וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: ולאסיץ' זכתה בזהב

הקופצת לגובה הקרואטית ניצחה את פרידריך בתום מותחן גדול. ברת'ווייט ניצל פרישה של רובלס כדי לזכות ב-110 משוכות

עוד לפני שיא העולם ההיסטורי של בולט, היתה דרמה ענקית בתחרות הגמר בקפיצה לגובה לנשים. יקירת הקהל המקומי, אריאנה פרידריך, נאבקה ממושכות באלופת העולם, בלאנקה ולאסיץ'. בסופה של תחרות איכותית, היתה זו הקרואטית התמירה שהפגינה עליונות, קפצה 2.04 מטר וקטפה את מדליית הזהב. לאחר מכן העלתה ולאסיץ' את הרף ל-2.10 מ' בנסיון לשבור את שיא העולם של הבולגריה סטפקה קוסטאדינובה מ-1987, אך כשלה בשלושת נסיונותיה. זה לא הפריע לקהל ולפרידריך עצמה להריע לאתלטית הנהדרת. פרידריך סיימה רק שלישית עם 2.02 מ', כשאנה צ'יצ'רובה גרפה את מדליית הכסף עם אותו גובה ופחות פסילות.

האלופה האולימפית ב-400 מטר משוכות, מלאני ווקר, המשיכה את ההצלחה הג'מייקנית על המסלול, וזכתה הערב במדליית הזהב בתחרות. ווקר רצה נהדר, וקבעה את התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים כשעצרה את השעון על 52.42 שניות. הג'מייקנית הקדימה את האמריקאית לשינדה דמוס (52.96 שניות) שזכתה בכסף, ואת הטרינידדית ג'וסנה לוקאס (53.20 שניות) שזכתה בארד.

האיצטדיון האולימפי של ברלין חזה בדרמה גדולה נוספת קודם לכן, כשהאלוף האולימפי ושיאן העולם ב-110 משוכות, הקובני הנפלא דיירון רובלס, מתח את השריר במהלך ריצתו, ופרש מהתחרות כבר בשלב חצי הגמר. רובלס זינק רע, נתקל במשוכות ופרש באמצע הריצה. לאחר מכן הוא לווה אל חדרי ההלבשה כשהוא מדדה ומתקשה ללכת בכוחות עצמו.

בגמר עצמו, קיבלנו את אחת הריצות הצמודות ביותר של האליפות, כשבסופה נזקננו לפוטו-פיניש כדי לדעת את זהות המנצח. גם שלושת הרצים שסיימו ראשונים עמדו בצד המסלול, וחיכו להחלטה הסופית. לאחר כדקה, התברר כי ריאן ברת'ווייט מברבדוס גרף את מדליית הזהב עם זמן של 13.14 שניות, כשאל המקום השני הגיע טרנס טראמל האמריקאי, שעצר את השעון על 13.15 ש'. זו גם היתה התוצאה של דייויד פיין, שהסתפק במדליית הארד בלבד.

קנניסה בקלה, מהרצים הגדולים בהיסטוריה, עלה, כצפוי, לגמר 5,000 מטר כשניצח במקצה המוקדמות בזמן של 13:19.77 דקות. בקלה נצמד לחבורה המובילה לאורך הריצה, ובהקפת הסיום האיץ בצורה מופלאה ועבר למקום הראשון, כשהאמריקאי מתיו טקנקמפ נושף בעורפו (13:19.87 דקות). במקצה השני ניצח האוגנדי מוזס אנדימה קיפשירו בתוצאה 13:22.98 דקות. אלוף העולם, האמריקאי ממוצא קנייתי ברנרד לאגאט, עלה אף הוא לגמר כשסיים רביעי במקצה השני עם 13:23.73 דקות.

יוחאי הלוי סיים את דרכו באליפות, לאחר שלא הצליח להעפיל לגמר הקפיצה ברוחק. הלוי קפץ 7.42 מטר בקפיצה הראשונה, 7.39 מטר בקפיצה השנייה ובשלישית פסל. האמריקאי דוויט פיליפס השיג את התוצאה האיכותית ביותר במוקדמות, 8.44 מטר, והקדים את הבריטי גרג רת'רפורד שקפץ למרחק של 8.30 מטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully