וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בתוך רעידת אדמה

16.8.2011 / 12:00

שיחת הטלפון מסוכנו של פארגו שמטה את הקרקע מתחת ראשי מכבי ת"א וייצרה אינספור תגובות שרשרת: הקשר הסודי עם פארמר וכספי, השכנוע של פפאלוקאס, ופגיעות עצומה שמתחילה באוחיון וממש לא נגמרת בבורשטיין. מאחורי הקלעים של המועדון שהחליט להפוך את עורו ולהיכנס לפאניקה

מבחוץ, המהלכים האחרונים של מכבי תל אביב נראים סנסציוניים במיוחד. כמעט כל צעד – החתמת פארמר ופפאלוקאס, צירופו הצפוי של כספי, פרשת פארגו – נפל כמו רעם ביום בהיר. אלא שמאחורי כל הפתעה עמדו שבועות רבים של דיונים, שלקחו בחשבון סדר עולמי חדש וניסו לפעול בהתאם. השביתה ב-NBA הביאה גדודי סוכנים ושחקנים לרחרח בכיוון של האלופה הישראלית, בידיעה כי מדובר באחד המועדונים הגדולים ביבשת. נכון לאמצע חודש יולי, ראשי המועדון הזה לא מיהרו לבלוע את הפתיון.

הנהלת מכבי תל אביב התחבטה בשלל ההזדמנויות החדשות עם דיוויד בלאט, ולאחר שיחות אינטנסיביות הוחלט באופן כמעט גורף שהעוקץ מסוכן מהדבש: "לא מצרפים שחקן לתקופה קצרה. בטווח הארוך זה עלול להזיק לקבוצה", הסכימו ביניהם. עוד נאמר בשיחות הפנימיות ש"יהיו הרבה 'שחקני ביניים' שאפשר יהיה להביא במחירים אטרקטיביים. וממילא הסגל כמעט הושלם, כך שאין טעם להילחץ".

ג'ורדן פארמר שחקן ניו ג'רזי נטס. GettyImages
עד לפני חודש, האופציה שהוא יגיע בכלל לא עלתה על הפרק. פארמר/GettyImages

ואז הגיעה שיחת טלפון שטרפה את כל הקלפים. על קו היה סוכנו האמריקאי של ג'רמי פארגו. "ג'רמי החליט להגשים את חלום ה-NBA ולממש את סעיף היציאה שלו", אמר לאנשי מכבי ההמומים. חודש יולי עדיין לא נגמר, והצהובים ראו איך הקרקע נשמטת תחת רגליהם. "מכבי דיברה הרבה עם סוכנו של פארגו וגם עם השחקן עצמו, ובקבוצה הוחלט שלא להסכים לבקשה", מספר גורם בקבוצה את הסיטואציה הקשה. "נוצרה דילמה. לא ידעו אם לתבוע, אם ללכת לפיב"א ולבוררות, כי ידעו שמשם - אין דרך חזרה. לא רצו לפעול ביד קשה נגד פארגו באופן מיידי".

זו גם הסיבה שבמכבי הוחלט לשמור על הדברים בסוד. "רצו לפתור את זה לפני שייצאו בהכרזות", מסביר הגורם את הדממה התקשורתית. הזעם על הסוכן ועל פארגו עצמו הפך במהרה לסוג של נתק בן השחקן לקבוצה. "הסוכן ניסח סעיף יציאה מעורפל ל-NBA", מסביר גורם בקבוצה. "פארגו לא הציג חוזה בארה"ב, ויש גם את השביתה כמובן, לכן הודעתו אינה תקפה", טוען הגורם. ובכל זאת, במכבי תל אביב החליטו לשמור את הכל תחת מעטה חשאיות. מספר שבועות לאחר מכן, הכל יתפוצץ.

ואכן, הפצצה שהטיל פארגו זעזעה את הקרקע. לא מדובר כאן בסתם עוד מקרה של שחקן שמעוניין להשתחרר מחוזהו – הרצונות של פארגו השפיעו באופן ישיר גם על מדיניות המועדון. אותה מדיניות שנוסחה והובהרה בפתח הכתבה. ההחלטה לא להשקיע בשחקנים לתקופת זמן קצרה התהפכה על פיה. "הסיפור עם פארגו בהחלט תרם לשינוי בגישה ולהחלטה להחתים את פארמר ופפאלוקאס. אבל במקרה של פארמר, בגלל היהדות שלו, קשה היה לוותר על ההחתמה שלו", מודה גורם במועדון.

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הפצצה שהטיל פארגו זעזעה את הקרקע. לא מדובר כאן בסתם עוד מקרה של שחקן שמעוניין להשתחרר מחוזהו – הרצונות של פארגו השפיעו באופן ישיר גם על מדיניות המועדון/ברני ארדוב

במכבי התכוננו לתרחיש הגרוע ביותר והחליטו שלא להמתין לתוצאות המאבק על פארגו. יריית הפתיחה הייתה החתמתו של ג'ורדן פארמר. "פארמר יצר קשר עם ראשי מכבי כבר מספר שבועות לפני כן, והביע את רצונו לבוא לישראל ולקבוצה. הוא סיפר כמה הוא אוהב את ישראל. המגעים איתו הבשילו מהר. הוא בא במחיר זול יחסית", מסביר גורם בקבוצה.

נושא פפאלוקאס גם כן לא חף מקשר לסוגיית פארגו. "הקשר הראשוני עם פפאלוקאס היה של דייויד בלאט, לפני מספר שבועות", מספר גורם המעורה בפרטים. "דיברו על הניסיון שלו והרזומה שלו והוחלט, לאור המחיר שדרש והרצון שלו - להביא אותו". במו"מ מהיר בן שבוע וחצי בלבד אותו הוליך דייויד פדרמן, הביע השחקן נכונות להצטרף. פפאלוקאס חתם. אגב, בניגוד לפרסומים, פניית מכבי לפיב"א בנוגע לחוזהו של פארגו נעשתה כבר בשבוע שעבר - ימים בודדים לפני החתמתו של פפאלוקאס. צירוף מקרים? ממש לא.

גם עמרי כספי הגיע בדיוק בזמן למדיניות החדשה. "השיחות עימו נערכו מזמן, אבל בתקופה האחרונה מכבי באה לקראתו יותר והסכימה לסעיף היציאה ל-NBA". ואולם, גורם בסביבת הקבוצה מצביע על סיבה נוספת לשינוי הדרסטי במדיניות הרכש: "היריבות הטורקיות והאיטלקיות התחזקו, ובמכבי נלחצו. הבלגאן עם פארגו רק העצים את זה. כמה מראשי המועדון אפילו הביעו דאגה שהקבוצה לא תעבור את השלב הראשון ביורוליג, מה שיהיה בגדר קטסטרופה".

"תמיד מפתה להחתים שחקנים ברמתם של פארמר וכספי. אם יש אפשרות להביא אותם, איך לא נביא?", תוהה גורם בקבוצה. ובכן, האם לא מדובר בהרפתקה שעשויה להסתיים באסון? הסגל הרחב, מצדיק הגורם את מדיניות ההנהלה, הוא מזרן הצלה נוח, למקרה שהשביתה ב-NBA תסתיים מוקדם מהצפוי. "אם וכאשר כספי ופארמר יעזבו כשתסתיים השביתה, אז יש סגל עמוק. לא יהיה זעזוע בקבוצה והיא לא תישאר ריקה מתוכן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם עמרי כספי הגיע בדיוק בזמן למדיניות החדשה. "השיחות עימו נערכו מזמן, אבל בתקופה האחרונה מכבי באה לקראתו יותר והסכימה לסעיף היציאה ל-NBA"./מערכת וואלה!, צילום מסך

אז פארגו, שסוכנו מבהיר שלא ישחק במכבי העונה, ככל הנראה כבר לא ישוב. אך גם בלעדיו, הסגל הצהוב מתרחב ומתרחב, ומחול ההחתמות צפוי להימשך עם צירופו של כספי. אלא שבדומה לאימפריה הרומית, שהתרחבותה ערערה את יציבותה, גם התרחבות האימפריה הצהובה כרוכה בסיכונים בלתי מבוטלים. החשבון די פשוט – יותר שחקנים, יותר צרות: בעיות אגו, פחות דקות משחק לחלק, שחקנים ממורמרים וחיכוכים. אלו הן, אמנם, צרות של עשירים, אך צרות הן צרות הן צרות. וגם לצרות כאלה יש פוטנציאל הרסני.

ואכן, תופעות הלוואי של הסגל המועשר לא איחרו להגיע. יוגב אוחיון, שחתם היום על חוזהו, שקל את עתידו מחדש כבר לאחר החתמת פארמר, מתוך חשש כבד למעמדו בהיררכיה. מקורביו של אוחיון אף גיששו בכיוון האקסית מירושלים. "מכבי לא מחזיקים אף אחד בכוח", טוען גורם במכבי תל אביב. "אנחנו ייעצנו לאוחיון להילחם על הדקות ואנחנו צופים לו עתיד במכבי. יש לו הזדמנות ללמוד מהשחקנים הטובים ביותר, אבל אנחנו בהחלט לא מכריחים אף אחד לשחק אצלנו".

אלא שאוחיון הוא רק יריית הפתיחה שמבשרת על המלחמה שעשויה להגיע. על פי גורמים במועדון, מאחורי הקלעים עולים קולות של שחקנים נוספים שלא מרוצים, בלשון עדינה, מההחתמות האחרונות. אחד מהם הוא טל בורשטיין, שממילא פגוע מכך שלא מונה ישירות לתפקיד הקפטן (הסאגה סביב המינוי לא נגמרה). הגארד הוותיק רואה עצמו כמי שעלול להידחק הצידה במידה כזו או אחרת כתוצאה מהתעבות הקבוצה והלין על כך למקורביו.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב (שמאל) עם שחקן הקבוצה טל בורשטיין. ברני ארדוב
אפילו הקפטן מתחיל להרגיש את הקרקע זזה תחת רגליו. בורשטיין עם בלאט/ברני ארדוב

שחקן נוסף בקבוצה מאשר: "יהיו הרבה שחקנים בעונה הבאה ואני לא בטוח שזה מצב אופטימלי. שחקנים יצטרכו להילחם על המקום שלהם, ואני בטוח שלא כולם משתגעים על המצב". ואם אלה הקולות שנשמעים טרם שו?חקה אפילו דקת משחק אחת, איך יישמעו החריקות בזמן אמת?

"אי אפשר לר?צות את כולם", אומר המאמן חנן קרן. "ברגע שיש שלוש מסגרות, אפשר להסתדר. הקטע המרכזי יהיה דקות המשחק. למכבי לא משנה אם זה דייויד בלו או דורון ג'מצ'י. מה שחשוב זה שיגיעו לטופ ותארים, זה המוטיב שהם בנו בקיץ. מכבי לא אומרים את זה, אבל אפשר לקרוא את זה בין השורות: כל המהלכים האלה נעשים במטרה ברורה: הם רוצים את גביע אירופה. את מכבי לא באמת מעניין מי מרכיב את הקבוצה, לכן הם לא צריכים לנסות לר?צות אותם".

מה דעתכם על הסערות במכבי תל אביב? באותו לדבר איתנו על כך בעמוד הפייסבוק שלנו

ארז מיכאלי טוען: מכבי לקחה סיכון עצום

כדורסל בוואלה! ספורט

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב עם דייויד פדרמן. ברני ארדוב
המטרה מקדשת את האמצעים, והמטרה מעולם לא היתה ברורה יותר: זכיה בגביע אירופה. מזרחי ופדרמן/ברני ארדוב

תגובת מכבי תל אביב

"הכתבה רצופה באי דיוקים וזו בלשון המעטה. מספיק להמציא בדיות ולהסתתר מאחורי גורמים אנונימיים. מכבי תל אביב מעולם לא פנתה לפיב"א בנוגע לחוזהו של פארגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully