וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולינס קבעה את התוצאה השלישית אי פעם ב-100 משוכות

23.6.2013 / 7:46

הכוכבת האמריקאית העולה הדהימה באליפות ארצות הברית עם תוצאה של 12.26 שניות. לשון מריט קטף את התואר ב-400 מ'

יומה השלישי של אליפות ארצות הברית באתלטיקה בדה מוין, איווה, המשיך להניב הלילה (בין שבת לראשון) תוצאות מרשימות במיוחד ובמקרים מסויימים אפילו תוצאות מדהימות. הכוכבת הגדולה ביותר בשלושת ימי התחרויות עד עכשיו היא בריאנה רולינס, סטודנטית בת 21 ממכללת קלמזון שהייתה די אלמונית עד לחודש האחרון, בו החלה לשפר באופן משמעותי את שיאה האישי.

הלילה היא כבר שברה את השיא האמריקאי של גייל דוורס ב-100 משוכות ולא רק זה, היא גם קבעה את התוצאה השלישית בטיבה בכל הזמנים והמהירה ביותר ב-21 השנים האחרונות. רולינס עצרה את השעונים בזמן של 12.26 שניות, שהוא איטי בחמש מאיות מהשיא העולמי ומהיר בשתי מאיו מהשיא של סאלי פירסון האוסטרלית, שהייתה אתלטית השנה בעולם לפני שנתיים בזכוטת הקירבה שלה לשיא העולמי. רולינס הקדימה את קווין האריסון (12.43) ואת ניה עלי (12.48) שייסעו איתה לאליפות העולם. קלי וולס (מדליסטית הארד האולימפית) ולולו ג'ונס סיימו במקומות 4 ו-5 בלבד.

בריאנה רולינס אצנית משוכות אמריקאית. Andy Lyons, GettyImages
שברה את השיא של גייל דוורס. בריאנה רולינס/GettyImages, Andy Lyons

בריצת ה-400 מטרים לגברים ניצח כצפוי לשון מריט, שינסה באוגוסט להחזיר את ההגמוניה בריצה הזאת לארצות הברית, וזה יקרה במאבק שלו נגד קיראני ג'יימס באליפות העולם. בינתיים, מריט לא נתקל ביריבים אמריקאים קשים במיוחד וניצח בדה מוין בזמן של 44.21 שניות. טוני מקוואי (44.74) וארמן הול (45.01) ישתתפו גם הם במוסקבה.

הפתעה גדולה נרשמה בריצת ה-400 מטרים לנשים, כשהאלופה האולימפית סניה ריצ'רדס רוס סיימה במקום השישי בלבד בזמן של 51.92 שנית ולא העפילה לאליפות העולם. נטשה האסטינגס ניצחה עם 49.94 שניות. מארי קיין בת ה-17, מי שנחשבת לדבר הבא בריצות הבינוניות והארוכות בארצות הברית, הבטיחה את מקומה באליפות העולם אחרי שסיימה שניה בריצת ה-1,500 לנשים בזמן של 4:28.76 דקות כשמי שהקדימה אותה הייתה יריבתה לאימונים טרנייר מוזר שקבעה 4:28.62 דקות.

עוד תוצאה איכותית במיוחד הושגה בתחרות הקפיצה לגובה לנשים. בריגטה בארט, סגנית האלופה האולימפית מלונדון 2012, שיפרה את שיאה האמריקאי בסנטימטר אחד וניצחה עם 2.04 מטרים שזו גם תוצאת השנה בעולם.

לשון מריט אצן אמריקאי. AP
לא נתקל ביריבים אמריקאים קשים במיוחד. לשון מריט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully