וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי המלך?

גיל קדרון

23.4.2006 / 8:50

טריפל דאבל ללברון ב-86:97 על וושינגטון. הספרס קרעו את סקרמנטו 88:122, מיאמי הזיעה מול שיקגו, הקליפרס ניצחו את דנבר

הערב (ראשון) נפתח בשעה טובה ומוצלחת פלייאוף ה-NBA, עם ארבע מנות טעימות, כמיטב המסורת של העונה האמיתית של הליגה.

במנה הראשונה הוגש לנו משחק היסטורי בין קליבלנד לוושינגטון בסיבוב הראשון של המזרח. היסטורי לא בגלל הקבוצות או המעמד, אלא כי ילד אחד בן 21 דרך פעם ראשונה על פרקט בבמה המרכזית של הליגה הטובה בעולם. במנה השנייה קיבלנו תצוגת תכלית סופר מרשימה של האלופה, שפתחה בהסתערות על הקינגס וסגרה את הסיפור כבר במחצית הראשונה. במנה השלישית הבולס הקשוחים, נמרצים וצעירים נתנו למיאמי פייט קשה ביותר לפני שהפסידו בשניות האחרונות. המנה הרביעית רשמה ניצחון פלייאוף נדיר לקליפרס, שגברו על דנבר.

קליבלנד (4) - וושינגטון (5) 86:97 (הקאבס מוליכים 0:1 בסדרה)

הזריקה הראשונה של לברון ג'יימס פלייאוף הייתה מהשלוש, והכדור אפילו לא היה קרוב לגעת בטבעת. אבל בהמשך הרבע הראשון הוא התחיל להתחמם עם כניסות אגרסיביות לטבעת, אחר כך מצא את החברים שלו פנויים מאחורי הקשת או מתחת לסל, וכשהבאזר זימזם לו הסטטיסטיקה הראתה שהמלך של קליבלנד סיים עם טריפל דאבל של 32 נקודות (12 מ-27 מהשדה), 11 כדורים חוזרים ו-11 אסיסטים. לא מעט מהמסירות היו מעשה אמן ממש, נו-לוקים יפהפיים או הקפצות כדור מתוזמנות היטב. אולי לא קיבלנו מותחן, אבל יכולת שיא של שחקן ענק - זה כן.

היתרון של הוויזארדס בסדרה הוא העובדה שיש למאמן אדי ג'ורדן שלושה כלים התקפיים אמינים מול אחד כזה בצד השני. אבל הערב גילברט ארינס, אנטואן ג'יימיסון וקארון באטלר היו נוראיים וקלעו ביחד רק 15 מ-47 זריקות. וזה מתכון בטוח להפסד של קבוצה שקולעת 100 נקודות למשחק ובנויה אך ורק על ההתקפה שלה. ארינס סיים עם 26 נקודות (11 מ-13 מהקו), אבל רובן הגיעו כשהמשחק כבר היה גמור וארוז. ג'יימיסון ובאטלר קלעו 11 כ"א. בעיה נוספת שהרגה את המכשפים הייתה הלבנים שהושלכו מאחורי הקשת, עם אחוזים מזוויעים של 3 מ-22 (1 מ-7 לארינס, 1 מ-5 לג'יימיסון). ג'ארד ג'פריס ואנטוניו דניאלס מנעו מהמשחק להפוך לתבוסה קשה כשקלעו 15 ו-14 בהתאמה.

הנמען העיקרי למסירות של ג'יימס היה דוניאל מארשל, ששיחק בדיוק כמו שהג'נרל מנג'ר דני פרי דמיין כשהחתים אותו בקיץ על חוזה לארבע שנים. לברון מצד אותו פנוי לשלשות שהוא אוהב בפינות או לליי אפים קלילים, וכשאף אחד לא חיפש אותו, הוא היה שם כדי לאסוף את הכדורים החוזרים בעצמו. כל זה הוביל ל-19 נקודות ו-7 ריבאונדים מהספסל. גם אריק סנואו נתן תרומה מפתיעה של 14 נקודות. דרו גודן קלט 10 קרשים כדי לסייע לפרשים לרשום ניצחון מרשים 36:52 בקרב הריבאונדים.

לארי יוז, לעומת זאת, היה חלוד ביותר נגד קבוצתו לשעבר עם 1 מ-9 מהשדה ו-2 נקודות בלבד. הוא חיפה על כך עם הגנה טובה על ארינס בדקות רבות של המשחק.

המשחק השני בין המדורגת רביעית לחמישית יתקיים גם הוא בקליבלנד, בלילה שבין שלישי לרביעי.

סן אנטוניו (1) - סקרמנטו (8) 88:122 (הספרס מוליכים 0:1 בסדרה)

בדרך כלל סדרות בין המדורגת ראשונה לשמינית לא מבטיחות יותר מדי מתח ודרמות, אבל המפגש בין הספרס לקינגס היה שונה בכך שסקרמנטו הציגה התאוששות מרשימה מאז הטרייד שהביא את רון ארטסט, ומכך ניתן היה להסיק שהסיפור הפעם יהיה שונה. ארטסט עצמו אף טען שהקבוצה שלו פייבוריטית להמשיך הלאה. אבל אם המשחק הראשון הוא איזושהי אינדיקציה לעתיד לבוא, גרג פופוביץ' יכול להרגיש בטוח ביכולת של קבוצתו לעשות את העבודה.

סן אנטוניו התחילה בצורה רצחנית הישר מהטיפ אוף בדרך לפלוס 8 בסיום הרבע הראשון, ויתרון מדהים של לא פחות מ-34 נקודות בהפסקה, אחרי רבע בלתי רגיל של 15:41. מאותו רגע והלאה לא היה יותר על מה לשחק.

טוני פארקר ניצח בנוק אאוט את המאצ' אפ האישי שלו מול מייק ביבי כשקלע 25 נקודות ב-25 דקות בלבד, בזמן שביבי תרם רק 17 ב-32 דקות, והיה רחוק מדומיננטי. המשחק היה גמור בשלב כל כך מוקדם שפופוביץ' לא השאיר את אף אחד משחקניו יותר מ-25 דקות על הפרקט. נאזי מוחמד הוסיף 18, טים דאנקן 11, ואמנו ג'ינובילי ומייקל פינלי 10 כ"א. ניק ואן אקסל היה חם אש ברבע השני המכריע, אז קלע את כל 11 נקודותיו.

"זה הפלייאוף, אז כולנו בפוקוס", אמר פארקר בסיום. "כולם היו מוכנים, אבל המשחק השני יהיה שונה".

ארטסט סיים עם 16 נקודות ב7 מ-21 מהשדה, והקינגס קיבלו בראש בכל אספקט אפשרי של המשחק. הם יצטרכו להציג יכולת משודרגת בכמה וכמה רמות אם ברצונם להעלים את הבושה שבתבוסה הקשה הזו.

המשחק השני יתקיים גם הוא בסן אנטוניו, בלילה שבין שלישי לרביעי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מיאמי (2) - שיקגו (7) 106:111 (ההיט מוליכים 0:1 בסדרה)

ההיט נכנסו לפלייאוף עם מחשבות על אליפות, אבל אחרי משחק מספר 1 מול הבולס הצעירים בסיבוב הראשון, כדאי לפט ריילי להתחיל לדאוג אם ביכולתה של קבוצתו להגיע בכלל לחצי גמר המזרח.

סקוט סקיילס השכיל לנצל את כל היתרונות הקיימים במאצ' אפ מול מיאמי, העמיד חמישיות נמוכות ואקטיביות על המגרש, דחף את דווין וויד לצדדים והקשה עליו להיכנס למשחק, ומנע משחקני ההיט ששמם לא וויד או שאקיל להשפיע. אבל אחרי שהבולס עליו ליתרון ראשון במשחק 8 דקות לסיום הרבע הרביעי, וויד החליט לשכוח את שלושת הרבעים הראשונים, בהם פגע רק ב-4 מ-13 ונראה חסר חדות, והשתלט על המשחק בחדירות יפהפיות מהמרכז וקליעות קטלניות מחצי מרחק. את המשחק הוא סיים עם 30 נקודות ב-8 מ-21 מהשדה ובעיקר 14 מ-16 מהקו, והוסיף גם 11 אסיסטים.

8 שניות לסיום הוא ירד לחדר ההלבשה לאחר שנראה היה שמתח שריר בשוק. נעדכן בהמשך בנוגע למצבו.

האיש הגדול בצבע היה דומיננטי כהרגלו בפלייאוף עם 27 נקודות ב-11 מ-16 מהשדה, שאב 16 כדורים חוזרים, וחסם 5 זריקות. למרות הנתונים הללו, טייסון צ'נדלר, שהופקד עליו ברבע האחרון, עד שיצא בשש עבירות, עמד על שלו בקשיחות האופיינית לו ולקבוצה מעיר הרוחות. המחמאות מגיעות לאנדרדוגית הסימפטית, אבל כשהכסף היה על השולחן מה שהכריע היה שלמיאמי יש את שני השחקנים הטובים ביותר על הפרקט.

שיקגו, כאמור, המשיכה את המומנטום שהביא אותה לפלייאוף אחרי שנראתה כבר מחוץ לעניינים, סגרה במחצית השנייה פיגור 14, והייתה קרובה קרובה להפתעה גדולה. בן גורדון היה האיש המרכזי שלה עם 35 נקודות ענקיות, כולל 5 מ-10 מאחורי הקשת, קירק היינריך שלט בקצב המשחק עם 19 ו-8 אסיסטים, ואנדרס נוצ'יוני שוב הוכיח שהוא נולד למעמדים הללו עם 18 נקודות ו-16 ריבאונדים. הטעות היחידה שלו במשחק הייתה לזרוק שלשה מהירה מדי בפיגור 3, 16 שניות לסיום. הכדור הלך החוצה, ואיתו הסיכויים של השוורים.

מיאמי הלכה שוב ושוב לטבעת, והתוצאה הישירה של זה הייתה 22 יותר זריקות מהעונשין. אבל בצד השני הבייבי בולס הנמוכים הלכו על הנקודה החזקה שלהם, הקליעות מבחוץ, כשהשוו שיא מועדון בפלייאוף עם 13 הפצצות מרחוק מ-26 ניסיונות. במחצית השנייה 9 שלשות מצאו את הרשת מ-12 ניסיונות. אם שתי הקבוצות ימשיכו לעשות את מה שעשו במשחק הראשון, אנחנו נקבל סדרת פלייאוף אמיתית, מותחת ומשובחת.

המשחק השני יתקיים גם הוא במיאמי, בלילה שבין שני לשלישי.

קליפרס - דנבר 87:89 (הקליפרס מוליכים 0:1 בסדרה)

אולי זו הנאיביות והבהלה המסוימת מהמעמד, בו רוב שחקני הקליפרס בילו בפעם הראשונה, המארחים כמעט שמטו יתרון דו ספרתי, בו החזיקו בבטחה במשך רוב שלבי המשחק. אחרי תשע שנים חזרה הקבוצה לפלייאוף והייתה צריכה את כל מנת הניסיון של סם קאסל, פעמיים אלוף במדי יוסטון. קאסל תרם 19 נקודות ושבעה אסיסטים, כשהוא מסתייע ב-21 נקודות, שמונה ריבאונדים וארבע חסימות של אלטון ברנד, ו-ולאדימיר רדמאנוביץ' סיפק את זריקות העונשין המנצחות 59 שניות לסיום.

ברוב שלבי הרבע האחרון הכל נראה שלו ורוגע. הקליפרס כבר הובילו 60:76, אבל הנאגטס התקרבו למרחק 4 נקודות - 75:79. אז הוביל כריס קיימן (15 נקודות ו-13 ריבאונדים במשחק) עם שבע נקודות את לוס אנג'לס לריצת 2:8 ויתרון 77:87. אלא שאז התעוררו כרמלו אנתוני ואנדרה מילר, שניהם במשחק טוב עם 25 נקודות לכל אחד. מלו קלע ארבע, מילר הוסיף ארבע ובריצת 0:10 היתרון של הקליפרס נמחה - 87:87, 1:07 לסיום. ואז באו זריקות העונשין של רדמאנוביץ', כשלדנבר נותר מספיק זמן על השעון. אנתוני לקח את המשחק על עצמו, וכשל שלוש פעמים, כולל החטאה עם הבאזר.

לדנבר נותר רק להצטער על כך שלא הצליחה להשלים את המהפך מול הנאיביות של המארחים, למרות שקלעה בפחות מ-39 אחוז מהשדה. בלוס אנג'לס יכולים להיות מרוצים אחרי ניצחון ראשון בפלייאוף לאחר תשע שנים.

המשחק הבא בסדרה: בבוקר יום שלישי, 5:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully