וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתכם לאורך כל הדרך

7.5.2011 / 11:34

המסע של מכבי ת"א החל בלחץ, המשיך במסירות הקהל ונגמר במפגן המחץ הצהוב. תיעוד ההתרחשות רגע אחר רגע מברצלונה

1. הניצחון המזהיר אמש (שישי) בחצי הגמר על ריאל מדריד 63:82 גרם לשחקני מכבי תל אביב להיראות מרוצים ובעננים. המאמן דיוויד בלאט יצטרך להחזירם לקרקע לקראת הגמר, כדי שזה לא יתמוסס להם בין האצבעות. הפעם, המוטיבציה של בלאט לכיבוש הגמר כפולה: מעבר לשאפתנות הרגילה, קיים גם הרצון להשיב תודה גדולה לראשי המועדון שהתאמצו כל כך להזיז את שעון הגמר הקשוח.

ההנהלה, מצידה, אינה חוסכת במחמאות מהמאמן: כששאל עיתונאי יווני את שמעון מזרחי על ז'ליקו אוברדוביץ' ואמר שמדובר במאמן טוב, יו"ר מכבי תל אביב לא היסס לתקנו: "אוברדוביץ' מאמן טוב מאוד וכך גם בלאט". בכלל, בהנהלה מרוצים מאוד מהדרך שהתווה המאמן העונה ומדברים על כך רבות בשיחות סגורות.

תושבי ברצלונה, כמו משתתפים בשמחתה של האורחת הים תיכונית, וחוגגים את הסופשבוע ביין, במוזיקה קצבית וכמובן בטאפאס. המולת יום שבת מורגשת היטב בנחש הבילויים הארוך הקרוי שדרות ראמבלה, המחברות בין כיכר קטלוניה לפסל קולומבוס. הנהנתנות הקטלאנית מתחברת להפליא לאווירה העליזה ששררה אמש והבוקר במלון של מכבי. "להגיד שאין עכשיו תיאבון לגביע? אין מישהו שלא רוצה לזכות", אמר גורם במכבי. "זה לא יהיה קל, אבל הניצחון מול ריאל נתן הרבה אנרגיות וביטחון לקבוצה. זה יתרון לא רע".

2. הכי מסכן היה השטיח בלובי המלון שנמעך שוב ושוב. שעות ספורות לפני חצי הגמר, בדומה לשחקני הקבוצות האחרות, שחקני מכבי התהלכו הלוך וחזור בלובי שוב ושוב. המנהל גור שלף יצא לגיחה מהירה ארצה בשל הולדת בנו, והספיק לשוב למשחק. גם עיתונאים ומקורבים רבים הגיעו למלון הקבוצה. חרף הנינוחות שמשרה המלון המהודר, המתח הורגש היטב באוויר. החיוכים שעטו עליהם קברניטי מכבי, בעודם שקועים בספות, היו רחוקים מלשכנע.

"בטח שיש לחץ", הודה אחד מאנשי מכבי טרם יציאתה של הקבוצה לאולם. "זה משחק חשוב ואם רוצים או לא כולם במתח". האווירה המתוחה התפוגגה כי ההמשך ידוע: ריאל מדריד חטפה מכה אחת אפיים. הנאחס הספרדי הסתיים העונה אי שם במשחק השני בסדרה מול קאחה לבוראל. הערב כבר יוכלו אנשי מכבי לכבד את האירופים בחיוכים אמיתיים בנשף המפואר שיערוך היורוליג, בו ייבחרו השחקנים המצטיינים של העונה וישתתפו כל השמנא והסלתא של הארגון ועולם הכדורסל.

שלוש דקות לסיום החלו האוהדים להודות לבלאט והחלו לקרוא בשמו של המאמן בתרועות קצביות. המאמן הצהוב זקוק לכל טיפת אמון ודרבון. אחרי הכל, בגמר הוא יתמודד מול שועל קרבות ותיק שרחוק שמיים כארץ מלהיות טרף קל.

3. האוהדים הצהובים עברו העונה רכבת הרים רגשית שסחטה מהם תעצומות של סבלנות והרבה ממון. אם לא היה די במאמץ מורט העצבים להזזת מועד הגמר, במשחק חצי הגמר שהתקיים אחרי כניסת השבת ובפרשת זיהום דלק המטוסים שתקעה מאות מהם בשדה התעופה בישראל, אמש נותרו מאות מהם מחוץ לאולם. בזמן שמכבי הפכה את ריאל לחדשות ישנות, האוהדים נטולי המושב המציאו קללות חדשות.

אמת, 5,000 אוהדי מכבי כן מצאו את דרכם פנימה וצבעו את ההיכל בצהוב, מריעים לקבוצה הישראלית באהבה ובמסירות. אך מה עשה מי שנשאר בחוץ? ובכן, אלו, מאונס, תהו בעיקר לאן נעלמו הכרטיסים, הרי האולם לא היה מלא לגמרי, כשאוהדי ריאל לא הפגינו כמעט נוכחות. "כל הלילה נתקענו בשדה התעופה", סיפר יעקב, בן 38 מירושלים. "אין כרטיסים. ננסה לקנות כרטיס בכל מחיר. חשבתי שאגיע ואוכל לקנות בזול. ההרגשה לא נעימה".

רחמים כהן, בן ה-66 מראשון לציון, הגיע גם לבירת קטלוניה ללא כרטיס. "לקחנו סיכון, החבר'ה השפיעו עליי אז נאלצתי לקנות כרטיס לבסוף ב-700 יורו מספסר לשני המשחקים", סיפר. "יש לי מנוי למכבי שנים רבות בשער 7. זה מבאס ואני מבואס אבל אין מה לעשות. אנחנו שמונה חברים ולשישה יש כרטיסים. חלק קנו באינטרנט ב-450 יורו".

השאלה שעוד נותרה פתוחה היא האם במשחק הגמר, יוותרו כרטיסים למאוכזבים? אוהדי ריאל וסיינה לבטח ירצו להיפטר מהכרטיס המיותר. האם תצא הישועה אמנם מאוהדי ריאל? האם יימצאו עתה כרטיסים לגמר במחיר אנושי יותר מ-700 יורו? אחרי הכל, ספסרות היא המקצוע השני העתיק ביותר בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

4. כיצד ניצחה מכבי את המשחק? בעיקר דרך ההגנה, סבור המאמן אלעד חסין. "מכבי ידעה שריאל, ללא סרחיו יול ובמיוחד בלעדי קלי טאקר, היא קבוצה מוגבלת", הסביר חסין. "היא אמנם קיבלה יותר נקודות מהגבוהים שלה מבדרך כלל, אבל ההימור היה נכון ובוצע בהצטיינות.

"בנוסף, מכבי ידעה לתקן את הריבאונד בהגנה. במחצית השנייה לריאל לא היו הרבה הזדמנויות שניות", הוסיף חסין, "מה שנתן למכבי מתפרצות וסלים קלים. בהתקפה מכבי שיחקה מאוד מבוקר ובשליטה. היא הלכה פנימה, הכניסה כדורים לסופו שאמנם התקשה בהתחלה, אבל ידעה להתעקש וזה השתלם בסוף כי ריאל הייתה חייבת לצופף פנימה, ואז הקלעים – פניני, בלו ואידסון קיבלו זריקות פנויות ומכבי קלעה באחוזים שהזכירו את המשחק בגמר 2004 נגד בולוניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully