וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דון נלסון חוזר לגולדן סטייט

גיל קדרון

30.8.2006 / 16:47

אחרי שמונטגומרי עזב, המאמן הוותיק יחזור למועדון שלא הגיע לפלייאוף מאז שעזב ב-1995. קוקוץ' מתקרב לשיקגו, יואינג עוזב את יוסטון

אחרי כמה שבועות של שעמום בגזרת חדשות ה-NBA, כשרק הסאגה של אל הרינגטון מחזיקה אותנו ערים, נפלה אתמול (שלישי) פצצה בליגה הטובה בעולם: דון נלסון בדרכו חזרה לגולדן סטייט ווריורס, כך מגלה האתר ESPN.com. ההכרזה הרשמית אמורה להיות מתישהו במהלך יום רביעי.

המאמן מייק מונטגומרי הגיע לסיכום עם המועדון על ביי אאוט לשארית חוזהו (בו נותרו שנתיים ו-5 מיליון דולר), מה שמפנה את הדרך למאמן האחרון שהצליח להוליך את הווריורס האומללים לפלייאוף, אי שם ב-1994. הקדנציה שלו במפרץ נגמרה בצורה רעה לאחר שריב עם הכוכב הצעיר כריס וובר החל לדרדר את הקבוצה למדרון ממנו טרם התאוששה. נלסון בן ה-66 שימש בשנים האחרונות כאיש הכל יכול בדאלאס מאבריקס, עד שפינה את מקומו לאייברי ג'ונסון שבועות ספורים לפני תום עונת 2004/5.

מונטגומרי בן ה-59 אימן את סטאנפורד במשך 18 שנה, לפני שבחר לעשות את הקפיצה המסוכנת מהמכללות למקצוענים, שם הוליך את קבוצתו ל-16 הופעות רצופות בטורניר ה-NCAA, כולל העפלה לפיינל פור ב-1998.

"אני רוצה להודות להזדמנות שקיבלתי לפני שנתיים", אמר מונטגומרי בהודעה רשמית. "הייתי נרגש לקראת האתגר החדש הזה, ואני שמח על הניסיון. אני רוצה להודות לכל הארגון על התמיכה שלהם, המקצוענות ועל היחס כלפיי, וגם לאוהדים מהמפרץ".

בארון דייויס הגיע לווריורס בפברואר 2004, ועד סוף העונה הקבוצה תפסה תאוצה ונראתה מצוין. הציפיות לקראת העונה שעברה היו גדולות, אבל אחרי שפתחו את החודשיים הראשונים במאזן 14:17, החלו ריבים קשים בין דייויס למאמן מונטגומרי, והקבוצה הידרדרה למקום האחרון בבית הפסיפי, עם מאזן דל של 48:34, מה שסימן עונה 12 ברציפות מחוץ לפלייאוף. הג'נרל מנג'ר כריס מאלין, מי שהביא את מונטגומרי, הצהיר מתחת לכל עץ רענן שהוא אינו מתכוון להחליף את המאמן, אמר כי יעזוב בעצמו לפני שיפטר אותו, והבטיח שיבצע שינויים בסגל. אבל מלבד הטרייד ששלח את דרק פישר ליוטה, התקשה מאלין להיפטר מהחוזים הגדולים שהעניק לטרוי מרפי (50 מיליון בחמש השנים הקרובות) ומייק דאנליבי (42 מיליון לחמש שנים). זו הסיבה, ככל הנראה, שהחליט שאם השינוי לא יהיה אצל השחקנים, מי שמנהל אותם ישלם את המחיר, כי את עצמו הוא הרי לא מתכוון לפטר. עכשיו הוא יהיה הבוס של נלי, המאמן תחתיו שיחק בגולדן סטייט כחלק משלישיית TMC, עם טים הארדווי ומיץ' ריצ'מונד. הרזומה של המאמן החדש-ישן כולל 1190 ניצחונות (השני בכל הזמנים), שלושה תארי מאמן העונה, ואפס הופעות בגמר ה-NBA.

קוקוץ' רוצה קאמבק לעיר הרוחות?

* חברים של טוני קוקוץ' מספרים כי הוא מתלבט בין חזרה למילווקי באקס לעונה שישית ברציפות, או חזרה לקבוצה שהביאה אותו ל-NBA, השיקגו בולס, עם נטייה חזקה לעבר הבולס. למועדון נותר מקום אחד פנוי בסגל, וה-GM ג'ון פקסון והמאמן סקוט סקיילס ישמחו להוסיף דמות ותיקה ומנוסה כמוהו לסגל משופע בשחקנים צעירים.

* הפייסרס הודיעו על החתמתו של סנאפ האנטר, רכז שבילה את העונה שעברה ב-CBA, שם הוליך את הליגה בנקודות עם ממוצע של 27.6 למשחק, והוסיף 5.4 ריבאונדים ואסיסטים. הוא הוביל את קבוצתו בחטיפות עם 83, וקלע ב-39.6 אחוזים מאחורי הקשת. הבאתו של הפוינט גארד מוסיפה רכז נוסף לרוטציה של אינדיאנה, לצדם של ג'מאל טינסלי, מרקיז דניאלס (יכול לשחק בשלוש עמדות), דארל ארמסטרונג קשישא, וכמובן מיודענו שארונס יסיקביצ'יוס.

* פאט יואינג עוזב את יוסטון רוקטס. לאחר שלוש שנים בהן שימש עוזר מאמן תחת ג'ף ואן גאנדי, הודיע סנטר העבר כי הוא פורש מהקבוצה. הסיבה הרשמית: רוצה לבלות יותר זמן עם משפחתו.

* אחרי לבטים רבים החתימה יוטה את הגארד די בראון. תנאי החוזה טרם נחשפו.


עדכון ראשון: 29.8.06, 19:26
עדכון אחרון: 30.8.06, 16:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully