלם מאטס הומלס. שחקן נבחרת גרמניה, שהוזכר לאחרונה בעיתוני הספורט של קטלוניה כמועמד לעבור לברצלונה, תיקל מצוין את מרקו מארין במחצית הראשונה, ובהמשך ניצל את קריאת המשחק המשובחת שלו על מנת למנוע מהתקפת ורדר ברמן לסכן את שערו של רומן ווידנפלר. בדקה ה-71 הומלס גם עלה לעזרת ההתקפה ובישל במספרת את השער השני שסגר עניין. דורטמונד עם הפנים קדימה, רק נותר לה לגלות דבר אחד: איך לעזאזל עוצרים את באיירן מינכן?

איניאציו אבאטה שחקן מילאן. Luca Bruno, AP
הגנה יציבה - בסיס להצלחה. אבאטה/AP, Luca Bruno

בלם: סרחיו באייסטרוס - לבנטה

הפתעת העונה בספרד ממשיכה לגבות קורבנות ולנעול את השער, כשהפעם מלאגה היומרנית גילתה שכסף לא קונה הכל והובסה 3:0 בסיודאד דה ולנסיה. עבור לבנטה, שעדיין לא הפסידה העונה בליגה וניצבת במקום השני כדי להפריד בין ברצלונה לריאל מדריד, היה זה ניצחון חמישי ברציפות, והיא ספגה פחות מכל קבוצה אחרת בספרד (רק שלושה שערים). אחרי שהכללנו בשבועות הקודמים שני נציגים מהחלק האחורי של הקבוצה עם התקציב הצנוע בליגה, הגיע הזמן לפרגן לשר ההגנה האמיתי - סרחיו באייסטרוס. הבלם בן ה-36 מנהיג את ההרכב עם ממוצע הגילאים הגבוה בליגה ונחשב יחד עם חוסה בארקרו היצירתי לשחקן המצטיין בקבוצה עד כה. עד כדי כך שאוהדי לבנטה מניפים ביציע שלטים עליהם נכתב: "באייסטרוס לנבחרת".

מגן שמאלי: מאסימו גובי - פארמה

מצד אחד ניצחונות על מילאן ואינטר, ומצד שני הפסדים לקייבו ופארמה - פתיחת העונה הרובין הודית של נאפולי מוכיחה פעם נוספת עד כמה הליגה האיטלקית שווה ובלתי צפויה. בשבת נוצחו הפרטנופי 2:1 במגרשם הביתי בידי פארמה, שהייתה הראשונה שמשיגה ניצחון בסן פאולו מאז עשתה זאת אודינזה באותה תוצאה ב-17 באפריל. פארמה הגיעה מאורגנת טקטית והסתמכה על מתפרצות, שבאחת מהן כבש מאסימו גובי שער ליגה ראשון זה שנתיים וחצי, כשהקודם היה עוד כששיחק בפיורנטינה. הקשר בן ה-30, שתופקד (ולא בפעם הראשונה) כמגן שמאלי, היה חלק מההגנה הסולידית שעצרה את הטריו הקטלני של נאפולי וסייע בהתקפה לסבסטיאן ג'ובינקו המצוין.

שחקן לבנטה סרחיו באייסטרוס. Denis Doyle, GettyImages
בלם בלם, אבל יצירתי. באייסטרוס/GettyImages, Denis Doyle

קישור

אדם ג'ונסון - מנצ'סטר סיטי

אף על פי שפתח רק בשלושה משחקים עד השבת האחרונה, אדם ג'ונסון לא נבהל ואמר בראיון באמצע השבוע: "זה חלק מהמחיר שמשלמים כשמשחקים במועדון גדול. אצטרך לתרום כשאקבל את ההזדמנות ולהוכיח שאני ראוי לשחק". הצ'אנס של הקיצוני האנגלי הגיע מול אסטון וילה, כשסמיר נאסרי ודויד סילבה קיבלו מנוחה, והוא לקח אותו בשתי ידיים כשהצטיין בניצחון 1:4 שהעלה את קבוצתו לפסגת הפרמיירליג. ג'ונסון כבש אחד והיה מעורב בשלושת האחרים, כשהקרנות שלו גרמו פעם אחר פעם למהומה בהגנת אסטון וילה. סיטי, עם פתיחת העונה הטובה שלה אי פעם, מוכנה לדרבי החם של מנצ'סטר. דרבי שהוא גם משחק עונה.

פרנק ריברי - באיירן מינכן

משחקי ליגה מיד אחרי פגרת הנבחרות תמיד היוו מטרד עבור באיירן מינכן. בעונה בה הכל הולך לבווארים כל כך בקלות, הם מצאו פתרון יעיל גם לבעיה זו, כשסגרו עניין מול הרטה ברלין עם בליץ שכלל שלושה שערים ב-13 הדקות הראשונות. כרגיל, מעל כולם שוב היה פרנק ריברי הנפלא, שנמצא בכושר שיא והופך את השחקנים שלצידו לטובים יותר. הקשר הצרפתי, שבנבחרת נראה כבוי מעט, חזר לחייך ב-0:4 של באיירן עם שער, שני בישולים וסחיטת פנדל. מנואל נוייר מתקרב לשבירת שיא הדקות ללא ספיגה (עוד משחק וחצי), מריו גומז בדרך לעוד מלכות שערים וריברי פשוט באקסטזה. מישהו מוכן להמר שזה לא יסתיים באליפות?

הרנאנס - לאציו

אחרי חמישה הפסדים רצופים מול רומא, לאציו ניצחה את הדרבי של הבירה בדרך הכי מתוקה שיש. למרות השער המוקדם שספגו, הביאנקוצ'לסטי נראו מצוין ונהנו הפעם מיום נפלא של הראנס חסר היציבות. הברזילאי הפיקח לא איבד כדורים במרכז השדה, סידר מצבים רבים שהוחמצו ודייק מהנקודה הלבנה כדי להשוות את התוצאה, אחרי ששלח בכדור עומק את כריסטיאן ברוקי שסחט את הפנדל. עד כמה לאציו תלויה בהרנאנס? בכל תשעת המשחקים האחרונים בהם כבש, הקבוצה גם ניצחה. גיבור הערב היה בסופו של דבר כובש השער המכריע בתוספת הזמן, מירוסלב קלוזה, אך גם הוא לא גזל את תואר איש המשחק מהפליימייקר, ששחרר אנחת רווחה בסיום והודה: "הניצחון הזה מעניק לנו חופש".

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן (בחזית) חוגג עם תומאס מולר. Alexander Hassenstein, GettyImages
הכל הולך בקלות. פרנק ריברי/GettyImages, Alexander Hassenstein

התקפה

רובין ואן פרסי - ארסנל

היכן הייתה ניצבת הקבוצה של ארסן ונגר אלמלא הקפטן ההולנדי? רובין ואן פרסי, ולא בפעם הראשונה, התעלה בעוד יום חלש של חבריו והצעיד את ארסנל כמעט לבדו לניצחון דחוק 1:2 על סנדרלנד, ובשעה טובה גם לחציה העליון של הטבלה. החלוץ הנהדר, שהצהיר על נאמנותו לארסנל לפני המשחק ("זו עונתי השמינית כאן, אז אם מדברים על שחקן מחויב, זה אני"), הוכיח זאת הלכה למעשה על כר הדשא עם שער מהיר בפתיחה ובעיטה חופשית מושלמת שהשאירה את שלוש הנקודות בלונדון. אולי ההופעה המרשימה הזו של הקפטן תיתן השראה ליתר התותחנים הכבויים.

אוליבייה ז'ירו - מונפלייה

לפני כשבועיים עמד החלוץ הגבוה של מונפלייה בפני פסגת הקריירה שלו, אך ברגע האחרון נותר מחוץ לסגל נבחרת צרפת וראה את בפטימבי גומיס מקבל את הזימון על חשבונו. במונפלייה חששו כי האכזבה מההחלטה תפגום ביכולתו של אוליבייה ז'ירו, אבל הוא המשיך להקרין חוסן, בגרות ובעיקר חוש מפותח לשערים, כשהבקיע שלושער ב-3:5 המשוגע ונטול ההגנות של קבוצתו מול דיז'ון. עבור ז'ירו, חלוץ מטרה קלאסי שגם בעונה שעברה כבש לא מעט, היה זה שלושער ראשון בליג 1, וכמה סמלי שבכך הוא השתווה לגומיס בראש טבלת המבקיעים עם שבעה שערים. מונפלייה שוב מגיעה לעונה ללא ציפיות מיוחדות ומדהימה את צרפת, בעיקר בזכות הצייד שלה.

גונסאלו היגואין - ריאל מדריד

מבט חטוף אל עבר טבלת המבקיעים בליגה הספרדית מגלה כי ליאונל מסי מוביל עם 10 שערים בשבעה משחקים, ומיד אחריו ניצב שותפו להתקפת נבחרת ארגנטינה, גונסאלו היגואין, שבמאזנו שמונה שערים למרות שפתח רק שלוש פעמים בהרכב הראשון. ובמילים אחרות: שער כל 38 דקות. היגואין המשיך את התקופה המזהירה שלו נגד בטיס וחגג עם שלושער שלישי תוך שבועיים (מול אספניול ובמדי הנבחרת נגד צ'ילה) כשריאל מדריד פירקה את יריבתה במחצית השנייה וניצחה 1:4. השער האחרון, אז הקשית בנונשלנטיות מעל קסטו, המחיש עד כמה מפוקס היגואין ובטוח במעמדו בקבוצה, אחרי שהשאיר את הפציעה מאחור וחזר אפילו חד יותר. המטוטלת במאבק על חולצת ההרכב מול קארים בנזמה שוב נוטה בבירור לטובתו של פיפיטה.

שחקן ארסנל רובין ואן פרסי. Paul Gilham, GettyImages
נאמן לתותחנים. ואן פרסי/GettyImages, Paul Gilham

שווים אזכור

סמיר הנדנוביץ' (אודינזה) - השוער הטוב בסריה A

שייק טיוטה (ניוקאסל) - המגפייז לא נשברים

סטיבן ג'רארד (ליברפול) - חזר בסטייל

ליאונל מסי (ברצלונה) - פשוט 10

קווין גמיירו (פריס סן ז'רמן) - חיפה על פסטורה

הלדר פוסטיגה (סראגוסה) - מספרת למזכרת

לוקאס פודולסקי (קלן) - יורה בזוגות

סטיבן ג'רארד לא מאוכזב מהתיקו מול יונייטד

קווין גמיירו חגג עם שלושער מול אז'קסיו

לוקאס פודולסקי כבש פעמיים לרשת האנובר

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
הרי אי אפשר באמת בלעדיו. מסי/AP

כוכב אורח

זקריה בגלרישווילי - פלורה טאלין

העפלתה ההיסטורית של נבחרת אסטוניה לשלב הפלייאוף של מוקדמות יורו 2012, הפתיעה רבים מחובבי הכדורגל ברחבי אירופה. גם האסטונים שאבו תקווה מההישג הפנטסטי, שרק הופך גדול יותר נוכח הליגה המקומית המגוחכת, בה למלך השערים יש 45 כיבושים ב-32 משחקים ותוצאות של 0:6 הן דבר שכיח. הדוגמה המובהקת לחובבנות היא אייאקס לסנמיי, נועלת הטבלה באסטוניה שצברה ארבע נקודות בלבד, ספגה 168 (!) שערים ומתחרה על תואר הקבוצה הגרועה בעולם. הפעם האלופה שבדרך פלורה טאלין חגגה עם 0:11 על הקבוצה שמבזה את השם של מועדון הפאר ההולנדי, כשהחלוץ הגאורגי זקריה בגלרישווילי כובש רביעייה לעיני 60 (כן, רק שישים) צופים. הליגה האסטונית מספקת תשובה מוחצת לכל מי שתולה את הצלחת הנבחרת רק ברמת הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully