וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט בקליבלנד: "רק רוצה שהעונה תתחיל"

דיוויד בלאט דיבר באריכות ביום התקשורת של קליבלנד: "הגיעו לכאן הרבה שמות גדולים ולכן יש לאנשים זכות לצפות להרבה". על לברון: "הוא התפתח בצורה מדהימה לאורך הקריירה". ג'יימס: "מחכה לראות איך השיטה של בלאט תעבוד"

מאמן קליבלנד קאבלירס, דיוויד בלאט. AP
עניין עצום בקבוצה שלו. בלאט/AP

קליבלנד קאבלירס ערכה הערב (שישי) יום פתוח לתקשורת, יממה לפני שהקבוצה מתחילה את מחנה האימונים שלה לקראת העונה. החזרה של לברון ג'יימס לקבוצה מאוהיו, ביחד עם ההגעה של קווין לאב, הפכה את הקאבס המפסדינים למועמדים לאליפות וההתעניינות הייתה בהתאם. בעוד לימי התקשורת מגיעים מדי שנה סביב 100 אנשי תקשורת, היום התייצבו למעלה מ-300 עיתונאים מ-50 מדינות. מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן החדש דיוויד בלאט, אפילו התאחרה בכמה דקות בעקבות הפסקת חשמל שנוצרה בגלל העומס.

דיוויד בלאט, שישב ליד הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין, אמר בפתיחת דבריו: "אין ספק שזה היה קיץ מאוד מיוחד עבור קליבלנד קבאלירס. 'גריפ' בנה סגל נהדר עם איכויות משני צידי המגרש ועם אנשים טובים. זו הזדמנות גדולה עבורי לאמן את הקבוצה הזו והתחושות שקיבלנו מאנשים בעיר לכל אורך הקיץ, כל יום, הן נפלאות. אני נמצא בנקודה בה אני רק רוצה שהעונה תתחיל כבר".

בלאט נשאל לגבי הדברים אותם ינסה לתרגל במחנה האימונים שייצא לדרך מחר: "לפעמים, כשיש לך כל כך הרבה אפשרויות, הכי טוב ללכת על הדברים הפשוטים. הדגש שלנו הוא לפשט את הדברים ולהיות טובים בהם ומשם, כבר להתפתח לגבי מה שאנחנו צריכים בסיטואציה מסוימת כזו או אחרת. בתור התחלה, במחנה האימונים אנחנו דבקים ברעיון לפיו 'פחות הוא יותר'. אחר כך נמשיך הלאה".

על ההבדלים בין אירופה ל-NBA אמר המאמן: "לשמחתי אימנתי בליגת הקיץ וקיבלתי תחושה מסוימת לגבי אספקטים שונים שיש ב-NBA לעומת אירופה. עוד לא אימנתי במשחק של 48 דקות או בליגה של 82 משחקים בזמן קצר כל כך, למרות שעברתי עונות של 80 משחקים בערך. אז אצטרך לדעת לחלק את הדקות כדי למנוע עייפות. אני מאמין שהכדורסל הוא משחק די פשוט, אז אני לא חושש מההתאמות שאצטרך לעשות. אעבור את עקומת הלמידה שלי, כי יש דברים ב-NBA שהם שונים מאשר בכל מקום אחר".

לגבי הציפיות מהקבוצה שלו הוא ענה: "ציפיות זה דבר טוב, כי הן מכריחות את כולנו להישאר דרוכים ולעשות כמיטב יכולתנו. הגיעו לכאן הרבה שמות גדולים ולכן יש לאנשים זכות לצפות להרבה, ויותר מזה. אבל מניסיוני הרב במקצוע אני יודע ששמות לא משחקים, קבוצות כן וקבוצות צריכות זמן כדי להתחבר ולהגיע למטרות שלהן. המטרות שלנו גבוהות, אנחנו לא בורחים מהן. אבל אני לא יודע אם אליפות כבר עכשיו זו בהכרח המטרה היחידה. יש המון קבוצות טובות בליגה, כולל אלופה שצוחקת לכולם בפרצוף. נעבוד קשה כדי למצות את מה שאנחנו יכולים לתת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם דייויד גריפין ג'נרל מנג'ר. רויטרס
מחכה למכבי. בלאט/רויטרס

בלאט נשאל כמובן על לברון: "זה יתרון אדיר כשהשחקן הכי טוב שלך וכנראה גם השחקן הטוב בעולם הוא הדוגמה הכי טובה בקבוצה. לברון התפתח בצורה מדהימה לאורך הקריירה וההחלטה שלו לחזור לקליבלנד מראה הכול לגבי מה שהוא רוצה בהמשך הקריירה שלו ולגביו. כל יום בו לברון בא לעבוד, אתה יודע שהוא ייתן את המיטב שלו. הוא נכנס לחדר הכושר ומרים את מצב הרוח של כולם. הוא הגיע לכאן כבר בשני בספטמבר כדי להתחיל לעבוד. התברכנו שהוא איתנו והוא בהחלט יעזור לנו על המגרש ומחוצה לו בכל דבר שנעשה. אני רוצה שלברון יתחבר לקבוצה במחנה האימונים, שהוא יהיה בריא ושירגיש שיש לנו את הפוטנציאל כקבוצה לעשות הרבה יחד איתו".

המאמן המשיך: "אסור לי לעבוד עם שחקנים עד תחילת מחנה האימונים, אבל אחרי שהם מסיימים את העבודה שלהם, אני והעוזרים שלי נפגשים במגרש כדי לדבר על מה שנוכל לעשות. באחד מאותם מקרים, שון מריון בדיוק סיים את הארוחה שלו ועבר בסביבה ונתן כמה עצות. זה שחקן עם 16 שנות ניסיון בליגה והמון ניצחונות. אז טוב לראות את המחויבות שלו. מקרה דומה היה עם לברון. הם יכולים לעזור המון".

בלאט אמר עם חיוך גדול על פניו: "המשחק מול מכבי הוא הכי חשוב שיש לנו בפריסיזן. נהיה חייבים להיות טובים. הם התכוננו הרבה ולנו כמעט אין זמן".

לסיום הוא אמר: "שחקן גדול יכול לעשות דברים גדולים, אבל גם להעביר את הכישרון שלו לאחרים, כדי שהקבוצה תצליח ולא האינדיבידואל. אני בונה על לברון, קווין לאב וקיירי שיעשו את זה. אני רואה את זה עליהם. ללברון יש המון ניסיון והוא זכה באליפויות, כך שהוא מבין מה צריך לעשות. הוא גם סוג האדם שיביע את הדעה שלו ויוביל את הקבוצה למקום הנכון. הוא עשה זאת בעבר".

גריפין הוסיף: "אנחנו אף פעם לא מסיימים לעבוד. תמיד יש אפשרויות, למרות שהיה לנו קיץ רועש מאוד. הטרייד של אתמול היה אפשרות כזו ובסופו של דבר נימדד לפי התוצאות שנשיג. ניסינו להוסיף שחקנים שיכולים להביא אליפות לסגל שכבר היה לנו והקיץ של קיירי, עם כוכבים אחרים בנבחרת, יתרום הרבה. הדרך שהקבוצה הזו עברה היא מיוחדת. זה זמן טוב להיות אוהד של הקאבס".

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. AP
"למדתי מהשגיאות שלי והתבגרתי". לברון/AP

לברון ג'יימס היה הבא לדבר: "הניסיון בחיים הוא המורה הכי טוב. למדתי מהשגיאות שלי והתבגרתי. החברה שלי הפכה לארוסתי ואז לאשתי לאורך השנים והילדים שלי גדלו. החיים הולכים קדימה כל הזמן. הפעם היחידה בה החזרה הרגישה לי סוריאליסטית הייתה במסיבת החזרה באוניברסיטת אקרון לפני חודש. הייתה לי צמרמורת מהדרך בה כולם קיבלו אותי".

לברון נשאל על תגובת הילדים שלו למעבר חזרה לקליבלנד: "אני לא הסברתי את זה להם, הם הסבירו לי. הם שאלו 'אתה הולך לשחק עם קיירי אירווינג'?", מה שגרר צחוק בקרב העיתונאים במקום.

קינג ג'יימס המשיך: "בכל יום אנחנו חייבים להבין שאסור לנו לבזבז את היום הזה. צריך להתכונן כל הזמן כדי להשתפר ואם לא נעשה קיצורי דרך, יהיה לנו סיכוי טוב להתחרות על האליפות. אבל יהיה קשה. זו קבוצה חדשה, עם מאמן חדש ואנחנו סבלניים מאוד עם התהליך. כולם לומדים את השיטה של המאמן. למדתי להיות סבלני. כולם רוצים תוצאות כאן ועכשיו ולא מעניינת אותם הדרך וזה לא ככה".

על היחסים עם בלאט הוא אמר: "אני מחכה להתחיל בעבודה עם בלאט מחר במחנה האימונים ולראות איך השיטה שלו תעבוד בקבוצה שלנו. לאורך הזמן אוכל לדעת טוב יותר איך אני משתלב בשיטה הזו ואם היא טובה לי, ואז אוכל להעריך אותה טוב יותר".

על מה שמצפה לו בקליבלנד אמר ג'יימס: "האתגר יהיה מיוחד עבור הרבה שחקנים בקבוצה, שלא שיחקו במשחקים גדולים הרבה זמן ויצטרכו לתת הרבה. אנחנו מצפים מהם לשחק כמו שצריך ברמות של קבוצה שנאבקת על אליפות. מייק מילר, שון מריון, אני, כולנו לקחנו אליפויות בעבר ואנחנו יודעים מה זה מצריך. אני אהיה אחד המנהיגים של הקבוצה. אני מאמין שאני מביא יכולות של מנהיגות שהרבה שחקנים לא רוצים או לא יודעים איך להביא. אני יודע שאני יכול וזה הדבר שמרגש אותי יותר מכל. להוביל את השחקנים האלה בכל אימון, בכל משחק, בכל צפיית וידיאו במשחק, כל הזמן. אין שום דבר בליגה הזו שעוד לא ראיתי".

לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס. רויטרס
נהנה מכל רגע. לברון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully