וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסדר טירונים

תומר כהן

2.4.2006 / 13:54

תומר כהן על צ'רלי וי שתופס את מרכז הבמה, ג'ק שנוקם את כבוד המשפחה, וביינום שהוא פשוט טרגדיה איומה

חניך מצטיין

צ'רלי וילנואבה מטורונטו (12.8 נקודות ב-47.3 אחוזים מהשדה ו-69.6 מהעונשין פלוס 6.2 ריבאונדים) -

הרוקי מקונטיקט קבע את שיא הנקודות לרוקי כלשהו העונה, כשהמטיר 48 נקודות על הראש של מילווקי, כאחרי שכריס בוש נפצע כבר בדקה ה-6. הראפטורס עדיין ירדו מנוצחים, אבל אפשר היה לצפות שלמרות זאת צ'רלי יטפח לעצמו על השכם. "אני מאוכזב ומתוסכל", אמר אחרי המשחק. שעה לפני כן ההאסקיז הודחו מהסוויט סיקסטין של ה-NCAA על ידי ג'ורג' מייסון האלמונית. מאמן הראפטורס סם מיצ'ל נזרק מהמגרש בגלל שקילל את השופטים, חייך אל מסך הטלוויזיה ממנו ראה את המשחק. אין צורך בעוד סדנאות חינוך לילד הזה. הוא הפך לגבר. למיקרופונים המאמן שיחרר הצהרה קצרה: "אני גאה בקבוצה שלי. שיחקנו חזק".

צ'רלי לקח אליפות בקונטיקט ב-2004, לצד בן גורדון משיקגו ואמקה אוקפור משארלוט, ובקיץ זכה גם בזהב עם נבחרת ארה"ב עד גיל 21. לפני הדראפט הוא הצהיר: "לא משנה לי אם אבחר בסיבוב השני, העיקר שאבחר".

וילנואבה נחטף כבר בבחירה השביעית על ידי הראפטורס, במהלך שהרים הרבה גבות. האיש שבחר אותו, ה-GM רוב באבקוק, היה ידוע לשמצה בבחירות דראפט גרועות (רפאל אראז'ו בבחירה ה-8 ב-2004) ובטריידים חד צדדיים (וינס קרטר לניו ג'רזי בתמורה לאוויר). צ'רלי סומן כעוד שגיאה ברקורד של ג'נרל מנג'ר כושל העומד בפני פיטורים, ומיומו הראשון בקבוצה שמע בתקשורת הלצות על חשבונו ופקפוקים בכישוריו. באבקוק נשלח הביתה, ו-וילנואבה מצא עצמו בקבוצה שדורשת תוצאות ומיד, על מנת להשאיר את הכוכב כריס בוש בקבוצה, לאחר שחוזהו יסתיים בתום העונה הבאה.

הלחץ הביא לעליות וירידות בכושרו של וילנואבה, שרשם 25 נקודות במשחק ו-2 נקודות במשחק לאחריו, וקיבל בראש ממיצ'ל, שבניגוד לימים שהתנגח עם ראפר אלסטון, זכה הפעם גיבוי מלא מצד מנהיג הראפטורס, בוש. טורונטו פתחה את העונה באופן מזעזע עם 16 הפסדים מתוך 17 משחקים, אבל מאז רשמה כמעט 50 אחוזי הצלחה (28:25), שמבטיחים רבות לקראת העונה הבאה, בה צפוי לנחות כישרון "מוכן" מהדראפט, שיעזור לווילנואבה ולבוש להגיע לפלייאוף, ולראפטורס להחתים את בוש.

הסיכוי של צ'רלי לזכות בתואר רוקי השנה קלוש בגלל הביצועים שכריס פול מההורנטס הפגין לאורך כל העונה. אבל לאור ההידרדרות של הצרעות אל מחוץ למקומות המוליכים לפלייאוף(הפסידו ב-12 מתוך 14 משחקיהם האחרונים), ובהנחה שצ'רלי ימשיך לסחוב את הראפטורס על גבו הרחב (בוש כנראה סיים את העונה) ייתכן שיהיה מקום לשקול מחדש בחירה שנראתה כמעט אוטומטית לפני פחות מחודש.

חניך תורן

ג'ארט ג'ק מפורטלנד (6.1 נקודות ב-42.3 אחוזים מהשדה ו-80.3 מהעונשין פלוס 2.0 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים) -

"אני אביא לקבוצה הרבה חדירות לסל, לחץ על המגנים היריבים, ואמצא שחקנים פנויים למסירה כמו כרמלו אנתוני וקניון מרטין. אני אתרום בכל דרך שאני רק יכול" (ג'ק, ערב הדראפט, לפני שגילה שהנאגטס שולחים אותו לפורטלנד)

ג'ק נבחר במקום ה-22 בדראפט והיה בטוח שהוא הולך לתרום לקבוצת פלייאוף מבטיחה, אבל אז מצא את עצמו מועבר לאחת שכבר שנים מנסה לשפשף את הכתמים מעל המוניטין שלה כמגנט לשחקנים בעייתיים. בקבוצה היו שחקנים כקינטל וודס, היום בניקס, שהואשם בארגון קרבות כלבים, ועבריין המין רובן פטרסון, היום בנאגטס. רק השנה הרכז המבטיח וכוכב התיכונים סבסטיאן טלפייר נעצר בזמן שניסה לעבור בגלאי המתכות בשדה התעופה בעודו נושא עליו את האקדח "של החברה שלו", לפי טענתו.

לרוקי יליד מרילנד יועד תפקיד הרכז השלישי בקבוצה, מאחורי טלפייר וסטיב בלייק הבלתי יציב, אבל ג'ק התגלה כיותר מכך. הוא פשוט הנגטיב שלו. ג'ארט הוא רכז טהור, לא אנוכי, שמפצה על האיטיות שלו בראיית משחק מרשימה. לטלפייר יש כישרון נדיר בידיים ומהירות כספיתית, אבל כמו בן דודו סטפון מארבורי מהניקס, הבעיה היא בראש. המאמן החדש נייט מקמילן, רכז מוצק וקשוח בעברו, עשה סדנאות חינוך לטלפייר לאורך כל העונה, כשג'ק מרוויח זמן על הפרקט (נמצא במקום ה-11 בדקות משחק בין הרוקיס). ככל שהחיכוכים בין מקמילן וטלפייר החריפו, קרנו של ג'ק עלתה. אגב, לג'ק יש ייחוס משפחתי משלו: הוא בן דודו של כריס דיוהון משיקגו, כפי שהשניים חשפו כשהתחרו בטורניר ה-NCAA אחד מול השני. הוא גם חבר קרוב של כריס בוש מטורונטו, ששיחק עימו בקולג'.

אבל בפורטלנד כמו בפורטלנד, המאמן וההנהלה לא ראו עין בעין כשהצעת טרייד של ג'ק ופטרסון לקליבלנד תמורת דוניאל מארשל ולוק ג'קסון נפלה ברגע האחרון, בעיקר בגלל ביצועים משופרים מצידו של מארשל. ג'ארט שוב פרק את המזוודות, אבל כנער שלמד בארבעה תיכונים שונים והיה תלמיד מצטיין בכולם, כנראה שג'ק הוא מסוג השחקנים ששוחים הכי טוב במים סוערים.

הרכז מג'ורג'יה טק, שהוליך את ה"ז'קטים הצהובים" שלוש פעמים לטורניר ה-NCAA, מתוכן פעם אחת לפיינל פור ב-2004, התגלה כאחת מנקודות האור היחידות בעונה האבודה הזו עבור הבלייזרס, ותרם 12.4 נקודות ב-54.1 אחוזים מהשדה ו-90.5 אחוזים מהעונשין פלוס חלוקה של 3.6 אסיסטים בחמשת המשחקים האחרונים של הבלייזרס. כולם הפסדים, כמובן, אבל ג'ק זוכה לאמון המאמן שלו, לאהבת האוהדים, ואולי, רק אולי, הוא יכול לפרוק סוף סוף את המזוודות.

* ראוי לאזכור – עדיין בטריילבלייזרס, התיכוניסט מארטל וובסטר מתחיל להפשיר ולהראות למה הוא נבחר בבחירה השישית בדראפט האחרון. וובסטר הוא גארד-פורוורד גבוה שיצטרך דקות רבות כדי להתפתח, ולכן הקבוצה ניסתה להיפטר מדריוס מיילס לפני מועד סוף ההעברות. הוא קלע 8.6 נקודות והוריד 3.4 ריבאונדים בממוצע בחמשת המשחקים האחרונים, ואלו הביצועים הטובים ביותר מצד שחקן ששייך למחזור התיכוניסטים החלש של השנה. עם זאת, זמן החסד שהוקצב לו וליתר הבלייזרים הצעירים הולך ומתקרב לסיומו. העונה האיומה של הקבוצה כפי הנראה תבטיח לה בחירה גבוהה בדראפט, כשהבלייזרס מחפשים במוצהר גו-טו-גאי, ומצליבים אצבעות עבור אדם מוריסון מגונזגה.

קיטבג

אנדרו ביינום מהלייקרס (1.7 נקודות ב-41.6 אחוזים מהשדה ו-29.6 מהעונשין פלוס 1.8 ריבאונדים) -

למרות פציעה ממושכת של כריס מיהם, הסנטר ההפכפך של לוס אנג'לס, ביינום לא הצליח לחצוב את דרכו לרוטציה של פיל ג'קסון, ועתה עולה מאחורי בריאן קוק וקוואמי בראון בעמדות הפנים. ג'קסון ציפה ליותר מהשחקן שנבחר בבחירה העשירית בדראפט, אך נראה שעם ריבוי הפרוייקטים תחת ידיו בלייקרס, וביניהם ההחייאה של בראון ושמירת השלום בין קובי ולמאר אודום, ומי לא בעצם, ביינום די נשכח העונה. נכון, קארים עבדול ג'באר מאמן אותו באופן אישי, וגם היה לו דאנק בודד על שאקיל, השחקן שהרשים בליגת הקיץ לא מזכיר את הענק ממיאמי בדבר פרט לאחוזים מהעונשין והחיבה להמבורגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully