וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש: אדם סילבר, הקומישינר החדש של ה-NBA

שגיא רפאל

1.2.2014 / 11:30

שטרן "חטף" אותו לפני 22 שנה ובנה אותו לרגע הזה. הוא פחות דיקטטור, יותר מחושב, דוחף בזהירות לרפורמות, יוזם חידושים ואפילו מארק קיובן אוהב אותו. "כמו נשימה של אוויר צח", הגדירו את מינויו, אבל אל תצפו למהפכה. שגיא רפאל על אדם סילבר, הקומישינר החדש ב-NBA

הקומישינר הנכנס של ה-NBA אדם סילבר. Alex Trautwig, GettyImages
22 שנה שטרן הכין אותו לפקיד המיועד. אדם סילבר/GettyImages, Alex Trautwig

אדם סילבר הגיע ל-NBA במקרה. הוא היה בדרך לקריירה מוצלחת כעורך דין, כמו אביו. הוא שלח מכתב לדייויד שטרן, וביקש ממנו לייעץ לו לגבי המשך הקריירה שלו. זה נגמר בקריירה אחרת לגמרי. ההיכרות ביניהם הולכת אחורה עוד לפני ששטרן התחיל לנהל את ה-NBA. שטרן ואביו של אדם עבדו ביחד בחברת עורכי דין. שטרן היה סקרן לגבי סילבר ונפגש עמו מספר פעמים עד שהציע לו משרה ב-NBA, עוזר מיוחד לקומישינר. סילבר הסכים במקום. "אני מרגיש כאילו חטפתי את אדם ל-NBA, כשהוא היה בדרכו לקריירה משפטי", אמר שטרן בראיון לניו יורק טיימס ב-2001. 22 שנה אחרי שנחטף, אדם סילבר הולך להיכנס לנעליים של דייויד שטרן, ולהיות הקומישנר של ה-NBA.

אדם סילבר נולד בניו יורק ב-1962. בעוונותיו הוא מזוהה כאוהד ניו יורק ניקס מגיל צעיר. הוא למד באוניברסיטת דיוק, והשלים תואר במשפטים באוניברסיטת שיקגו ב-1988. הוא הספיק לפתח את הקריירה המשפטית שלו במשך ארבע שנים, לפני ששטרן הביא אותו ל-NBA ב-1992. ב-22 השנה שחלפו מאז הוא הספיק לעבור מספר תפקידים בתוך הארגון. הוא היה נשיא ומנהל תפעולי של NBA אנטרטיינמנט, שם הוא הקים את ערוץ הטלוויזיה של הליגה ה-NBA TV ופיתח את האתר NBA.COM. החל מ-2006 הוא משמש בתפקידו הנוכחי, סגן הקומישינר, ומנהל תפעולי של ה-NBA. שטרן לא מתבייש להודות מי ניהל את הליגה בשנים האלו. "הוא היה הקומישינר 10 שנים", אומר שטרן על סילבר, "הוא רק לא קיבל את הצ'ק. כל מה שעשינו ב-22 השנים האחרונות עשינו ביחד, ככה שהמעבר יהיה קלי קלות".

דייויד שטרן  ומאחוריו אדם סילבר. Richard Drew, AP
שאף לקריירה אחת, השיג קריירה אחרת. סילבר בעקבות שטרן/AP, Richard Drew

שטרן טיפח את היורש שלו ב-22 השנים האחרונות. הגם שהפרישה של שטרן הגיעה בהפתעה, ההכרזה על היורש לא הפתיעה אף אחד שמעורה קצת בפוליטיקת ה-NBA. סילבר כבר הופיע בעבר לפני המצלמות, והיה דמות מוכרת בקרב הבעלים והתקשורת. הבעלים לא היססו ואישרו אותו פה אחד לתפקיד ב-25 לאוקטובר 2013. עתה הוא נכנס לתפקידו החדש. בניגוד לשטרן, שאהב את אור הזרקורים, סילבר קצת יותר נחבא אל הכלים. סגנון המנהיגות שלו שונה מזה של שטרן, ומתואר כיותר מחושב ושמרני. בזמן ששטרן נתפס כמי שפועל בחדות וכוחנות, סילבר יותר רך וצנוע. שזה לא יטעה אתכם, סילבר יודע לאן הוא רוצה לקחת את ה-NBA, והוא יגיע לשם.

"אני חושב שזה יהיה כמו נשימה של אוויר צח" אומר סטיב קר, שחקן לשעבר, GM לשעבר (הסאנס) ופרשן טלוויזיה בהווה, "דייויד תמיד היה סוג של דיקטטור ואין לי בעיה עם זה – אי אפשר להתווכח עם תוצאות – אבל אני חושב שהרבה אנשים בליגה מתרגשים בשביל אדם, כי מכבדים אותו ומחבבים אותו. יש לו סיכוי לבוא ולהציע רעיונות חדשים ולקחת את ה-NBA לשלב הבא".

"אדם למד מדייויד" אומר מארק קיובן, הבעלים הססגוני של דאלאס מאבריקס, אחד שידוע בעיקר בחיכוכים הרבים שהיו לו עם שטרן והנהלת ה-NBA. "תהיה לו תיבת הכלים המלאה של שטרן, אבל הוא יביא את הרעיונות העסקיים שלו, מה שאני חושב שיהיה נהדר ל-NBA".

סילבר מתואר בליגה כמי שמקשיב לשחקנים ולבעלים. הוא עומד מאחורי השימוש הנרחב בהילוכים חוזרים בסופי משחקים, על מנת לשפר את השיפוט. כמו כן הוא אחראי לשינוי הפורמט של סדרת הגמר מ-2-3-2 ל-2-2-1-1-1, כמו בסדרות פלייאוף אחרות. מצד שני הוא גם עומד מאחורי החולצות החדשות עם שרוולים, תלבושות שהשחקנים לא אוהבים במיוחד.

הוא הוביל את המשא ומתן על הסכם העבודה האחרון עם ארגון השחקנים. הוא השיג הסכם מצוין עבור הבעלים, ולא התבייש לבחוש בתוך הפוליטיקה הפנימית של השחקנים. למרות זאת, את הביקורות ספג שטרן, וסילבר יצא נקי למדי. לפחות בגזרה הזו יש לסילבר שקט עד 2021, הגם שלבעלים ולשחקנים יש אופציה לסיים את ההסכם ב-2017.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דייויד שטרן (ימין) עם אדם סילבר (שמאל). Kathy Willens, AP
"יש לו סיכוי לבוא ולהציע רעיונות חדשים ולקחת את ה-NBA לשלב הבא". סילבר/AP, Kathy Willens

סילבר היה מעורב גם בחוזה הטלוויזיה הקודם שנחתם, והוא כבר מסתכל על החוזה הבא. בזמן שהקבוצות והתקשורת מדברים על שינויים נדרשים (שיטת הדראפט, סידור הקבוצות לפלייאוף), סילבר מתרכז בחוזה הטלוויזיה הבא. החוזה הנוכחי מכניס לליגה 930 מליון דולר בעונה, ויסתיים אחרי עונת /162015. סילבר רוצה להכפיל את הסכום הזה ולהביא גופי שידור נוספים, גם במחיר ויתור על השותפות הנוכחיות.

חזית מפתיעה בנושא זה נפתחה מכיוונו של לברון ג'יימס. "זה לא שינוי גדול, אבל המשחק תמיד יכול להיות גדול יותר. יש הרבה אנשים שאוהבים את המשחק אבל לא יכולים לצפות בו. אני מקווה שאנחנו יכולים להרחיב את זה". לברון מדבר על האהדה לליגה, בזמן שסילבר מדבר על ההכנסות. שינויים, אם יהיו, סילבר יכניס רק אם הם יגדילו את ההכנסות הכספיות של הליגה, ויהיה מעניין לאן זה יתפתח מכאן. "הליגה נמצאת במצב נהדר כרגע" אמר סילבר במסיבת עיתונאים שנערכה בלונדון, לפני המשחק של הנטס וההוקס שם, "אז אני רוצה להיות זהיר עם עריכת שינויים. בסופו של דבר נעשה שינויים לאורך זמן".

זאק לואו מאתר "גרנטלנד" פרסם הצעה חדשה לגבי קביעת סדר הבחירה בדראפט. לפי ההצעה, סדר הבחירות יקבע מראש ל-30 השנים הבאות, ולכל קבוצה תהיה הזדמנות לבחור ראשונה בלי קשר למאזן. זה נועד להתמודד עם תופעת הטנקינג המושמצת (צחוק הגורל הוא שאחרי שכל כך הזהירו אותנו מטנקינג ארוך העונה, הוא לא ממש הגיע. פיניקס אפילו מתמודדת על מקום בפלייאוף. מהצד השני, ההייפ העצום שהיה למחזור הדראפט נרגע. היכולת של אנדרו וויגינס בקנזס, והשמועות שג'ואל אמביד וג'אברי פארקר יישארו במכללות עונה נוספת הורידו את ההייפ של דראפט 2014, והעצימו את זה של דראפט 2015).

ספק גדול אם סילבר הולך לעשות שינוי בסדר גודל כזה בעתיד הקרוב. אולי הוא יבדוק, וכנראה יעשה שינויים מינוריים בהגרלת הלוטרי, אבל לא יהיו מהפכות בזמן הקרוב. מהפכות אף פעם לא עושות טוב למוצר מצליח. המהפכה היחידה שסילבר מעוניין בא היא הפיכת העסק המאוד מצליח, לעסק מאוד מאוד מצליח.

אדם סילבר (שמאל) דייויד שטרן (ימין) בדראפט 2013. Jason DeCrow, AP
לא הולך לשנות את הגרלת הלוטרי, כן הולך לשנות את חוזי השידור. אדם סילבר/AP, Jason DeCrow

הצעה מדוברת נוספת היא ביטול האזורים ב-NBA. "היסטורית, בגלל הגיאוגרפיה ונוחות הנסיעה, זו הייתה הדרך לפתח יריבויות ואני לא בטוח שזה עדיין קורה", אמר סילבר על ההצעה. הוא עדיין לא היה מוכן להתחייב לכלום. "זה משהו שאני בטוח שהוועדה התחרותית, כאשר היא תתכנס בפעם הבאה, תבחן מחדש".

באותה מסיבת עיתונאים בלונדון, סילבר שם דגש על הפיכת הליגה למותג בינלאומי, ודיבר על הוספת קבוצות באירופה. צריך לקחת את זה בעירבון מוגבל, בעיקר בגלל המיקום. מצד שני, כמו שטרן לפניו, סילבר שם דגש על הקהל הבינלאומי, כי שם פוטנציאל ההתרחבות הגדול ביותר. הבעיות הלוגיסטיות של קבוצות אירופאיות עדיין קיימות (הפרשי שעות, מרחק טיסה), ככה שזה לא נראה כמו משהו שיקרה בעתיד הקרוב לעין.

בסופו של דבר, מי שמצפה למהפכה, כנראה הולך להתאכזב. "אני לא יכול לדמיין תסריט שבו לא נדבר באופן קבוע" אומר סילבר על שטרן. "זה יהיה נמהר מאוד מצדי לא לבדוק דברים עם דייויד באופן קבוע". שטרן לא היה בוחר בסילבר אם שניהם לא היו רואים עין בעין, ככה שקשה לראות איך סילבר יבצע דברים באופן שונה. מדבריו, ברור ששטרן ימשיך להיות מעורב מאחורי הקלעים, שלא לומר עדיין מושך באופן כלשהו בחוטים. האם בכלל נרגיש שהיה שינוי? ביום שישי תהיה ישיבה של כל המשרדים של הליגה, ב09:00 בבוקר שעון ניו יורק. שטרן יפתח אותה, וסילבר יסיים אותה. לא יהיו טקסים גדולים, וספק אם האוהדים ירגישו שינוי כלשהו.

לפחות שטרן אופטימי לגבי העתיד של ה-NBA בידיים של סילבר: "כשיש לך מישהו שהיה חלק מהצוות 22 שנה, מוכר ומכובד על ידי המנהלים בליגה שילכו בעקבותיו כי הוא באמת הוביל אותם, זה נהדר. זה גורם לי להרגיש טוב מאוד". מי שמעריך את שטרן ועבודתו יכול להיות אופטימי כמותו. מי שלא, אין לו שום סיבה לפרוץ בחגיגות עת עזיבתו של הקומישינר המיתולוגי. עם סילבר, כך נראה, מה שהיה הוא שיהיה.

הקומישינר החדש ב-NBA אדם סילבר. Tina Fineberg, AP
ימשיך לעבוד עם שטרן, רק באופן אחר. אדם סילבר/AP, Tina Fineberg
  • עוד באותו נושא:
  • אדם סילבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully