וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בולט הצליח לגנוב לה את ההצגה: סיפורה של סאלי פירסון

7.9.2011 / 15:30

הניצחון של סאלי פירסון ב-100 משוכות בדאגו הוגדר כ"ריצה המושלמת". אולי בליגת היהלום תבינו טוב יותר שאתם חוזים בהיסטוריה

התהילה של סאלי פירסון הייתה קצרה מדי. בקושי עוד התרגלנו לעובדה שאצנית ה-100 משוכות האוסטרלית זכתה באליפות העולם עם הזמן הרביעי בהיסטוריה, ומעט אחרי הקפת הניצחון כולם כבר חיפשו את יוסאין בולט על אדני הזינוק לגמר ה-200.

למרבה המזל, כבר מחר (חמישי) נוכל לראות את פירסון בפעולה פעם נוספת, כשזה יקרה בליגת היהלום בציריך. אחרי הכל, מה שהוגדר באוסטרליה כ"מירוץ המושלם" של אליפות העולם וכאירוע שגנב ליוסאין בולט את ההצגה, קצת התפספס בשאר המקומות בעולם בגלל אותו בולט. אולי, אם פירסון תצליח להשתפר מהתוצאה הרביעית בכל הזמנים ב-100 משוכות לשיא עולם חדש, היא תהפוך לגיבורה האמיתית של הקיץ.

סיפור דימה קרויטר - הגרסה האוסטרלית

סאלי פירסון נולדה לפני כמעט 25 שנים בסידני ועברה עם אמה בגיל 8 לגולד קואסט. היא גדלה במשפחה חד-הורית, כך שמהרגע שבו כשרונות האתלטיקה שלה פרצו החוצה, האם נאלצה לעבוד בשתי משרות כדי לממן את החוגים. בגיל 13 היא התגלתה על ידי המאמנת שרון הנאן, בסיפור שמזכיר מאוד את זה של דימה קרויטר, שהתגלה באותו גיל על ידי מאמנו אנטולי שפרן במבדקי אתלטיקה בהדר יוסף. קרויטר גדל ללא אב, כך שהמאמן הפך לסוג של תחליף. כך קרה גם עם סאלי ששם משפחתה המקורי (לפני נישואיה) היה מקלילן.

אחת הכוכבות הגדולות בסיומה של ריצת ה-100 משוכות הבלתי נשכחת של פירסון בסוף השבוע בדאגו הייתה אותה שרון הנאן, שלא עזבה את פירסון ב-12 השנים האחרונות. ההתמדה של השתיים רק מסמלת את כוח הרצון וההקרבה של שתי הנשים האלה, משהו שבאוסטרליה מאמינים שייצר גם שיא עולם היסטורי בעתיד הלא רחוק.

בחזרה לעבר - רק שנה אחרי שפירסון התחילה להתאמן אצל הנאן היא ניצחה את ריצת ה-100 מטרים באליפות אוסטרליה עד גיל 20 כשהיא הייתה בת 14 בלבד. מאותו היום היא הוגדרה כעילוי, בדיוק כמו האתלט המוכשר שהזכרנו כאן מקודם. היא זכתה באליפות העולם לקדטיות ב-100 משוכות שנתיים לאחר מכן, ובאותו גיל (16) כבר השתתפה בפעם הראשונה באליפות העולם לבוגרות, יחד עם רביעיית השליחות של אוסטרליה.

הייאוש הגיע דווקא אחרי המדליה האולימפית

סאלי פירסון הגיעה למשחקים האולימפיים ב-2008 כפייבוריטית ברורה להגיע לגמר בריצת ה-100 משוכות, ואז היא הפתיעה אומה שלמה כשזכתה במדליית ארד אולימפית אחרי פוטו-פיניש דרמטי. הזמן שלה אז היה 12:64 שניות. דווקא בשנה שאחרי, למרות שקיצצה 14 מאיות נוספות משיאה האישי, היא סיימה חמישית בלבד באליפות העולם. את קיץ 2010 היא לקחה קשה במיוחד, אחרי שבמשחקי חבר העמים הבריטי בדלהי היא פסלה בריצת ה-100 והתמוטטה בריצת השליחות ל-4X400. גם מדליית זהב בריצת ה-100 משוכות לא שיפרה אז את הרגשתה.

ואז הגיע הקיץ הנוכחי, אותו היא פתחה בסערה כשהפכה לאשה האוסטרלית הראשונה מאז 1968 שזכתה בשלושה תארים באליפות הלאומית (100 ו-200 מטרים, 100 משוכות). בתחרויות שהתקיימו הקיץ באירופה היא שכנעה והובילה בליגת היהלום, ועם זאת, לא נחשבה לפייבוריטית ברורה באליפות העולם מול הרצות האמריקאיות והקנדיות. התשובה הגיעה בסופו של דבר עם הריצה הרביעית בהיסטוריה מבחינת הזמן, ועם ההפרש הגדול ביותר מהמקום השני בריצה מהסוג הזה. למעשה, פירסון הקדימה את השניה דניאל קרתורס ב-19 מאיות.

כעת נראה שהמאבק היחיד של סאלי פירסון, רצת המשוכות המושלמת, יהיה מול שיא העולם שהפך ביום אחד מ"בלתי שביר" ל"שביר בקושי". זה אומר שהיא תזדקק לקיצוץ של שמונה מאיות נוספות כדי להציב את שמה במקום זה של יורדנה דונקובה הבולגריה. ובכל זאת, לא מעט אנשים מחשיבים כבר עכשיו את פירסון כרצת ה-100 משוכות המהירה בכל הזמנים. אחרי הכל, דונקובה ובת ארצה הבולגריה גינקה זבורצ'בה התחרו בקושי ברמות הבינלאומיות, וקבעו את התוצאות שלהם בתחרויות זניחות במזרח אירופה ובתקופת השימוש המאסיבי של הגוש הקומוניסטי בחומרים אסורים. השלישית הייתה האצנית השבדית ממוצא רוסי, לודמילה אנקוויסט, שנתפסה פעמיים על שימוש בחומרים אסורים. הממצאים האלה ללא ספק יציבו את סאלי פירסון במקום הראשון אצל כל חובב אתלטיקה שפוי, אבל נראה שהאוסטרלית עצמה ממש לא מתכוונת להסתפק במובן מאליו, רק בבטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully