וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראד סטיבנס מונה למאמן בוסטון סלטיקס

הירוקים הדהימו כשמינו את מאמן מכללת באטלר בן ה-36. איינג': "הוא מנהיג". טייריק אוואנס עובר לניו אורלינס

בוסטון סלטיקס ממשיכה לבנות מחדש את הקבוצה, ואמש (רביעי) הפתיעה ומינתה את בראד סטיבנס למאמן הקבוצה. מאמן מכללת באטלר לשעבר הוכרז כיורשו של דוק ריברס, ואחרי הטרייד שהעביר את פול פירס וקווין גארנט לברוקלין, סטיבנס - רק בן 36 - יהיה זה שינסה יחד עם הג'נרל מנג'ר דני איינג להקים את הסלטיקס מחדש. מקור המקורב לעסקה אמר ל"יאהו ספורט" כי סטיבנס חתם על חוזה לשש עונות בקבוצה, בהן ישתכר 22 מיליון דולר.

"המשפחה שלי נרגשת מההזדמנות שניתנה לי להוביל את בוסטון סלטיקס", אמר סטיבנס, שיהיה המאמן הכי צעיר ב-NBA בעונה הקרובה, "אנחנו אוהבים את מכללת באטלר ואת העיר אינדיאנפוליס, ומודים על ההזדמנות נתנו לנו לחגוג איתן רגעים יפים".

מאמן מכללת באטלר בולדוגס בראד סטיבנס. רויטרס
עוד לא נולד כשביל ראסל ענד את הטבעת ה-11 שלו. המאמן הצעיר ב-NBA, בראד סטיבנס/רויטרס

לסטינבס הצעיר אין שום ניסיון קודם ב-NBA, והוא החל את דרכו על הקווים כעוז מאמן מכללת באטלר בין השנים 2001 ל-2007. בתחילת עונת 2007/08 מונה למאמן הראשי של המכללה ובאותה עונה הוביל אותה ל-30 ניצחונות. כוכבו דרך במכללה, וב-2010, בגיל 33, הפך למאמן הצעיר ביותר אי פעם שמוליך מכללה לגמר אליפות ליגת המכללות. באטלר הסנסציונית שלו הפסידה לדיוק 61:59 וסטיבנס הצעיר הפך לכוכב עולה בשמי הכדורסל האמריקאי. ב-2011 הוא שוב הוליך את באטלר לגמר המכללות, אולם שוב נוצחו, הפעם על ידי קונטיקט.

ב-ESPN התייחסו למינוי המפתיע ולגילו של סטיבנס: "הוא צעיר מקווין גארנט ולא נולד כשביל ראסל זכה באליפות ה-11 שלו ב-1969. זאת הפעם הראשונה שהסלטיקס מחתימים מאמן מכללות מאז ריק פיטינו ב-1997, והוא המאמן הראשון שלהם ללא ניסיון קודם ב-NBA מאז אלווין ג'וליאן ב-1950".

דני איינג', נשיא בוסטון סלטיקס. AP
"יש לו אופי מיוחד ומוסר עבודה גבוה". איינג'/AP

דני איינג', הג'נרל מנג'ר של הסלטיקס, הגיב לאחר המינוי: "למרות שהוא צעיר, אני רואה את בראד כמנהיג עם אופי מיוחד ומוסר עבודה גבוה. הקבוצות שלו משחקות חזק בשני צדי המגרש. בראד הוא מאמן שכבר זכה להצלחה, ואני מצפה לעבוד איתו".

לפי מקור בליגה שצוטט ב-ESPN, הסלטיקס בונים על סטיבנס כעל "מאמן לטווח ארוך", לראיה החוזה בן שש השנים עליו סוכם עמו. סטיבנס היה המועמד הראשון מבין כמה שרואיינו לתפקיד, והוא זה שהרשים את הנהלת הסלטיקס.

* גארד סקרמנטו קינגס טייריק אוואנס עובר לניו אורלינס פליקנס, ולפי מקור שצוטט ב-ESPN הוא צפוי לחתום בקבוצתו החדשה לארבע שנים תמורת 44 מיליון דולר. החוזה ייחתם ב-10 ביולי. לקינגס יש אפשרות להשוות את ההצעה לשחקן שזכה ב-2010 בתואר רוקי העונה והיה כוכב הקבוצה, אולם נראה כי לקינגס קורצת עסקה שתנחית את אנדרה איגודלה בסקרמנטו, תמורת 52 מיליון דולר.

* התקשורת האמריקאית מדווחת כי קייל קורבר הסכים לחוזה בן ארבע שנים באטלנטה הוקס, תמורת 24 מיליון דולר. הקלע היה מבוקש על ידי סן אנטוניו, ברוקלין ומילווקי.

שחקן סקרמנטו קינגס, טייריק אוואנס. Ross D. Franklin, AP
אוואנס/AP, Ross D. Franklin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully