וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלן השנוא בעולם

12.8.2011 / 15:00

הוא פירק ברכיים, איים בשבירת רגליים וגמר לשחקן יריב את הקריירה. עכשיו עולם הכדורגל נושם לרווחה, קווין מסקט פרש

כשכמה מכלי התקשורת האנגלית התעניינו אצל אשלי יאנג אם קיים בליבו חשש ערב המשחק של נבחרת אנגליה במוקדמות יורו 2012 נגד מונטנגרו באוקטובר האחרון, הוא השיב ש"לא". זו עתידה הייתה להיות הופעת הבכורה של יאנג בהרכב הפותח של נבחרת שלושת האריות, אבל הוא נזכר בבכורה אחרת, המשחק הראשון שלו בקריירה, כשנכנס כמחליף במשחק של קבוצתו ווטפורד נגד מילוול בצ'מפיונשיפ.

"בזמן שהתחממתי בצידי המגרש, קווין מסקט ניגש אלי ואמר לי: 'אם תעבור אותי, אני אשבור לך את הרגליים'. כשמישהו מהקבוצה היריבה בא ואומר לך את זה במשחק הבכורה שלך, כשאתה בן 18, זה לא הדבר הכי נעים. אתה פשוט לומד לחיות להתעלם מהלחץ ולחשוב רק על המשחק". למזלו של שחקן הכנף המבוהל באותם רגעים, מסקט הורחק עוד לפני שהוא הספיק להיכנס למגרש, אחרי תיקול מכוער על דני וובר. את המשחק יאנג סיים עם שער וניצחון.

הסיפור של קשרה החדש של מנצ'סטר יונייטד לא הפתיע אף אחד באנגליה, בה מסקט שיחק לא מעט שנים, או באוסטרליה - ארצו. שם לא ציפו להרבה יותר ממי שקישט את שנות המשחק שלו בתיקולים מכוערים, מי שלא רק איים – אלא באמת שבר ליריבים רגליים - מי שכונה פעם על ידי שחקן אחר "האדם הכי שנוא בעולם הכדורגל".

שחקן מלבורן ויקטורי לשעבר, קווין מסקט, סופג כרטיס צהוב. Matt King, GettyImages
אשלי יאנג סיפר: "בזמן שהתחממתי בצידי המגרש, קווין מסקט/GettyImages, Matt King

קווין מסקט, היום בן 38, שיחק עד גיל 23 באוסטרליה ולאחר מכן חתם בקריסטל פאלאס האנגלית וסייע לה להעפיל לפרמיירליג, לא לפני שגרם לקטטה בהשתתפות למעלה מ-20 שחקנים במשחק נגד נוריץ' סיטי, ולבסוף ראה את כרטיס האדום. קצת אחרי תחילת עונת 1997/8 כשלזכותו כבר תשע הופעות בליגה הבכירה, נרכש המגן הימני על ידי וולבס ובמדיה החל להראות שהוא הרבה יותר מעוד שחקן הגנה קשוח.

מספר שבועות אחרי שהשבית לחודשיים את חלוצה המבטיח של נוריץ', קרייג בלאמי, וגם סידר לו 10 תפרים בברך, הפך האוסטרלי משולח הרסן את מאטי הולמס לקורבנו הבא. וולבס פגשה אז את צ'רלטון למשחק חוזר בגביע האנגלי ומסקט ביצע על קשר היריבה עבירה כל כך חמורה, עד שהרופא טען שהוא שקל בשלב מסויים לכרות את רגלו של הולמס. השחקן בן ה-28 עבר שורה של ניתוחים במסגרתם הושתלו לו חלקי עור ובקרסולו הפגוע נטמנו פלטינות. הוא ניסה לחזור למגרשים, אבל בשנתיים וחצי הבאות רשם 20 דקות משחק כמחליף ולבסוף פרש.

בשנים הבאות מסקט המשיך להציג לראווה את משחקו המסוכן, אבל לא עלה לכותרות עד המשחק של נבחרת אוסטרליה נגד צרפת במלבורן, בנובמבר 2001. אלופת העולם הייתה עסוקה אז בהכנות למונדיאל 2002 וערכה שורה של משחקי ידידות, אבל בעבירה של מסקט על כריסטוף דוגארי לא היה שום דבר ידידותי. גלישה מסוכנת שלו הסתיימה בפגיעה קשה ברצועות ברך ימין של החלוץ ועלתה לו בהיעדרות בת שלושה חודשים שלו. האוסטרלי אגב, קיבל כרטיס צהוב בלבד.

התגובות היו נזעמות. המאמן האורח רוז'ה לאמר אמר ש"כדורגל הוא משחק קשוח, אבל אני לא מוכן לקבל ברוטליות", והבלם פרנק לבוף הוסיף: "למסקט אין כבוד לכדורגלנים אחרים". המגן עצמו, שקיבל רק כרטיס צהוב, טען בסיום אותו משחק: "לא תיקלתי את דוגארי בכוונה לפגוע בו. המומנטום של התנועה ותנאי מזג האוויר גרמו לחומרת הפציעה".

שחקן נבחרת צרפת לשעבר כריסטוף דוגארי. Robert Cianflone, GettyImages
צרפת פגשה את אוסטרליה למשחק ידידות במלבורן, אבל בעבירה של מסקט על כריסטוף דוגארי לא היה שום דבר ידידותי. גלישה מסוכנת שלו הסתיימה בפגיעה קשה ברצועות ברכו של החלוץ ועלתה לו בהיעדרות בת שלושה חודשים שלו/GettyImages, Robert Cianflone

בקיץ 2002 מסקט סיים את חוזהו בוולבס וחתם בריינג'רס הסקוטית. הוא שותף ב-29 משחקים בכל המסגרות וסייע לקבוצה לזכות בטרבל השביעי בתולדותיה, אבל המאמן אלכס מקליש בחר שלא לשתף אותו באף אחד מחמשת משחקי האולד פירם באותה עונה נגד סלטיק. הסיבה הייתה ברורה: חשש כבד מכך שהמשחק הלוהט והייצרי יגרום לאוסטרלי הנחוש להשאיר את קבוצתו ב-10 שחקנים.

במהלך השנים מסקט צבר לעצמו אינספור אויבים. הוא הרגיז את דניס ברגקאמפ ואת איאן רייט שכינה אותו בראיון "טיפוס שפל", הוא חנק את מילאן בארוש במהלך משחק בין מילוול לליברפול בגביע הליגה וקשר נוטינגהאם פורסט לשעבר, אנדי ג'ונסון, ראה כרטיס אדום אחרי שחבט בו. אחרי המשחק ג'ונסון הסביר: "מסקט הכה אותי שלוש פעמים כשהכדור לא היה באזור ואז נתן לי מרפק בראש. הוא שחקן נורא".

אחרי שבמשחק של וולבס נגד בירמינגהאם מסקט פגע בצורה חריפה בבן ארצו סטן לזארידיס, מרטין גריינג'ר מהקבוצה היריבה, שחקן קשוח בעצמו, אף אמר: "החיים הם גלגל ובסוף יהיה מישהו יותר מגעיל שיכסח אותו. הוא האדם הכי שנוא בעולם הכדורגל".

ב-2005 מסקט חזר לאוסטרליה, אבל מי שחשב שיירגע אחרי שהשתולל בקריסטל פאלאס, וולבס, ריינג'רס ומילוול, התבדה. הוא רב עם מאמן אדלייד - שחקן העבר ג'ון קוסמינה - שתפס אותו בצוואר והורחק, המשיך לקצץ את רגליי היריבים מעמדת הבלם אליה הוסב ורכש לעצמו שונאים רבים גם בבית. בינואר האחרון הגיע האקט האחרון שלו בליגת הכדורגל המקצוענית באוסטרליה.

שחקן נוטינגהאם פורסט לשעבר איאן רייט לצד שחקן וולבס לשעבר, קווין מסקט. Jamie McDonald, GettyImages
במהלך השנים מסקט צבר לעצמו אינספור אויבים. הוא הרגיז את דניס ברגקאמפ ואת איאן רייט שכינה אותו בראיון "טיפוס שפל", הוא חנק את מילאן בארוש וקשר נוטינגהאם פורסט לשעבר, אנדי ג'ונסון, ראה כרטיס אדום אחרי שחבט בו בתגובה למכות שספג לפני כן. רייט מתעמת עם הבריון האוסטרלי/GettyImages, Jamie McDonald

ב-22 בינואר האחרון אירחה מלבורן ויקטורי את מלבורן הארט לדרבי הגדול של עיר החוף הדרום-מזרחית. למעלה מ-32 אלף צופים נהנו ממשחק דרמטי שהסתיים ב-2:2, אבל בדקה ה-79 נחרדו למראהו של קפטן ויקטורי, קווין מסקט, מבצע גלישה מכוערת לרגלי אדריאן זהרה האורח ומקבל כרטיס אדום ישיר. זהרה האומלל נפגע בצורה קשה בברכו והוחלף מייד אחרי שקיבל טיפול ארוך על כר הדשא.

שניים משלושת ענפי הספורט הפופולאריים באוסטרליה הם פוטי וראגבי (השלישי הוא מרוצי סוסים) - ענפים פיזיים למדי. ביבשת הדרומית תמיד ידעו להעריך אגרסיביות, אבל על העבירה המכוערת של שחקן ההגנה בן ה-37 על זהרה, אף אחד לא יכול היה לסלוח. "הלילה בו קווין מסקט עבר את הגבול", כתבו בכלי התקשורת, "הוא אמור להיות המנהיג של מי שיגידו המועדון הכי גדול באוסטרליה, אבל הפעולה שלו לא הייתה פעולה של אדם שמבין מהי אחריות".

מסקט התנצל בכל מקום שאפשר לו לדבר, אבל הורחק משמונה משחקים. כעבור פחות מחודש, כשמאחוריו 51 הופעות בנבחרת אוסטרליה, אליפויות במולדתו ובסקוטלנד, למעלה מ-200 משחקים באי הבריטי וגם רשימה בלתי מבוטלת של קורבנות, הכריז על פרישה. הוא נקרא שוב לדגל לכמה משחקים באליפות אסיה לקבוצות, אבל לבסוף מונה לעוזר מאמן ויקטורי ובמקביל חזר לקבוצת נעוריו החצי חובבנית סנשיין ג'ורג' קרוס.

כשהמציאו את הקלישאה על הכדורגלנים ש"נותנים את הלב והנשמה לקבוצה", דיברו על שחקנים מסוגו של קווין מסקט. באוסטרליה היו גם מי שהעריצו את המחויבות שלו לחולצה אותה לבש, אבל השחקן הקשוח שלעתים קרובות נראה יותר כמו חבר בכנופיית מוראן האגדית שהונצחה בסדרה הפנטסטית "הבטן הרכה" מאשר כדורגלן, עבר יותר מדי פעמים את הגבול שבין משחק קשוח לבריונות. התיקולים שלו שלחו שחקנים לחודשים ארוכים על מיטת הטיפולים ועבירה שלו אפילו גמרה לשחקן יריב את הקריירה.

אחרי אותה עבירה מפורסמת על אדריאן זהרה, שעשתה הדים בכל העולם ולא רק באוסטרליה, כתב העיתונאי האוסטרלי לוק דוהרטי ש"לתיקול הזה יש את הפוטנציאל להגדיר את כל הקריירה של קווין מסקט". לכדורגל מסוגו לא מגיע יותר.

הליגה האנגלית חוזרת, פרויקט מיוחד:

10 החידות של העונה בפרמיירליג

ז'רביניו, התקווה החדשה של ארסנל

מה מצפה לסרחיו אגוארו בסיטי?

לואיס סוארס מסוגל להוביל את ליברפול לאליפות?

צ'רלי אדם, האובססיה החדשה של דלגליש

שחקן מלבורן ויקטורי לשעבר, קווין מסקט. Robert Cianflone, GettyImages
הקלישאה על הכדורגלנים ש"נותנים את הלב והנשמה לקבוצה", היא על שחקנים מסוגו של מסקט. באוסטרליה היו גם מי שהעריצו את המחויבות שלו לחולצה אותה לבש, אבל השחקן הקשוח עבר יותר מדי פעמים את הגבול שבין משחק קשוח לבריונות/GettyImages, Robert Cianflone

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully