וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט מונה למאמן קליבלנד

המאמן הישראלי הראשון בתולדות ה-NBA: על פי דיווחים, מאמן מכבי תל אביב לשעבר ירוויח כ-20 מיליון דולר בארבע שנים, וינסה להחזיר את הקאבלירס לימים הטובים. קליבלנד מחזיקה בבחירה הראשונה בדראפט הקרוב. ב-5.10: מכבי מול בלאט במשחק הכנה

צילום: דוד קורן, עריכה: קשת סידי

בוידאו: דיוויד בלאט מודיע על עזיבתו את מכבי תל אביב

גבירותי ורבותי, היום (שישי) זה קרה: אחרי עומרי כספי וגל מקל לכדורסל הישראלי יש גם מאמן ב-NBA, כאשר דיוויד בלאט הפך למאמן קליבלנד. אחרי שהודיע באופן רשמי על עזיבתו את מכבי תל אביב לטובת הגשמת החלום האמריקאי, מצא המאמן הישראלי את התפקיד אותו חיפש. בכך, בלאט הפך למאמן האירופי הראשון שעושה את הקפיצה מאירופה הישר לעמדה של מאמן ראשי ב-NBA. בלאט מגיע לליגה הטובה בעולם אחרי עונה היסטורית שכללה זכיה ביורוליג, בליגה הישראלי וגביע המדינה, עונת שיא שהעלתה משמעותית את מניותיו גם מעבר לים.

אדריאן ווז'רנובסקי מרשת 'יאהו' מדווח כי חוזהו של בלאט יעמוד על כ-20 מיליון דולר לארבע שנים (העונה האחרונה בגדר אופציה בלבד) - חמישה מיליון דולר לעונה. אגב, ב-5.10 תפגוש מכבי תל אביב של גיא גודס את בלאט וקליבלנד למשחק הכנה.

בלאט לא היה האופציה הראשונה של הבעלים, דן גילברט. מוקדם יותר הקיץ הוא הציע למאמן המכללות המצוין של קנטאקי, ג'ון קליפארי, חוזה מדהים של 80 מיליון דולר לעשר שנים, אך זה סירב. למשך זמן מה גם סטיב קר היה מועמד לתפקיד לפני שהעדיף את גולדן סטייט, וגם שמו של ויני דל נגרו נזרק למערכה. אגב, ייתכן ששחקן העבר ישמש כאחד מעוזריו של בלאט.

כל הפרשנים מפרגנים: התגובות למינוי דיוויד בלאט

הכירו את קליבלנד, הבית החדש של דיוויד בלאט

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
החלום התגשם. בלאט/ברני ארדוב

בקליבלנד מצפה לבלאט אתגר לא פשוט כלל. היו שחשבו כי מוטב היה לישראלי להתחיל כעוזר מאמן, אולי בגולדן סטייט שחשקה בו, אך כעת כל הלחץ יהיה על מאמן מכבי תל אביב לשעבר להוליך את הקאבלירס בחזרה לפלייאוף - מקום בו המועדון מאוהיו לא ביקר מאז עזיבתו של לברון ג'יימס. לשמחתו, בסגל של קליבלנד ממש לא חסר כישרון: קיירי אירווינג נחשב לאחד הרכזים הצעירים המבטיחים בליגה, הסקורר המחונן דיון ווייטרס סוגר קו אחורי אגרסיבי ודינמי, כשמעמדו של הסמול פורוורד הוותיק לואל דנג עדיין לא ברור: הבריטי שחקן חופשי, ועשוי לעזוב.

השמות הבולטים בצבע לעת עתה הם אנדרסון ורז'או, ספנסר הוז וטריסטן תומפסון, אך כשמדברים על קליבלנד חובה לזכור שני דברים עיקריים: בסגל נמצא גם הבחירה הראשונה בדראפט הקודם, אנתוני בנט שאכזב בעונת הרוקי שלו, וחשוב הרבה יותר - הקאבס מחזיקים בבחירה הראשונה גם בדראפט הקרוב, שאמור להיות אחד האיכותיים בשנים האחרונות. הבסיס של הקבוצה מאוד, מאוד מבטיח, אולם יש לכך גם השלכות לקאבלירס נמאס להיות קבוצה מבטיחה, והם רוצים לחזור לפלייאוף כבר בעונה הקרובה.

בלאט (55) שיחק כדורסל באוניברסיטת פרינסטון והתחנך אצל גאון ההתקפה הנודע פיט קריל. ב-1981 החל לשחק בישראל ועבר בין היתר במכבי חיפה, הפועל ירושלים, מכבי נתניה, הפועל גליל עליון, עירוני נהריה ומכבי חדרה, לפני שתלה את הנעליים ב-1993 ועבר לאמן את גליל עליון. בין 1997 ו-2001 שימש כעוזר מאמן נבחרת ישראל, ובו בזמן גם כעוזרו של פיני גרשון במכבי תל אביב, בשנים המופלאות ההן. מ-2001 ועד 2003 הפך למאמן הראשי, אך מיד פינה את מקומו ושב לתפקיד העוזר כשגרשון חזר בעונה בה תל אביב אירחה את הפיינל פור. לאחר מכן בילה בלאט בדינמו סט. פטרסבורג, בנטון טרוויזו, אפס פילזן, דינמו מוסקבה ואריס סלוניקי, כשבין 2006 ו-2012 אימן את נבחרת רוסיה, בשורותיה רשם שלל הישגים גדולים. ב-2010 חזר לאמן את מכבי תל אביב, ובקיץ האחרון, אחרי עונה לא פחות ממושלמת, הודיע על עזיבתו.

דיוויד בלאט באירופה, רשימת התארים (כמאמן ראשי):

5 אליפויות ישראל (2002, 2003, 2011, 2012, 2014)
6 גביעי מדינה (2002, 2003, 2011, 2012, 2013, 2014)
אליפות היורוליג עם מכבי תל אביב (2014)
אליפות הליגה האדריאטית עם מכבי תל אביב (2012)
אליפות איטליה עם בנטון טרוויזו (2006)
גביע איטלקי עם בנטון טרוויזו (2007)
זכיה ביורוצ'אלנג' עם סט. פטרסבורג (2005)
מדליית זהב באליפות אירופה עם נבחרת רוסיה (2007)
מדליית ארד באליפות אירופה עם נבחרת רוסיה (2011)
מדליית ארד באולימפיאדת לונדון 2012 עם נבחרת רוסיה

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. ניב אהרונסון
במכבי כבר מתגעגעים?/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully