וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם ניקח את בלגיה: ראיון עם לירוי צעירי

20.6.2011 / 14:22

הביטחון מנמני ("גאה לקבל ממנו עצות"), השיעור מקשטן ("מדהים לשחק תחתיו"), האמונה העצמית ("רוצה להתקדם מבלגיה") והמודל הגדול ("יא יא טורה"). לירוי צעירי מסתער על אירופה

הקיץ החיובי שעובר על הכדורגלן הישראלי לא דילג על בני יהודה. בעוד שבמכבי חיפה (תומר חמד) והפועל תל אביב (ורמוט ושכטר) כבר רגילים לראות את שחקניהם פורשים כנפיים וממריאים לליגות אירופה, בבני יהודה זה לא מתקבל כמובן מאליו. אתמול (ראשון) בערב יצא לירוי צעירי לבלגיה על מנת להצטרף למכלן, אחרי שחתם שם על חוזה לשלוש עונות, ולפני כן הוא הספיק לבקר באימון הפתיחה של בני יהודה, ונפרד מהשחקנים ומאנשי הקבוצה. אחרי פרגונים, חיבוקים ואיחולי הצלחה, צעירי יצא לקראת האתגר החדש שלו.

- תיארת לעצמך שכבר העונה אתה יכול ומתאים לצאת לאירופה?

"חשבתי והאמנתי כל הזמן. אם לא הייתי חושב שאני מסוגל, לא הייתי יוצא לחתום. מבחינתי מהרגע שמכלן נתנו הצעה, העניין כבר התחיל להתבשל לי בראש. בקיץ שעבר אירופה לא הייתה על הפרק, היו דיבורים רק מכיוון מכבי חיפה, אסור גם לשכוח שהייתי חייל ורק העונה השתחררתי מצה"ל והתאפשר לי לחשוב בכיוון. ההצעה ממכלן הייתה הצעה מאוד רצינית ולקחתי אותה בשתי ידיים. אני חושב שאני כבר מוכן להשתלב בקבוצה אירופאית, אני מאמין בעצמי מאוד".

- בלגיה בשבילך היא סוג של מקפצה לרמות גבוהות יותר?

"אני חושב שכן, אבל קודם כל אני רוצה להתחיל שם, בצניעות, לשחק טוב ואז נראה איך נתקדם הלאה. אני אנסה להביא את המיטב שבי, אנסה למצות את כל הפוטנציאל שטמון בי כדי לעזור לקבוצה לעשות דברים יפים. אם הכל ילך כשורה, אתקדם. אני מאמין שאני יכול להגיע לרמות הכי גבוהות באירופה, אבל אם אני אגיד את זה עכשיו זה יישמע יהיר ושחצני, אז עדיף להתחיל בקטן, לאט לאט, ואז אין לי ספק שאצליח להתקדם".

- איך אתה מסביר את זה שלא קיבלת אף הצעה רשמית מקבוצה בישראל? היו כל הזמן דיבורים, אבל לא התקבלה שום הצעה רשמית מחיפה או משתי התל אביביות.

"אני הבנתי שהפועל תל אביב התעניינו בי ברצינות, אבל יש שם בעיות עם נושא הבעלים ועד עכשיו הם לא החתימו אף שחקן חדש. זה מחמיא לי שמועדונים כמו מכבי חיפה והפועל תל אביב התעניינו בי אבל עשיתי את המהלך שלי ואני שלם איתו במאה אחוז".

לירוי צעירי שחקן בני יהודה (ימין) מול הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
"הבנתי שהפועל תל אביב התעניינו בי ברצינות, אבל יש שם בעיות עם נושא הבעלים ועד עכשיו הם לא החתימו אף שחקן חדש". צעירי/ברני ארדוב

- אתה מאוד קרוב למשפחה שלך, לחברים שלך. איך תסתדר עם הריחוק מהבית?

"אני יודע שיהיה מאוד קשה. כשאני כאן בארץ המשפחה שלי כל הזמן סביבי, אבל אין מה לעשות, אני יודע שאצטרך להקריב דברים בשביל הקריירה, וזה כנראה אחד הדברים שאצטרך להקריב. אני מודע לכך שיהיו לי רגעים קשים אבל זה חלק מההקרבה לטובת המקצוע שלי. כדורגל הוא כמעט כל החיים שלי ואני מוכן לעשות הכל כדי להצליח".

- אנחנו רואים כיום את ההצלחה של אלמוג כהן ובירם כיאל באירופה, שניהם שיחקו איתך בנבחרת הצעירה על אותה משבצת בקישור. עד כמה ההצלחה שלהם נתנה לך ביטחון לקראת היציאה לחו"ל?

"זה נתן לי פוש אדיר כשראיתי אותם משחקים ומצליחים. אני רואה את ההשתלבות שלהם בקבוצות שלהם באירופה וזה נותן הרבה ביטחון, לראות אנשים שגדלתי איתם באותם שנתונים ומצליחים שם. לא דיברתי עם אלמוג או בירם לאחרונה, אבל אני בקשר עם כל החבר'ה שמשחקים בבלגיה, במיוחד רמי גרשון ודודו ביטון, שהם חברים ממש טובים שלי מהנבחרת ".

- העובדה שיש לנו מושבה רחבה בבלגיה הייתה שיקול מבחינתך להגיע לשם?

"היו דיבורים עם סוכנים באירופה, על הצעות מקבוצות בגרמניה ובצרפת. אני מעדיף לא להיכנס לשמות או פרטים כי זה כבר לא רלוונטי. הבלגים ממש רצו אותי ונתנו הרגשה מההתחלה שהם לא מוכנים לוותר עליי וזה נתן לי תחושה כיפית. בסופו של דבר נסגרה העסקה עם מכלן. כל השאר זה שטויות".

- מי מבחינתך הוא מודל להצלחה בכדורגל העולמי? כמו מי היית רוצה להיות?

"אין לי מישהו ספציפי שהוא מודל בשבילי, אבל אם אני אחשוב על שחקן מסוים, אז אולי יא יא טורה. זה שחקן שמבחינתי הוא השלמות בתפקיד שלי. הוא שחקן 50-50 הגנה והתקפה, ותענוג לראות אותו משחק, זה באמת קרוב לשלמות".

- היציאה לאירופה תזרז עבורך את ההגעה לנבחרת הבוגרת?

"אם אני לא טועה, רוב הישראלים שמשחקים בחו"ל הם שחקני נבחרת. אם אוכיח את עצמי בבלגיה, אני מאוד מקווה שאקבל זימון. זה בסך הכל חלום של כל שחקן להיות שייך לסגל. ואם לואיס פרננדז ירצה אותי, כמובן שאשמח להיות בנבחרת".

- אתה בעצם השחקן הראשון שאבי נמני מצליח להוציא לחו"ל, העסקה הראשונה הרצינית שלו. מה היה השיקול שלך לחבור אליו ולתת לו לייצג אותך?

"לא היה שיקול מיוחד. נוצר קשר בינינו והסכמנו על הרבה דברים. אבי הוא סוכן מצוין ובן אדם נפלא והיחסים בינינו ממש טובים. סמכתי עליו בעיניים עצומות, ידעתי שהוא ידאג לי כאילו אני אבי נמני בן 22. הוא אחד השחקנים הגדולים שהיו כאן, אם לא הכי גדול, ולכן קל לקבל ממנו עצות".

- את העונה האחרונה בבני יהודה התחלת לא ממש טוב, אבל ככל שהיא התקדמה הצלחת להשתפר וגם הקבוצה הצליחה. איך זה היה לשחק תחת דרור קשטן?

"היה מדהים לשחק תחתיו. הוא קידם אותי המון. אני בטוח שכולם ראו את זה שעשיתי קפיצת מדרגה ושגם הקבוצה הלכה והשתפרה. ההתחלה באמת לא הייתה כל כך קלה, גם עבורי וגם עבור הקבוצה. בסופו של דבר התחברנו ודרור הצליח להכניס את השיטה שלו לקבוצה, את כללי ההתנהגות והמשמעת ואת כל מה שמאפיין אותו. היו לי כבר מאמנים בקריירה, אבל דרור קשטן זה משהו אחר, זה משהו שעדין לא היה לי. הדרישות שלו לשלמות, למקצוענות ומה שהוא הוציא מהקבוצה ומהשחקנים. הוא ידע להוציא את המקסימום כמעט מכל שחקן וגם מהקבוצה עצמה".

- ולסיכום, מה תוכל להגיד על עתידה של בני יהודה? עד כמה משמעותית העזיבה של חזי מגן? (הראיון נערך לפני הסרת צו איסור הפרסום על הפרשה בה מעורב חזי מגן, ר"ב).

"העזיבה של חזי מגן מאוד משמעותית, כי הוא היה הרבה מעבר ליושב ראש. יש שחקנים שממש שיחקו בשבילו ואוהבים אותו מאוד. אני בטוח שהעזיבה תהיה משמעותית, אבל מצד שני אני גם סומך בעיניים עצומות על משה דמאיו ובטוח שהוא יידע לבנות שם קבוצה חזקה שתהיה לא פחות טובה ממה שהיה בעונה שעברה. הוא כבר עכשיו עובד על זה שהסגל יישאר כמעט כולו, השלד המרכזי יישאר, וזה חשוב. אני מאמין שהקבוצה אפילו תתחזק ותהיה טובה יותר. זאת גם הזדמנות כמובן להגיד לו תודה על כל מה שהוא נתן לי במהלך השנים, אני מודה לו ולכל אנשי בני יהודה, זה בית חם שגדלתי בו וכמובן שאני חייב לתת מילה חמה וטובה לאוהדים של הקבוצה. הם הכוח הגדול של המועדון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully