וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארי פייטון: "הכל היה בשביל האהבה המשוגעת למשחק"

12 אגדות נכנסו להיכל התהילה: פייטון תירץ, פיטינו פירגן, ואיך ב-NBA החמיצו את אחד מעשרת השחקנים הטובים אי פעם?

12 שחקני ומאמני עבר עלו הלילה (בין ראשון לשני) בזה אחרי זה לבמה החגיגית בהיכל התהילה בספרינגפילד, מסצ'וסטס, כדי לשאת את נאומי התודה שלהם. הבחירה בחברים החדשים בהיכל היוקרתי נערכה כבר באפריל, וכל אחד מהם התכונן במשך חודשים ארוכים לרגע המרגש.

הנבחרים היו כוכבי ה-NBA לשעבר גארי פייטון, ברנרד קינג רוג'ר בראון וריצ'י גוארין, הברזילאי האגדי אוסקר שמידט, מאמני המכללות ריק פיטינו, ג'רי טרקניאן וגאי לואיס, מאמנת קבוצת הנשים של מכללת צפון קרוליינה סילביה האטצ'ל, כוכבת ה-WNBA דון סטיילי, עוזר הקומישינר לשעבר ראס גראניק וד"ר אי.בי הנדרסון, שנחשב ל-'סנדק של הכדורסל השחור'.

גארי פייטון בטקס בחירתו להיכל התהילה. AP
הטראש טוקר הכי גדול אי פעם? גארי פייטון/AP

פייטון, השחקן היחיד בהיסטוריה של הליגה הטובה בעולם שרשם 20,000 נקודות, 8,000 אסיסטים, 5,000 ריבאונדים ו-2,000 חטיפות, הכתיר את עצמו לטראש טוקר הגדול אי פעם, ואמר: "שיחקתי חזק כי רציתי לנצח בכל משחק. הכל היה בשביל האהבה המשוגעת שלי למשחק".

שמידט בן ה-55, שפרש רק לפני עשר שנים אחרי קריירה בת 29 שנה במהלכה קלע 49,737 נקודות, גנב את ההצגה לפני הטקס כשהכריז שאם היה משחק ב-NBA הוא היה הופך לאחד מעשרת השחקנים הטובים אי פעם. שמידט נבחר על ידי הנטס במקום ה-131 בדראפט 1984, בתקופה בה שחקנים בינלאומיים עדיין לא היו חלק מה-NBA, והעדיף להישאר באירופה כדי שיוכל להמשיך לייצג את נבחרת ברזיל. כשהחוקים שמנעו זאת השתנו ב-1992, שמידט כבר היה בן 34 ואיחר את הרכבת לליגה הטובה בעולם.

לטענתו, הוא לא יכול היה לראות רק בין 10 השחקנים הטובים ב-NBA, אלא הוא בין עשרת הכדורסלנים הטובים בהיסטוריה. "ברור, אין ספק", הוא אומר, "הייתי מצליח בקלות ב-NBA, כי שם זה היה אחד על אחד, תמיד. כששומר עליי רק שחקן אחד, אין לי בעיה. כששומרים עליי שניים, זה אחרת. הייתי הופך לאחד מעשרת הגדולים בכל הזמנים".

אוסקר שמידט בטקס בחירתו להיכל התהילה. AP
לא העריץ את מייקל ג'ורדן. אוסקר שמידט/AP

בטקס בחר שמידט להיות מוצג על ידי השחקן הנערץ עליו, לארי בירד: "זה הכי קל להעריץ את מייקל ג'ורדן או קובי בריאנט, שחקנים שמתעופפים באוויר ועושים את מה שהם רוצים", הסביר שמידט, שמחזיק עד היום בתואר מלך הסלים בכל הזמנים של טורניר אליפות העולם עם 843 נקודות (24.1 למשחק), ובאולימפיאדת סיאול 1988 סיים את משחקי נבחרתו עם ממוצע מדהים של 49.1 נקודות למשחק. "אבל הבחור שלי לא רץ, לא קפץ, והיה טוב יותר מכולם".

פיטינו, שהגיע לפיינל פור המכללות עם שלוש קבוצות שונות וזכה פעמיים באליפות ה-NCAA, הכריז: "מאמנים לא נכנסים להיכל התהילה, השחקנים שלהם מכניסים אותם לשם, והיה לי מסע נהדר לאורך השנים עם השחקנים שלי".

ריק פיטינו בטקס בחירתו להיכל התהילה. AP
נתן את כל הקרדיט לשחקניו. ריק פיטינו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully