וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הכי יפה בעיר? על בניית הסגל של הניקס והנטס

אליאב נבנצל, ניו יורק

15.7.2013 / 23:40

הניקס מבזבזים מיליונים, בונים קבוצה של אינדיבידואלים ומצרפים מקרי ראש כוורלד פיס. הנטס משקיעים מיליונים ובונים סגל שיכול להביא אליפות או להתרסק כמו הלייקרס. התחרות על הקבוצה הבכירה בניו יורק רלוונטית מתמיד. אליאב נבנצל חי בעיר שמריחה מהפך

האמת? משעמם. איך אפשר לשרוד כ"כ הרבה זמן בלי ספורט מקצועני? (בייסבול זה ספורט? עדיין שאלה.) אולי NBA של עשרה חודשים. יש מתנגדים? בזמן שכל הליגות בפגרה, או כמו שקוראים לזה בפוטבול "התקופה בה כולם מסתבכים ועושים פאדיחות ברמת רצח כפול", שוק השחקנים בNBA רותח כפי שלא זכור שנים, וכמו תמיד בניו יורק, הכול בגדול יותר.

הקצב של אירועי התקופה האחרונה, והשבוע האחרון בפרט יכולים לספק חומר לחצי עונה ואנחנו עוד לא באוגוסט. הנה תקציר של מה שעבר על ברוקלין בחודש האחרון: ג'ייסון קיד פרש מכדורסל אחרי עונה אחת בניקס ועבר לאמן את הקבוצה שמצידה הביאה בבלוקבאסטר מבוסטון את פול פירס, קווין גארנט וג'ייסון טרי בתמורה לטורטית, טרופית והחוזים המופרכים של ג'ארלד וואלאס וקריס האמפריז, אליהם צירפה את קירילנקו, שון ליוונגיסטון והרוקי פלאמלי ופתאום מדברים בנטס על לא פחות מגמר מזרח.

העניינים אצל הניקס לא מזהירים בלשון המעטה. לאחר הפרישה של קיד ובהתחשב בגילו המופלג של הסופמור פריג'יוני, הקבוצה נשארת בלי פוינט גארד מחליף וגם הרכז הפותח הוא לא מהטובים בנמצא. טים הארדווי ג'וניור נבחר בדראפט ובינתיים נראה לא רע בליגת הקיץ אליה עוד נחזור בהמשך. ג'יי אר סמית' הוחתם מחדש בשכר שערורייתי בכל קנה מידה (מעל 24 מיליון ל-4 שנים בשביל, אה, ובכן, מה בדיוק?) אבל אלו הניקס, הם בטח משלמים עדיין ללטרל ספריוול או משהו. אנדראה בארניאני (12.7 נק' ב-39 אחוז מהשדה, 3.7 ריב' ב-28 דק' למשחק על פני 35 משחקים ב-2012/13) עשה אדי קארי וקיבל 23 מיליון דולר לשנתיים הקרובות. האוהדים בגארדן כבר לא יכולים להיות מתוסכלים יותר. אופס, אולי הם כן, כי גם וורלד פיס הצטרף.

הישראלי הבא ב-NBA? הילד שעושה בית ספר לתקשורת הספורט בארה"ב

רייג'ון רונדו מצהיר: "לעולם לא אשחק במיאמי היט"

ג'ייסון קיד במדי ניו יורק ניקס עם מאמנו, מייק וודסון. Elsa, GettyImages
העונה הם משני צדי המתרס, עם קבוצות שנראות בינתיים כמו ערימות של סימני שאלה. וודסון וקיד/GettyImages, Elsa

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, אפשר לסמן את הקיץ שעובר על הניקס כבזבוז זמן. וכסף. אם אחרי העונה שעברה היה נדמה כי הניקס חסרים גרוש ללירה כדי להפוך לקונטנדרית רצינית, הגיע יולי והראה שבגארדן בונים קבוצה של אינדיבידואלים ולא מנסים להפוך אינדיבידואלים לקבוצה. תוסיפו לזה את הבעלים הטרי אמארה "יסיים את הקריירה בירושלים" סטודמאייר (בקצב שהוא נפצע, בינואר הוא כבר בקופסל) ואת 23 מיליון הדולר שלו ותקבלו אחד כרמלו אנתוני שבשנה הבאה הופך לשחקן חופשי ואם זה היה תלוי בו היה מתעופף כבר העונה. הלייקרס היו הראשונים לזהות את הבעיה ולאחר נטישת הווארד התחילו את חרושת השמועות על המעבר המתוכנן לל.א בקיץ הבא.

האם יש תקווה לאוהדי הניקס? Haven’t the Knicks nation suffered enough? החדשות המפתיעות של השבוע מגיעות מאחד, ג'רמי טיילר. כן כן, הראשון שיצא לשחק באירופה את שנתו האחרונה בתיכון כשכל הפרשנים צופים לו את הבחירה הראשונה בדראפט, עף ממכבי חיפה על טיל אחרי בעיות משמעת, נסע ליפן ודי מיסמס לעצמו את הקריירה עד לבחירה 39 בדראפט 2011, משחק במדי הניקס בליגת הקיץ וכבר מסובב את הראשים בכל הליגה. תגובת האוהדים ב UltimateKnicks: "אם וודסון והצוות יצליחו לסדר לו את הראש ולהכניס בו מקצוענות צריכים להוסיף את הפרצופים שלהם בהר ראשמור".

הצטרפותו הצפויה של מטה וורלד פיס רק מחזקת את התחושה שהניקס מנסים להיכשל בכוח. הצייצן הכי מטורף במערב (חפשו בטוויטר MettaWorldPeace@) ששוחרר במסגרת חוק האמנסטי מהלייקרס כבר הספיק להודיע שהוא לא מעוניין לחזור לליגה, חזר בו, עבר להוקי, החליט שהוא עובר לסין, חזר בו שוב ושוב ושוב תוך כדי התקפי שיגעון בכל שעתיים, ומרכז הרבה תשומת לב מניו יורק. נביא השלום כבר זכה להתבטאות מוודסון שאוהב את "סל היכולות" שלו, ואם יתפסו אותו בשעה הנכונה הוא עלול להוות תחרות ראש קשה לג'יי אר סמית'. ההחלטה הכי טובה בינתיים נראית כמו הבחירה בדראפט של הארדווי ג'וניור שמראה יכולות גבוהות בליגת הקיץ, ועם הכוונה טובה ועבודה קשה יכול להיות הרכז שזקוקים לו נואשות. כמו שהקו האחורי של הניקס נראה כרגע, הם לא מועמדים לכלום.

כרמלו אנתוני שחקן ניו יורק ניקס (שמאל) מול מטה וורלד פיס שחקן לוס אנג'לס לייקרס. רויטרס
אחד היה מתעופף העונה אם היה יכול, השני מעופף כל החיים כנראה. כרמלו אנתוני מול וורלד פיס/רויטרס

התחרות על הקבוצה הבכירה של העיר נפתחה כבר בעונה שעברה ונראית עכשיו רלוונטית מתמיד. שאקיל אוניל אמר לאחרונה שכבר עכשיו ברוקלין היא הקבוצה הטובה ביותר בעיר. מייק מזאו מ-ESPN קבע ש"לנטס אמנם אין את המסורת ואת בסיס האוהדים של הניקס אבל הם קבוצה מלאה כוכבים והם בטח יותר טובים ועם עמדה טובה יותר לזכות בתואר כבר בעונה הקרובה". אם לשפוט על פי סגל השחקנים של שתי הקבוצות, לא יהיה מופרך להמר שהבית האטלנטי ילך בסוף העונה לקבוצה ה"קטנה" יותר של התפוח הגדול.

הבלוגרים של הנטס באתר NetsDaily חוששים להפוך ללייקרס מודל 2012 עם כל האגו שיתרוצץ בחדר ההלבשה (המממ, דרון) אבל הפסימיות הזאת נבלעת בים הציפייה והרצון לראות איך הכול יתחבר בתחילת העונה. כולם כבר הכתירו את הנטס למלכה החדשה של העיר, וכמו שאמר ג'יי זי לאחר הניצחון של ברוקלין בעונה שעברה: "העיר תחת הנהלה חדשה".

פול פירס, קווין גארנט, בוסטון סלטיקס. רויטרס
נראה שהם בצד הנכון של ניו יורק. פירס וגארנט/רויטרס

אכן, נראה שהנטס סתמו את כל החורים ברשת עם שחקני הול אוף פיים כמו גארנט ופירס, יש להם את ג'ייסון טרי וקירילנקו שיספקו עומק וניסיון רב מהספסל ומאמן כריזמטי בדמות ג'ייסון קיד, שיגובה בלורנס פרנק המנוסה, אשר מכיר את המועדון כמו את כף ידו. שאלת 83 מיליון הדולר היא האם הבעלים מיכאיל פרוחורוב לא שילם יותר מדי כסף עבור יותר מדי סימני שאלה. גארנט בן ה-37 שיחק יותר מ-52,000 דקות ב-NBA, ולמרות שבעונה שעברה היה מצוין, צריך לזכור שהוא פרח בקבוצה שבה שיחק שש שנים, ולא ברור עדיין איך השינוי במועדון ובסגנון ישפיעו עליו. הדברים רלוונטים גם בקשר לפירס בן ה-35 ששיחק את כל 15 שנותיו בירוק.

בהקשר הזה, החתמתו של אנדרי קירילנקו נדמית כלא פחות ממבריקה. הפורוורד הרוסי יכול לשחק בפנים ובחוץ, לשמור ולרוץ, לקלוע מחצי טווח ולהוריד כדורים חוזרים. גם חמש השנים בהן שיתף פעולה עם דרון וויליאמס ביוטה בטח לא יזיקו. הנטס פיזרו הרבה אבק כוכבים הקיץ, ונראה שדווקא AK47 יכול להיות הנשק הקטלני שייתן אוויר לפירס וגארנט והרבה מרחב תמרון לקיד בחלק הקדמי.

שחקן מינסוטה טימברוולבס אנדרי קירילנקו. AP
שחקן מפתח. קירילנקו/AP

השבוע פורסמו נתוני מס המותרות של עשר השנים האחרונות. המובילה: ניו יורק ניקס עם סך תשלומים של מעל 205 מיליון דולר. השנה הם שוב צפויים להיות מהמובילות לרעה בתשלמים מופרכים עם בערך 20 מיליון דולר אבל זה עוד כלום יחסית לברוקלין שצפויה לשלם השנה 83 (!!!) מיליון דולר מס מותרות בלבד. ב-2008 בוסטון הביאה את אלן וגארנט וזכתה כבר באותה השנה באליפות. כסף יקנה לפרוחרוב את האליפות? פירס וגארנט ימשיכו ביחד לעוד אליפות אחת אחרונה? אמארה יצליח להישאר בריא? כרמלו יראה חוסר שביעות רצון כבר בדצמבר? איך ג'ייסון קיד יתפקד כמאמן? הרבה מאוד שאלות, יותר מדי זמן לחכות לתשובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully