וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויטר זכה באליפות העולם לקדטים בקפיצה לגובה

11.7.2009 / 19:06

הישג נפלא לקופץ לגובה בן ה-16 שקבע 2.20 מ' בתחרות היוקרתית באיטליה. מאמנו: "היה מרגש לראות את הדגל במעמד הזה"

בזמן שכל המדינה עוקבת בדריכות אחרי מפגש הדייויס מול רוסיה, רשם היום (שבת) דימיטרי קרויטר עוד הישג ענק לספורט הישראלי. הכישרון המדהים בן ה-16 זכה במקום הראשון באליפות העולם לקדטים באתלטיקה שנערכת באיטליה עם תוצאה נהדרת של 2.20 מ'.

קרויטר, בעל שיא אישי של 2.21 מ' אותו קבע מוקדם יותר השנה, עמד בלחץ במאבק מול טובי הקופצים בני גילו ועמד בציפיות הגבוהות שיצר לעצמו עם תואר יוקרתי שמיצב אותו כתקווה הגדולה של ישראל לקראת אולימפיאדת 2012, ולעוד הרבה שנים מעבר לכך.

קרויטר, שלא ערך הכנה אופטימלית לתחרות בגלל הבעיות בהשגת הויזה שלו ונחת באיטליה באיחור, פתח את התחרות בגובה של 2.09 מ' אותו עבר בניסיון הראשון. לאחר מכן עבר קרויטר בפעם הראשונה גם 2.13 מ' ו-2.17 מ', כמו שני קופצים אחרים מקנדה ורוסיה.

לאחר מכן התעלה קרויטר כשעבר גם 2.20 מ' בניסיונו הראשון, מה שהציב אותו בודד בפסגה. הדני יאניק קלאוסן היה היחיד שהצליח לעבור גם הוא 2.20 מ' אבל עשה זאת רק בניסיון השלישי, ואחרי ששני המובילים פסלו שלוש פעמים בגובה של 2.22 מ' הוכתר קרויטר לאלוף העולם החדש לקדטים.

"כבר חשבתי שאני אוכל לקפוץ הרבה יותר גבוה"

"אפשר להגיד שתמיד הרגשתי כמו אלוף עולם לגיל שלי, רק שעכשיו יש לי סופסוף הוכחה", אמר קרויטר המאושר אחרי הזכייה. "אני שמח שהראיתי מה המדינה שלי מסוגלת, ואני מחכה לטקס המדליות שיהיה מחר כדי לשמוע את ההמנון שלנו".

על העובדה שההישג שלו היה במקביל להישג של נבחרת הדייויס אמר קרויטר: "אני בטוח שהעניין הזה הרבה יותר חם במדינה כרגע, ואני גם מצדיק את זה. אם בעתיד אני אזכה במדליה באליפות העולם בבוגרים, אני אגיע לרמות כאלה"

"בתחרות עצמה הרגשתי מצויין, בעיקר בהתחלה", המשיך קרויטר. "התחלתי בגובה של 2.09 מ' והקופצים שסיימו במקומות שני ושלישי עשו הרבה קפיצות עז אז, ככה שהיה לי יתרון פסיכולוגי עליהם. כבר חשבתי שאני אוכל לקפוץ הרבה יותר גבוה מ-2.20 מ', אבל הקופץ הדני עבר את הגובה הזה בנסיון השלישי, כשכבר חשבתי שזכיתי בתחרות, זה מה שהוציא לי את הריכוז מהגובה הבא, כנראה שזה עניין של נסיון".

מאמנו של קרויטר, אנטולי שפראן, היה נרגש אף הוא: "עשינו היסטוריה. זו פעם ראשונה שישראל זוכה במדליית זהב באליפות עולם כשלהי. היתה הרגשה נהדרת לראות את הדגל במעמד הזה, מאוד התרגשנו. כרגע קשה לי לבטא את הרגשות כי אני עייף ממה שעברנו השבוע עד לזכייה הזאת", סיים המאמן בהתייחסות לבעיות בקבלת הוויזה לרומא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully