וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדאנטוני הבא"

שחר פרנהיימר

20.6.2006 / 10:58

פרשן ESPN.com כתב כי בלאט צפוי לעשות את המסלול של קודמו בבנטון וכיום מאמנה של פיניקס: "בשלב מסוים הוא יאמן ב-NBA"

צ'אד פורד, הפרשן הבכיר של אתר האינטרנט של ESPN, חזר ממחנה "ריבוק יורובאסקט" בטרוויזו עם מסקנות די חותכות לגבי דייויד בלאט, מאמנו של המועמד להיבחר במקום הראשון בדראפט, אנדרה בארניאני, ולגבי יותם הלפרין, לשעבר חניכו של בלאט במכבי תל אביב.

פורד, שהגיע כדי לעקוב מקרוב אחרי המועמדים לדראפט הקרוב ולדראפט הבא, מתייחס במאמר שכתב דווקא לדייויד בלאט, מאמנה של בנטון טרוויזו ונבחרת רוסיה, כמועמד המוביל יחד עם אטורה מסינה להגיע ל-NBA, כנציגי "הדור החדש" של המאמנים האירופאים בליגה.

"המאמן הראשי של בנטון, דייויד בלאט, ומאמן צסק"א, אטורה מסינה, נחשבים למועמדים המובילים להפוך למאמנים האירופאים הגדולים הבאים להגיע ל-NBA", כתב פורד.

על פי פורד, הג'נרל מנג'רס והבעלים בליגה, מחפשים מאמנים שיכולים להביא רעיונות מבחוץ, ולחקות את השטף שהביא מייק דאנטוני (גם הוא, כמו בלאט, אמריקאי לשעבר שאימן בבנטון) לפיניקס סאנס. אם בוחנים את מסינה ובלאט, טוען פורד, "לבלאט סיכוי יותר טוב להגיע לשם", כותב פורד. "הוא אמריקאי ומבין את המשחק המקצועני והשחקנים האמריקאיים שמשחקים אותו. יש לו קשר מעולה עם שחקנים והוא יודע להביא למקסימום את היכולת שלהם, ולמזער את החסרונות. כמו דאנטוני, הוא הצליח באירופה, מה שמוכיח שיש לו את זה, והוא מחזיק בשיטת משחק שהשחקנים והקהל ב-NBA רוצים לראות".

פורד לא רואה מניעה שבלאט ינחת בארצות הברית בקרוב, מה עוד שהג'נרל מנג'ר של בנטון טרוויזו, מאוריציו ג'רארדיני, סיכם על הצטרפותו לטורונטו ראפטורס, כעוזר לג'נרל מנג'ר. ג'רארדיני הוא האירופי הראשון שישא בתפקיד מקצועי כעין זה בליגה. כל הסימנים האלה, עשויים להרחיק עוד יותר את המאמן מחזרה למכבי ת"א. "לא אהיה מופתע אם בלאט ינחת בליגה בשנתיים הקרובות", אומר פורד. "זה יכול להיות כעוזר ראשי, אבל יש לי תחושה שבשלב מסוים הוא יהיה מאמן ב-NBA".

גם אחד ממנהלי הליגה מחמיא לבלאט: "אני בהחלט חושב שיהיה לו מעבר חלק. אם האנשים בליגה היו עושים את העבודה כמו שצריך הוא כבר היה פה". פורד מציין גם את מסינה המצליח כמועמד להגיע לליגה הטובה בעולם, אך טוען כי במקרה שלו המעבר יהיה קשה יותר, בשל הבדלי המנטליות, בעיות השפה והעובדה שהכדורסל שלו הרבה יותר שמרני ופחות משוחרר משל בלאט.

על הלפרין: "השחקן האידיאלי לייצג את ישראל ב-NBA"

פורד, שמלווה מקרוב את הכשרונות האירופאים שניגשים לדראפט, התייחס במאמר גם ליותם הלפרין, שנתן טורניר מצוין בטרוויזו וסיים לאחרונה שורת מבחנים בקבוצות NBA. "יותם היה הרבה יותר אתלטי ממה שחשבנו, והוכיח קבלת החלטות מצוינת לפוינט גארד", כתב פורד. "הסקאוטים רצו לראות האם הלפרין יכול לשחק כרכז במקצוענים, והתשובה שהם קיבלו, לפחות על פי היכולת שהוא הציג במחנה, היא כן".

פורד התייחס במאמר גם לאישיות של יותם. "סקאוטים ואנשים מהליגה הסתובבו בחברתו, וכולם חזרו עם רושם חיובי מאוד לגביו גם כבן אדם. הוא חכם, נחוש, שקול וצנוע. ישראל לא יכלה לבחור בחור טוב יותר לייצג אותה ב-NBA. חפשו אותו בסיום הסיבוב הראשון, או בתחילת השני. יש לו יותר מדי כשרון בשביל לחמוק למקומות נמוכים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully