וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנפורד בכה: "אין מאושר ממני. בדיוק לרגעים הללו התאמנתי"

15.8.2014 / 20:57

האתלט שזכה במדליית הארד באליפות אירופה התקשה לעכל את ההישג: "זה המענק האולטימטיבי שלי למדינת ישראל, לאזרחיה ולחייליה". אשתו, דניאל דקל: "צרחנו מרוב אושר". רוט שחמורוב מפרגנת: "היה לו רצון עז להוכיח שהוא רץ גדול. סוף סוף יש נחת לאתלטיקה הישראלית"

האצן הישראלי דונלד סנפורד (ימין). Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
שלושה שיאי ישראל רק בתקופה האחרונה. סנפורד, מימין/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

דונלד סנפורד סתם הערב (שישי) הרבה מאוד פיות. האתלט המוכשר בן ה-27 זכה במדליית הארד באליפות אירופה ב-400 מטר והמשיך את הכושר המצוין שבו הוא נמצא כדי להגיע שלישי בגמר עם שיא ישראלי שלישי שהוא קובע רק בשלושת השבועות האחרונים (ושני בתחרות) - 45.27 שניות. סנפורד, שספג לא מעט ביקורות באולימפיאדת לונדון אחרי תקרית הנעליים, הוכיח שהוא אחד האתלטים המוכשרים ביותר שיש כיום בישראל, בעיקר לאור העובדה שהמטרה הריאלית מבחינתו הייתה הופעה בגמר. על זכייתו במדליית הארד יקבל סנפורד מענק מיוחד של 37,500 שקל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט ומועצת ההימורים.

עם כניסתו לאזור הראיונות, יצאה מגרונו של סנפורד צעקה שהגיעה רחוק מאוד. הוא נשכב על הארץ ובכה מאושר. "זו המדליה הראשונה שלי בקריירה בזירה הבינלאומית ואין מאושר ממני", אמר הרץ המוכשר. "הדבר היחיד שחסר לי עכשיו זה את אשתי דניאל ובתי איימרי כדי שאחבק ואנשק אותן, כי הכול הושג בזכותן. המדליה הזו היא המענק האולטימטיבי שלי למדינת ישראל, לאזרחיה ובעיקר לחייליה".

על העובדה שהצליח לשפר את השיא הישראלי פעמיים תוך יומיים, הוא ציין: "אתלט ברמתי מתאמן בדיוק לדברים האלו. אנחנו יודעים שיהיה עלינו לרוץ מספר פעמים תוך שלושה-ארבעה ימים ולזה אנו מתכוננים". סנפורד זכה להתייחסות גם מצד העיתונות הרבה המצויה באליפות, וכשנשאל על ידי העיתונאים הזרים אם משפחתו הקרובה נמצאת כאן כדי לתמוך בו, הוא השיב בהצביעו על חברי המשלחת: "אורן הוא המשפחה שלי, רוגל הוא המשפחה שלי, שי הוא המשפחה שלי. אמנם המשפחה הגרעינית שלי תומכת בי מרחוק כרגע, אבל המשפחה השנייה שלי נמצאת כאן אתי".

מדליית ארד לדונלד סנפורד

מעין שחף עלתה לגמר הקפיצה לגובה

דונלד סנפורד. ברני ארדוב
ראתה את אבא בטלוויזיה. סנפורד עם בתו/ברני ארדוב

מי שעקבה בדריכות אחרי הביצועים שלו היא אשתו דניאל דקל, שנישאה לו ב-2008 ובעקבות זאת הוא החל בהליך התאזרחות שנתיים מאוחר יותר. במידה רבה היא כמובן אחראית להישג הגדול, והערב היא סיפרה על רגעי האושר: "ראיתי את הריצה וכמו כולם עקבתי בדריכות. אין מאושרת ממני. צרחנו בקולי קולות מרוב התלהבות בבית של חברים, והילדה שלנו בת השנתיים ותשעה חודשים ראתה את אבא שלה בטלוויזיה".

על ההתקדמות המשמעותית של בעלה היא אומרת: "הוא השתפר במשך כל העונה ובמיוחד מאז אליפות ישראל ועד אליפות אירופה. בכל תחרות הזמנים שלו הלכו וירדו וזה מראה שהוא נמצא בכושר טוב. לפני הגמר הוא לא אמר שהוא מרגיש שהוא הולך לקחת מדליה, אבל הוא ידע שזה גמר ושהכול פתוח. אנחנו מאושרים שהוא עשה את זה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלכס אברבוך, אסתר רוט שחמורוב. ניב אהרונסון
"מעכשיו יעקבו אחרי כל צעד שלו, וזה תענוג לראות אותו". רוט שחמורוב עם אברבוך/ניב אהרונסון

מי שמפרגנת מאוד להישג היא האתלטית הטובה ביותר בכל הזמנים, אסתר רוט שחמורוב, שעקבה גם היא אחרי הופעותיו של סנפורד. "אמרתי לאנשים שהוא לוקח את המדליה", סיפרה האצנית המיתולוגית. "ראו עליו כבר בחצי הגמר שהוא נמצא בשיא ההתלהבות. הוא סחב מאחוריו את התסכול מלונדון שברגע האמת התעסקו יותר בנעליים מאשר בריצה עצמה. היה לו רצון עז להוכיח שהוא רץ גדול. אני שמחה מאוד בשביל האתלטיקה הישראלית. סוף סוף יש נחת כי היה בור גדול מאז אברבוך. אני מאושרת שיש מי שממלא את המקום ומספק גאווה גדולה".

על המשך דרכו אל סנפורד, מוסיפה רוט שחמורוב: "אני מניחה שהוא יטופל מעכשיו אחרת. הוא יהיה בסגל הזהב עם כל התנאים שמסביב. לפעמים זה לטובה ולפעמים לא. אני מבינה שהוא מתאמן בארצות הברית, יש לו מתחרים שם ויש לו אווירה ספורטיבית כי פה קצת קשה בחום ובלחות לרוץ ולהגיע להישגים. מעכשיו יעקבו אחרי כל צעד שלו, וזה תענוג לראות אותו".

יושב ראש איגוד האתלטיקה, דורון קופמן: "אני עדיין מתרגש מהזכייה, בעיקר בימים הטרופים האלה זה אומר הרבה מאוד מבחינתנו כשהדגל הישראלי מתנוסס ומזכירים אותנו. זו הרגשה של גאווה גדולה. מגיעות לו הרבה ברכות, הוא השתפר מאוד, שיפר את השיא הישראלי שלוש פעמים השנה ובאליפות פעמיים מה שאפשר את השגת המדליה. זה פרס ראוי למאמצים שלו, הוא מחובר אלינו ואל המדינה וזה כיף גדול להיות בסיטואציה הזו. אני מאוד מקווה שנצליח לחזור על ההישגים האלה להבא ושנעבוד בצורה מקצועית ככל שניתן. איגוד האתלטיקה נותן כל הזמן את הדגש והתמיכה בדונלד, אנחנו דואגים ועוקבים אחריו, גם ברמה הכלכלית וגם ברמה המקצועית, ואנחנו נמשיך להשקיע. הוא איש ראוי וזו הדרך הנכונה".

שרת הספורט לימור לבנת שוחחה הלילה עם דונלד סנפורד ועם יו?ר איגוד האתלטיקה, דורון קופמן, ובירכה על זכייתו של סנפורד במדליה: "כל הכבוד על ההישג הענק. בימים אלו, יחד עם הגאווה שהבאת לספורט הישראלי ולמדינת ישראל, ריגשת מאוד כשהקדשת את ניצחונך לאזרחי ישראל ולחיילי צה?ל. אני רוצה להודות לך, זה אושר גדול וכבוד רב".

סנפורד הנרגש הודה לשרה לבנת ואמר: "זהו רגע מרגש עבורי. עשיתי את הטוב ביותר שיכולתי, כדי להודות למדינת ישראל ולהביע את הערכתי". כזכור, השרה לבנת ביקשה לפני כשלוש שנים להעניק לסנפורד אזרחות ישראלית.

השרה מסרה את איחוליה גם לקופצת מעין שחף על העפלתה לגמר הקפיצה לגובה באליפות. מעין לוקחת חלק בפרויקט ייחודי של משרד הספורט בשיתוף האיגוד, אשר מקדם ומטפח קופצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully