וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאלב טואטחה: מה עובר על רוברטו קרלוס הישראלי?

2.8.2011 / 14:40

האם רק אוהדי מכבי חיפה אשמים בחוסר הביטחון של המגן? נג'ואן גרייב טוען: "הקהל של חיפה מפונק ולא יודע לתת גב"

במהלך העונה שעברה, עת נפצע פיטר מסיללה ונכנס לניתוח, לקח מאמן מכבי חיפה אלישע לוי את טאלב טואטחה לשיחה ואמר לו: "כולם מדברים על כל מיני אופציות להחליף את מסיללה, אבל אני מאמין רק בך. אני בטוח שאתה יכול לעשות את התפקיד כמו שצריך וברמה הכי גבוהה. אני אפילו בטוח שבסוף העונה עוד ידברו עליך".

גם פיטר מסיללה עצמו לקח את המגן לשיחה, ואמר לו: "אל תגיד לי שיהיה לך קשה, כי אני רואה מה אתה שווה. אם תאמין בעצמך ותהיה חזק, אתה יכול להיכנס לתפקיד שלי ולעשות עבודה מצוינת, ולהיות כאן שחקן מוביל להרבה שנים. לא ראיתי הרבה מגנים כמוך בכדורגל הישראלי".

לא עבר יותר מדי זמן, והנבואות האלה התגשמו: טואטחה הפך לתגלית של מכבי חיפה בעונה שעברה, זומן לנבחרת ישראל וזכה אפילו למחמאה מלואיס פרננדז, שקרא לו "רוברטו קרלוס הישראלי". כאשר נזכרים בדברים האלה ובוחנים את פתיחת העונה החלשה של המגן הצעיר, נדמה כי אין קשר ישיר בין הדברים. אלא שדווקא כן. השילוב בין עומס הציפיות החדש, ההגנה החדירה של מכבי חיפה והמהירות בה שחקן צעיר לוקח ללב את קללות האוהדים, יוצר לחץ מוכר שכבר פגע בעבר ביהלומים צעירים כמוהו.

"אין עוד אחד כזה בכדורגל הישראלי"

טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
התקווה הגדולה של הכדורגל הישראלי מתקשה להתמודד עם הציפיות. טאלב טואטחה/ברני ארדוב

במידה רבה, פתיחת העונה של טואטחה, שבגומלין מול מאריבור יהיה חייב להצטיין, מזכירה את זו של אריאל הרוש בפתיחת העונה הקודמת: כוכב צעיר שעלה במהירות לכותרות ופותח עונה עם הרים של ציפיות ומעט מדי ביטחון. הטעות שהובילה לאחד השערים מול בוראץ והקללות שספג במשחק הראשון מול מאריבור, הם תוצאה של הלחץ הזה. בטח כשיש דיווחים בכלי התקשורת שמחזירים למועדון את פיטר מסיללה. אלא שנג'ואן גרייב סבור שהלחץ במכבי חיפה הוא אפילו קצת שונה מלחץ רגיל במועדונים גדולים אחרים.

גרייב ראה את טואטחה נגד מאריבור ופשוט כאב לו הלב. "אני מרחם עליו ועל כל מה שעבר עליו", הוא אומר. "הקהל של מכבי חיפה מפונק והתרגל לקבל הכל, ומהר, ולא יודע לתת גב בתקופה קצת פחות טובה. ראיתי אותו וזה לא היה טאלב, אלא שחקן עם משקולות על הרגליים שהיה מעדיף לא להיות על המגרש. אני אגיד לך יותר מזה, אני עשיתי את ההסבה למגן שמאלי בהפועל חיפה וקיבלתי גב מהקהל גם בתקופות פחות טובות, והרבה בזכות זה התפתחתי. אם הייתי עובר את זה במכבי חיפה הייתי קורס. אז טאלב? הוא עוד ילד, צריכים לתת לו את כל הגב שבעולם, כי אני מסתכל עליו מכל זווית והוא מגן העתיד של מכבי חיפה והנבחרת. אם שחקן ישראלי אחר היה מחליף את מסיללה בשנה שעברה, הוא לא היה שורד. טאלב לקח את זה בשתי ידיים ואנשים שכחו את מסיללה".

נראה כי הביקורות על טואטחה בהחלט הוציאו לא מעט אנשים מהכלים. עבאס סואן כבר משליך זאת על כל הכדורגל הישראלי: "זה אולי עוד דבר בכדורגל שלנו - אנחנו הורסים לעצמנו. לטאלב יש מגרעות, הוא שחקן צעיר יחסית ויש לו מה ללמוד, אך יש לו יכולת אדירה והוא גם רעב ללמוד ולהשתפר. צריך לתת לו את כל הביטחון שבעולם. אני מסתכל על הכדורגל הישראלי ולא רואה אף אחד כמוהו. הוא המגן הבא של הנבחרת ועובדה שמאמן גדול כמו לואיס פרננדז נתן לו את חולצת ההרכב במשחקים כל כך חשובים. הרבה פעמים שחקנים כמוהו בקבוצות הנוער מנוצלים יותר לחלק ההתקפי ומשחקים כקשרים, וכך היה גם איתו. כך שהוא עדיין לומד ועובר דברים במשחק ההגנה, אבל אין ספק שיש לו את כל מה שצריך חוץ מהתמיכה של הקהל. אנשים לא מבינים כמה קריאות וביקורת יכולות לפגוע בגיל כל כך צעיר. הנזק שזה עושה הוא כל כך גדול שרק הם יצטערו על זה".

מכבי חיפה תקבל החלטה לגבי הרכש אחרי מאריבור

איך ייראה ההרכב של מכבי חיפה בסלובניה?

"העליהום הזה יכול להיות מסוכן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכול לקבל עצות מחבר נוסף בקבוצה שסבל מהאוהדים. טאלב טואטחה עם ולדימיר דבאלישווילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

את התמיכה הגדולה ביותר מקבל טואטחה ממאמנו אלישע לוי. אם לאחר המשחק אמר לוי לעיתונאים: "אל תפילו הכל על טואטחה", גם בשיחה עם השחקן הרגיע אותו המאמן. אלישע הסביר לו כי לשחקן צעיר ישנן תקופות פחות טובות והוא בטוח שכאשר כל הקבוצה תתחבר יותר, במיוחד בהגנה שמורכבת מפנים חדשות, גם הוא יחזור להפגין את מה שהוא יודע. אפשר לסמוך על אלישע לוי שיידע בדיוק מה לעשות עם הילד בכדי לשמור עליו. אך עדיין נשאלת השאלה: האם לטואטחה ישנם חסרונות משמעותיים בהבנה הטקטית ובתכונות הדרושות לתפקיד הגנתי ברמות הגבוהות, כאלה שבאים לידי ביטוי ברמה של ליגות האלופות ומוחבאות בליגה הישראלית?

משה סיני מבהיר שזה פשוט הגיל: "אין מה לעשות, בגיל הזה אי אפשר כבר להיות עם כל התכונות. מצד אחד יש לו כישרון בלתי רגיל והוא תורם איתו המון למכבי חיפה, מצד שני זה גם חלק מהתהליך שחיפה בכל שנה משלמת על צעירים ודרך נכונה, כי אין דרך אחרת. זה לא קל במהלך כמה חודשים לקפוץ בפעם הראשונה להרכב במכבי חיפה, להגיע לנבחרת ועכשיו מוקדמות הצ'מפיונס, זה לחץ אדיר ועומס מנטאלי גדול מאוד, במיוחד אצל שחקן בגילו. זאת ירידה טבעית. אני לא זיהיתי תכונות שחסרות לו כמגן שהוא לא יכול לשפר אותן או אי אילו מגבלות ביחס לרמות הגבוהות. פשוט צריך איתו סבלנות, לחזק לו את הביטחון והרבה שקט. כי נראה שזה מאוד משפיע עליו כל העליהום, וזה יכול להיות מסוכן בגיל כל כך צעיר".

אז מה בכל זאת גורם לטואטחה לאבד כל כך מהר את כל הקומפלימנטים ולהגיע למצב שבו בתקשורת מדברים על חזרתו של פיטר מסיללה, מה שיביע בסופו של דבר חוסר אמון לא קטן בילד. נג'ואן גרייב מבין את העניין: "יכול להיות שהאופציה של מסיללה שיגעה לכולם את הראש. יכול להיות שאם יש להם את מסיללה והם רוצים שחקן שכבר מוכן ומושלם לעשות את העבודה, אז זה בסדר מצידם כי זה ביזנס. אבל הם גם יהרסו את כל ההתקדמות של טאלב וכל מה שהוא עשה, ואולי גם יהרגו לו את כל הביטחון באופן סופי. אני לא יודע אם שחקן כמו מסיללה, שכבר לא רוצה להיות כאן, ייתן יותר משחקן כל כך רעב ומלא מוטיבציה כמו טאלב. הם צריכים לחשוב טוב מה זה עשוי לגרום לילד".

פיטר מסיללה מבוקש בינתיים בצ'זנה

עוד פנים חדשות: חן עזריאל הצטרף למכבי חיפה

"משלם את המחיר של ההגנה"

שחקן מכבי חיפה, אריק בנאדו. קובי אליהו
לא רק פיליאבסקי מתגעגע אליו, גם טואטחה. אריק בנאדו/קובי אליהו

בשבוע שעבר ערכנו כתבה על אנדריי פיליאבסקי ודיברנו על ההשפעה של ההגנה הלא מנוסה עליו, והעובדה שהוא עבר ממשחק לצידו של אריק בנאדו המנוסה למשחק לצידו של יוריצה בוליאט שעדיין לא מספק את הסחורה. אפשר לומר בפה מלא שגם טואטחה בסיפור הזה. שחקן בחיפה סיפר השבוע: "אריק כיוון המון את טואטחה בשנה שעברה, חיזק לו את הביטחון ודחף אותו כמו שהוא עושה עם כולם. היום בהגנה אין לו שפה משותפת עם אף אחד מהבלמים, מה גם שהם נמצאים בתקופה לא הכי טובה. כולם נותנים כתף לטאלב ולאף אחד אין ספק מה הוא שווה. הוא משלם את המחיר של כל משחק ההגנה שלנו, שלכולנו יש ביקורת עצמית עליו".

ואיך בכל זאת מכבי חיפה תקבל את טואטחה בחזרה? השחקן נראה השבוע שפוף מאוד באימונים ומנותק מכולם, ובמילים היחידות שדיבר עם חבריו אמר: "אני רוצה לתת משחק מצוין נגד מאריבור ולעשות סוף לכל התקופה הזאת והביקורות". ייתכן שכבר במשחק מול מאריבור דברים יכולים להשתנות מבחינת השחקן. משה סיני: "זאת באמת סיטואציה שיכולה להתהפך במשחק אחד. מכבי חיפה תבוא לשחק על תוצאה ותשחק טקטי ונכון. אם היא תשמור על השער שלה ותעבור, כולם יקבלו את המחמאות וגם לטואטחה יחזור הביטחון". עבאס סואן מסכם זאת ואומר: "די להגיד ילד ודי להגיד צעיר. הוא שחקן מצוין והכי טוב בארץ בתפקיד שלו. אף אחד לא יכול לקחת את זה ממנו. רק צריכים לחזק אותו ולתמוך בו".

צפו בהגנת מכבי חיפה מזייפת בגביע הטוטו

אנדריי פיליאבסקי ייעדר בין חודש לחודשיים

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully